Sign in to follow this  
Followers 0
jukeboksi

Seksi synnytyksen jälkeen?

154 posts in this topic

Mulla oli kyllä haluja ja kaksi päivää synnytyksen jälkeen ja halut vaan kasvoi päivä päivältä. Epparihaava oli tosi kipeä noin 2 viikkoa. Jälkivuotoa alle 4 viikkoa. 4 viikon jälkeen jo tehtiin kaikenlaista muutamaan otteeseen, mutta en "kunnon" seksiä uskaltanut, kun mulle oli sanottu, että jälkitarkastukseen pitää ottaa. Tasan 6 viikkoa synnytyksestä ja terkkarin jälkitarkastuksessa lupaa kysyin ja hän sanoi, että siitä vaan.

 

Alkuun kiristi epparihaava, mut tosi nopeasti sekin lakkasi. Seksi tuntui aivan yhtä hyvältä kuin ennenkin, samoin paikat. Miehenkin mielestä kaikki oli täysin ennallaan.

 

Määrästä en vielä osaa sanoa, mutta toivon sen olevan saman verran kuin ennenkin, ainoa este saattaa olla oma väsymys tai ajanpuute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seksiä harrastetaan harvemmin kuin ennen (ennen raskautta siis, raskaus oli taas oma juttunsa) mutta on se jotenkin parempaa laadullisesti. Selitykset ovat täällä jo tulleetkin eli ei ole aikaa kun vauva vie vielä kaiken ylimääräisenkin energian. Ensimmäinen kerta pelotti ja oli hiukan kivuliaskin, mutta sen jälkeen on sujunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi epparihaava kiristi, nyt tuntuu että imetys vie halut. Pakkohan mun on välillä leikkiin ryhtyä, mutta jotenkin se tuntuu siltä kun söis jäätelöä vaikkei tee mieli. Sujuu hyvin ja tuntuu hyvältä mutta ei vaan oo niin innokas. Toivottavasti tää menee oikeesti ohi sit kun lakkaan imettämästä, en haluis olla loppuelämääni näin epäintohimoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miiiiiiks mun mies ei halua seksiä, byäääää! Oikeesti, mä toivuin todella nopeasti epparistani ja vaikka vähän vielä aristi niin olin jo todella seksin tarpeessa :rolleyes:

 

Nyt on kohta 3kk synnytyksestä ja me ollaan harrastettu seksiä vain KOLME kertaa :( Väsymys on aika isossa osassa, mutta on meillä ollu paljon mahdollisuuksia siihen, mutta mies vain hilluu koneella ja niin minäkin, ku olen lakannut yrittämästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- - tuntuu että imetys vie halut. Pakkohan mun on välillä leikkiin ryhtyä, mutta jotenkin se tuntuu siltä kun söis jäätelöä vaikkei tee mieli. Sujuu hyvin ja tuntuu hyvältä mutta ei vaan oo niin innokas. Toivottavasti tää menee oikeesti ohi sit kun lakkaan imettämästä, en haluis olla loppuelämääni näin epäintohimoinen.

Mulla meni haluttomuus ohi jo pikku hiljaa täysimetyksen loputtua. (Edelleen imetän siis kiinteiden ohella.)

 

