jemppula

Lääkärin suusta

93 posts in this topic

Mulle sanottiin kans viimeksi et "mahtava, kerrassaan upea limakalvo"

 

Ei ole varsinaisesti viisaus mutta:

 

lääkäri laihan ultran jälkeen: "millon lähette kotia" (kodin ja klinikan välimatka 350 km)

"tänään" (eli perjantaina)

"ettekö vois olla sunnuntaihin? Mulla on meno klo 12-14, mut ehtisin tänne (klinikalle) klo 15 ja voisin käydä ultraamassa"

 

Olis siis tullu vapaapäivänä tekemään meille vielä yhden follikkeliultran! Meidän lääkäri on ihan paras :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli tässä mieleen, että ensimmäiseen inssiin mennessä hoitaja näytti koeputkea (tai mikä lie astia se oli) ja kysyi, että näyttääkö tutulta. Harmi, etten tajunnut vastata, että joo, tolta mun miehen sperma aina näyttää kun se on pesty... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Tuonne kattoonhan pitäisi asentaa MTV näkymään" (olin paniikissa tulevasta HSSG:stä ja tuijottelin peloissani kattoa) :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskustelu lääkärin kanssa:

 

Lääkäri : - Mikä ehkäisy teillä on käytössä?

 

Minä: - Ei ole käytössä mitään.

 

Lääkäri: - Eikö siis mitään?

 

Minä: - Ei tosiaan mitään. 

 

Multa kanssa gyne tiukkas papa-tutkimuksessa millaista ehkäisyä käytetään, milloin lopetin e-pillerit ja miksi ihmeessä lopetin ne. Kun kerroin meidän toivovan lasta (2,5 vuotta yritystä oli siinä vaiheessa takana...), sain ohjeistuksen harrastaa seksiä ovulaation aikoihin ja makailla seksin jälkeen lantio koholla. Joo. Jos noista ois apua, meillä ois jo lapsi.

 

Niin ja vanhempi juttu vielä, oltiin tässä vaiheessa yritetty vasta n. vuosi, ja kävin taas gynellä ihan muissa asioissa. Tämä totesi: "Niin, ja noin opettajana sä varmaan tiedätkin sitten mihin aikaan sitä seksiä kannattaa harrastaa." Tiedän joo, muttei siihen tietoon sentään ala-asteen open koulutus taida vaikuttaa mitenkään :P ? Tapaakohan noi lääkärit oikeesti ihan kauheasti ihmisiä, jotka todellakaan ei tiedä, että ovulaatiolla ja raskautumisella ois joku yhteys?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin yövuoron viimeisinä hetkinä piti tulla vähän naureskelee väsyneenä.. meidän lääkäri ohjeisti yhdesti aika erikoisella tavalla, kun oltiin exän kanssa hoidoissa. Mulla oli OI kehittynyt vahingossa 3 isoa follia, joten oli iso riski monisikiöisyyteen. Lääkäri (yksityisellä) iski kortsupaketin käteen ja sanoi, että tarvitsetteko apua noiden käytössä.. :girl_crazy: Olisikohan pitänyt sanoa, että juu, näytätkö mallia... :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Tuonne kattoonhan pitäisi asentaa MTV näkymään" (olin paniikissa tulevasta HSSG:stä ja tuijottelin peloissani kattoa) :girl_haha:

 

Tuli vaan tästä mieleen, että kun olin polilla aukiolotutkimuksessa niin kattoon oli hoitajat laittaneet kuvia. Oli ihan kiva, vaikkakin toisaalta aika hassu juttu! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on ehkä vähän OT, mutta ehdin tässä epäonnisessa raskaudessa käydä ensimmäisessä äitiysneuvolassa. Neuvolan terkkaritäti oli ihan hukassa, kun raskaus oli saanut alkunsa hoidoilla. Sitten hän sanoi, että ultraa varten pitää tällaisissa tapauksissa kysyä muutama kysymys ja kysyi sitten, että kummalta puolelta hedelmöittynyt munasolu oli. Mä olin vähän että häh, ja kerroin, etten voi tietää, mitkä 17 kerätystä munasolusta hedelmöitty ja miltä puolelta ne oli otettu. Sanoin, ettei tuollaista tietoa voi olla. Sitten hän päätti tarkistaa sähköpostista, mitkä ne kysymykset oli ja ne olikin, että onko munasolut omia ja minkä ikäinen olit, kun ne kerättiin. Vähän eri asioita siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään lääkärini sanoi, että minulla on tuhmat ovariot. Tekevät mitä lystäävät. Hauska sanavalinta vähemmän hauskaan asiaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mulle sanottu tyräleikkauksen jälkeen;

"Löytyi endometrioosi, et voi saada lapsia" jonka jälkeen lukuisten lääkärikäyntien jälkeen summa oli;

neljä eri lääkäriä, neljä eri mielipidettä (toi eka lausahdus tuli kirurgin suusta);

1. "et voi saada koskaan lapsia, laitetaan vaan toi kierukka, ni olo helpottuu"

2. "jooh, ei tässä mitään hätää ole, leikkaus vaan ja sitte luonnollinen korjaus."

3. "ei ole mitään ongelmaa. Unohda ihan kaikki mitä aiemmat lääkärit sanonu ja kierukka heti pois"

4. "suoraan leikkausjonoon ja sen jälkeen heti yritystä kehiin"

 

Ja samalla tavalla käyny, ku menny gynelle lapun kanssa, että muistaa kysyä kaikki. Lääkäri suoraan vaan katto mua päästä varpaisiin ja totes; "sitten vaan verhon taakse ja vaatteet pois"

niin.. ihanko kaikki :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkäri : - Mikä ehkäisy teillä on käytössä?

