Adelita

Vaatemerkkien koko- ja laatuvertailuja

66 posts in this topic

Ajattelin, että tällaisellekin ketjulle voisi olla tarvetta... Eli tänne kysymykset koskien eri vaatemerkkien kokoja ja laatua! :)

 

 

 

Itse aloitan kysymällä, että ovatko Moonkidsin vaatteet reilua kokoa? Eli kannattaako ostaa tällä hetkellä 92-koon vaatteita käyttävälle kesäksi jo kokoa 98 vai menisikö vielä 92?

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ainakin lukenut jostain, että Moonkidsin vaatteet olisivat suht napakoita, ainakin paidat ja bodyt. Mulla ei niistä ole kokemusta mutta juuri tilasin Naperonutusta Moonkidsin froteehousut koossa 92cm pojalle, joka muuten vielä käyttää housuissa 86cm kokoa. Noita 92cm housuja voi jo pitää ihan hyvin, eivät ole liian pitkät koska lahkeissa on kuminauhat ja jäävät vähän pussille. Poika on 82cm pitkä suunnilleen.

 

Esim. Lindexin, Kameleont kidsin, Dunsin ja Marakattimarssin 92cm housut ovat vielä liian pitkiä pojalle.

Edited by Imdina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moonkidsin vanhempien mallistojen bodyt on tosi pieniä, meidän 80-senttinen ruskea-valkoraitainen ribbibody vastaa ehkä muiden valmistajien kokoa 68. Täksi kevääksi mitoitusta on korjattu ja bodyt vastaavat paremmin kokoaan. Tässä kuvassa on vanhan ja uuden mitoituksen 80-senttiset Moonkidsin bodyt:

 

IMG_0307.jpg

 

Mä ostin meidän vähän päälle 70-senttiselle pojalle kesäksi Moonkidsin kevään mallistosta housut koossa 86, huppari oli tuossa koossa juuri nyt sopiva niin vaihdoin sen kokoon 92 :rolleyes: Tosin mä tykkään että vaatteet on ennemminkin reiluja kuin niukkoja, mä inhoan liian lyhyitä hihoja tai vilkkuvaa selkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ ja ^ Kiitos! :)

 

Aika rajun näköinen tuo kokoero Riitan kuvassa, huh! :o:D Ehkäpä tilaan pojalle siis jo kokoa 98. Jos on vielä isot kesällä, niin kyllähän ne sitten jo syksyllä menee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun monet manaavat Lindexin kokojen olevan yhtä numeroa liian pieniä, niin pitääkö se todella paikkansa? :huh:

 

Itse olen kokemuksen pohjalta sitä mieltä, että aavistuksen pientä kokoa nuo Lindexin vaatteet ovat, mutta kuitenkin ihan "oikean kokoisia". Esim. pojalleni mahtuu nyt n. 94 cm pitkänä vielä nätisti koon 92 paidat. Tytölleni, jolla pituutta on n. 95 cm, koon 98 tunikat ovat vielä aavistuksen pitkähköjä (ns. mekkomaisempia), mutta kuitenkin käytettävissä. Eli ovatko koot sittenkin ihan kokomerkintänsä kokoisia, mutta monet vaan tykkää käyttää reilumpaa kokoa (reiluutta pituussuunnassa, mutta etenkin leveydessä) vai onko vaihtelua sen mukaan, ostaako paidan, housut, tunikan, leggingsit jne. eli vaatekappaleesta riippuen?

 

Ja sitten KappAhlin lastenvaatteiden kokomerkinnöistä vielä, että onko muidenkin mielestä koko 98/104 enempi tuon 104 cm:n kokoinen eli reilu? Vai riippuuko tämäkin siitä, onko kyseessä housut vai paita? :huh: Mielestäni KappAhlin laatu on hieman Lindexin laatua parempaa, mutta viime talvena ostetusta Salama McQueen -paidasta haalistui kyllä painatus jo ensimmäisessä pesussa. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hups, unohdin kysyä, että ovatko Småfolkin vaatteet niukkaa vai reilua mitoitusta? Eli vastaako esim. koon 86-92 cm H&M:n vastaavaa kokoa, vai...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Småfolk vastaa hyvin kokoaan. Aika samaa luokkaa arvioisin olevan H&M:n kanssa. Meillä isompi (97cm) käyttää nyt Småfolkista joko 92/98 tai jokunen on 98/104 ja pienempi (86cm) 86/92. Lindexin vaatteita meillä ei ole vähään aikaan ollut, mutta musta ne on pienehköjä verrattuna joihinkin muihin merkkeihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen varsinkin vauvojen vaatteissa kokenut Lindexin mitoituksen aika naftiksi. Nyt kun sälli on kokojen 80 ja 86 välissä, niin Lindexin 86cm on just passeli.

