make

Ensimmäinen kierto km:n jälkeen

182 posts in this topic

Päivitystä tilanteeseen.. Tämä päivä on ollut vuoto kyllä runsaampaa kuin normaalikierrossa.. Saanut tunnin välein käydä vaihtamassa sidettä. Mut nyt iltaa kohden onneksi jo rauhoittunut.. Eilen oli myös jonkin verran iltasella kipuja, mutta selvisin kuitenkin ilman särkylääkettä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 9+6 keskeytynyt keskenmeno. Yritettiin ensin lääkkellistä tyhjennystä, mutta siitä vain niukahkoa vuotoa. Kaavinta tehtiin 8.9. ja tänään alkoi ensimmäiset kuukautiset. Mun tavallinen kierto 28 päivää, joten täysin aikataulussaan tuli. :) Normaaleilta vaikuttaa toistaiseksi niin vuodon määrän kuin kipujenkin suhteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin 25.9. lääkkeellinen tyhjennys ja tänään ehkä alkoivat kuukautiset. Odotin niitä vasta viikon päästä, mutta sopinee tämäkin. Jälkivuoto ehti olla viikon pois, joten en usko, että tämä sitäkään olisi. Varsinkaan, kun on sangen menkkamaiset oireet.

 

Edit. Edellinen oli kuitenkin vielä jälkivuotoa ja menkat alkoivat eilen. Verikokeissa kävin viime viikolla ja kaikki on sen puolesta ok. Nyt vain odotellaan nämä alta pois ja sitten uutta yritystä. Kierron pituudeksi tuli 33 päivää normaalin 28-30 sijaan.

Edited by Napisija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko teillä ennen menkkoja pidempään alavatsan juilimisia kuin ennen? Nyt on 3-4 viikkoa keskenmenosta. Eikä vieläkään menkkoja kuulu eikä plussaa..hankalaa tietää ees mikä kiertopäivä menossa :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kiertopäiviä 54 ja viikko ennen menkkojen alkua tunne et vatsa olis sekasin vaikkei ollu. Ihan väänsi välillä kaksin kerroin. Mut toivotaan mietteliäs et sulla kertois jostain muusta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii mulla oli kyllä plussa kierrossa viikon ajan menkkamaisia tuntemuksia. Tänä aamuna niin ovis ja raskaustesti näytti negaa. Uutenavuotena testaan seuraavan kerran jos menkat ei tuu sitä ennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskeytynyt keskenmeno todettiin ultrassa 24.11. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 26.11. ja menkat alkoivat tänään 25.12. Muutama päivä normikiertoa pidempi kierto, ei sen kivuliaammat tai runsaaammat kuin yleensä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy nyt sen verran ottaa sanoja takaisin, että vuoto on kyllä runsaampaa, kuin yleensä. Yleensä kolmantena päivänä jo hieman vähenee mutta nyt ei loppua näy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitihän sitä testata hätähousuna tänäänki. Ovistestissä lähestyvä plussa mutta nega/viivanpaikka raskaustestissä. Joten eiköhän odotella tätiä tulevaksi..Ei vaan ymmärrä miten saman merkkinen testi voi 2kertaa lyhyen ajan sisällä näyttää harmaata viivanpaikkaa mitä en oo niihin ennen saanut(vai haluanko vaan uskoa plussan nii kovasti että kuvittelen jo omia :D )

 

:/ Ei kuullosta kivalta retiisin vuoto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli keskenmeno viikoilla 10+5. Runsas vuoto meni puolessa vuorokaudessa ohi, nyt tämä pieni vuoto on kestänyt jo yli viikon. Kohtu on yli viikko sitten todettu tyhjäksi eikä siellä enää näkynyt merkkiäkään raskaudesta. Kuinka kauan muilla keskenmenon vuoto on kestänyt? Alkaa vähitellen kyllästyttää, kun on kohta kaksi viikkoa valunut verta tai tuhruttanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voimia massi!

Mulla alko ekan kerran vuoto noin viikolla 4. Ja kesti 5-6 päivää. Toinen vuoto 6-7 viikolla ja kesti 4päivää ja yhtenä päivänä tuli tuhrua. Sen jälkeen oli tarkistus ultra ja kohtu iha tyhjä ja hgc taso 14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut massi.

