Boogie

Hoitolaukku

428 posts in this topic

Meillä on vaunujen mukana tullut hoitolaukku. Se on ihan mukavan kokoinen ja sen saa näppärästi vaunujen aisaan kiinni. Iso miinus siinä on kuitenkin tarrakiinnitys. Se kun on reissussa rähjääntynyt, eikä oikein meinaa pysyä kiinni.

 

Hoitolaukussa kulkee nippu vaippoja, peppupyyhkeitä, pyyheliina, leluja, puklurättejä, vaihtovaatteet ja nenäliinoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mäkin voisin myydä...Mutta en niitä kun tulee lehtien mukana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä Emmaljungan vaunuihin mukaan tullu hoitolaukku, joka on ihan kätsy vaikka tällä hetkellä toimittaa enemmänkin mun tavaroiden säilytyspaikkana, kuin vauvan. Laukun mukana tuli myös hoitoalusta, jota olen käyttäny kerran ja kiva kun sellanen on vaikka ei mikä välttämätön juttu.

Laukku on iso ja siinä on monta lokeroa mistä olen tyytyväinen. Tuo hoitolaukku taitaakin olla aika kallis erikseen ostettuna, mutta onneksi ostettin tarjousvaunut ja laukku tuli mukaan kylkiäisenä.

 

Mutta itse en menisi ostamaan erikseen vaunuille hoitolaukkua vaan käyttäisin jotain omistani isoista laukuistani. Tietty on tärkeää, että laukku kestää käyttöä, mutta en siltikään tajua hoitolaukkujen hintoja jotka ei todellakaan ole niin kovinkaan laadukkaan oloisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin itelleni uuden kesäkassin :D Sinnekkin menee mukavasti hoitolaukusta :D En mä mitenkään rakasta laukkuja/kenkiä :rolleyes::D

 

 

 

 

kuva001ed1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No en mä kyllä ymmärrä mitä väliä sillä on mistä sen veskan on saanu, vaikka sitten lehden ohessa. Kai joku sit mieluummin heittää täysin hyvää tavaraa roskiin kun 'kehtaa' myydä.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
...onhan se tavara sinällään aina jonkun arvoinen vaikka sen olisi itse sattunut ilmaiseksi saamaankin. ... Mutta tuo viis euroo nyt on aivan pikkuraha vähän käytetystä laukusta.

 

Kyllä tuo Vauva-lehden laukku on ainakin sen viiden euron arvoinen (kestävää materiaalia ja ihan kivan näköinen ja kokoinenkin). Ja säästinpähän tilaushinnan, kun en tilannut lehteä saadakseni tilaajalahjan (jossain vaiheessa keväällä Vauva-lehden tilaajalahjaksi sai tummanruskean hoitolaukun, ellen väärin muista). ;)

 

(Enpä arvannut laukustani syntyvän haloota... :rolleyes:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään käytössä Z8-hoitolaukkua? Kiinnostaisi ostaa itselleni sellainen, mutta onko se kuinka käytännöllinen (tarpeeksi taskuja, tilaa yms.)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä hoitolaukun virkaa syksyllä alkaa ajamaan marimekon arkkitehti-laukku. Vaikuttaa tilavalta ja erittäin sopivalta hommaan. Sisällä on taskuja ja ulkosivuilla heijastimet. Ja mikä parasta, ei näytä hoitolaukulta joten uskoisin miehenkin käyttävän laukkua mielellään ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkään en usko "virallisten" hoitolaukkujen ylivertaisuuteen, vaan meinasin pärjätä näillä, jotka löytyvät jo valmiina:

 

merimieskassi_tk.jpg Marimekko Merimies

sekä

http://www.marimekko.fi/FI/sisustus/lasten...atkis_musta.htm

 

 

Tuo pikkumatkis on söpö vauvan oma matkalaukku, kulkee hyvin mukana vaunujen tavarakorissa. Merimies puolestaan on tilava olkalaukku jonka saa myös repuksi. Se on ollut minulla jo 1,5 vuotta (väri valkoinen) ja olen tykännyt todella paljon! Arvelisin, että toimii hyvin myös hoitolaukkuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tässä yx päivä ihailin taas ihanaa hoitolaukkua :rolleyes: Mutta kun meillä on jo kaks niin ei tarvittas enempää :D Äh ku tä on niin kamalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D Pitäs olla vitoset niin sit tarvittas enemmän niitä hoitolaukkuja ;):lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei oo hoitolaukkua, vaan sen virkaa toimittaa mun vanha koululaukku. Se on semmonen vähä läppärilaukun tyyppinen olkalukku josta löytyy taskuja joka lähtöön, tilava kahtiajaettu sisätila.

