Sign in to follow this  
Followers 0
jukeboksi

Seksi synnytyksen jälkeen?

154 posts in this topic

Eli miltäs se seksi tuntuu synnytyksen jälkeen? Vai onko sitä ollenkaan? Onko seksi parantunut, huonontunut? Miten määrälle on käynyt?

 

Meillä synnytystapana sektio, mutta silti seksi synnytyksen jälkeen jännitti. Jostain syystä.

 

Lapsi on kohta 9 kk ja nyt seksi on jostain syystä unohtunut melkein kokonaan. Jotenkin en vaan saa omia aivojani asentoon "äidilläkin voi ja saa olla seksielämää". Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia? Miten näistä ajatuksista yli ja eteenpäin? Halutkin ovat kyllä aika minimissään.. Aikaa seksille on periaatteessa vain vaavin nukkumaan menon jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kävi niin hienosti, että seksielämä parani synnytyksen jälkeen. :) Mitään kuivaa kautta ei sen kummemmin ollut enää sen jälkeen, kun paikat olivat siinä kunnossa, että seksiä saattoi harrastaa. Tietenkään määrä ei vastaa entistä, mutta laatu on kyllä parempi. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin tosi kipeä synnytyksen jälkeen, eikä seksiä voinu kuvitellakkaan kun vasta 3 kk synnytyksestä. Jälkitarkastuksessa lääkäri vannotti, että tikit on parantunut ja estettä seksille ei ole.

 

Hankalinta oli alkuun just se että milloin sitä olisi ehninyt harrastaa. Lapsi valvotti jonkun verran ,ja silloin kun se nukkui, niin halusi kyllä itsekin nukkua. Mulla ristiriita äitiyden ja seksin suhteen helpotti, kun imetys loppui.

 

Paljon puhuttiin miehen kanssa juuri siitä kun tuntuu että ei ole aikaa ja halutkin (siis mulla) vähän hukassa. Asiaa helpotti, kun mies ymmärti enkä kokenut painostusta tai että pitäisi pitäisi. Ajan oloon haluja ja aikaa sitten rupesi löytymään, aina tilanteen mukaan. Eihän seksi määrällisesti ole samaa luokkaa kuin joskus aikoinaan, mutta olosuhteisiin nähden musta ihan hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 viikkoo meni synnytyksestä että piapari oli siinä kunnossa, että saatto alkaa seksin harrastamisen. Suht normaali se on ollut siitä asti määrällisestikin, mitään kuivuutta tai halujen vähenemistä kun ei mullekaan tullut. Hieman enemmän se on muuttunut välillä pikaseksiks ja sellanen spontaanius on jäänyt vähemmälle, mutta laadullisesti kuitenkin edelleen hyvä ellei jopa parempi tosiaan kun ennen, joten en paa pahakseni. ;) Mua pelotti nimittäin paljonkin etukäteen se, jos seksielämä kuivuu täysin kasaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla ristiriita äitiyden ja seksin suhteen helpotti, kun imetys loppui.

 

Sama juttu. Onnistui kyllä aikaisemminkin mutta eipä ihan hirveästi tehnyt mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla meni kauemmin seksin aloittamiseen kuin tokalla kerralla, koska toivuin synnytyksestä eri tahtiin. Tokalla kerralla siis paljon nopeammin. Ja tietty sitä seksiä on synnytyksen jälkeen ollut, kun on toinenkin lapsi wink.gif

