Sign in to follow this  
Followers 0
forgetmenot

Kun mikään nimi ei ole hyvä

14 posts in this topic

Tässä odotellaan esikoista ja jo yritysaikana aloimme pyöritellä nimivaihtoehtoja. Mutta kun mikään nimi ei tunnu hyvältä! :lol: Muutamia on sellaisia, että no joo, onhan tuo ihan kiva, mutta tässä on nyt kyseessä toisen ihmisen nimi koko loppuelämäkseen, niin tuntuisi paremmalta, jos siitä nimestä oikeasti tykkäisi tosi paljon. Onhan tässä vielä reilusti aikaa miettiä, mutta alkaa vähitellen risoa, kun tuntuu, että on jo käynyt kaikki nimet läpi :rolleyes:

 

Onko muita kohtalotovereita? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vähän samaa ongelmaa... Tai siis mun mielessä ois muutama ihan täydellinen nimi, joista yksikään ei kelpaa miehelle. Miehen ideat taas on minusta ihan kamalia. Joko ne ei vaan kuulosta äänteellisesti mun korvaan hyvälle hyvälle, tai sitten niistä tulee muuten joku epämiellyttävä assosiaatio. Nyt on nimilistalla kymmenkunta semmoista nimeä, joita kumpikin voisi edes ajatella... mutta siis just semmoisia "ihan kiva" -nimiä. Pöh. No, ehkä semmoinen ihan kiva nimikin alkaa kuulostamaan tosi hyvälle, kun siihen tottuu.

 

Äijän nimi me keksittiin jo rv9 kantturoissa täydellä yksimielisyydellä, kun täytettiin synnärin esitietolomaketta np-ultraa odotellessa, ja silti sitäkin mietti moneen kertaan ennen ristiäisiä, että onko se nyt oikeesti hyvä... ja siis onhan se. Perhana, kakkoselle ei vaan meinaa nimeä löytyä. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä oli tota pienempää odottaessa ja sen synnyttyä ihan sama tilanne. Ehdottelin miehelle miljoonaa täydellistä nimee eikä se tykännyt yhdestäkään. Eikä sillä ollu mitään ehdotuksia ja sit kun niitä tuli pari, niin ne oli ihan kauheita. Tytyn synnyttyä me tehtiin ainakin viis nimilistaa, pidettiin nimiarpajaiset jne. Eikä mikään tuottanut tulosta. Loppuviimeks otettiin yks lsitan nimi (josta olin iten tykännyt ennen kauheesti, mutta en enää niin kamalasti, mies ei ollut tykännyt tippaakaan, mutta oli sellasella ok-fiiliksellä) ja makusteltiin sitä jonkun aikaa. Kunnes viikkoo ennen ristiäisiä mies tuli töistä ja ilmotti, että ei sellasta voi antaa tytylle nimeks, kun se ei kuulemma ollu nätin tytön nimi eikä siks sopinut. :D Melkein tuli tuskanhiki otsalle, mutta yllättäen miehellä olikin heittää uus nimiehdotus kehiin. Se kuulosti mustakin nätiltä, muttei vielä kolahtanut. Aloin sitten katteleen vielä kerran netistä nimiä ja kirjottelin taas yhden nimilistan, jonne tuli myös yks miehen ehdotusta lähellä oleva nimi. Mies kun luki listan, niin ihastu siihen vielä enemmän kun alkuperäseen ehdotukseensa ja kun mallailtiin siihen toista ja kolmatta nimee perään, niin molemmilla kolahti täysin. Se kuulosti heti täydelliseltä. Ja voi sitä helpotuksen määrää. :D

 

Esikoisen nimenkin kanssa oli ihan sama juttu kun Inkulla. Se oli valmiina jo alun aamenesta asti. Siks tulikin tuska moneen kertaan ton tytyn nimen kanssa.

 

Eli ei mulla oo mitään muita ehdotuksia kun että niitä listoja kannattaa näköjään kirjotella. Aina vaan uusia. Vaikka tuntuu just tolta, että kaikkihan nää on jo käyty läpi, niin sitten sieltä saattaa kuitenkin löytyä joku "uus" tuttavuus, joka onkin sitten se täydellinen nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli pari "täydellistä" nimeä suunnitteilla kakkoselle ja sama tarina kuin muillakin.. Mies ei lämmennyt niille yhtään. Ja mä en tykännyt sen ehdotuksista.