En voisi sen ihmeempää hoitolaukkua kaivata. Itseasiassa en aina kaipaa edes sitä. parin tunnin kyläreissulle mahtuu vaihtovaippa, vaihtovaate-kerta, tuttipullo ja tutteli-purkki ihan mun omaan käsilaukkuun kännykän ja lompakon kaveriksi. Sitten paria tuntia pidemmille kotoapoistumisille tuo mun vanha koululaukku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en myöskään oikein lämpene varsinaisille hoitolaukuille... Tuo Gollan läppärilaukku -idea oli tosi hyvä! Mä olen muutenkin kuolannut niitä, mutta kun läppärillä on jo laukku enkä sitäkään tarvitse kuin ehkä kerran vuodessa, niin aiemmin ei ole ollut tarvetta. Mutta nythän olis hyvä syy ostaa sellainen. :P

 

Mies sen sijaan piti itsestään selvyytenä, että tilataan vaunuihin kuuluva hoitolaukku. :rolleyes: Mä en vaan tiedä, miten tilava se sitten on kahden muksun tavaroille. Mulle ei ollut tullut mieleenkään, että sellainen tilattaisiin mukaan. Täytyy siis vielä miettiä ja harkita eri vaihtoehtoja. Tosi hyvä ketju joka tapauksessa!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin ulkomailta lastenliikkeestä hoitolaukku. Oli todella edullinen ja siitä huolimatta tosi toimiva, pullot saa pysyyn pystyssä pidikkeillä, mukana oli muovialusta ja muuta sälää. On tilava ja melko neutraalilla kuosilla, kuten halusinkin. Sivussa on pieni Nalle Puh -logo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo erityisen ihastunut hoitolaukkuihin, ostin pari isompaa hyvännäköstä käsilaukkua mihin mahtuu hienosti kaikki vauvan ja mun jutut. Jompikumpi kassi roikkuu aina melkein lähtövalmiiks pakattuna, nopea napata mukaan. Samalla poistu mun ongelma, missä säilyttää kotona lompakkoa, digikameraa ym tarpeellista pikkutavaraa, kun ne lojuu siellä kassissa valmiina.

Edited by Lilia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin tämän Bebesistä, kun hermostuin Emmaljungan vaunujen mukana tulleeseen laukkuun, jossa ei mikään järjestys pysynyt ja kaikki tavarat vaan katos sen syövereihin.

gigi300.jpg

Olen tykännyt tosi paljon ja järjestys pysyy. Ihan varmasti tulen käyttämään laukkua muutenkin kuin vaan hoitolaukkuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta tuosta uudesta Hoppop hoitolaukusta, josta saa myös syöttötuolin? Pitäisi varmaan pikkuhiljaa hommata isompi hoitolaukku kun tytsi alkaa syömään kiinteitä ja matkasyöttiskin olisi jossain vaiheessa hommattava, joten ajattelin että jos tuo Hoppop on hyvä saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Haluaisin ensin vaan kuulla kokemuksia kyseisestä laukusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No en mä kyllä ymmärrä mitä väliä sillä on mistä sen veskan on saanu, vaikka sitten lehden ohessa. Kai joku sit mieluummin heittää täysin hyvää tavaraa roskiin kun 'kehtaa' myydä.. :rolleyes:

 

Samaa mieltä... Musta Izabellezan löytö oli erittäin hyvä :) OT, musta on kiva kun ihmiset myy tarpeettomat halvalla. Toisen turhake on aina jonkun toisen löytö.

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kellään kokemusta tuosta uudesta Hoppop hoitolaukusta, josta saa myös syöttötuolin? Pitäisi varmaan pikkuhiljaa hommata isompi hoitolaukku kun tytsi alkaa syömään kiinteitä ja matkasyöttiskin olisi jossain vaiheessa hommattava, joten ajattelin että jos tuo Hoppop on hyvä saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Haluaisin ensin vaan kuulla kokemuksia kyseisestä laukusta.

