Hihku

Miten mies suhtautuu vauvakuumeiluun?

604 posts in this topic

Meilläkin mies kuumeileva osapuoli, ollut jo vuosia. Itse olen pikkuhiljaa lämmennyt ajatukselle, mutta kuumeesta ei itselläni ole tietoakaan. Itse suhtaudun asiaan rationaalisesti, etsin tietoa jne. Mutta ehkä sekin on jonkinlaista kuumetta, että valmistautuu asiaan. Varsinkaan vauvoista itselläni ei kuumetta nouse, mutta sellaisista parivuotiaista voi tulla ehkä joku "lapsiaivastus". :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeilusta en välttämättä ihan puhuisi. Jotenkin vain on tunne, että miksi lykätä yritystä.

Mies on samalla kannalla ja ihanasti ottaa asian välillä puheeksi. Sitten kun meidän x sitä ja tätä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei miehen puolelta voi oikein kuumeilusta puhua, mutta asenne on tällä hetkellä "miksipä ei". :) Samat fiilikset itsellä, eli mitään mahdottoman järjetöntä kuumetta ei vielä ole. Olkoon tämä vielä meidän yhteinen, salainentoive vielä :) Yrittämistä aletaan ensi vuoden puolella mahdollisesti harkita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä mies toivoo kovasti vauvaa, minä ... äh, pelkään ja taas vuoron perään toivon myöskin. Mulla ehkä kausittaisempaa, mies on jo pitemmän aikaa antanut ymmärtää toivovansa jo pikku jalkojen tepsuttelua...

 

Meillä myös juuri näin. Miehellä on useampi sisarus ja on aina tykännyt olla lasten kanssa, minä yritän päättää miten tosissani haluan vauvaa juuri nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaa kyllä kakkosen, mutta ei varsinaisesti kuumeile. Mun kuumeen tasoa ei ymmärrä, kun oon niin korvia myöten tässä liemessä... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies kuumeilee, toivoo kovasti toista lasta. Ihmettelee, kun minun päässäni ei pyöri muuta kuin tämä yksi ja ainoa asia. Joka päivä, miltei joka tunti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies ehdottomasti haluaa lapsen ja tätä siis en edes epäile, mutta nyt viime aikoina kun koko yritys on jäänyt vähän vähemmälle huomiolle, hän saattaa aivan autuaasti unohtaa koko asian. Mua on jopa alkanut vähän ärsyttämään, että hän ei muista näin tärkeää asiaa! Kun itse kuitenkin aina miettii ja suunnittelee useimmat isommat asiat sen mukaan, että entä jos onkin silloin raskaana yms.

 

Kait se raskaus on miehille niin etäinen asia, että siihen ei osaa henkisesti valmistautua naisten tavoin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauvahaaveilu on vielä haaveilun tasolla ja varsinainen tjottailu ja yrittäminen on vasta tulossa tulevaisuudessa (kuitenkin lähitulevaisuudessa). Mulla on melko kova vauvakuume, ja puhun vauvoista lähes päivittäin. Mies myös haluaa vauvan, mutta ei ihan vielä. Että hän maltillisemmin suuntautuu asiaan, kun se ei meillä vielä ole ihan akuuttivaiheessakaan. Mutta jos nyt sattuisin raskaaksi tulemaan, olen varma, että hän olisi enemmän kuin mielessään ja superonnellinen! Mun mies on ainakin aika rauhallinen ja jalat maassa-tyyppi, joten yhteistä hihitystä ja kikattelua vauvahaaveilun suhteen hänestä ei taida herua, vaikka se hauskaa olisikin! ;) Siksikin on hyvä, että vaukkarit on olemassa!

 

Toinen asia on sitten, kun päätämme alkaa tjottailee tai yrittämään raskautumista, silloin haluan että mieskin on täpöllä mukana! Siksi(kin) odotamme vielä jonkin aikaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä mä olen enemmän kuumeillut. Oikeestaan jo vuoden ajan ja miehellekin puhellut kaikkia vauvajuttuja. Mies on vielä koulussa, joten hänellä on sellainen asenne, että saa tulla jos tulee. Päätös pilsujen poisjättämisestä teki kyllä mies, mä oisin niitä vielä hetken jatkanut, mutta hyvä näin :) Välillä miehellä menee hermot kun kokoajan puhelen vauva sitä ja vauva tätä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies ensin ajatteli, että töitä täytyy olla, ennen kuin vauvasta edes puhutaan. Pikkuhiljaa on kyllä mieli muuttunut, ja nyt aletaan olla jo ihan yrityksen puolella, mies siinä yhtä lailla innoissaan mukana kuin minäkin.. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä kuumeilu on aika tasapuolista, kun olen onnistunut rauhoittamaan jonkun verran itseäni. Itse keskityn IRL-haaveiluun ja miehellä sitten vauvat tupsahtavat lähes joka yö uniin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas, ensimmäinen viestini palstalle biggrin.gif

 

Meillä minä olen selvästi innokkaampi. Mies on muutenkin hyvin tyyni ja rauhallinen, ei jaksa hötkyillä mikäli asia ei ole aivan ajankohtainen. No, kohta on, sillä olemme päättäneet että syön juuri aloitetun pillerilaatan loppuun ja sitten on vauvalla lupa tulla maailmaan. Välillä hieman kiukuttaa kun hän ei ole niin vahvasti "mukana" intoilussani, mutta tunnen hänet niin hyvin että kun aletaaan jännittää raskaustestiä jossain vaiheessa, kyllä se innostuskin sieltä tulee. smile.gif

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies sanoo, että odotetaan häihin ja aloitetaan sitten. Lokakuussa astellaan alttarille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 1 varhainen keskenmeno ja 2 varsinaista keskenmenoa takana. Esikoista ollaan yritetty, mutta ei ole onnistunut. Viimesimmästä km:stä laskien 2. kierto nyt menossa. Eilen päätettiin alkaa jo tässä kuussa yrittämään. meillä molemmilla aivan kauhea vauvakuume, miehellä ehkä jopa himpun verran vakavampi kuin minulla :lol: Eli samassa veneessä olemme molemmat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on voimakas vauvakuume ja mies taitaa enemmin tukea sitä. Hänelle sopii vauvan yritys, vaikka häntä hieman pelottaakin samalla. Keväällä suretti, kun hän oli vähän salaa huojentunut keskenmenosta. Eli hänellä ei ole vauvakuumetta oikeastaan, toisaalta hän haluaa että saamme lapset kun ollaan nuoria ja vielä alle 30v. Ja hän sanoo ettei tuskin koskaan olisi täysin valmis isäksi, että se tulee siinä samalla raskauden aikana. Tajusiko kukaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkuun mies oli hieman järkyttynyt, että "onko se joskus nyt sitten niinkun nyt?" Pitkien keskustelujen ja molempien haaveiden ja toiveiden avautumisen kautta päädyttiin siihen, että syksyllä aletaan yrittämään. Nyt siis on myös itse innoissaan, luetaan yhdessä kirjoja ja lehtiä aiheesta, että sais mahdollisimman paljon tietoa etukäteen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies kuumeilee mutta ei näytä sitä. ja kuuntelee kiltisti mun paasausta asiasta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kuumeilee molemmat, sekä minä että mies :) Minä puhun ajatuksistani ja tunteistani miestäni enemmän, mutta toive esikoisesta on meillä molemmilla varmasti yhtä suuri. Vauva vain antaa odotuttaa itseään, toivottavasti ei enää kauaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieheen on kyllä tarttunut vauvakuume, mun monien enemmän/vähemmän aktiivisten vauvakuumeiluvuosien myötä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now