Adelita

Vaatemerkkien koko- ja laatuvertailuja

66 posts in this topic

^ Meillä on kokemusta Cupcaken ulkovaatteista vain yhden talvitakin verran, mutta se ainakin on pientä mitoitusta. Isoveli 100cm ja 15kg käyttää POPin takkia 104 ja Cupcaken takkia 110. Ovat ihan samankokoiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark&Spencer koot

 

Onko jollakin kokemusta Mark&Spencerin lastenvaatteista.

 

Vauvavaatteiden malliston yläpää menee seuraavasti:

BabywearNewborn1 mth1–3 mths3–6 mths6–9 mths9-12 mths12–18 mths18–24 mths24–36 mthsWeight (kgs)3.2 4.5 6 8 910 11 12.5 14.5 Height (cm)50 54 62 69 72 76 83 18-24 90 98 18-24 mths 12,5 kg 90 cm

24-36 mths 14,5 kg 98 cm

 

Lastenvaatteissa alkupää:

1-1,5 yrs 83 cm

1,5-2 yrs 90 cm

2-3 yrs 98 cm

 

Osaisiko joku sanoa, miten nämä suhtautuvat esim H&M:n tai Tutan vaatteisiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ovat hieman pienehköjä kokomerkintäänsä nähden. Neidillä on ihana Mark&Spencerin paita, jonka pitäisi merkinnän puolesta olla kokoa 104, mutta on lähempänä kokoa 98. Harmittaa, kun jää turhan äkkiä pieneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kokemusta Maxomorrasta vain tunikasta ja parista trikoohousuista, mutta niiden perusteella sanoisin, että ovat aika nafteja. Meidän vaatteet on kokoa 86/92 ja ne ovat olleet sopivia nyt keväällä hyvin hoikalle ja aika pienelle 2-vuotiaalle. (2-vuotisneuvolassa mitat 84 cm ja 10 kg.) Kivoja vaatteita ko. merkiltä kyllä löytyy ja hyvinä ovat käytössä pysyneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Maxomorra vastaa hyvin mitoitustaan elleivät ole jopa reiluja. :)

Meidän tyttö 1,5v. neuvolassa 85,5cm ja alle 11kg. Ny 1v9kk iässä kyseisen merkin leggarit koossa 86/92cm on hyvät, lahkeet on reilun mittaiset, mutta pysyvät luikulla kuitenkin päällä (niissä oli kääntövaraa hyvin). Saman kokoiset tunikat on ok, hihat sopivat, oikein passelit.

Laatuun olen myös tyytyväinen, pysyvät pesussa hyvänä.

 

NameItin vaatteissa on tosiaan kahta laatua ja kokoeroa vaatteissa on paljon samankin koon puitteissa.

 

Tällä hetkellä tykään eniten Benettonista. Vastaa hyvin kokoaan ja säilyy hyvänä pesusta toiseen. Harmi vaan, että meidän kylällä valinnanvara on aika suppea... girl_sad.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapas, että ovatko GAP:in vaatteet pienehköä mitoitusta vai vastaavatko hyvin kokomerkintäänsä? Jos osasin tulkita oikein (:rolleyes:) kokotaulukkoa, niin koko 4 olisi tarkoitettu 99-107 cm pitkille muksuille? Suomalaismuksuthan ovat selvästi tuon pituisia jo aikaisemmin (tai ainakin omat "pikkujättiläiset" ovat)... Pointtini on siis, että kannattanee ostaa tuon pituus-, eikä ikäluokituksen mukaan? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä GAP vastaa aika hyvin kokoaan yläosissa, mutta alaosat ovat reiluhkoja (kuten mun mielestä jenkkimerkeillä yleensäkin). GAPista meidän nollakäyrällä pituuden puolesta kulkeva kuopuksemme (94cm) käyttää kokoa 3 yläosissa ja kokoa 2 alaosissa. Pituuden puolesta +1 käyrää kulkeva esikoinen käyttää kokoa 5, joka vastaa mun mielestä tosi hyvin kokoa 116cm. edit. Niin ja joo, siis mä katson sopivan koon aina pituustaulokon mukaan :girl_smile:

 

Maxomorra vastaa myös minun mielestäni kokoaan erittäin hyvin, ainakin trikoopaidoissa.