Edited by AnneJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en huomannut mitään eroa seksissä synnytyksen jälkeen...Synnytyksen jälkeen meni 1kk ennen kuin uskallettiin alkaa kokeilemaan...Tossa kuukauden aikana oli sitä jälkivuotoakin hiukan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä se on? Ei meillä mitään seksielämää ole! Toisen käden sormilla on laskettavissa ne määrät mitä ollaan synnytyksen jälkeen harrastettu. Ja mustahan se on kiinni. Ei vaan yksinkertaisesti tee mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen kerta taisi olla noin 6-8 viikon jälkeen synnytyksestä, kun jälkivuoto oli loppunut ja olin käynnyt jälkitarkastuksessa. Ensimmäinen kerta jänskätti miten paikat kestää. Oma mieli on enemmän esteenä, kuin mikään muu, tietysti se aika on toinen kun aikaa on vain viikonloppuisin tai arki-iltana klo.23 jälkeen, jolloin tekisi mieli vain nukkua -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä seksiä on aika lailla yhtäpaljon nyt, kuin ensimmäisenkin lapsen jälkeen. ( En edes muista enään, että paljonko seksiä oli ilman lapsia) Eli suunnilleen pari kertaa viikossa. Jokskus voi toki olla pidempikin väli, joskus taas sitten pari kertaa ihan peräkkäin. Meillä ei seksin määrään niinkään vaikuta lapset kuin miehen työaika. mies lähtee töihin aina 10 maissa illalla, joten ennen sitä ei millään ehi. Vaihtoehdoiksi jää siis vapaapäivät ja päiväseksi kun nuorempi nukkuu ja vanhempi katsoo omassa huoneessa muumeja :P . Mutta en valita, seksi on ainaki mun mielestä yhtä hyvää kuin ennenkin, välillä ehkä jopa parempaakin...

 

Molempien synnytysten jälkeen on sekstailu aloitettu nelisen viikkoa synnytyksestä. Mitän ongelmia ei ole ollut kummallakaan kerralla, ei kuivuutta, eikä oo sattunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitä se on? Ei meillä mitään seksielämää ole! Toisen käden sormilla on laskettavissa ne määrät mitä ollaan synnytyksen jälkeen harrastettu. Ja mustahan se on kiinni. Ei vaan yksinkertaisesti tee mieli.

 

no niinpä :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli esikoisen synnyttyä halut lähes täysin kateissa.. :( Ja paikat oli kuivat ku sahara.. Kyllä me sekstailtiin, mutta valitettavan vähiin ne kerrat jäi -kunnes mä lopetin imetyksen!! Sitten ilmeisesti kaikki patoutuneet halut pääsi valloilleen ja mies sai kyytiä monta kertaa päivässä.. :lol:B):P No kyllä sekin tilanne normalisoitui ajan mittaan ja seksielämä palasi suunnilleen samoihin kuin ennen lasta -toki piti vähän tarkemmin miettiä missä ja milloin, mutta kuitenkin.

 

Toisen lapsen syntymä ei saanut aikaan ihan samantasoisia muutoksia, katotaan miten käy, kun tällä kertaa lopetan imetyksen.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli eppari haava todella pitkään niin kipeä että joka kerta sattui. Ei sitten innostanut ollenkaan. Ekan kerran yritettiin 6vkoa synnytyksen jälkeen, nyt 7.5kk myöhemmin ei sitä harrasteta yhtään sen enempää... Mä en halua tai sitten nukahdan aikaisin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla oli esikoisen synnyttyä halut lähes täysin kateissa.. :( Ja paikat oli kuivat ku sahara.. Kyllä me sekstailtiin, mutta valitettavan vähiin ne kerrat jäi -kunnes mä lopetin imetyksen!! Sitten ilmeisesti kaikki patoutuneet halut pääsi valloilleen ja mies sai kyytiä monta kertaa päivässä.. :lol:B):P

