Guest flower-

Terolutit + raskautuminen

833 posts in this topic

Mä söin niitä tasan yhden kierron... olin kun mikä hormooni hullu kp 16 eteenpäin... ja sitten menkat kestivät 10päivää ja olivat niin runsaat että sain käydä 2/1h vaihtamassa siteen vain jotta kaikki ei olisi vuotanut yli... Mä tein omat päätökset enkä ole niitä sen jälkeen syönyt... Mutta nyt kun mietin asiaa niin mulla oli tosi säännölliset kierot seuraavat 3-4 kiertoa, että ehkä kannattaisi sittenkin kokeilla vielä kerran... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain tänään terolut-reseptin, koska ennen menkkoja tiputtelee viikon verran. Pitäisi aloittaa kp 15 mutta jäin miettimään tuota kun ovis on ilmeisesti vasta kp 19 niin estääkö terot sen... Eli jos aloittaisin vasta kp 20 tai jotain :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mun käsityksen mukaan niiden ei pitäisi estää ovulaatiota (toisaalta terot ei myöskään saa sitä aikaan, eli vaikutusta niillä ei asiaan ole). Kannattaa aloittaa kp 15, koska muuten voi kierto alkaa heitellä enemmän.

 

Muoks. Lukaisin ketjua taaksepäin ja näköjään tästä ovulaatioasiasta on erilaisia käsityksiä, mut näin mulle on sanottu :unsure:

Edited by flower-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on terolut kuuri (taas), koska kiertoa ei ole. Aikaisemmat kaksi kuuria eivät kyllä ole onnistuneet säännöllistämään kiertoa, mutta ei ole lääkäri vielä ehdottanut muita lääkkeitä (paitsi metforemin)...

Täytyis käydä ostamassa ovis-testejä, että voisin testailla tapahtuuko sellaista edes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kun kierto taitaa olla muuten säännöllinen ja ovulaatiokin (ilmeisesti) tapahtuu eli Teroja en tarvitse kierron säännöllistämiseen sinällään vaan vain tukemaan sitä loppukiertoa ettei tulisi tiputtelua. Luulisi että silloin voisin aloittaa pillerit vasta oviksen jälkeen. Ehkäpä mä soittelen vielä lääkärille. Tosin kuulostaa siltä että lääkäreilläkin on tästä asiasta eri mielipiteitä.

 

Tuli mieleen että jos aloittaisin Terot kp 15 ja ovis olisikin vasta kp 20, niin eikös silloin väli oviksen ja menkkojen välillä jaa liian lyhyeksi että alkio ehtisi kiinnittyä kun Terot saa menkat alkamaan sen 10 päivän jälkeen? Eli tuolloin söisin vaan 5 päivää pillereitä oviksen jälkeen kun menkat jo alkaisi... Tai sitten sitten se ei haittaisi jos raskaus on alkanut, ääh :blink:

Edited by Ompukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä en osaa kyllä tuohon sanoa mitään. Mulla on nuo käytössä vain kierron aikaansaamisen takia, vauvaa ei nyt yritetä. Mutta oma kantani on, että kannattaa noudattaa lääkärin neuvoja tai ainakin soittaa ja kysyä. En suosittelisi omin päin muuttelemaan annettuja ohjeita. Soita ja kysy ja kerro sitten täälläkin mitä neuvoivat! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Näin teen :)

Apteekista kun kysyin että mihin tuo 15.päivä perustuu niin sanoivat että se on vaan tilastollisesti päätetty laskemalla naisten keskimääräisen kuukautiskierron mukaan. Ja mulla on pidempi kuin se keskimääräinen kierto..

Edited by Ompukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, sain gynen puhelimen päähän ja sanoi että terolut ei estä ovulaatiota. Ehkäpä sitten uskallan aloittaa kuurin kp 15, ainakin lyhentää kiertoa. Jotenkin silti tuntuu oudolta alkaa syömään niitä ennen ovista jos kerran keltarauhanen alkaisi oikeasti toimimaan vasta oviksen jälkeen. Noh, mennään nyt lekurin ohjeiden mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ok! :) Noin mäkin sen ajattelin..

 

Onko kenellekään tullut teroista sivuvaikutuksena kuvottavaa oloa? Mä en muista, onko mulla aiemmin ollut tälläistä (ei ainakaan yhtä voimakkaana), mutta yöks mikä olo etenkin iltaisin! Pakkausselosteessa ei mainittu tälläisestä mitään, mutta ei tää mahatautiakaan ole, kun ei ole mitään muita oireita ja aina iltaisin iskee paha olo. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä ajattelin ottaa pillerin aina iltaisin jos sillä tavalla mahdollinen yökötys osuisi yöaikaan ja nukkuisin kätevästi sen ohi... Ehkä toiveajattelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla määrättiin endometrioosin oireisiin ja söin nyt kesän ajan 3 kiertoa. Merkittävää vaikutusta kipuihin(kaan) en huomannu, saati että oisin raskaaks tullu. Hämärsi kuukautisten alkamispäivää, kp1 tuli vaan semmosta hailakkaa niukkaa rusehtavaa ennen kunnollista verta. En sitten kauempaa jatkanu vaikka vielä toinen 3kk ois reseptillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kenellekään tullut teroista sivuvaikutuksena kuvottavaa oloa? Mä en muista, onko mulla aiemmin ollut tälläistä (ei ainakaan yhtä voimakkaana), mutta yöks mikä olo etenkin iltaisin!