 

Minä: - Ei ole käytössä mitään.

 

Lääkäri: - Eikö siis mitään?

 

Minä: - Ei tosiaan mitään.

 

Ai että suojaamattomasta seksistä voi tulla raskaaksi? Ihan tosi :girl_impossible: ?

 

Repesin. Välillä tuntuu, että lääkärit pitää ihan junttina. Multa kysyttiin ehkäisystä, johon vastasin, etten käytä. Pillereitä tarjottiin tietysti, johon vastasin kauniisti; "mulla on ihan tarpeeks kiukkuhormonia ilman pillereitäkin".. Siis mikä on ihan totta, että kaikki tämä on saanu veren kiehumaan.. Mutta sen lääkärin ilme ois täytyny saada nauhalle.. se oikeesti pelästy tai jotain mun sanoja.. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi mekhin juttu oli kyllä mahtava.

Kait niitten ois pitänyt numeroida ne munasolut kerättäessä... :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkäri sanoi keskenmenon toteamisen jälkeen "Ette ole enää lapseton pariskunta, kun olette saaneet raskauden aikaseksi". Ei hirveästi siinä vaiheessa lohduttanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edellisessä alkionsiirrossa oli eri lääkäri kuin tavallisesti. Hänen suustaan kului seuraavia lauseita, vaikka ei niistä juuri iloa ole ollut. "Oletpa sinä hoikka." Kun alkionsiirto aloitettiin. "Kaikki näkyy todella hyvin. Tämähän sujuu kuin opetusvideossa." Itse siinä samalla hymähtelin, että näin tämä on aina sujunut enkä ole sitä plussaa vielä kertaakaan nähnyt raskaustestissä. Ei siis paljon lohduttanut lääkärin puheet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen saanut aivan ihanaa kohtelua yleisen puolen lapsettomuushoitojen lääkäriltä. Kaksi kertaa on ollut tarkoitus tehdä inseminaatio, mutta

molemmilla kerroilla ovulaatio osunut viikonloppuun. Ensimmäisellä kerralla hän sanoi että "nyt sitten yhdyntöjä viikonloppuna jos huvittaa." Naurahdin että "ai jos huvittaa" hän siihen "aina ei huvita" ja molemmilla kerroilla on toivottanut oikein romanttista viikonloppua :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle joskus lääkäri totesi, että " ai miehesi ei päässyt mukaan", vaikka ei ollut varauksen yhteydessä ollut kertonut, että miestäkin toivotaan mukaan suunnittelukäynnille. Tämä onkin ollut meillä miehen kanssa sen jälkeen vitsinä, että kaipaako se lääkäri taas mun miestä paikalle, jos menen vastaanotolle yksin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osa on kyl niin hupaisia juttuja :) toivottavasti saan itse huumurin tajuisen lääkärin vaikka asia onkin ei niin hauska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut kunnallisella puolella todella ystävällisiä lääkäreitä ja hoitajia. Ja myös mun limakalvoja on kehuttu kauniiksi.  :tender:

Hauska juttu oli inseminaatiossa, lääkäri oli juuri ottanut nesteet ruiskuun ja oli alkamassa toimenpidettä kun hän pysähtyi, otti koeputken missä mieheni sperma oli ollut ja näytti sen mulle, "piti vielä varmistaa että on varmasti oikea koeputki, onhan se?" Olihan se ihan oikea, mutta kivasti rikkoi mun jännityksen :)

 

Ariel87 Kun itse väläyttää huumorintajua niin lääkärinkin on helpompi vastata samalla tavalla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on lääkäri sanonut, et mul on ihanat limakalvot ja kaunis kohtu. Ja samainen lääkäri kysyi, kuinka usein "kohtaamme" mieheni kanssa. Hetken olin, et päivittäinhän me nähdään, kunnes tajusin.. ;)

Edited by Vauva haaveissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullekkin lekuri sanonut kuinka kaunis mun kohtu on.

Mies naureskelikin tämän jälkeen, että hänellä on nyt todistetusti kaunis nainen sekä päältä että sisältäkin :grin:

 

Lekuri on myös mennyt tyhmiä lupailemaan sanomalla, että "Kyllä me sinut raskaaksi saadaan". Eipä oo vielä saanut. Ja tää on sitten NAISlääkärin suusta :lol:

 

On se myös kerennyt jo laskeskella mistä ja miten helposti punktioneulan saisi menemään munasarjoihin. Ei kiva, kun hyvä jos oltiin IVF:stä vielä kertaakaan puhuttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin kehuttiin kaunista kohtua ja munasarjoja... Onhan se sisäinen kauneus kiva juttu! :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullekin on (mies)gyne todennut ihan rutiinitarkastuksessa, että minulla on kaunis kohtu. Näytti vielä sitä ultrakuvaa minullekin. Olen siis nähnyt oman kohtuni. :grin: En tiedä muista saman kommentin kuulleista, mutta itselle tuli vähän kiusaantunut olo. Tosin, olin tuolloin joku 19-20-vuotias, eli aika nuori vielä ja ensimmäistä (tähän mennessä myös ainutta) kertaa miesgynellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin liityn sisäisesti kauniiden joukkoon :spruce_up:

 

Onkohan kukaan lääkäri koskaan sanonut, että onpa sulla ihan helkkarin ruma kohtu, ja limakalvokin on tuollainen kurppana. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now