 

Kokemusta ei vielä ole mutta tänään ostin tuollaisen, syyskuussa pääsee sitten tositoimiin ;)

 

Menin aika epäilevin mielin kauppaan sitä katsomaan kun olin netistä vaan ihaillut kuvia. Ja vähän toivoinkin että se olis ollut livenä ihan ruma ja epäkäytännöllinen niin olis säästynyt rahat :rolleyes: Mutta siis tykkäsin ulkonäöstä ja vaikuttaa myös toimivalta paketilta joten ostin. Kovin suuri se ei kyllä ole sisätiloiltaan, musta ainakin kuvissa näytti suuremmalta. Mittailin mielessäni että jos sinne laittaa pienen pyyhkeen, tuttipullon, vaihtovaatekerran, pari vaippaa ja lisäksi vielä kantaa likaiset kestovaipat kotiinpäin niin ei varmaan paljoa muuta mahdu. Tietty äidin lompakko ja puhelin sivutaskuun mutta siis mitään isompaa. Aika samankokoiselta se vaikutti vieressä roikkuneiden muiden hoitolaukkujen kanssa mutta toi tietysti rajottaa kun laukku-osa on kova tuota tuoli-käyttöä varten niin se ei jousta mihinkäänpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksi hoitolaukut ovat yleensä lähes poikkeuksetta olkalaukkuja eikä reppuja? Näin olemattomalta kokemuspohjaltani kuvittelisin, että kädet vapaaksi jättävä reppu on paaaljon olkalaukkua kätevämpi :huh:

 

Siis yleensähän kuvissa näkee tuollaisen olkalaukku-hoitolaukun riippuvan vaunujen aisassa tms. mutta entäs sitten kun ollaan liikkenteessä ilman vaunuja? Eikö ole työlästä roudata yhtä aikaa esim. turvakaukaloa ja olalla roikkuvaa hoitolaukkua?

Edited by marninkainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä mä oon reppujakin nähny, mutta luulisin, että suurin osa hoitolaukuista on just sitä varten, että niissä voi kantaa kaikkea mukana niin, että se roikkuu vaunujen aisassa. Mä oon siis ajatellu, että pitäis melkein olla sit 2 erillistä hoitolaukkua, jos kulkee sekä vaunujen kanssa että ilman vaunuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miksi hoitolaukut ovat yleensä lähes poikkeuksetta olkalaukkuja eikä reppuja? Näin olemattomalta kokemuspohjaltani kuvittelisin, että kädet vapaaksi jättävä reppu on paaaljon olkalaukkua kätevämpi :huh:

 

Meillä oli ulkomaille lähdettäessä mukana vaan sateenvarjorattaat, joihin ei saanut kunnolla hoitolaukkua. Tein sitten omasta repusta hoitolaukun neidille. Toimi ihan hyvin, nyt kun lähdetään lomareissulle, niin varmaan tehdään samalla tavalla, jos matkikset ei mahdu mukaan autoon :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille pitikin tulla hoitolaukku ja suunnittelin sen tilaamista netistä. Ostettiin eräästä lopettavasta liikkeestä Brion vaunut ja ratasosaan se omistaja tilasi uudet kankaat. No, kun lähdettiin noutamaan vaunuja, niin huomattiin että siihen oli se omistaja tilannut laukunkin! Omistaja pyysi laukusta tiettyä hintaa, mutta meillä ei ollut kuin 15€ päälle sovitun vaunujen hinnan, joten sillä saatiin :P

 

Siis tämä... meillä on samanväriset vaunutkin ja tuo on tosi kätevä kiinnittää aisaan, ja sisältää erillisen vaipanvaihtoalustan omassa pussissaan.

 

1187234852.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli käytössä alkuvaiheessa Vauva-lehden tilaajalahjalaukku, joka siis yleensä roikkui vaunujen aisasta ja kulki mukana. Oli tilava ja kätevä ja irroitettava hoitoalusta löytyi. Ainoa huono puoli on se, että se ei pysy itsekseen pystyssä kun on niin letares, niin ei sitä tullut muuten käytettyä kuin vaunujen kanssa. Sairaalasta saatua pientä Libero-laukkua käytin yleensä autoillessa. Äskettäin ostin Ellokselta isohkon pinkki-harmaan hoitolaukun, johon toivon kahden lapsen kamppeiden mahtuvan, ja siinä on kyllä lokeroa ja koloa vaikka kuinka. On mm. tutille oma säilytysrasia ja eväille eristetty lokero, jossa vaikka maito pysyy viileänä / lämpimänä. :) Joskus käytän hoitolaukkuna omaa isoa käsilaukkuani, mutta sieltä on niin tuskallista kaivaa tavaroita pohjalta yhdestä sekamelskasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now