Minttuliini

Mistä juhlavaatteita odottajalle?

93 posts in this topic

Nyt kun sillä silmällä rupesi katsomaan, niin ainakin sellaiselle semikokoiselle mahalle löytyy mekkovalikoimaa runsaasti joka kaupasta. Melkein vaikeampaa on tänä keväänä löytää sellaista, joka on istuva vyötäröltä :lol: Prismassa(!) sovittelin useampaakin mekkoa, jotka olisivat vallan hyvin sopineet mahan kanssakin, on vaan tämä rintavarustus edelleen se suurempi ongelma :rolleyes: Ja olisivat voineet olla vähän pidempiäkin. Mutta ns. normaalimittaiselle odottajalle (siis alle 170 cm ja kuppikoko aakkosten alkupäästä eikä keskivaiheilta) löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikäläisenkin pitäisi miettiä näitä.. Eli siskon valmistujaiset ovat ensi kuussa (silloin mennään muistaaksni rv 34) ja sitten on vielä heinäkuussa viikkoa ennen laskettua aikaa häät.. Mistä löydän mekon?!

 

Olen 173cm pitkä ja rintavarustustakin on ihan mukavasti (85E taitaa olla tällä hetkellä). Ja normivaatteissakin koko oli jo 44 ennen raskautta.. Yksi vaihtoehto on etsiä joku kiva paita ja käyttää sitä yhden ihanan mustan trikoohameeni kanssa, mutta onko liian tylsä vaatetus häihin?

 

Ja tosiaan rahaa ei ole laittaa kun jotain 30 euroa, joten ulkomailta tilaaminen ei taida olla vaihtoehto (vai onko jossain niin halpaa, että postarien kanssa jää alle 30 euron). Mihin kannattaa suunnistaa? Asun Helsingissä, joten sinänsä kauppoja kyllä varmaan löytyy.. Mutta aikaa kaikkien kauppojen koluamiseen ei ole eli täsmävinkkejä jos joku osaa antaa, niin otan mielelläni vastaan! Lähiprisman valikoimiin ainakin varmaan tutustun jossain vaiheessa kun käyn siellä kuitenkin viikottain ruokaostoksilla.. Äitiysvaatteitahan heillä ei ole valikoimissa, mutta jos tosiaan "normivalikoimista" löytyisi sopiva Empire-linjainen (tai muu päällesopiva) mekko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tulossa kavereiden häät, kun olen viikolla 39 ja yo-juhlat rv:lla 31. Todennäköisesti tilaan Asokselta jonkin nätin mekon. Ja korkokengät ehdottomasti jalkaan, aivan sama vaikka turvottaisikin! Mun (juhla)tyyliin ei sovi sitten millään korottomat kengät.

Viime kesänä olin häissä imetyspaidassa ja hameessa, jotka kyllä sinänsä olivat suht juhlavaa materiaalia, mutta koin silti olevani alipukeutunut. Koen, että juhlapuvun pitäisi olla kokomekko, joten pakko nyt hankkia uusi juhlapuku, vaikka käyttökertoja ei montaa tule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä vierailin Exit-onen loppuunmyynnissä ostelemassa hameita. 120€ sain 6 mekkoa, joita kaikkia voin käyttää arjessa ja muutamaa ainakin näin uutena juhlassa.

 

Yhden kaavaa katsoin, että kiva tää muoti, kun tuollainen ristiin huivit sidottu yläosa ja alaosa muodostuu kahdesta valtavasta yhteen ommellusta neliönmuotoisesta huivista. Tämä malli näyttää kuvastoissa olevan kesällä todella muodikas, eikä todellakaan mikään vaikea tehdä itse.

 

Jonkun narutopin kun raaskii katkaista tissien alta ja ommella kaksi silkkihuivia ensin toisiinsa ja sitten yläosaan kiinni, väliin vaikka silkkinauha, niin kasvain, kun on mekko kangasvalinnasta riippuen valmis joko arkeen tai juhlaan. Omani on tehty satiinista ja voin käyttää helposti juhlissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tarttis löytää jostain iltapuku tai lyhyt, mutta erittäin juhlava cocktailmekko. Ei siis mitään trikoota tai muuta mukajuhlavaa. Ollaan menossa häihin, joissa miehet pukeutuvat smokkiin ja naiset siis sen mukaisesti hyvin juhlavasti. Tuolloin taitaa olla rv. 25.