Mulla kesti keskenmenovuoto kymmenen päivää. Kyseessä keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin lopullisesti vkolla 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seitsemäs päivä keskenmenon jälkeistä kiertoa menossa ja nyt jo uskaltaa ehkä sanoa, että vuoto olis vähenemään päin....tsiisus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mietteliäs89 ja Retiisi <3

Oletteko saaneet lääkäreiltä ohjeeksi pitää yhden välikierron ennen uuden raskauden yritystä? Mietin vaan, että pitääkö tässä oikeasti pitää taukoa. Kuitenkin pidän hyvin epätodennäköisenä, että uusi raskaus alkaisi heti. Tuskin uusi raskaus edes alkaisi, jos elimistö ei ole siihen valmis. Keskenmenovuoto on vihdoin loppunut ja on sellainen tunne, että ovulaatio voisi olla tuloillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän lappusissa, jotka sain osastolta mainittiin, että 1-2 välikiertoa olisi suositeltavaa pitää. Mä kuitenkin ajattelin samoin että ei se raskaus ala, jos kroppa ei ole valmis. Kai se suositus on lähinnä siksi että uuden raskauden la olisi helpompi määrittää vai onko siihen muita syitä??

Me ei taukoa pidetty\ ehkäisty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle eivät sanoneet että tarvis tauottaa. Heti saan jatkaa yrittämistä. En ole muita syitä kuullut joilla on käynyt samoin.

 

Tänään on tullut vahva tunne että jää tämä yrittäminen tauolle ja haluunko loppujen lopuksi äidiksi sittenkään:/ Olen reissussa enkä halua keskustella puhelimessa tästä asiasta miehen kanssa,joten odotan ens viikon loppuun kotiin päästyä. Tehny osittain raskasta kuulla niin monen sukulaisen/tuttavan olevan raskaana vaikka yhdestä vauva uutisesta oon oikeasti iloinen. Ei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella kun on ristissä ajatukset; toisaalta ois ihanaa perhe arki ja yhdessä tekeminen,mutta olenko siltikään valmis äidiksi(lue osaanko olla rakastava ja ns. kunnon äiti). Ja nautin nyt elämästäni js ja yritän saada itseäni taas normi treenauskuntoon.Lisään sen vielä että miehestäni huomaan,vaikkei sano ääneen,että hän kyllä haluaisi enemmän lapsia kuin minä.Joudutaan ehkä muista syistä ehkäisyä käyttään jonkin aikaa ja sekin on ristiriidassa tunteideni kanssa.. :/ hankalaa kun pää on taas sellaisessa myllerryksessä kuin pahimman vauva-kuumeen kourissa!

 

Vai voiko viime kuinen keskenmeno aiheuttaa/pahentaa tätä epävarmaa olotilaa?onko muilla ollut samankaltaisia tunteita?

Edited by Mietteliäs89

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hankala sanoa että mikä merkitys keskenmenolla on fiilisten kanssa, mutta tokihan se voi jättää sellaisen alitajuisen pelon uudesta menetyksestä. Tavallaan sitä suojaa itseään tuolta tunteela, ikäänkuin jotenkin alitajuisesti ajattelisi että: "Näin on parempi, näin sen piti nyt tässä vaiheessa mennäkin." Mutta toki se voi olla ihan oikeasti ajatus siitä, että nyt ei ole teille oikea tilanne.

 

Teillä on kuitenkin se etu että sinä olet vielä nuori ja teille tuli plussa samantien, eli ainakaan ei nyt näytä siltä että raskautumisella olisi kauhea kiire. Toki tilanteet voi muuttua eikä kukaan nuorene, mutta sulla on kuitenkin vielä "mietintäaikaakin" ennen kuin tulee ikä vastaan :) Esim. puoli vuottakin voi tehdä jo ihmeitä omille ajatuksille. Suosittelen tosiaan puhumaan miehen kanssa rauhassa asiasta ja toimimaan kuten parhaalta tuntuu. :)