Tän ketjun perusteella hormonitoiminta tuntuu palailevan tän suhteen tosi yksilöllisesti, toisille maistuu seksi heti synnytyksen jälkeen, toisilla haluttomuus kestää koko imetysajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pian 3kk synnytyksestä ja kerran on harrastettu. Sekin meni tippa linssissä liukkarin kanssa, kun kuivia paikkoja hankasi. Sektiohaava häiritsi noin 4 viikkoa, ja sen jälkeen muuten vaan ei ole tehnyt mieli. Imetys, väsymys ja vitutus vaikuttaa varmaan... Kannan asiasta erittäin huonoa omaatuntoa, mutta en oikein mahda asialle mitään :( Mies ei kyllä lainkaan painosta, ja jaksaa jopa kauniisti valehdella että näytän seksikkäältä jne. Tosiasiassa mulla on edelleen n. 8kg ylimääräistä läskiä, kropan malli on muuttunut, lihakset ja ryhti on kadonneet... Ero entiseen bodaajavartalooni on niin hurja, etten tunne oloani lainkaan hyväksi, ja se vaikuttaa toki väistämättä seksihaluihin :( Jospa asia korjaantuu, kun syksyllä lopetellaan imetystä ja pääsen kunnon dieetille...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla hätäsektio takana ja ensimmäiset 5,5 kk seksi sattui niin maan p*rk*l**sti että......! eli sinä aikana vissiin pariin otteeseen kokeiltiin liukkarin kera, mutta tuskaa se oli silti. siihen asti mua ei oikeastaan haluttanutkaan yhtään. Poika 8 kk eikä haluta vieläkään...... :blink: ensin ukkeli oli täysimetyksellä 6kk, edelleenkin imetän soseiden ohella. Yöimetykset ovat jääneet kuukausi sitten. Nyt on välillä tuntunut siltä, että menkat saattaisivat alkaa. kiukkuaminen on tullut takaisin eli ehkä hormonitoiminta alkaa pikku hiljaa muuttumaan aktiiviseksi...... toivottavasti!! Tosiaan, meilläkin seksikerrat voi laskea yhden käden sormilla. Tuon kuivuuskauden jälkeen olen kyllä nauttinut, mutta kiitos ainoastaan miehen aloitteellisuudelle.... :unsure:

ihanaa, etten ole ainut, joka painiskelee tämän asian kanssa! hieman on turhauttavaa!

Edited by Samppi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausaikana seksi oli ihan normaalia jonnekin 27 viikolle saakka. Sitten piti vähän viritellä ettei vatsa ollut tiellä. Viikosta 30 eteenpäin viikkoon 35 asti oli seksi täysin kiellettyä, olin vuodelevossa supistusten vuoksi. Synnytyksen jälkeen seksielämä palautui normaaliksi heti kun tikit sulivat ja kivut hävisivät - olisko mennyt 3-4 viikkoa. Toisen raskauden kohdalla sama juttu muuten mutta kuopus syntyi keskosenä rv 31 joten siitä (siis sektiosta ja henkisestä huolesta) tuli pidempi tauko, olisko ollut 3-4 kuukautta. Sen jälkeen kaikki muuttui ihan normaaliksi pikkuhiljaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tökkii edelleen noi peittojen heiluttelu hommat vaikka synnytyksestä yli 3 kk. Eppari haava ei enää kauheasti kipuile, tai en sitten vaan huomaa sen aristamista kun toi sisempi haava aristaa vieläki niin pirusti! <_< On jo epätoivonen olo että paraneeko se koskaan kunnolla. Pystyyköhän sitä enää ikänä nauttiin seksistä...no ehkä kait kuitenkin vielä joskus.

 

Sit alotin syömään Cerazette pillereitä ja sen takia vuotelen nyt ja senkään takia ei tee mieli seksiä. Eli köyhää on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukausi synnytyksestä ja nyt uskallettiin kokeilla, jälkivuoto just ja just loppunut, ja epparihaavassa tais olla vielä yks pieni tikinpätkä "sulamatta", mutta ei tuntunut pahalta...hirveesti kyl jännitin, varmaan enemmän kun sitä kuuluisaa eka kertaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

5,5kk mennyt synnytyksestä ja vielä riittää yhden käden sormet. Kerta kuussa -tahdilla mennään <_<:(

 

Jotenki ärsyttää ja ällöttää koko homma, eikä mieskään liiemmin liehittele... Voi muuttuuhan tää vielä iloksi, muuttuuhan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiseen kahdeksaan kuukauteen ei onnistunut. Tämän jälkeen pääsin vihdoinkin tutkimuksiin, joissa todettiin paikat törky kuiviksi. Paikallisesti estrogeenia ja kappas, samana päivänä jo onnistui sekstailu. Tosin siitä nauttimiseen (siis siihen, kun mitään epämiellyttävää tuntua ei ollut) meni yli vuosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jee. Jollain muullakin on melko hilijasta...meillä pojan syntymän jälkeen tehty rakkautta :rolleyes: tasan kahdesti. Joskos vielä kolmas kerta tälle vuodelle osuisi...eheheh...Meillä syy on molemmissa. Mä oon väsy ja mies sai traumat synnytyksestä...jepajee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Älkää ottako ihmiset paineita seksittömyydestä! Kyllä ne halut varmasti jossain vaiheessa palaavat. Minusta parisuhteen pitäisi kestää ajoittainen seksielämän puuttuminenkin, niin monenlaisia vaiheita elämässä tulee vastaan.