Suunnitelmissa oli sitten yksi nimi, joka pyöri kuvioissa jo esikoista odottaessa, mutta mä olin siihen kyllästynyt ihan täysin. Menetteli mulle, mies tykkäs siitä nimestä. Kunnes sitten keksittiin nimestä versio jossa i:t muutettiin a kirjaimiksi. Se passas kummallekkin ja vaikken aluksi sitä suosikkina pitänytkään, tuntuu nimi nyt just sopivalta. :) Ja passaa hyvin esikoisen nimen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sori ot, mutta ^ , nimi on kyllä kaunis, ja sopii kuopuksellenne kuin nenä päähän! ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ah, sori, kävin 2 kertaa läpi kaikki nää 3 alasivua enkä silti huomannut tuota :D No, onneksi otsikoiden kuvaus on sentään vähän erilainen :)

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tehtiin sellaiset taulut, joissa toisessa on tytönnimiä ja toisessa pojan. Saatiin 10-15 nimeä per taulu ja sitten laitettiin ne kuukaudeksi syrjään. Ja kun taulut otettiin esille niin napsin sieltä heti pois ainakin 10 nimeä eli 5 per sukupuoli. Ja avomies nappasi myös osan pois :rolleyes: Tuli ihan sellainen olo, että miten me on noita voitu edes ajatella! :o:lol: Kyl on vaikeeksi tehty... Täytyykin laittaa korvan taakse tuo mimosan vinkki, että niitä listoja kannattaa tehdä aina vaan uusiksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tän tulevan kakkosen kanssa vähän samaa ongelmaa. Toinen nimi on valmiina, mutta etunimeä senkun vehdataan. Molemmilla on oma suosikkinsa, joka on toisen mielestä ihan ok, muttei kuitenkaan the nimi. Noiden yhdistäminenkään ei valitettavasti käy laatuun (menis osastoon sarjakuvayhdistelmät), joten joku päätös pitäisi saada aikaan. Muut nimet tuntuu kaikki jotenkin ihan vaisuilta, vaikka niitä listoja on väännetty ihan riittävästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä sama vika! Esikoisen nimi oli valmiina raskauden alusta alkaen, toki muitakin mietittiin mut aina palattiin takas ykkösvaihtoehtoon. Nyt toista odottaessa nimelle on hirvee lista vaatimuksia + sopivuus esikoisen nimen kanssa. Vaikeeta. Ok-nimiä on useampi, mut ykskään ei kolahda niinkuin esikoisen nimi aikanaan. Poika jää tätä menoo ilman nimee. Tai nimeksi tulee Poika tai Veli :rolleyes: Mies varsinkin on ronkeli, kun monesta mun ehdottamasta sille tulee mieleen joku lapsuuden kaveri.

Edited by Kaisu_

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä esikoisen nimi oli valmiina jo kun mä olin 9v. Toisellekin tytölle olisi nimi valmiina, mutta mulla on poikaolo. Eikä pojalle ainuttakaan nimeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä nyt nimet ei vielä ihan ajankohtaisia ole, kun yritys ei ole käynnissä edes, mutta olen jo vuosia koonnut listaa kivoista nimivaihtoehdoista. Tytölle on vaikka kuinka monta hienoa nimeä, mutta pojalle on vaan niitä "ihan kivoja" :girl_mad: Mulla oli aikaisemmin suuri ykkössuosikki pojallekin, mutta kuinka ollakaan tämä mun miekkonen sattuu olemaan just sen niminen, eikä mielestäni lapselle voi antaa tasan samaa kutsumanimeä kuin isänsä. Osan semihyvistä vaihtoehdoista rajaa pois myös kieliongelma; nimen pitää sopia sekä suomalaisen että saksalaisen suuhun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, meillä on kaksi lasta ja molempien nimien valinta on ollut todella tuskaista! :D Näin jälkikäteen olen kuitenkin erittäin tyytyväinen nimiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirpana on kohta kuukauden ikäinen ja meillä ei oikein ole tullut edes keskustelua nimistä. Raskauden ajan mies oli vaan, että ehtiihän sitä. Yhtä aivan ihanaa nimeä pyörittelin itse kielellä kuukausia, mutta eihän likka näytä yhtään siltä! Olen koittanut kutsuakin eri nimillä, mutta oikeastaan se ei näytä oikein miltään.

 

Meidän äidin kanssa käytiin kävelyllä hautuumaalla ja etsittiin inspiraatiota, mutta kun mummilla on maku vähän erilainen, hän tahtoisi tytöstä jonkun Sigrid Josefiinan  :girl_cry: Kai se pitää vain hatusta joku heittää kun pappi kysyy että mikä nimeksi tulee.. Toinen nimi sentään on lyöty lukkoon, miehen äidin mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0