 

Mihin mä meen? Pitäisi olla joko kauppa Helsingissä tai sitten nettiliike (tai hyvä tilauspukuja tekevä nettikauppa)

 

Oon jo selaillut asosin, peainthepotin, motherhoodin, topshopin ja parin muun valikoimat ja melkein kaikki tarjolla olevat "evening dresses" nimikkeellä kaupattavat ovat juuri tuota trikoota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juhlavia silkkimekkoja yms. myy ainakin Belua, jolla ennen oli liike Helsingissä mutta nyt valitettavasti vain nettikauppa. Bebesissä ei taida olla kuin sitä trikoota yms. arkisempaa. MissyMom tekee myös monenlaisia morsius-/juhlapukuja, mutta jos ei varastossa satu olemaan sopivaa niin täytyy pitää kiirettä. Näköjään huomiseen mennessä tehdyt tilaukset saa varmuudella ennen heinäkuuta, sen jälkeen saattaa mennä elokuulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uusimmassa vauva-lehdessä oli juttu raskausajan juhlavaatteista/-mekoista, mutta mun mielestä melko huono juttu! mekkoja ei ollut montaa eikä kaikista näkynyt kuin pieni osa! siinä oli esim. yksi henkkamaukan mekko, joka näytti takaa niskanseudulta tosi kivalta, mutta paha sanoo miltä näyttää muualta kun mitään muuta ei mekosta näkynyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

häissä ja yksissä Yo-juhlissa oli nyt Me&i:n medaljonkimekko ja nyt veljenpojan rippijuhliin ostin ihan Lindexiltä kivan mekon johon ostin vielä seuraksi mustan boleron kun yläosa mekosta oli naruolkaiminen ja musta hieman oudon mallinen yksistään. niistä sai ihan kivan kokonaisuuden joka pääsee käyttöön Rv 34+1.

 

molempia voi käyttää myös raaskauden jälkeen kun ovat ihan "tavismalistoa"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Asokselta tosi kivan pikkumustan kesän häihin, koruilla sitten väriä asuun. Oon 175 cm pitkä, muuten hoikka, mutta mahaa on ja kunnolla, joten UK12 koko oli mulle tosi nappi istuvuudeltaan. Vastaa Suomen kokoa 40 jos joku miettii, mikä koko kannattaisi tilata. Toimitus tuli 8 päivässä ja kulut olivat 7 €, joten ei paha ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tilasin muutama päivä sitten nelly.comista mammafarkut ja juhlamekon. oon 180cm pitkä ja housuja on tosi vaikee löytää tarpeeks pitkiä, noissa farkuissa oli pituus 36 tuumaan saakka. mekosta en tietty tiedä, että mahtaako mahtua mahan kanssa, mutta näytti siltä; musta, hihaton mekko, jossa leikkaus heti rintojen alla ja tilaa näytti olevan vatsan seudulla hyvinkin. toivotaan parasta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tilasin muutama päivä sitten nelly.comista mammafarkut ja juhlamekon. oon 180cm pitkä ja housuja on tosi vaikee löytää tarpeeks pitkiä, noissa farkuissa oli pituus 36 tuumaan saakka. mekosta en tietty tiedä, että mahtaako mahtua mahan kanssa, mutta näytti siltä; musta, hihaton mekko, jossa leikkaus heti rintojen alla ja tilaa näytti olevan vatsan seudulla hyvinkin. toivotaan parasta. :)

 

Olipa hyvä ku otit puheeksi noi farkut. :) Mä oon 175 cm pitkä ja tahtoo monissa h&m:n farkuissa loppua pituus jo nilkkaluuhun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ tuon pituusongelman takia en ole edes käynyt sovittamassa missään mammafarkkuja; on jo valmiiksi sellainen olo, että ne on kuitenkin liian lyhyet. nuo nelly.comista tilatut mamaliciouksen farkut oli liian isot joka puolelta, joten palautan. malli ei muutenkaan ollut niin kiva kuin kuvittelin, joten palautan ne ja tilaan toisenlaiset. toisissa pituus oli vain 34 tuumaan, joten pitää toivoa, että ei ole liian lyhyt.