 

Voimia Isabelleza masennuksesta toipumiseen!

Edited by fleur

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä ne halut yleensä palaavat...ennemmin tai myöhemmin..

 

..meillä kävi kuten tuola aiemmin ennustinkin. imetys kun tuli tiensä päähän niin homma on palautunut entiselleen. kolmen lapsen kanssa väsymys on aika tuttu vieras mutta jotenkin sitä nyt taas jaksaa "peittoa heilutella" muutaman kerran jopa viikon aikana. meillä tosin mies on usein päivisinkin kotona ja se helpottaa kummasti :P mutta meillä tosiaan oli kolmas lapsi joten ehkä seksielämän palautuminen meni jo enemmän rutiinilla..tai vauva-arki ei päässyt kuitenkaan mullistamaan koko elämää kuten se ehkä esikoisen (tai esikoisten...) kohdalla tekee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä suurin ongelma on, että uni tulee mulle ja miehelle ennen kuin pää ehtii tyynyyn. Pahin painajainen olisi nukahtaa kesken toimituksen, voisi mies saada traumoja :lol: Mutta ei kai tämä väsymys ikuisesti kestä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten pian sektion jalkeen saa harrastaa seksia? Haava ei ole kovin kipea enaa, enka keksi muutakaan syyta etta miksi ei... eli onko jokin tiety aika suositeltavaa odottaa sektion jalkeen, vai saako tehda siten milta tuntuu?

 

Vaikuttaako orgasmin saaminen sektiohaavaan millaan tapaa? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kokemuksia vain lueskelemassa... itsellä kun kyseinen aika on vielä edessä päin. Hiukkasen on tätäkin asiaa tullut mietittyä, mutta aika näyttää.. ja toivoa ilmeisesti on että seksielämää on myös synnytyksen jälkeen..

 

komppaan täysin :) toivoa on....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mari.com.au: Itsellä ei tullut seksistä mitään oireita haavaan ja meillä taidettiin seksiäkin harrastaa samana iltana kun kotiuduttiin sairaalasta...:D Joten uskoisin et sit kun itsestä tuntuu hyvältä niin ei kun menoks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun jälkivuoto kesti melkein 8 viikkoa synnytyksen jälkeen, joten meidän seksielämä alkoi sitten suhteellisen myöhään. Eka kerta sattui hiukan ja liukkaria tarvittiin myös toisella kerralla, mutta kolmannella kerralla meni jo ilman liukkareita ja jotenkin minusta itsestäni seksi tuntuu paremmalta kuin ennen raskautta. Kolmea kertaa enempää ei olla vielä ehdittykään seksiä harrastaa, kun cerazette-pillerit aloitti tiputteluvuodon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä peittoa heiluteltiin eka kerran n.5 viikkoa synnytyksestä ja suht usein sitä siitä lähtien on tehty. Musta se on laadullisesti parempaa kuin ennen tai sit en vaan muista aikaa ennen raskautta(raskauden aikana tunsin itseni niin valaaksi etten oikein nauttinut siitä + että istukan kanssa oli ongelmia-> ja siten ei usein sitä harrastettukaan) ja ehkä 2-3 kertaa viikossa on nykyisin saldo. Halut ja nautinto on siis palannut raskauden jälkeen entiselleen, miestä innostaisi vieläkin useammin, reppana kun joutui kestämään hiljaiseloa koko raskausajan, niin kai yrittää ottaa nyt ilon irti, kun vaimoakin taas kiinnostaa petipuuhat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

miten pian muuten imetyksen jälkeen "alakerran kosteustasapainon" pitäisi palata??? Niin monet sanoo että imetyksen jälkeen parani homma mutta siis miten pian sen jälkeen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ainakin kosteus ollut ihan jees synnytyksestä lähtien, mutta kumin kanssa on pakko käyttää jotain liukkaria.

 

Meillä heilutellaan nykyään peittoa melkein entiseen malliin. Mies tosin on viime vuosia himokkaampi nyt vaikka mä en ole siitä hehkeimmästä päästä tällä hetkellä. No hyvä että jaksaa innostua musta vaikka tukka hapsottaa ja kiloja on enemmän kuin pitäisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0