 

massi: Minä sain spontaanin keskenmenon niin varhaisilla viikoilla (4+2) että lääkäri sanoi ettei tarvitse pitää välikiertoa. Jos viikkoja olisi ollut enemmän tai jos olisi jouduttu kaavintaan tai lääkkelliseen tyhjennykseen niin ilmeisesti silloin olisi suositus ollut 1 välikierto. Mulla oli kuitenkin niin runsas vuoto, joka alkoi spontaanisti että lääkäri ajatteli ettei tarvetta välikierrolle ole. En kuitenkaan heti tullut uudestaan raskaaksi vaikka yritystä samantien jatkettiinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietteliäs: Mä olen huomannut että suojelen itseäni vähän samankaltaisilla ajatuksilla. Etsin myös syitä tapahtuneelle tuollaisten ajatusten kautta. Olen muun muassa ajatellut että näin oli ehkä tarkoitettu. Ehkä "joku" tietää etten olisi jaksanut kahden pienen lapsen kanssa jne. Ollaanhan me onnellisia näinkin jne. Samoja ajatuksia oli viime talven kemiallisen jälkeen mutta jossakin kohtaa ne väistyivät ja vauvan kaipuu nosti taas päätään.

Anna itsellesi aikaa! <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana Retiisi,kiitos. ♡ näin reissun aikana jo mieli muuttunu positiiviseen suuntaan. Keskostutkimukseen päästään jo helmikuun eka päivinä. Meinas onnen itku tulla ku nuin pian päästään. Ei tarvi pitkää taukoa pitää yrittämisestä. Ehkä silloin ois keho vastaanottavaisempi; )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietteliäs mulla on samanlaisia ajatuksia. Tosin että yksi lapsi jo löytyy. Tiedän että oikeasti haluan lisää lapsia, se ollut aina haaveena, mutta nyt tuntuu että ei enää. Menetys varmaan tekee nämä ajatukset. Nyt ajatustyö keskenmenosta on käynyt melko helposti, mutta jos joskus sama pitää kokea uudestaan on se varmaan todella paljon vaikeampaa. Jotenkin usko siihen että seuraavan kerran pitää onnistua on vahva, mutta niin on pelkokin. Ajatuksista huolimatta me ei pidetä välikiertoja, vaikka lääkäri niin sanoikin henkisen puolen kannalta olevan parempi.

On myös raskasta kuulla toisten raskauksista. Olen kyllä iloinen, mutta mielessä käy joka kerta että miksi noilla pitää onnistua ja meillä ei. Tästähän se olo ei parane, kun ei toiset tee sitä tarkotuksella, eikä kellekään keskenmenoa muutkaan toivo. Mutta tiedän, että jos uusi plussa tulee niin tilanne helpottaa ja saa omaat ajatukset kunnolla kasaan asian suhteen. <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on sentään ovulaatio tapahtunut viime viikolla!Tutkimusaika saatiin ens kuun alkuun. Vähän alkaa vaikuttaa siltä että saattais olla tulossa plussa! :o on samanlaista oireilua ja huomioni kiinnitti ekassa plussakierrossa omituisiin rintoihin; tumma nännin alapuoli leveämmällä alueella. Vielä viikko odotettava miten käy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonii vihdoin tuli itelle Kp1 kiertopäivä 59menossa. Yllätyin että näin vähäistä tää vuoto ainakin tänää ollu eikä oo mitää kipuja. Eiköhän nuo vielä ehi voimistua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko yleistä että kierrot pitenee keskenmenon jälkeen pidemmällä aikavälillä\pysyvästi? Eka kierto keskenmenon jälkeen oli mulla pari päivää pidempi. Tokaa kiertoa odotellaan ja nyt taitaa olla kp 30.... Yleensä kierrot olleet siinä 25-26...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mulla ensimmäinen kierto oli ihan normaalin mittainen. Kävin vyöhyketerapiassa pian keskenmenon jälkeen. Ehkä sillä oli vaikutusta, että kierto oli heti ihan normaali. Olen aina saanut kiertohäiriöihini avun vyöhyketerapiasta ja siksi suuntasin nytkin heti keskenmenon jälkeen minun luotto vyöhyketerapeutille.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
:o onko kellään käyny että eka kuukautisvuoto keskenmenon jälkeen on ollut 3 päivää runsasta sitte tuhruttelee. Itellä normaalisti on 5-6 päivää iha kunnon vuotoo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now