Minttuliini

Mistä juhlavaatteita odottajalle?

93 posts in this topic

Ostin viime kesän häihin Stockalta Mama liciousksen mekon. Oli mielestäni nätti ja juhlava. Stockan valikoima ei ole kovin laaja, mutta netistä saa noita tilattua myös. Hinta ei ollut paha, n. 50e, joten ei haitannut, vaikka jäikin toistaiseksi ainoaksi käyttökerraksi. Nyt odottelee kaapissa uutta raskautta ja uusia juhlia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko joku törmännyt lähiaikoina täyspitkiin odottajan iltapukuihin?

Tuo Tellervon linkki on kyllä ihana mutta olisikohan mahdollista saada Suomesta iltapukua. Vai onko helpompi/halvempi teettää oma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä saisi hääpukuja odottavalle äidille? Ei tavallista valkosta vaan jotain erikoisempaa. Olen hääpäivänä noin seitsemännellä kuulla, eli suht mahakas jo. Ulkomailta löytänyt vaikka mitä jännää mut jos kotimaasta löytyisi ja vielä parempi jos Pirkanmaa-Hämeenlinna akselilla löytyisi jokin hyvä liike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan vähän myöhässä tulee Vilmalle tämä viesti, mutta josko jollekin muulle olisi hyötyä. Minä löysin nimittäin odotusajan iltapuvun itselleni ihan Haloselta. Puku on musta, juhlava ja siinä on empireleikkaus ja joustava alusmekko, joten puku on istunut kauniisti ihan näille viimeisille viikoille asti. Ja mulla ei tosiaankaan ole ihan pieni maha... Kannattaa siis tosiaan tsekata myös tavalliset juhlavaateliikkeet äitiysliikkeiden ja nettikauppojen lisäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen Kaasona siskoni häissä ja juhlani pelasti Lapsenpäästäjän Puoti Helsingin Kalliossa. Niillä on myös verkkokauppa www.avonainen.fi/kauppa . Upea valikoimaäitiysvaatteita-erityisesti mekkoja! Kaikki tyylikkäitä ja istu niin hyvin,että oli vaikea valita. tosi harvinainen tilanne raskaanaolevalle. Lämmin palvelu, kätilö myyjänä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan edellistä, kävin eilen Lapsenpäästäjän puodissa ja siellä oli kyllä valikoimaa! Aivan UPEITA mekkoja sekä raskaus että imetysaikaan. Oli kuulemma juuri tulleita, joten niitä oli paljon. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkkejä kaivataan.

 

Mulle olis tulossa ystävän häät talvella ja nyt on edessä suuri pukuongelma. Morsian on toivonut pitkää juhlapukua, ainakin osalta vieraista. Tämä on nyt vähän ongelma, sillä mä olen todennäköisesti tosi raskaana tuolloin (rv30+), enkä voi tietää viikkoja etukäteen minkä kokoinen olen ja mun pitää paimentaa 1v4kk taaperoa samalla, että puvussa pitäisi pystyä tekemään muutakin kuin vain näyttämään nätiltä. Lisäksi budjettina on kodinhoidontukeen sopiva mekko. Ja haluaisin näyttää siltä, etten ole vain vetänyt päälleni satiinipussilakanaa, eli mekko saisi istua mun päälle edes suht hyvin.

 

Mun mielestä yhtälö on mahdoton, vai keksiikö joku ratkaisun? Trikoomekko ei ole vaihtoehto. Haluaisin noudattaa morsiamen toivetta, mutta olisiko ihan törkeää jos laittaisin jonkin puolipitkän mekon kuitenkin? Noiden valikoima on huomattavasti parempi ja toisaalta en pyörittelisi helmoja maassa koko ajan, kun kyykistelen esikoisen perässä. Mun mielestä juhlavaatteen on oltava edes jonkin verran käytännöllinen tässä tilanteessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko häät joulun jälkeen? Jos jäisit odottamaan alennysmyyntejä. Silloin mahakin olisi jo kasvanut ja pystyisit vähän arvioimaan vatsan kokoa. Vois löytyä jotain myös pieneen budjettiin.

Mitä tarkoitit "ainakin osalta vieraista"? Jos etikettiä ei ole niin miks ei sitten puolipitkää. Toisaalta jos kutsuun laitetaan selkeä pukukoodi niin mielestäni sitä pitää noudattaa.

Et kertonut minkä kokoinen olet. Jos olet pieni niin voisit löytää jotain ihan normimalliston puolelta isommassa koossa tai vaikka lainata pukua joltain. Toisaalta jos haluat puvunongelman heti alta niin kannattaa katsella vielä kesän aleita vaikka ulkomaalaisiltakin sivuilta, jos löytyis kiva mekko halvalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Koska kutsuja ei ole vielä tullut ja epäilen, että niissä mitään virallisesta pukukoodista sanotaan. :) Tämän on siis morsian sanonut suoraan minulle ja parille muulle.