Edited by P.L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jos on lyhytjalkainen lapsi kuten meillä, eli siis pitkä selkä ja lyhyehköt jalat, niin Gapin housujen lahkeissa riittää pituutta. Poika on nyt 3,5-vuotias ja olemme juuri ottaneet käyttöön collegehousut kokoa 3 years. Niissäkin on vielä vähän liian pitkät lahkeet, mutta muuten ovat sopivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikähän on laatu nykyisin Småfolkin vaatteissa? Muistaakseni vuosi sitten olen viimeksi jotain ostanut ja tuolloin kangas haalistui ja vaate menetti muotonsa hirmu nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei nyt kovin laajaa kokemusta ole, mutta saatiin kesällä lahjaksi Småfolkin pyjama ja se on mun mielestä pysynyt huomattavasti parempana kuin noin 1,5 vuotta sitten hankittu body, joka menetti värejään heti ekoissa pesuissa ja muuttui kanssa jotenkin kovemmaksi. (Mä tosin pesen nuokin neljässäkympissä enkä ohjeen mukaisessa kolmessakympissä, liekö sillä jotain tekemistä kulahtamisen kanssa.)

 

Onko Småfolkin vaatteissa muuttunut mitoitus reilumpaan suuntaan viime aikoina? Tuo em. body oli musta enemmän pienehköä kuin isoa mitoitusta, mutta nyt saamamme 80 senttinen kokopuku on meidän yli vuoden ikäiselle, liki keskimittaiselle pojallemme vielä niin pitkä, että lahkeita pitää kääriä. Samaten juuri tilaamani 86 kokoinen body on ihan valtava eikä tasan tule sopimaan vielä kuukausiin!

Edited by Solja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusitaan kysymys... :girl_wink:

 

 

Erityisesti kiinnostaisi tuo mitoitus, sillä olen ostamassa (ehkä) pojalle Cupcaken sadeasua (takki ja housut), mutta en ole varma koosta... Ovatko ulkovaatteet (takit, haalarit ,sadevaatteet) laadukkaita?

 

Meillä oli viime talvena käytössä 3 veellä cupcaken haalari 92cm ja tytölle ei mennyt haalari enää vuodenvaihteen jälkeen ja oli silloin about sen 92cm...Että sanoisin vastaavan kokoaan tai olevan itse asiassa aika nafti. Sisävaatteista mulla ei ole kokemusta Cupcakelta. Laadukkaita ovat mun kokemuksella, haalari oli kunnon rymyleikeissä mutta siinä ei ole mtn jälkiä! Ja haalarin sisäfleece on aivan mahtava :)

Edited by Arska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Småfolkin koot ja laatu vaihtelee kovasti eri vaatteissa. Meillä on samaan aikaan ostettuja paitoja, joista osa on kulahtanut ja osa oikein hyvässä kunnossa. Ja samankokoisiksi merkityissä paidoissa saattaa olla useampi sentti kokoeroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^onpa ikävää. Siis aikamoista salatiedettä ja tuuripeliä tuntuis olevan laadukkaan (tai edes tasalaatuisen) vaatteen löytäminen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikähän on laatu nykyisin Småfolkin vaatteissa? Muistaakseni vuosi sitten olen viimeksi jotain ostanut ja tuolloin kangas haalistui ja vaate menetti muotonsa hirmu nopeasti.

 

Ne mitä meiltä löytyy, on kulahtanu aika nopeasti. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on paljon Småfolkin paitoja, osa haalistuu ja osa pysyy parempana. Meillä kyllä noita pestään ja käytetään paljon ja pesen ne ihan 40 asteessa nurinpäin, en 30 asteessa kuten pesulapussa sanotaan. Bodyt pysyvät hyvinä, eivät haalistu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaista VILLERVALLA on mitoitukseltaan? Esim. huutiksessa jotkut väittävät pienehköksi, jotkut taas kertovat olevan kokomerkintänsä kokoista... Riippuuko siis ihan vaatekappaleesta tuo koko? Apuva... :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No ei auttanut hirveästi tuo tieto... :girl_wink: Jos puhutaan näistä 2010 ja 2011 malleista, esim. paidoista, mekoista ja takeista, niin minkälaista kokoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalla oli viime talvena Villervallan musta toppatakki kokoa 110 ja oli kyllä niukkaa mitoitusta :girl_mad: vastasi ehkä jotain 104 eli hikisesti meni talven päälle, kun uskoin kokolappua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taas on viime keväänä hankittu vk-takki, kokoa 92. Se on ehkä vähän reilua kokoa. Voi käyttää jo nyt, kun on muutenkin käytössä 92-kokoiset vaatteet, mutta menee varmasti vielä ensi keväänä, kun on ehkä siirrytty 98-kokoisiin. Sisävaatteet (myös kevään 2011 mallit) on mielestäni niukempaa mitoitusta. Vastaavat kokoaan, eli esim. 92 koko menee sen mittaiselle lapselle, mutta ei kyllä kovin paljon pitemmälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 2010 ostettuja vaatteita. Yksi paita (86) vastaa hyvin kokoaan tai on jopa reilu, toinen on pieni 104. Kaksi muuta 98-kokoista (t-paitoja) samankokoisia kuin H&M samassa koossa. 110 housut vastaavat kokoaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now