Salama

Kenelle kerrotte yrityksestä?

1023 posts in this topic

Yhdelle ystävälle kerroin kesällä, että joskus 2010 saatetaan ehkä harkita.

Sisko taitaa aavistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei kyllä kerrota kenellekään.. en jaksais millään mitään turhia kyselyitä. Eikä mulla kauheesti ole tarvetta tästä kenellekään avautua. Täällä voi sitten jauhaa, jos sellainen olo tulee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan kerrottu lähimmille ystäville ja miehen perheelle. Omalle perheelleni en kerro vielä vähään aikaan, muuten alkaisi jumalaton hössötys :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerrottin parille läheiselle ystävälle...

Ovat ollet jo pitkään odotuskannalla, kun olemme viimeisiä lapsettomia kaveripiiristämme ja suurillamma osalla ja toinen kierroksessa. :blink:

Nyt samoille ollaan kerrottu plussaamisesta kun ovat kyselleet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan päätetty ettei kuulutella yrityksestä. Omalla äidilleni hiukan vihjasin että jotakin voi olla tekeillä. Toisaalta tekisi jonkun muunkin kanssa keskustella asiasta, mutta parempi odotella ihan rauhassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei edes yritetä, mutta jos se aika tulee, ei kenellekään kerrota kunnes on jotain kerrottavaa.

Niitä jokojokojokotteluja kun ei haluais yhtään kuulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen todella huono piilottelemaan omia asioitani. Pakahtuuhan sitä jos ei saa jakaa ajatuksiaan :rolleyes: .

 

Yksityiskohdat pidän toki itselläni, mutta piakkoin aloitettavasta yrityksestä on tietoisia liki kaikki ystävät ja ainakin omat vanhempani ja taitaapa jokunen työkaverikin ja muu tuttukin jotain olla aavistellut puheenaiheiden perusteella.

 

En osaa myöskään lainkaan pelätä kuulevani epäkohteliasta joko-joko-kyselyä, lähipiirini on sen verran fiksua väkeä. Ja taitavatpa myös tietää että tuskinpa jättäisin mahdolliset hyvät tai huonotkaan uutiset kertomatta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parille ystävälle ollaan kerrottu yrityksen aloittamisesta. Mun äidin ja siskon sekä puoliskon siskon annettiin käytännön syistä ymmärtää, että yritys alkaa, mutta vähän myöhemmin kuin todellisuudessa. Näille ihmisille kertominen ei harmita, koska heistä kukaan ei ole sen tyyppinen, että alkaisi udella tilanteen etenemisestä joka toinen päivä. :) Muille ei olla ajateltu kertoa yrityksestä mitään. Jotkut taitaa kyllä jo jotain aavistella...

 

[Raskaudesta ollaan sitten ajateltu kertoa pääsääntöisesti vasta mahdollisimman myöhään. Tosin mulla ei ole kauhean hyvää käsitystä meidän suvun perinnöllisistä sairauksista, joten ennen potentiaalista ekaa neuvolakäyntiä varmaan paljastutaan.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla/tulla kertomaan. Oma asiamme. Ärsyttää kaiken maailman utelot asiasta, vaikka olisi kuinka maailman luonnollisin asia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies nyt ainakin tietää. :lol: Parille äitiystävälle olen kertonut ja siskolle. Noi viimeset on ihan vain sen takia, ettei miehen tartte kuunnella mun vouhotusta. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä on käynyt nyt niin, että ollaan kerrottu/annettu ymmärtää vauvan olevan toiveissa yhdelle miehen ystävälle ja muutamalle mun ystävälle. Kaikissa tapauksissa tilanne on ollut sellainen, että on ollut jotain puhetta aiheesta, ja he ovat kertoneet omasta kuumeilustaan/yrityksestään, jonka jälkeen ollaan helpottuneina kerrottu että ollaan samassa tilanteessa. Tuntuu oikeastaan tosi kivalta, että tietävät, ja että mekin nyt tiedetään että ei sittenkään olla ainoina asialla ;) Ihan eka ajateltiin kyllä, että ei sitten hiiskuta kellekään mitään, että pidetään tämä omana pikku salaprojektina, mutta hyvä näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kerrottu yhdelle ystäväpariskunnalle, joka on avoimesti kertonut omasta "aikataulustaan". Muille ei olla kerrottu. Musta on tosi kiva, että on naispuolinen kaveri, jonka kanssa saa puhua asiasta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdelle ystävälleni kerroin 8 kuukauden yrittämisen jälkeen. Tuntuu hyvältä kun on miehen lisäksi joku, jonka kanssa puhua. Halusin kertoa juuri kyseiselle ystävälleni, sillä hänen tiedän pitävän tiedon itsellään. Joillain kun on hauska tapa kertoa asioita eteenpäin tyyliin "tämä on salaisuus, ethän kerro kellekään, mutta..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon kertonut vain kolmelle parhaalle ystävälleni. He ovat onneksi niin ihania, etteivät edes kysele mitään tyylin "no jokos on tärpännyt". Tietävät että kerron kyllä sitten jos/kun on kerrottavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kerrota kenellekään. :) Eipähän herätä turhia toiveita mahdollisissa tulevissa isovanhemmissa. Haaveista voin varovasti kavereille mainita, mutta en sitä että aletaan varsinaisesti yrittää nyt keväällä. Jotenkin kiva pitää ihan meidän kahden keskisenä asiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kertonut melko avoimesti yrityksestä.. tai siis kun on välillä tullut uteluita että joko kenties olen raskaana, tai että milloin se pikkusisarus tulee.. Niin olen vastannut että yritetty on kyllä, mutta vauvat ei ole itsestäänselvää tilaustavaraa.. Lähinnä molempien vanhemmat, sisarukset ja pari ystävää siis tietää tämän. Tarkemmista aikatauluista en ole puhunut kellekään. Mutta tuolla kommentilla on saanut helposti utelut hiljenemään.

 

Nyt 7kk yrityksen jälkeen ilmeisesti sitten tärppäsi - sitä en aio ihan heti kertoa muille kuin miehelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kerrottu muutamalle kaverille ja myös mun vanhemmat tietää, että haaveissa ois vaavi tälle vuodelle.Kivampi mun mielestä että voi sitte jonkun kanssa puhua asiasta. Mä en pystyis oleen iha hissuksiin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaverit ja vanhemmat varmastikin arvailevat jo jotain, mutta kenellekään ei ole suunnitelmissa kertoa ennen kuin on kerrottavaa. Vaikeaa olla puhumatta, mutta en kyllä jaksais niitä joko-uteluitakaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika moni on kyselly, että millon niitä vauveleita rupeette tekemään, mutta on vain sanottu, että on se puheissa ollu. Muutamalle kaverille oon kertonut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now