Tää antaa toivoa. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kerrat vähentyneet, mutta laatu on parantunut ;). Ekan kerran sekstailtiin 4 vkoa synnytyksestä ja se sujui ihan hyvin, vaikka mä pelkäsin ihan hirveästi että se sattuu. Aika pitkään meni ennenkuin meillä kertoja alkoi olemaan nykyiseen tahtiin, koska aluksi mä olin väsynyt eikä oikein tuntunut löytyvän sopivaa aikaa ja paikkaa. Jos tyttö nukahti ajoissa, niin sitten oli itse väsynyt tai ei missään tapauksessa halunnut mennä makkariin touhuamaan, ettei tyttö vaan herää ja sohvalla homma ei tuntunut mukavalta yms. Nyt kun tyttö on jo pitkään mennyt klo 21 aikoihin nukkumaan, niin iltaan jää ihan kivasti aikaa :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia vain lueskelemassa... itsellä kun kyseinen aika on vielä edessä päin. Hiukkasen on tätäkin asiaa tullut mietittyä, mutta aika näyttää.. ja toivoa ilmeisesti on että seksielämää on myös synnytyksen jälkeen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kakkosen jälkeen oli hommat aika vähillä imetyksen ajan. Kun ei luista, niin ei luista. Imetyksen päätyttyä alkoi meidän allergia-yöhuuto-härdelli, joka on nyt vasta helpottamassa.

 

Nyt kun väsymys alkaa tasoittua palailevat halutkin takaisin. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla kyllä olisi halua, mutta ei uskallusta. Synntyksestä on vasta päälle kaksi viikkoa ja epparikin vasta paranemassa vaikka ei ole enää kipeä, mutta tikit eivät ole sulanneet vielä pois.

 

Eli uskaltaako näin aikasin kokeilla vielä seksiä? Alapää on suht kivuton, paitsi kun nousee seisomaan tuntuu alapäässä hieman kipeän tuntusta painetta.

 

Vai onko olemassa jonkilainen suositus milloin seksiä saa alkaa harrastamaan taas synnytyksen jälkeen?

 

( sori, nää kuuluis varmaankin tyhmiä kysymyksiä seksistä :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ kai se on vähän omien tuntemuksien mukaan. Ilmeisesti jonkinsortin suositus on odottaa jälkitarkastukseen asti. Mutta sitten jossain sanotaan, että ennen jälkitarkastusta kannattaisi harrastaa seksiä, jotta voi sitten kertoa lääkärille, jos jotain tuntuu olevan pielessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä odottelin siihen asti, että tikit lähtivät, mutta en muista oliko se jonkun ohjeen mukaan vai ihan vaan omasta päästä keksittyä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on kyllä laatu parantunut huomattavasti ja ajoittain jopa määräkin...siis edellisen synnytyksen jälkeen.

 

tämän viimeisimmän jälkeen ei olla vielä kokeiltu eikä ihan hetkeen kokeillakaan. synnytys meni hyvin ja yhtäkään repeämää ei tullut mutta mulla tuo imetys saa aikaan sen että tippaakaan ei innosta. edellisesn synnytyksen jälkeen odotettiin ihan rauhassa melkein 2kk (vai vähän yli?) ja ei kyllä sattunut. ja oli ihan kivaakin kyllä..mutta kunnolla se touhu alkoi maistumaan vasta kun imetys loppui. ja niin varmaan nytkin.

 

mies on ottanut asian hienosti ja tietää kyllä että tämä on vaan väliaikaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tuntunut siltä, että "patonki olisi heitetty jäähalliin" eikä muutenkaan sattunut, vaikka tikkejäkin on ;) Synnytyksestä vajaa 5vkoa tuolloin.

Edited by Emuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli paikat repeämästä ja/tai tikeistä niin kipeät että kokeiltiin kyllä n. 4 vkoa synnytyksestä, mutta yksi kohta aristi niin vietävästi ettei pystynyt jatkamaan - tuskin mieskään olis nauttinut jos olis taju lähtenyt vaimoraukalta :D ... Vähään aikaan ei sitten kokeiltukaan, mutta sitten seuraavalla kerralla onnistui jo tyyliin "miten siilit rakastelee" (=hyvin, hyvin varovasti), ja siitä se sitten pikkuhiljaa alkoi helpottaa.

 

Ja nyt kuukkisten alkamisen jälkeen mullakin on halut palanneet, tämä tapahtui tasan 6 kk lasketun ajan jälkeen - siihen asti oli sänkykamaririntamalla tosiaan aikas rauhallista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0