 

Mä olen pitänyt PoP:n vaatteita reiluina, mutta ostin 86cm paidan ja kalsarit, joista paita varsinkin tuntui pieneltä. Tai no, sopivalta. Mutta kun mäkin tykkään ostaa (meille) hintavammat vaatteet reilun kokoisina että ehditään käyttääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli ovatko koot sittenkin ihan kokomerkintänsä kokoisia, mutta monet vaan tykkää käyttää reilumpaa kokoa (reiluutta pituussuunnassa, mutta etenkin leveydessä)...

 

Mielestäni kokomerkinnät eivät vastaa todellisuutta. Meillä on Kappahlista ostettu 128 cm paita, mikä on prikulleen samakokoinen kuin Lipfishin 104 cm! Valmistajilla on hyvin erilaiset koko-käsitykset. Tosin itse tykkään reilun kokoisista vaatteista, siksi aina äimistelin vauva-aikaan niitä, jotka olivat menossa ostamaan 86-senttistä vaatevarastoa kun 80-senttinen jää nyt pieneksi. Meillä oli 80 sentin mittaiselle vauvalle sekaisin käytössä 74-98-senttisen vaatteet B)

 

Moonkidsin housuista 98 cm on sopiva juuri 98 cm-mittaiselle lapselle, tosin meillä on aika lyhytjalkainen lapsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen varsinkin vauvojen vaatteissa kokenut Lindexin mitoituksen aika naftiksi. Nyt kun sälli on kokojen 80 ja 86 välissä, niin Lindexin 86cm on just passeli.

 

Mä olen pitänyt PoP:n vaatteita reiluina, mutta ostin 86cm paidan ja kalsarit, joista paita varsinkin tuntui pieneltä. Tai no, sopivalta. Mutta kun mäkin tykkään ostaa (meille) hintavammat vaatteet reilun kokoisina että ehditään käyttääkin.

 

PoP:n sisävaatteet (ainakin paidat) ovat mielestäni pienehköjä. Suurin piirtein samankokoisia kuin Lindexin vaatteet. Ulkohaalarit taas ovat reilumpaa mallia, melkein samankokoisia kuin vastaavat Reimatecit. Ulkohaalareissa tosin malli on hiukan kapeampi ja lahjemitta pidempi kuin Reimalla ja Ticketillä. Lisäksi plussaa säädettävästä vyötärökiristyksestä. Reilumman kokoiset haalarit eivät roiku ikävästi.

 

Myös Dunsin vaatteet ovat pientä kokoa ja tosi kapeita. Tosin en ole ollut niiden laatuunkaan kovin tyytyväinen, keräävät pesunukkaa jo parin pesun jälkeen. Lisäksi kaula-aukot ovat ihan liian pieniä, joten paidan pukeminen on turhan haastavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ just olin tulossa kyselemään Popin haalareista. Meillä on heidän paitoja kokoa 86-92 sopivia, kun monilla muilla merkeillä koko 80 menee edelleen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popin haalarit ovat tosiaan kohtalaisen kapeita ja niissä on pitkät lahkeet. Meillä on 97cm esikoisella keväällä ostettu 98-kokoinen Popin haalari, joka oli kyllä tosi reilu vielä keväällä. Kuopuksella (86cm) taas keväällä ja syksyksi 92-kokoinen haalari, joka on ihan hyvän kokoinen. Kuopuksen haalari on vuosimallia 2009 ja se on selvästi pienempää mitoitusta kuin esikon 2010 malli. Esikoinen käytti viime talvena POPin talvihaalaria koossa 86.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihastelin noita Popin paitoja tuossa toisessa ketjussa. Kuitenkin aloin miettiä niiden mitoitusta, ovatko kovin kapeita?

