Sign in to follow this  
Followers 0
äiti09/10

carenan tuplat

15 posts in this topic

meille tulossa kyseiset tuplat.

 

Niistä ois kiva saadak uitenkin vielä hyviä ja huonoja puolia.

 

Ja ottaako kova vai pehmeä koppa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa lukea vauva-puolelta tuplarattaat-ketju, siellä taitaa olla kokemuksia näistä carenoistakin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jos voimat riittää koko ketjun kahlaamiseen... :rolleyes: Ja melkoisen P&T-painotteista keskustelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niissä mahtuu ainakin iso lapsi kuomun alle, se erillinen koppa käy aika nopeasti pieneksi (pienet mitat) --> vaikka se toisaalta suojaa vauvaa uteliaalta taaperolta :D uudemmassa mallissa on jo ilmakumirenkaat (vanhoissa ilmakennot)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin pojille tuplat ja otin kovan kopan kuopukselle. Enää en ottaisi. Juniori mahtui siihen max 3 kk. Olen tykännyt vaunuista. Kevyet työntää ja hyvät tavarakorit. Kyllä ne hintansa haukkuvat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vippe ja muut kokemusta omaavat, oletteko liikkuneet tuplilla kaupungilla / julkisilla? Miten mahtuu? Onko pehmeä koppa (kantokassi) tilavampi kuin kova?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, onko nyt tosiaan niin, että jos ottaa Carenaan pehmeän kantokassin niin sitten vauvaa ei saa kasvot työntäjään päin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös hankkimassa mitä ilmeisimmin nämä tuplat. Olen kuullut pelkkää hyvää palautetta niistä!

 

Mun ymmärtääkseni vauvan saa kasvot työntäjää päin ainoastaan carenan omalla kovalla kopalla (lisävaruste). Itse ajattelin pehmeällä kantokassilla pärjätä, kun tuntuu vähän turhalta/lyhytikäiseltä tuo koppa. Toki plussaa olis just tuo että saa käännettyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokakuu, näin minäkin olin tosiaan asian ymmärtänyt. Ja myös meille on tulossa pehmeä kantokassi kun ymmärtääkseni siihen vauva mahtuu vähän pidempään kuin kovaan koppaan.

 

Kertokaahan jos näette jossain tuota mustaa Carenaa tarjouksessa! Joka paikka näyttäisi edelleen myyvän sitä 399€ hintaan, vaikka olisi kuvitellut, että hinnat tippuisivat nyt yleisten kesäalejen aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on Carenan tuplat hankittu meille ja niistä on kokemusta kertynyt jo vajaa 3 viikon ajalta! Rattaat ovat todella kevyet työntää ja näppärät liikutella kääntyvien etupyörien takia. Kauhulla olen miettinyt, miltä tuintuisi työntää tuplia, joissa ei ole kääntyviä etupyöriä!!! girl_impossible.gif

 

Aikaisemmasta suunnitelmastani poiketen ostimme rattaisiin kovan kantokopan. Se on kyllä surkean pieni, mutta ajattelin myydä sen sitten heti pois kun neiti ei siihen enää mahdu. Veikkailen, että toppapuvun kanssa käy pieneksi neidin ollessa 3-4 kk ikäinen. Ainoa syy kovan kopan hankkimiseen oli se, että halusin nähdä vauvan rattaita työntäessäni. Sitä pehmeää kantokoppaa kun ei olisi saanut vauvan kasvot työntäjään päin. Nyt yritän kuitenkin vielä metsästää pehmeän kopan käytettynä, jota käyttäisin sitten kun kova koppa jää pieneksi, mutta kun vauvaa ei vielä voi pitää pelkässä ratasosassa.