 

mutta mekko oli tosi hyvä! :) hyvän mallinen, nätti (vilan mekko) ja venyvää kangasta, niin tuskin tulee ongelmia mahan kanssa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut äitiysvaatteita mamastoresta? Ilmeisesti ruotsalainen yritys.

Onko hyviä vai huonoja kokemuksia?

 

Löysin sieltä vain kivan näköisen juhlapuvun. Olen kaasona syksyllä ja puku pitäisi olla juhlava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin just H&M:ltä mustat suorat prässihousut, ja ne vaikuttaisivat varsin hyviltä juhlavamman paidan tai tunikan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin viikonloppuna katsastamassa Tampereen keskustan H&M:n mammavaateosaston ja oli kyllä varsin onneton valikoima. Lähinnä housuja. Onkohan pk-seudulla laajemmat valikoimat? Ja löytyisikö esim. myös mekkoja ja erityisesti juhlavampaakin vaatetta? Entä onko Zarassa mammavaatteita (Zaraakaan ei Tampereella)? Netistä löysin monenlaista mielipidettä asiasta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Henkkamaukan valikoimat vaihtelee musta tosi paljon. Joskus siellä on kivoja (siis itselle mieluisia) vaatteita useita, joskus ei mitään. Luulisi kuitenkin, että nyt syksyn tullen siellä olisi vähän muutakin kuin trikoota.

Helsinkin Aleksanterinkadun H&M:ssä on suhteellisen iso äitiysvaateosastonsa.

 

 

Zaralla ei ole äitiysvaatemallistoa.

 

muoks: mä kyselin muutama viikko sitten mistä löytäisin juhlamekon. Kävi kuitenkin niin hyvä tuuri, että mun maha on vielä suht pieni ja muutenkaan ei painoa ole paljoa tullut, joten oma vanha empirelinjainen sifonkimekko mahtui hyvin päälle. Onneksi, koska en missään törmännyt mekkoon, josta olisin pitänyt, ainakaan alle 250 taalan :)

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan Helsingin Stockmannin tämänhetkistä tilannetta juhlavaatteiden osalta? Iltapuku tai pitkä alaosa ja jokin yläosa pitäisi pikimmiten löytää ja eikä täältä Tampereelta saa mitään. Ajattelin lähteä pääkaupunkiseusulle ensi viikonloppuna etsimään väkisin jotakin päällepantavaa. On tämä hankalaa. Huh. Vielä kun on niin saamarin kranttu. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi,

 

tässä linkissä http://www.mamamia.fi/category/59-mekot-ja-hameet.aspx on pari aika kivan näköistä äitiysmekkoa, joista tuon Happy Mum Mogano mekon tilasin tänään itselleni, farkkujen lisäksi.

 

Joku puhui että on vaikeaa löytää farkkuja, jotka eivät ole suunniteltu pygmeille. Itselläni on pituutta 174cm ja äitiysfarkut löytyivät tuosta samaisesta kaupasta mamamia.fi (Fun mum indico classic cut jeans, lahkeen pituus 86cm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen löytänyt joitain juhlavampia paitoja/tunikoita linuslotta.com:ista. Kannattaa kuitenkin varauksella suhtautua tilaamiseen, sillä haluamiani housuja ei toimitettu niiden ollessa loppu vaikka verkkokaupassa niitä näyttää vieläkin olevan.:girl_mad: Mutta paidat tulivat onnistuneesti perille ja ovat tosi hyvännäköisiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näitä olisi kiva kuulla lisää, kesä lähenee ja pitäisi löytää sopiva mekko pariin häihin (toiset alku- ja toiset loppukesästä, tuossa välissä varmaan oma olemus muuttuu jonkin verran).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vilan liikkeestä löysin ihan normaalimallistosta useammankin mekon, jotka menevät myös mahan kanssa. Ja mikä parasta, käyttöä löytyy myös raskauden jälkeen. Hinnallakaa eivät ole pilattuja oikeisiin äitiysvaatteisiin verrattuna!

Share this post


Link to post
Share on other sites