Esikoiselle käy kapeakin malli, mutta pikkusiskolle täytyy olla leveämpää.

Löysin kaapista Nanooun puseroita, jotka näyttävät olevan aika leveitä malliltaan.

 

Onko joku tehnyt vertailuja näiden merkkipuseroiden kanssa, millä merkillä olisi leveitä puseroita? Pikkuneiti on kohta vuoden ja painaa jo 12 kiloa eli mitkä tahansa paidat eivät sovi ja olisi kiva ostaa noita kalliimpia puseroita niin että niitä voisi kierrättää...

 

Ymmärsiköhän kukaan mun ajatuksen kulkua... :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei mun mielestä ole hirveän kapeita, meillä tuo esikoinen on vieläkin vähän vauvanpulska (reilu 90cm ja n. 15,5kg), ja istuvat tosi kivasti päälle. Tuohon Nanoouhun en osaa verrata, mutta esim. me&i:n paidat on selvästi kapoisempaa mallia, nuo Po.P:t sen sijaan lasketuvat meidänkin vantteruksen päällä nätisti. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sposina: kiitos tiedosta :girl_smile: . Käynpä sitten torstaina kaupungissa ollessa kurkkaamassa noita puseroita. 1-2 parempaa paitaa voisin esikoiselle vielä hankkia, tuota Popia meillä ei vielä ole, joten sitä olisi kiva kokeilla kun ovat niin kivan näköisiä :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun monet manaavat Lindexin kokojen olevan yhtä numeroa liian pieniä, niin pitääkö se todella paikkansa? :huh:

...

 

 

Minkä mallisia teidä kaksoset ovat? Meinaan meidän likka on hoikka ja pitkä ja monet Lindexin vaatteet menevät juuri oikean kokoisina (esim. nyt on n. 91 cm pitkä ja menee Lindexiltä 92 cm) mutta osasta taas jää lahkeet ja hihat lyhyiksi kun taas monissa muissa merkeissä saa hihoja kääriä vaikka kuinka pitkään. Ylipäänsä meidän hoikkikselle meni tänä kesänä vielä viime kesänkin kesämekot housujen kanssa (jopa 80 cm).

 

Meillä on nykyään housuongelma. Koska tyttö on hoikka eikä käytä enää vaippaa niin suurin osa housuista (92-98 cm) roikkuu päällä vaikka pituus on ihan sopiva. POP:n leggingsit on sopivia kun niitä voi kiristää mutta olisi hyvä löytää myös kapeita college/veloushousuja hoitovaatteiksi. Me and I:lla on käsittääkseni aika kapeita vaatteita? Mites onko kellään vinkata muita merkkejä, mielellään kun hiplaisin vaatteita ennen ostamista eikä M&I kutsuja ole hetkeen tiedossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.oppiksen sukkahousut ainakin on ihan todella isoja - meidän hoikka tyttö käytti 1,5-vuotiaana kokoa 2-4 months...

Housuissa puolestaan joudutaan aina joka mallilla lähestulkoon hankkimaan nappikuminauha-kiristeisiä housuja. Ainakin Bogilla ja Benettonilla tuntuu olevan hoikille sopivia vaatteita. Name It:t on usein aika leveitä kuten myös Zaran housut yllättävää kyllä on musta tukevammille sopivia. Zaran paidat puolestaan mun mielestä on hoikkaa mallia. (2v tyttö nyt 88cm pitkä ja painaa 11,5kg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaista mitoitusta Cupcaken vaatteet ovat? Entä ovatko laadukkaita, ts. kestävät kulutusta ja pesua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä laatuisia Name It:n vaatteet teidän mielestänne on?

