Mischa

Esikoinen yliaikainen, entä seuraavat lapset?

60 posts in this topic

Otsikossa tuo jo tulikin eli olisin kiinnostunut kuulemaan millä viikoilla olette synnyttäneet toisen ja seuraavat lapset jos esikoinen on syntynyt (selvästi) yliaikaisena. Itselläni esikoinen syntyi laskentatavasta riippuen joko rv 41+5 tai 42+4 ja nyt olen tällä perusteella vakuuttunut, että toinenkin lapsi menee yliaikaiseksi... mutta pitäisikö kuitenkaan olla niin vakuuttunut asiasta? girl_wink.gif

Edited by Mischa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle varoiteltiin alusta asti, että toinenkin menee yli, ja niinhän se menikin.

 

Esikoinen käynnistettiin 42+0, syntyi 42+1. Kakkosen kohdalla synnytys käynnistyi luonnollisesti 41+4, syntyi 41+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molemmat lapset syntyneet viikoilla 41+0. Lääkäri totesikin, että se on mun "kantoaika". Turha siis odotella tätä kolmattakaan yhtään aikaisemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No voihan kökkö... herättelin jo salaa toiveita, että tänne olisi tullut vastauksia, että kuopus on syntynyt etuajassa vaikka esikoinen menisi yli... girl_wink.gif Turha siis haaveilla elovauvasta (La 31.8.) ja edelleen orientoitua siihen, että hyvä jos kuopus syntyy syyskuun puoliväliin mennessä! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No voi, minäkin tulin tänne lukemaan pari viikkoa etuajassa (tai edes laskettuna aikana) syntyneistä pikkukakkosista, mutta ei ehkä kannata elätellä toiveita. Esikoinen syntyi 42+0, ihan oma-alotteisesti kuitenkin. Tuun sitten tänne kertomaan kuinka tän toisen kanssa kävi.

 

nimim. "Tahtois jo vauvan syliin"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, ei kovin lupaavalta vaikuta sitten täälläkään. :girl_haha: Esikoinen tuli 42+2 käynnistettynä, oon kyllä aivan varma että tämäkin yli menee jos sinne asti päästään! La on vielä 1.12, mutta pelkään että voi siirtyä vielä viikkoakin myöhemmäksi (tällä hetkellä la on laskettu menkoista)..toiveena siis on, että oltais edes jouluaatoksi kotona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No minä tuon erilaisen vastauksen, eli esikoinen syntyi rv 41+5, mutta kuopus syntyi sektiolla rv 36+5 kasvun hidastumisen takia. Olin valmiiksi kyllä asennoitunut, että toinenkin raskaus menee yli lasketun ajan...

Edited by Ada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun esikoinen syntyi 41+2 ja kakkonen 41+3. Odotin tietty kolmosen syntyvän samoilla viikoilla, mut sepä yllättikin ja syntyi jo 39+6. Ja kaikki siis ihan omia aikojaan käynnistyneet. Eli kyllä niinkin voi käydä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoinen syntyi rv 42+2 ja käynnistettiin 42+1. Toinen sitten päätti tulla maailmaan huomattavasti aiemmin rv 37+3 ja ihan itsekseen käynnistyi supistuksilla. Itse odottelin vauvaa paljon (lue kk) myöhemmin syntyväksi. Eli mun kokemuksen perusteella ekan lapsen syntymästä ei voi päätellä milloin seuraava syntyy.

 

Päivittelen tähän, että kolmas lapsi syntyi 40+1 ja vahvisti omaa kokemustani siitä, että jokainen synnytys käynnistyy yksilöllisesti. Lisähuomiona vielä se, että kaikki raskaudet saaneet alkunsa alkionsiirrolla eli laskettu aika on tiedetty täsmälleen.

Edited by Heta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen käynnistettiin 42+0 yliaikaisena ja syntyi samana päivänä kun aamulla käynnistettiin.

Kakkonen päätti lähteä itsestään tulemaan 41+1 ja syntyi myös kyseisenä päivänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiskohan sillä mitään vaikutusta, jos ykkösen ja kakkosen ikäero on pieni?girl_sigh.gifMäkin haaveilen, että toinen tulis vähän aiemmin...esikoinen syntyi 41+2 ihan oma-aloitteisesti. Kun vaan ei käynnistykseen asti tarttis mennä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli esikoinen yliaikainen ja toinen vielä enemmän yliaikainen. girl_haha.gif

Näin myös meillä, esikoinen rv 41+4 ja kakkonen rv 42+0, molemmat kyllä ihan itekseen käynnistyivät. Kolmonen edelleen mahanahan sisäpuolella, nyt siis rv 40+0. Et pitkäks meni kaikki girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi rv 41+5 ja kakkonen syntyi rv 40+0. Yli lasketun ajan ei siis toinen mennyt, muttei ennen sitäkään halunnut syntyä :girl_smile: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiskohan sillä mitään vaikutusta, jos ykkösen ja kakkosen ikäero on pieni?girl_sigh.gifMäkin haaveilen, että toinen tulis vähän aiemmin...esikoinen syntyi 41+2 ihan oma-aloitteisesti. Kun vaan ei käynnistykseen asti tarttis mennä...

 

Yhdellä tutullani kahden ensimmäisen lapsen ikäero on 2 vuotta, niin molemmat syntyi yliaikaisena. Nyt kolmas lapsi (kaksi ensimmäistä ovat jo koulussa) syntyi rv 38+4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdellä tutullani kahden ensimmäisen lapsen ikäero on 2 vuotta, niin molemmat syntyi yliaikaisena. Nyt kolmas lapsi (kaksi ensimmäistä ovat jo koulussa) syntyi rv 38+4.

 

Meillä ikäeroa tulis noin 1v. 3kk.....elättelen toiveitagirl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi 42+4, ei käynnistetty. Toinen käynnistyi myös ihan spontaanisti jo 40+3 (ja syntyi siis samana päivänä). Että oikeestaan jopa huima parannus ton tytyn kanssa. :girl_wink: Ikäeroo on 1v8kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi neuvolan mukaan rv41+0, mutta oikeasti oli rv40+3 tai rv40+4. Toinen syntyi rv 40+4, eli aika samoihin meni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tulin kurkkimaan, josko sais täältä jotain toiveita, mutta ei ;)

 

Meillä esikoinen syntyi 42+1 (käynnistys aloitettiin 41+5) ja nyt alan sitten jo henkisesti valmistautumaan, että käynnistykseen menee tämänkin ja toista lasta odottavat ne otavat yliaikaiskontrolliin vasta 42+0 eli jos käynnistys kestää yhtä pitkään, pitkälle menee. Se mua eniten harmittaa, että äitiysloma on sitten aloitettu jo kuusi viikkoa ennen vauvan syntymää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi sektiolla 39 ja risat. Muutama päivä päälle, en muista tähän hätään tarkasti. Nyt tämä toinen raskaus on viikoilla 41+5. Luulen, että esikoinenkin olisi mennyt yliaikaiseksi, mutta muista syistä otettiin aiemmin pois.

 

Samaa mietin kuin teazkin. Mammalomalla olen ollut jo elokuun puolesta välistä eikä vaan vauvaa näy ei kuulu :girl_haha: . Kaipa sieltä ajastaan. Juuri vaan miehelle puhuin, että jos olisin suunnitellut lähteväni töihin heti äitiysloman päätyttyä niin lapsi on silloin vasta vähän reilut 8 kk vanha. Mistäpä näistä nyt tietenkään etukäteen tietää, joten toisaalta turhnpäiväistä moinen spekulointi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now