sasa

Minkä ikäisenä tulit äidiksi...


970 posts in this topic

Täällä on hiukkasen nuoremmat naimisissa olevat vanhemmat. Olen 20 ja mies 22. Ajankohta oli tarkkaan harkittu ja molempien yhteinen päätös, mielestämme emme ole liian nuoria vanhemmiksi. Mies on vakitöissä ja minä sain juuri pidennetyt opiskeluni päätökseen lukiossa, seuraavasta jatkokoulutuspaikasta ei ole vielä hajuakaan. Olisin muutenkin pitänyt välivuoden opiskeluista, sillä en tiedä vielä varmaksi mihin haluan mennä seuraavaksi opiskelemaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö syntyi 1.1.2008 ja olen vielä 27v., tänä vuonna kuitenkin 28. Olen vakityössä, mutta opinnoissani loppusuoralla eli opinnäytettä vaille valmis.

 

Mies on yrittäjä, siis periaatteessa vakityössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen syntyessä olin 25. Valmistuin yliopistosta 3kk ennen tytön syntymää; työpaikka oli määräaikainen. Meillä ei vakituista paikkaa saa ennen väitöskirjan valmistumista <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin 25 v. tytön syntyessä. Mulla oli määräaikainen työsuhde joka ei jatku äitiysloman jälkeen. Miehellä vakituinen työpaikka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin kuukautta vajaa 28 kun esikko syntyi. Vakiduunissa, pari koulua käyty ja uusi juuri alkamassa. Mies oli 29 ja vakiduunissa ja koulu käyty ja toista kävi siinä sivussa. Nyt kun kakkonen on tulossa niin molemmat olemme saamassa näitä "harrastus"kouluja loppuun ja vakiduuneissa, edelleen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi tammikuussa, täytin viime marraskuussa 25 vuotta, miehellä sama lukema tulee täyteen parin kuukauden päästä. Minä olen opiskelija, opinnoista on valmiina suunnilleen 2/3, tosin minulla on jo yksi tutkinto alla. Mieskin on opiskelija, suunnilleen samassa vaiheessa, mutta on nyt ollut töissä jonkun aikaa kun ei jaksa opiskella. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kesäbeben syntymää olen nippanappa alle 29-vee, eli mittarissa 28 vuotta. Mies on 30-vuotias. Naimisissa ja molemmat olemme paukuttaneet vakiduunia viimeiset neljä vuotta.

Hetki beben syntymään on meidän elämäntilanteessa ja mielessä nyt ensimmäistä kertaa oikea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasten syntyessä olen 27v. ja aviomieheni 31v. Itselläni vakityö, mies vakituinen yksityisyrittäjä. :)

 

muoks. Lasten syntyessä mies oli onnistunut jo haalimaan itselleen toisenkin työn, vakituinen paikka.

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin juuri ehtinyt täyttää 25 ennen vauvan syntymää, mies täyttää tuon saman 25 viikon kuluttua. Mies opiskelee vielä, noin vuosi jäljellä, minä valmistuin kuukautta ennen vauvan syntymää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin esikoisen syntyessä 28-vuotias. Kun raskaus selvisi, olin juuri valmistunut ja ihan paniikissa töitten takia, mutta sainkin sitten vakipaikan erittäin sopivasti. Miehellä myös oli vakipaikka vauvan tullessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat olimme 29-vuotiaita Tiitiäisen syntyessä, itse jäin vakityöstä äitiyslomalle. Miehellä on alanvaihto meneillään, uuden alan opinnot ovat loppusuoralla ja "vanhalla" alalla tekee edelleen töitä opintojen ohessa samassa paikassa, missä ehti olla kokoaikaisena vakituisena työntekijänä muutaman vuoden ennen näiden uusien opintojen aloittamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin 25v ja mies 27v. Miehellä oli vakituinen työpaikka. Minulla oli määräaikainen sopimus, joka päättyi muutamaa päivää ennen äitiyslomalle jäämistäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin 31v. kun poika syntyi. Vastasin, että olimme molemmat vakityössä, oikeasti olemme yrittäjiä. Mä olen kotona ainakin siihen asti, kun poika täyttää 3v, pidempäänkin jos saadaan pojalle pikkusisarus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 21 esikoisen syntyessä, opinnot yli puolenvälin. Mies oli 23 ja opinnot aluillaan. Toinen lapsi on tulossa, vielä ollaan tosin ihan alussa, mutta jos ajatellaan, että kaikki menee hyvin ja vauva syntyy loppuvuodesta, olen 23-vuotias ja jos en ole ehtinyt valmistua, niin ainakin ihan piirua vaille valmis. Miehellä silloin opinnot yli puolenvälin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen loppuvaiheessa oleva opiskelija ("vain gradu puuttuu"), ikää reilu 28 vee. Mieheni on kaksi vuotta vanhempi ja vakityössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinä vuonna kun esikoinen syntyi olin täyttänyt 25v ja mies täytti 28v. Olin opiskelija ja opinnot melkein puolessa välissä. Mies vakitöissä. Meidän toisen vauvan syntyessä olin edelleen opiskelija - sama tutkinto kesken, vaikkakin enää vain ihan hitusen ;) ja mies edelleen vakitöissä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen 29 vuotias samoin kuin avopuolisoni. Itse olin ennen äippälomalle jäämistä vakituisessa työsuhteessa. Mieheni opiskelee ja pitäisi valmistua nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin 28-29 v., koska olin 2 kk vaille 28 ja mä oon aina pyöristänyt iän yläkanttiin. Nytkin oon jo pari kuukautta ajatellut, että olen 32, vaikka täytänkin vasta heinäkuussa ;)

 

En ollut töissä silloin, kun esikoinen syntyi, mutta en myöskään työtön, joten vastasin, että jotain muuta. Olin siis vapaaehtoisesti pois työelämästä (pidin ns. välivuotta), koska olin niin kyllästynyt niihin toimistotöihin mitä olin tehnyt. Oonkin nykyisin ihan eri alalla eikä tulisi mieleenkään mennä istumaan mihinkään toimistoon kahdeksaksi tunniksi. Mies on ja oli esikoisen syntyessä vakkarityössä. Työpaikka vaihtui lähes täsmälleen samana päivänä kuin plussasin kakkosen, mutta koska kyseessä oli entisen työpaikan alihankkija, säilyi miehellä kaikki lomaedut yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin lapsen syntyessä 29 ja mies 31. Kummallakin vakiduuni, tosin minä katselen sivusilmällä uutta tässä hoitovapaalla ollessani..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat tullaan olemaan "kypsässä iässä". Itse 31 ja mies 38 v ja vakityössä molemmat, tosin itse mielelläni vaihtaisin paikkaa äitiysloman jälkeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

itse olen 30 ja mies 28, naimisissa 2 vuotta, yhdessä vuodesta 2000, muistaakseni .... meidän ei pitänyt koskaan hankkia lapsia kunnes yhden ainoan kerran sekstailtiin ilman ehkäisyä ja siinä se sitten oli. abortti ei käynyt mielessäkään ja nyt sitten odotellaan pikkuisen tuloa maailmaan. molemmat vakkaritöissä. minä vuodesta 98 ja mies muistaakseni vuodesta 99.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 32 kun esikoinen syntyi ja mies 35. Molemmilla vakituinen työ ja oma asunto. Nyt tulee heti perään sisarus esikoiselle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now