Sign in to follow this  
Followers 0
Coordinator

Taaperon sänky

133 posts in this topic

Me ostettiin Roope-Riikan jatkettava kerrossänky ja on ollut mahtava ostos! Sen saa haluamassaan värissä, haluamillaan tikkailla ja lisävarusteilla. Toimitetaan kotiin, on kotimaista työtä, täyspuuta ja tosi tukeva. Sängyt saa myös erotettua, ja tosiaan iso plussa jatkettavuudesta, vastaavaa ominaisuutta kerrossängyssä on vaikea löytää. Otettiin alasänkyynkin turvalaita ja se on kyllä varsin korkea, ei pelkoakaan tippumisesta. Vielä muutamia kuukausia sitten kaksivuotias ei päässyt sieltä itse pois. :grin:

 

Meillä on kaltevat tikkaat, ne ovat siitä kätevät että ne saa otettua pois ja täten estettyä taaperon menemisen isoveljeään härppimään. Myös päiväsaikaan oli jokin aika sitten kätevä pitää tikkaita pois, niin ei tarvinnut vahdata kiipeämistä. Nykyään tikkaat saavat olla päivisinkin, koska pienempikin on kätevä kiipeäjä ja laskeutuja.

 

Pinnasängystä molemmat ovat siirtyneet pois reilu kaksivuotiaina, siinä vaiheessa kun sieltä aletaan itse kiivetä pois. Vanhemmalla pinnattomaan sänkyyn siirtyminen merkitsi rasittavaa karkailua jonkin aikaa, nuoremmalla taas vastaavaa ei ole ollut ollenkaan. Hän oli vain valtavan iloinen, kun pääsi uuteen sänkyyn. Sama koski isompaa, aiemmin hän oli nukkunut omassa vanhassa sängyssäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ millä tavalla se lisälaita näytti hankalalta? :D meillä on ollut se esikoisella käytössä ja nyt on kuopuksella. siis se sellainen puoliympyrän muotoinen...

 

Kun se ei tullut mihinkään kiinni. Mä näin jo sieluni silmin, miten tuo muksu hampaat irvessä kiskoo sen irti, kolauttaa itseään päähän ja tiputtaa lattialle niin, että parkettiin tulee klommo. :grin: Mä ajattelin, että kirja ajaisi saman asian sitten. Ja on nyt ajanutkin, tosin ajattelin ottaa senkin pois käytöstä kun ei tuo ole tuolta mihinkään tipahtanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ hmmm... piti käydä oikein tarkistamassa, mutta joo... kyllä toi meillä ainakin ihan ruuveilla kiinni on. en mäkään tota irtonaisena tuolla pitäisi... siinä on ihan paikatkin niitä ruuveja varten ja taisi tulla mukana kiinnitysvälineet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin ottaa nyt joululomalla projektiksi siirtää pienemmän pinnasängystä kerrossängyn alapetiin, mutta vähän hirvittää kun siinä ei ole minkäänlaista laitaa (paitsi ne tikkaat toisessa päässä vähän estävät putoamista). Eihän siinä putoamisessa sinänsä mitään vaaraa ole, kun korkeutta on niin vähän, mutta silti... Ja sit uskaltaako kohta 4v:n laittaa yläsänkyyn? Ylhäällä on kyllä tosi hyvät laidat ja tikkaatkin on helppokulkuiset, mutta mites sitten pimeässä kiipeäminen... Pitää varmaan joku yövalo hommata ainakin alkuun. Haluaisin vaan jo niin eroon tosta pinniksestä, kun se vie turhaan tilaa lastenhuoneessa eikä 2-vuotiaan paikka mun mielestä muutenkaan enää ole pinnasängyssä. Pinnis on siis sellainen 50-luvun versio, mistä ei saa laitaa pois ja muutenkin alkaa jo natista liitoksissaan :D. Toi kerrossänky meillä on siis jo valmiina ja isompi nukkuu nyt siinä alasängyssä. Enköhän mä uskalla kokeilla. Esikoinenkin jo niin hinkuu sinne ylös :girl_smile:(Ai joo, mihinköhän mä laitan sen roinavuoren sieltä yläsängystä... :rolleyes:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ikeastahan saa sellasia irtolaitoja, olisko sellanen ratkaisu alasänkyyn? meillä on tuo nyt jouluna 4 vuotta täyttävä nukkunut reilun puoli vuotta jo sellaisessa muuramen pikkuparvessa, eli on korkeampi kuin normisänky. hyvin toimii, eli eiköhän teilläkin voi jo sinne siirtyä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Semmonen voiskin olla hyvä. Harmi vaan, että niitä saa näköjään vain valkoisena, kun sänky on antiikkipetsattua mäntyä... Mutta ainakin jos tuntuu, että laidalle on tarvetta, niin toi vois olla hyvä väliaikaisratkaisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ niin joo, totta. mä en tullut ajatelleeksi, että jollain olisi jotain muuta väriä lapsen sänky kuin meillä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ihastuin noihin Ikean Minnen sänkyihin, ja mies teki erään tuttavansa kanssa tytöillemme tuon sängyn mallilla ja mitoilla itse vastaavanlaiset sängyt sillä muunnoksella että noita koristekiemuroita ei ole lainkaan. Sängyt on tehty niin että siihen voi liittää "jatkopalan" vai miten sen nyt sanoisi hyvin, siis että sänkyä voi iän myötä pidentää. Ikeasta ollaan ostettu lakanoita, tms. kumpikaan ei ole tainnut pudota, vaikkei turvalaita järin iso olekaan. Pienempi sai sängyn käyttöön muistaakseni vajaa 2 veenä.

 

Esikoiselle ostimme aikanaan tuon Leksvik-pinniksen jonka taaperoversiossa nukkui myös tosi pitkään, mutta minusta se kävi aika nopsaan pieneksi. Hyvä se kumminkin oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0