 

Mä kärsin ainakin mun kolmen clomi + tero kierron aikana varmaan ihan kaikesta mahdollisesta. Varsinkin nyt viimesessä kierrossa oli sellasta kummallista kuvottavaa oloa pitkin päivää. Muut mukavat sivuoireet olivat kuumat aallot varsinkin öisin sekä isot kipeät finnit naamassa ja muualla kropassa, missä mulla ei varmaan ikinä aiemmin ole finnejä ollut. <_<

 

Joku taisi aiemmin kysellä, että kuinka kauan terojen lopettamisesta menee menkkojen alkuun. Mulla on mennyt lopettamisesta kp1:een n. 10 päivää. Tosin oviskin on tapahtunut kp22 tienoilla, kun olen teroja syönyt kp15-24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ainakaan terrolutit auttaneet ollenkaan eli kuukautisia ei saatu käynnistettyä niiden avulla. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

tuli noihin Teroihin liittyen kysymystä eli kun alunperin saitte Terot ja/tai Clomit niin olitteko siinä vaiheessa käyny missä tutkimuksissa? Mulla on takana nyt yks käynti yks.gynellä ja tehtiin vaan ultra ( jonka mukaan PCO ei ole ainakaan vahvin vaihtoehto eli toivoa sen puoleen on). Ennen Clomeja+ muita hoitoja (tietenkin) pitäisi mennä yksityisellä/julkisella puolella kaikkiin tukimuksiin.. Tuntuu että Clomeja määrätään aika varhaisessa vaiheessa, onko totta? Tässä vaiheessa aloittelen ekaa Terokierrosta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain Terolutit kun ei alkanut kuukautisia kuulumaan. Niitä sitten popsin reilut puoli vuotta. Clomit sain vasta kun mieskin oli tutkittu (noin 9 kuukautta yrityksen aloittamisesta). Clomit siis käyttöön kun yritystä oli noin 11 kuukautta takana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin menin ihan terveyskeskuslääkäriltä Terolutit pyytämään, kun kuukautisia oli tullut vain kahdet n. puolessa vuodessa.. Hän kirjoittikin samalla lähetteen gynen polille, jonne pääsin nopeasti ja josta sain Clomit käyttöön koska todettiin etten ovuloi normaalisti (pco).. Eli Clomeja aloin syömään n. 7 kk yrityksen aloituksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitähän tämä nyt on, kun menkat ovat alkaneet kahden viime terokuurin aikana jo pari päivää ennen viimeisen tabletin ottamista? Olen kyllä kummallakin kerralla syönyt kaikki 10 tablettia, vaikka menkat ovat jo olleet meneillään.

 

Ihmetyttää :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

voisiko annostus sitten olla liian suuri tmv.?

 

Mua vähän ihmetyttää, että miksi mulle ei ole määrätty noita clomeja? :huh:

koska mulla kuitenkin todettiin pco ja..no..oviksesta ei ole tällä hetkellä mitään tietoa, että tuleeko sitä ollenkaan..Täytyis saada ostettua niitä testejä, mutta milläs ostat kun rahaa ei ole :(

Voiko Terot vaikuttaa ovis-testin tulokseen? Voivatko millään tuota ovis hommaa lääkärissä tutkia/testata??

Share this post


Link to post
Share on other sites
^

voisiko annostus sitten olla liian suuri tmv.?

 

Se taitaa olla pienin mahdollinen, joten tuosta tuskin on kyse. Aika reippaasti kuitenkin vuotoa tulee, nytkin 8 päivän ajan... Kohta on taas rautakuurin paikka, jos tätä menoa jatkuu vielä puoli vuotta :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teillä ollu terolutin aikaan pahaa oloa? Mulla tulee välillä semmosia kuvotuksia, mutta menevät onneksi aika nopsaan ohi. Toinen juttu minkä oletan teroluteista johtuvan, on naamaan kukkiminen. Jopa hiusten seassa on kipeitä näppylöitä ja hiukset rasvottuu tosi nopeesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mullakin on ollut kuvotusta ja olen yhdistänyt sen juuri Teroluteihin, kun ei oikein muutakaan syytä sille ole löytynyt. Mitään ihomuutoksia ei ole mulla (onneksi) ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi raivostuttava akne mulla ainakin on alkanut Terolutien myötä. Tosin luulisin syyn olevan lähinnä Diane Nova e-pillerien lopettaminen (ne kun on alunperin määrätty nimenomaan aknelääkkeeksi). Myös hiusten rasvoittumista on mitä suuremmassa määrin ollut havaittavissa. Saattaa sekin kyllä johtua tuosta em syystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen nyt syönyt yhden kuurin teroja ja heti samana päivänä viimeisen tabletin kanssa tuli lyhyt vuoto - pari tuntia. Sitten kaksi päivää ilman mitään ja kolmantena päivänä viikan tabletlin jälkeen tuli kp 1. Mitä tästä pitäisi ajatella, vai pitääkö mitään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle määrättiin terot ja clomit. Lääkäri sanoi, että voisin alkaa syömään teroja heti (kp23), mutta mun korvaan se kuulostaa näin jäkeenpäin ajatellen oudolta. Mutta kai siihen lääkäriin voi luottaa... Onko muilla kokemuksia?

 

Yllättävän helposti ne clomitkin määrättiin, kun ei muuta testailtu, vain ultralla todettiin PCO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos lääkäri huomasi, ettei ovista oo tapahtunu vieläkään niin siksi sanoi, että voit aloittaa terot heti. Ettei siis kierto veny liian pitkäksi.

Edited by Äiskä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now