Guest flower-

Terolutit + raskautuminen

833 posts in this topic

Kaks päivää näkyi vahva viiva ja oli nippailuja yms., mut tänään ei enää näkynyt mitään eli ovis oli ja meni. Jos ois hedelmöittyminen tapahtunut, niin eikö ovistikkujen pitäis koko aika näyttää vahvaa viivaa, vai oonko ymmärtänyt väärin? Tuli kyllä vähä hankalaan aikaa tuo ovis, ku ei päässyt kunnolla hyödyntään. Nyt sit seurataan miten terot vaikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jos munasolu on hedelmöittynyt, niin ovulaatiosta menee n. 5-8vrk että munasolu kiinnittyy kohdun seinämään ja hcg:tä alkaa erittyä kunnolla silloin, kun munasolu on kiinnittynyt ja se alkaa kehittymään. Eikä kaikilla näy raskaus ovistesteissä, sen takia on raskaustestit ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos helyes, jostain vain muistelin lukeeni tuosta ja heti "panikoin". :D Nyt taas nippailee kyl tosi paljo, toivotaan et tietää hyvää, mut oon kans kyllä todella hyvä kuvittelemaan. :girl_crazy:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullapas meniki Terolutit lakkoon lääkärin määräyksestä, että enpäs kirjottele tänne enää (ainakaan hetkeen). Tsemppiä kaikille!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullapas meniki Terolutit lakkoon lääkärin määräyksestä, että enpäs kirjottele tänne enää (ainakaan hetkeen). Tsemppiä kaikille!! :)

Minkä takia sulta otettiin ne nyt pois?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt eka tero kuuri menossa ja ei menny lopettamisesta kuin kaks päivää ja menkat alko. On kyllä niin kivuliaat,varsinkin aamuisin,ettei oo ikään ollu. Tuntuu et koko alavatsan sisäelimetki "valuu" pois. En ymmärrä kyl, et miten näiden kans voi raskaaksi tulla. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enpä tainnut tänne kirjoittakaan, että se mun hymynaama ovistestissä ei tainnutkaan olla ovis. Menkat alko "dpo8", viikko viimeisestä Terolutista. Tässä kierrossa aloitan terot heti sillon kp15, katsotaan alkaako nyt nopeammin menkat. Sitä mä vähän jäin miettimään, että oliko se ihan ok, että viikko vikasta napista alkoi menkat? 

 

Vauvakuume:) : Mulla oli ekana päivänä pari tuntia vähän kivuliaat ja mulle tuli niin paha olo, että meinasin oikeasti käydä oksentamassa. Olo parani nopeasti ja kivutkin hävisivät. Ihmettelin, ettei yhtäkään hyytymää tullut menkkojen aikana. N. 1,5vrk oli runsasta vuotoa, sitten hiipui nopeasti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helyes: Kyllä varmasti on ok, että alkavat vasta viikon jälkeen, pääasia että alkavat. Jotkut lääkärithän sanovat että jos ei kahden viikon aikana ole alkanut niin pitää ottaa yhteyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kipinä: Kiitos vastauksesta! :) Muistan, että lääkäri sano vaan, että jos ei niillä ala ni sit on jotain oikeasti vialla :) Mutta en muista että se ois mitään aikarajaa sanonu. Täytyy katsoa miten tässä kierrossa alkavat, kun kierrosta tulee lyhyempi (koska aloitan terot kp15).

Share this post


Link to post
Share on other sites

helyes: mullakin näköjään pari päivää vaan oli runsaammat ja etenkin aamuisin kipeet, mut nyt kolmannella päivällä jo paljon niukempaa. Ei mullakaan oo mitään hyytymiä tullut, mut muuten kouri kyllä. Taidan vielä toisen tero kuurin syödä ensi kierrossa ja katsoa sitten miten kroppa ilman niitä toimii. Raskaaksi on tälläkin palstalla useampi terojen aikana tullut, joten jos vaan hedelmöittyminen tapahtuu niin ei vissiin terojen sit pitäis mitenkään sitä haitata, mut en silti haluis niitä kauaa syödä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Vihdoin minäkin rekisteröidyin. Palstaa olen jo hetken lukenut ja iso kiitos teille kaikille, että olette jakaneet kokemuksianne! Todella paljon apua ollut tästä keskustelusta toivon lisäämisessä lapsen saamisessa! Minulla yllättäen n.200 päivän kierto lopulta katkesi terolutien avulla (eivät ole aiemmin auttaneet) ja nyt uskallan jopa olla varovaisen optimistinen, että joskus voisi meilläkin tärpätä. :) En koskaan ollut ajatellut että mahdollinen lapsettomuus voisi näinkin pahalta tuntua. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla myös Terolutit olleet käytössä, vaihdoin nyt lääkäriä lapsettomuusspesialistille ja hänen mielestään ovat turhat. Saavat vain vuodon tulemaan mutta raskautumiseen ei mitään vaikutusta... Ilmeisesti siis järeämmät konstit otetaan nyt käyttöön :) Toivottavasti muilla Terolutit auttavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli myös Terolut käytössä, ei tasannut kiertoa ja menkat alkoi miten sattuu 1-30pv kuurin loppumisesta. Sama tilanne olis myös muissa vastaavissa valmisteissa mitä lääkärit kirjoitti tilalle. Minullekin lääkäri sanoi että auttaa vuodon tulemisessa, mutta ei välttämättä edesauta raskautumisessa, toki ko. lääkäri olisi voinut kertoa paljon muutakin ja olla myös vähän ymmärtäväisempi eikä laukoa ajattelemattomia kommenttejaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääköhän joku, onko haittaa jos syö vähän pidemmälle kiertoa noita teroja? Mulla siis määrätty se perus, et kp15-25, mut nyt ku ovis oli vasta kp24, niin tekis mieli syödä vielä muutama päivä teroja, jotta jäis enempi aikaa ennen kuin mahdolliset menkat alkaa. Viime kierrossa siis söin ekaa kertaa ja menkat tuli heti kaksi päivää terojen loputtua. Voihan se tietty olla, et kierto menee vaan sekasin jos nyt alan yli määräsiä päiviä syömään ja sit hankaloittaa seuraavaa kiertoa. Ajattelin ehkä jättää terot nyt ens kierrossa kokonaan pois...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvakuume: Mun mielestä niitä ei tartte jatkaa pidempään, koska se oma keltarauhanen tuottaa sitä hormonia nyt. :) 

 

Kauankohan tässä nyt joutuu odottamaan menkkoja :( kp34 menossa nyt, terot loppu sillon kp24..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvakuume: Menkkojen pitäisikin tulla siinä muutaman päivän sisällä terojen loputtua, silloinhan ne toimivat juuri niinkuin pitääkin.

 

Tuo kp15-25 on teroissa se perusajankohta johon sitä määrätään, olettamuksella että ovulaatio tapahtuu ennen kp15 ja kierto on n. 27vrk. Joten syödessä kuurin 15-25pv tulee luteaalivaiheen (ovulaatiosta menkkoihin) pituudeksi se "tarvittava" 10-15vrk, mutta koska ovulaatio sinulla tapahtuu vasta kp 24, niin melkeimpä terot voisi syödä vaikka kp22-32 jolloin kierron pituudeksi tulisi n. 34vrk (normaali kiertovälihän on 23-35vrk, joten säilyisi sen rajoissa kuitenkin), joka mahdollistaisi 10vrk mittaisen luteaalivaiheen.

Tai siis tuo kp22-32 on se "äärimmilleen" venytetty syöntiajankohta, voit aloittaa ne tuon 15 ja 22 välillä missä sinusta itsestäsi parhaalta tuntuu.

 

Paitsi tietty jos ovulaatioajankohtasi radikaalisti vaihtelee niin joku keskiarvo olisi hyvä löytää tai sitten vaan aloittaa aina vaikka ovista seuraavana päivänä terot, kuitenkin viimeistään kp23. Eihän sillä menkkojen säännöllisyydellä merkistystä sinänsä ole jos raskautua yrittää. Tai siis että ei se keho sitä varmaan pahakseen laita jos kiertoväli vaihtelee 27-34 välillä. Pääasiahan on että vuoto saadaan aikaiseksi n. kerran kuukaudessa, jotta kohdun limakalvot uudistuvat ja mahdollistavat munasolun kiinnittymisen tuoreeseen pintaan.

 

Lääkäri en ole, mutta näin olen asian ymmärtänyt siitä kysellen ja asiaa tutkien. Korjatkaa muut toki jos olen pahasti hakoteillä.

 

EDIT. Niin no voihan se toki olla noin kun helyes laittoi että se keltarauhanen siellä on sitten vain käynnistetty toimimaan, mutta jotenkin ajattelisin sen niin että onko munasolulla mahdollisuutta kiinnittyä jos sattuisikin hedelmöittymään siinä kp24 tienoolla jos limakalvot vuotaa ulos kp27. Siis ehtiikö keho huomaamaan raskautumisen? ja jotenkin perumaan vielä tuossa vaiheessa vuodon?

Edited by Emilia88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emilia88: Mä ajattelin sen niin, että oma keltarauhanen kyllä pitää sen limakalvon kunnossa ja toimintavalmiudessa, jos ovis on tapahtunut terojen aikana :)

Muoks: Siis kun keltarauhashormonitason lasku ilmeisesti saa aikaan sen vuodon, mutta jos oma keltarauhanen toimii normaalisti oviksen jälkeen, ni sillonha se taso ei laske :)

Edited by helyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suuren suuret kiitokset avusta. :) kahdessa kierrossa oon ovista tikuttanut ja viime kierrossa sain plussan kp18. Eihän terot voi antaa väärää plussa tulosta?,joku jossain ketjussa tästä kysyi. Ens kierrossa tosiaan voisin terot jättää pois ja jännätä miten oma kroppa ilman niitä toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuosta ei varmaan ole varmaa tietoa että voiko terot antaa väärin plussaa, joidenkin mielestä voi, joidenkin ei.

Tokihan tuossa sinun tilanteessasi voi olla että on siksi määrätty kp15-25 että saataisiin menkkoja säännöllistettyä (ennen varsinaista raskauden yrittämistä?), ja sen mukana ovulaatioitakin kun ne kerran tapahtuvat säännöllisesti?

Minulla itselläni kun ovista ei ole tapahtunut ilman clomeja, ei terojen kautta saamalla säännöllisellä kierrolla ole niinkään merkitystä. Nythän mä jätinkin terot pois kun aloitin clomit ja katsotaan nyt että alkavatko ne menkat nyt sitten ajallaan kun ovulaatio mitä todennäköisimmin nyt tapahtui kp13.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon niin ulalla näistä teroista että..gyneki vaan anto reseptin kouraan ja sano et ei vaikuta raskauteen negatiivisesti. Ultranki teki ja sano et kaikki pitäis olla kunnossa. Mulla siis pillereiden jälkeen kolmas kierto venähti 45päivään ja siks sain terot käyttöön. Ehkä tosiaan ois järkevää koittaa noiden avulla saada kierto ja ovis normi ajankohdille,mut tuntuu että sit menee vaan yritys kuukausia "hukkaan", ku tietty haluaisin raskaaksi heti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voithan sä soitella sille gynellekkin ja kysellä vähän lisää. Mä ainakin nyt keväällä kun ekan kerran kävin niin huomasin lähdettyäni että miljoona kysymystä jäi kysymättä, otin soittoajan ja sain selvyyttä asioihin :)
Tai sitte vaa että jos malttaa odottaa niin syö niitä sen kp15-25, että säännöllistyis taikka syö noin että aloittaa oviksen tapahduttua jos mahdollista.

 

Ja tuohon mun edelliseen viestiin, niin tietty enempi nyt ootellaan et ne menkat ei tulis ollenkaan kun se oviskin kerta tapahtu ja varmasti tuli hyvin parhaat päivät hyödynnettyä :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, nyt ois vaikka millä mitalla kyssäreitä. Sillon olin niin ihmeissäni, ku menkat ei tullu ja raskaustesti nega, et mitä ihmettä tapahtuu. Kävin yksityisellä, mut täytyy kattoo jos sinnekin soittoajan sais. Odottelen nyt tän kierron loppuun, jos vaikka tässä käviskin hyvin.. :)

 

Lisään vielä, et nyt kyllä selviä menkka tuntemuksia aina välillä mahassa on.

Edited by Vauvakuume:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaiset menkat teillä muilla on olleet Terojen aikaan? Olen nyt napsinut kolmessa kierrossa Terot kp 15-24 ja kahdet viimeiset menkat on olleet ihan älyttömän niukat. Mietin, että voisko Terolutit aiheuttaa ne, vai onko kroppa alkanut nyt muuten ryttyilemään... Raskaustestin tein varmuuden vuoksi, mutta negaa se näyttää eli raskaus ei valitettavasti ole niukkoihin vuotoihin syynä :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ekat teromenkat oli normaalia niukemmat, mutta kestoltaan normaalit. Ne oli myös melko kivuttomat. Näistä toisista en vielä osaa sanoa muuta kuin että ovat ainakin selkeästi kivuliaammat.. Onneksi oon hoitoalalla töissä ja vanhusten parissa. Niiden perässä ei tarvitse kovin lujaa juosta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now