 

Ihastuin moneen vaatteeseen viime syksynä ja ostin ison satsin housuja ja paitoja. Muutamaa harvaa lukuunottamatta niistä on esim. sauma revennyt, nepparin kohdalta kangas revennyt jne. Ompelujälki on ollut kamalaa, sylttyjä ja lankasotkuja. Harmittaa etten tarkistanut vaatteita tarkemmin ostaessa. Onko meille vaan sattunut maanantaiversioita vai onko laatu vaan noin huonoa? Jatkanko mä tätä boikottiani :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siitä on pitkä aika, kun viimeksi käytettiin Name It:in vaatteita. Pari kuukautta sitten päätin kuitenkin tilata muksuille paidat ja olen kyllä ollut niiden laatuun ihan tyytyväinen. Kooltaan vaatteet on hieman pienehköjä (tyyliin Lindex), mutta kangaslaatu on ihan hyvää, ts. vielä ei ole paljoakaan pesunukkaa tullut ja värit ovat pysyneet hyvinä. Pojan paidan malli on vaan vähän hassu, sillä siinä on aavistuksen liian iso kaula-aukko, mutta eipä tuo muuten haittaa, mahtuu pojan iso maapallo hienosti läpi! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

NameIt:n vaatteissa oon törmännyt kahdenlaisiin... Sellasiin halvempiin, jotka on kulahtanut aika nopeasti. (Esim. jotkut 4,95 e bodyt on menny aika nopeasti kulahtaneiksi.) Sit taas 10e bodyt on ollu ihan toisenlaisia. Ainakin omakohtaisien kokemuksien mukaan tän merkin vaatteissa hinta on kertonut laadusta. Saumat ja nepparit on meillä aina olleet ok, värit on joistain hieman haalistuneet, mut jotkut taas on pysyny tosi hyvinä.

 

Lindexin vaatteista mullakin on sellaisia kokemuksia, että ovat pieniä mitoituksiltaan. Lahkeet ja hihat jää lyhyeksi, vaikka leveyttä riittäisi. Esim nyt kun tyttö käyttää vielä pääosin 86cm vaatetta, on Lindexin housujen oltava kokoa 92 tai jopa 98, etteivät ole lahkeista lyhyet.

Pojalla sama juttu. Tai sitten noilla on vaan epänormaalin pitkät raajat.

 

Talventyttö Medän lapset on aika hoikkia ja Name It:ltä oon löytänyt housuja, joissa on suht kapea malli ja säätovarat. Farkkuja tuntuu löytyvän melkein joka merkiltä noilla säädöillä, mutta sitten just perushousuja ei oikein tunnu olevan. Saan kans etsimällä etsiä... Me&I:lla tosiaan on aika hyvät säädöt myös niissä velour+froteehousuissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Name It:llä on joitain laadukkaita vaatteita, esim. pojalla oli yhdet 86cm velourhousut ja tytöllä 80cm neulemekko, jotka pysyvät hyvinä. Ne halpisbodyt ei mun mielestä ole kummoisia.

 

Cupcakelta meillä on sisävaatteissa ollut velourhousuja, trikoomekkoja ja velourkokopuku. Housut ja velourvaatteet ovat laadukkaita mutta nuo puuvillatrikoiset haalistuvat ja tulevat jonkun verran nukkaisiksi, kuten yleensä sellaiset menevät. Olen ostanut sekä uutena että huutiksesta käytettyjä. En noita normihinnalla ostaisi mutta aleaikaan ostan ja jos löydän käytettynä kivoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista Name It:n vaatteista!

 

Meillä Name It:n hinta ei ole taannut laatua. Kallein body 15€ jouduttiin eka vaihtamaan kun hajosi ekassa pesussa. Vaihdetusta nepparin kohdalta kangas on rikki, sisäsauma on revennyt sekä kainalosta että kaulanepparilistasta. Värit on kyllä pysyneet eikä vaatteet ole nyppääntyneet. Hajoavat vaan muuten, mitä esim. puolet halvemmat henkkiksen vaatteet ei tee. Ehkä mä uskallan jatkossa noita ostaa, pitää vaan tarkistaa huolella. Ja vaivautua ajelemaan takasin tonne naapurikaupunkiin palauttamaan niitä jos heti hajoavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusitaan kysymys... :girl_wink:

Minkälaista mitoitusta Cupcaken vaatteet ovat? Entä ovatko laadukkaita, ts. kestävät kulutusta ja pesua?

 

Erityisesti kiinnostaisi tuo mitoitus, sillä olen ostamassa (ehkä) pojalle Cupcaken sadeasua (takki ja housut), mutta en ole varma koosta... Ovatko ulkovaatteet (takit, haalarit ,sadevaatteet) laadukkaita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now