 

Mielestäni nämä Carenat olivat kyllä hinta-laatusuhteeltaan todella huiput juuri meidän tilanteeseen kun rattaat ovat käytössä n. 2 vuotta eri-ikäisillä sisaruksilla. Laadultaan ovat kyllä vähän heppoiset meidän Emmaljungan Duo Edgeihin verrattuna, mutta tälläisinä "väliaikaisrattaina" en olisi ollut valmis maksamaan rattaista yhtään enempää. Jos meille olisi tullut kaksoset niin sitten varmasti olisin investoinnut laadukkaampiin kärryihin.

 

Niin ja vielä kehun, että tykkään kovasti näistä tämän vuoden mallissa olevista ilmakumirenkaista! En tosin ole kokeillut työntää rattaita aiempien mallien ilmakennorenkailla, mutta ainakin näiden ilmakumirenkaiden kanssa liikkuminen on mukavan pehmeää ja tasaista vaikka renkaissa ei olekaan erillistä jousitusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kans miettinyt, että hankittaisiin Carenan tuplat kevyemmiksi matkarattaiksi tän talven jälkeen ja sitten myytäisiin pois nämä nykyiset Emmaljungan tuplat, jotka on liian painavat ja isot esim.reissuihin. Kävin tänään liikkeessä kokeilemassa rattaita ja kivoilta vaikuttivat, vaikkakin aika leveät ovat kuten nämä meidän nykyiset. Olishan jotkut P&T-rattaat kapeammat, mutta ne on ihan liian kalliita meille, en edes tiedä kuinka pitkään käyttöä noille tulisi.

 

Saitko Mischa millä hinnalla nuo rattaat, tilasitko jostain? Katsoin että netissä hinnat ovat nyt jotain 349e. Onkohan missään halvemmalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imdina, mä sain ne mustat rattaat juurikin 349€:lla. Missään en törmännyt halvempaan hintaan. Kävin ostamassa ne Keravan Pikku Hurmurista. Kokoajan olen vakuuttuneempia, että tosi hyvän ostoksen tein. Rattaat ovat tosi ketterät ja kevyet työntää eikä ainakiin vielä (1,5kk käyttöä takana) ole mikään osa hajonnut! girl_crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin kanssa tänään hakemassa Pikku Hurmurista punaset Carenat. Halvemmalla noita uutena tuskin mistää saa ellei löydy jotain vikaa, meillä toisen istuimen kankaassa on pikkuinen reikä jonka voi itse paikkaa helposti mutta saatiin 30€ lisäale sen takia.

 

Kevyet on kyllä työntää, ja poika on niihin ihastunut, hiukan kyllä mietityttää että miten toppavaatteiden kanssa mahtuu ja taljaa ei varmaan saada mahtumaan lämmikkeeksi. Mutta noi oli ainoat jotka meille kannatti hankkia, poika kuitenkin kävelee aina vain enemmän ja enemmän joten meille oli hiukan turhaa ostaa kalliimpia rattaita mahdollisen lyhyen käyttöajan takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti vastauksista. Noissa näytti olevan niin isot pyörät, että varmaan menee talvellakin lumella. Jos innostun, niin saattaisin hankkia jo nyt talvella enkä odottaisi kevääseen. Pitää nyt miettiä. Sitten pitäs saada myydyksi nuo nykyiset Emmaljungat pois.

 

Muoks. Tilattiin justiinsa nuo rattaat yhdestä lastentarvikekaupasta täältä ja niiden pitäis tulla ensi viikolla. Testasin eilen rattaita lasten kanssa. Väriksi valitsin ihan perusmustan. Hinta oli tuo tarjoushinta 349e. Kivaa saada uudet rattaat!

Edited by Imdina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Meillä on olleet nyt nuo Carenan tuplat viime syksystä käytössä ja kovasti olen tykännyt. Ainoa miinus on se, että toinen eturengas lähtee helposti väpättämään... Onko muilla käyttäjillä samaa ongelmaa? Aiemmin rengas väpätti vain jos lähti juoksemaan luketsematta renkaita, mutta nykyään rengas väpättää jo kävelyvauhdissakin. Mitään ideoita, miten tuon väpätyksen saisi poistumaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0