 

Tällä hetkellä olen kokoa 38-40, jos mahan pullotusta ei oteta huomioon. :D Ehkä tuo mekon hankinta pitää jättää joulun alennusmyynteihin. Vaikka tosin asun suht pienessä kaupungissa, eikä pitkiä iltapukuja ole ylipäätään kovin helppo löytää, vaikka olenkin aika normaalikokonen. Saati sellaista, johon mahtuisi mahdollisesti yli 100cm vyötärönympärys. :girl_sigh: Puvun lainaukseen en oikein usko. Normaalikropalla ollaan lainailtu kavereiden kesken pukuja ja heidän mekkovarastonsa tietäen, sieltä ei löydy sellaista kaapua, johon tulisin mahtumaan. :grin:

 

Saisikohan jostain mustia pitkiä äitiysresorillisia juhlahameita? Tuollainen ratkaisisi ongelmaa aika pitkälle, sillä maharesori joustaisi tarvittaessa ja topiksihan voisi valita joustavan tai empire-linjaisen yläosan, joita varmasti alkaa löytyä pikkujouluaikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan edellistä, kävin eilen Lapsenpäästäjän puodissa ja siellä oli kyllä valikoimaa! Aivan UPEITA mekkoja sekä raskaus että imetysaikaan. Oli kuulemma juuri tulleita, joten niitä oli paljon. :girl_crazy:

 

Tulen minäkin suitsuttamaan Lapsenpäästäjän Puotia! Kävin eilen, ja mukaan tarttui kaksi juhlamekkoa syksyn häihin ym. sekä yksi hillitympi mekko työ- ja arkikäyttöön. Valikoima oli todella runsas, ja kokoja vaikutti olevan hyvin tarjolla. Myyjä oli todella mukava ja opasti lämpimästi tällaista vähän epävarmaa ensiodottajaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimia: Kyllä noita iltapukujakin löytyy empirelinjaisina esim. Halosella olis ollu montakin vaihtoehtoa. Miksi trikoopuku ei ole vaihtoehto? Karonkka on vielä juhlavampi tilaisuus kuin häät ja mä olen kyllä menossa trikoopuvussa. Kaikki trikoo ei näytä oikeasti trikoolta, varsinkaan kun puku on musta. Mulla oli toisena vaihtoehtona siskon puku, jota hän on käyttänyt monessakin karonkassa raskaana ollessaan ja sekin oli trikoota, vaikka ei yhtään näyttänyt siltä.

 

esim. tää Isabella Oliverin kiiltävä iltapuku on jerseytä, mutta ei näytä arkiselta.

 

http://www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/us/100/maternity-dresses/DR164.html

 

Edelleen suosittelen lastenvaate-kirppareita jos on pieni budjetti, koska tämä sama ongelma on aika monella muullakin ja puvut myydään saman tien pois kun niillä ei ole enää käyttöä. Tuolla kirpparilla mistä ostin omani, olis ollua pari muutakin iltapukua vaihtoehtoina ja ne eivät olleet trikoota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon itse menossa naimisiin raskaana ja nyt pohdiskelen että mistä ja miten sitä pukua pitäs alkaa miettimään.. Empire/kreikkalaistyylinen olis hakusessa ja näinkin monta ihanuutta netissä jo.. kasvavalle masulle pitäs tietty olla tilaa joten onkohan vaihtoehto vain teetättäminen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä muuten sanotte, onko äitiysjuhlavaatteita saatavilla ympäri vuoden vai onko niissäkin samanlainen kausiajattelu kuin tavallisissa kaupoissa? Olen menossa kesällä häävieraaksi ja olin juuri ajatellut lähteä shoppailemaan mekkoa, toukokuussahan on parhaat valikoimat juhlavaatteita. Nyt sain tietää olevani raskaana (jee!) ja suunnitelma meni uuteen harkintaan, koska en usko että voisin käyttää normaalikaupan mekkoa välttämättä edes kesällä, saati sitten (koskaan) myöhemmin. Ajattelin lykätä puvun ostoa kunnes häät ovat lähempänä, raskaus pidemmällä, ja alan vähän nähdä, miten vartaloni kasvaa. Mutta uskaltaako ostoksille lähdön jättää esim. kesäkuulle, vai onko kaikki silloin jo auttamattomasti loppuunmyyty?

Edited by Catherine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen etsimässä läheiseni karonkkaan mustaa iltapukua. Ideoita, mistä voisi löytyä (pk-seutu/nettikauppa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asos.co.uk oli hyvä, vaikka mahdolliset palautuspostikulut pitääkin sitten maksaa itse. Kurkkaa tarjonta, sieltä tilasin itse paljon raskausvaatteita, mukaan lukien pitkän mustan iltapuvun :)

 

Piti ihan käydä sivulla, ja ainakin yksi musta maximekko siellä oli (hain "maternity evening dress"), eikä ollut hinnallakaan pilattu: alennuksessa alle 10€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse löysin ihan halpahallista halvan perusmekon joka pikkuvyön kanssa ollut nyt tosi paljon käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites