pipa

Vaunukeskustelua II

929 posts in this topic

NYYH! <_< Mulla ei toimi tuo linkki enää!! :o Miksi mää missasin just tän...??? Toisella palstalla oli että hinnat nousee 2011 malleissa... Kauhee ongelma nyt että mennäkö ostamaan 2010 mallit halvemmalla... Lähinnä kiinnostaisi minkävärisiä yksiväriset olisi ensi vuonna kun tänä vuonna kirkkaat värit ovat olleet todella kirkkaita... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

NYYH! <_< Mulla ei toimi tuo linkki enää!! :o Miksi mää missasin just tän...??? Toisella palstalla oli että hinnat nousee 2011 malleissa... Kauhee ongelma nyt että mennäkö ostamaan 2010 mallit halvemmalla... Lähinnä kiinnostaisi minkävärisiä yksiväriset olisi ensi vuonna kun tänä vuonna kirkkaat värit ovat olleet todella kirkkaita... :huh:

 

Kyllä se linkki mulla vielä toimii. Yksivärisistä jatkaa sininen ja vihreä. Uutena tulee sellainen hento pinkki ja ihan perus punainen. Muut värit ovat sitten harmaita, mustia, ruskeita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^JESH! Nyt toimii mullakin! Kokeilin aiemmin varmaan 10 kertaa ladata sivua, mutta aina tuli "Sivua ei voi näyttää! :( Onneksi nyt kokeilin uudelleen puuhattuani muuta ja latasi heti! :D

 

Aikalailla muuttuu leikkaukset ja väritkin. Enemmän monivärisiä.. Toi vaaleanpunainen on aikas VAALEANPUNAINEN! :D CityCross on siis meillä hankinnassa.

 

Löydettiin omat suosikit heti. Ehkä se musta missä valkoista ja turkoosia tehosteena voisi olla passaava. Mies ihastui myös musta-ruudullinen kuviointiin. Mä taas tykkäsin ruskea-valkoinen yhdistelmästä. :grin:

 

Vähän totuttelua silmälle vaatii kyllä tuo musta tai valkoinen runko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

entä mihis kaikkeen vaunuihin sais adapterilla kiinni britaxin kaukalon? ollaan ehkä ostamassa työkaverilta kyseistä pakkausta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britaxin kaukalot käyvät ainakin Britaxin, Teutonian, Hartanin ja Gessleinin vaunuihin. Ainakin noihin kolmeen viimeiseen pitää hankkia erillinen adapteri turvakaukaloa varten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

entäs missäs kaikissa noissa kaukalo näyttäis järkevältä vaunuosassa? :rolleyes::D

 

saatais tosiaan ostettua 100e viime vuotinen britaxin kaukalo vauvalle, mukana olis se adapteri. katoin että uuden sais 149e prismalta, jossa siis kaukalo ja adapteri. tuosta saisin vielä -15% henkkarialea...hmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mitä isommat vaunut on alla (siis runko) sitä pöljemmältä se näyttää :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se kaukalo kiinnitetetään yleensä noissa vaunuissa/yhdistelmissä runkoon. Se rattaiden istuinosa/vaunukoppa otetaan pois ja sen tilalle laitetaan se kaukalo. Joissain kevyemmissä matkarattaissa se istuin joskus kiinnitetään siihen isuimen päälle (esim graco).

 

 

teutonia.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

entäs missäs kaikissa noissa kaukalo näyttäis järkevältä vaunuosassa? :rolleyes::D

 

Mitä livenä olen nähnyt niin parhaimmalta omasta mielestä Teutoniassa ja varsinkin Fun mallissa, mutta tuo kuvan Spiritkään ei ole hullumman näköinen.

Emmaljungassa tulee sellaisen kehikon päälle, joten siinä on ainakin hölmöimmän näköinen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli britaxin kaukalo teutonian mistral ässissä ja näytti mun silmään hyvältä. Nuo kun on suht samaa koko luokkaa kuin funit niin ei ole isoa runkoa alla. Mun mielestä näyttää pöljältä jos leveissä vaunuissa on kaukalo. Mun quinny buzzeihin kun löis kaukalon kiinni niin olis tosi ruma. Huom. tämä oma mielipide, ei pidä vetää hernuleita :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahtaisiko kellään olla kokemuksia i'coon plasma(tai pii) vaunuista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselle tuntemattomampi merkki Bertini , tästä olen nähnyt vaan sellaisia mutsyn oloisia missä on kääntyvä taka-akseli. Mutta tuon x-sarjan menopelit ei pahalta näytä =)

 

X6.JPGX6_frameWeb_000.jpgDSC00604_0277.jpg

Punaisesta tulee mieleen brion Joyt (kuvan malli 2007) ja tää viimeinen kuva melkein saisi mut ostamaan :D

 

DSC00610_0271.jpg

Edited by Kirppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kivan näköiset :D

 

tässä pyörin kaikenlaisilla myyntisivustoilla...ja pari kivaa jo bongattu mikosta. mitäs on kuultu merkeistä carena ja emma? olis yhdistelmiä myynnissä...nii ja tietysti sitä että missähän noiden hinnat pyörii uutena. ekasta oli viimeisin tarjous 95 ja toisista 150e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku suositella kumpi on parempi yhdistelmävaunuissa, kova vai pehmeä koppa?

 

Makuasioita, mut oman kokemuksen perusteella kesävauvalle ottaisin kovan kopan (on helteellä viileä kun ei toppaukset hiosta ja saa ilmavammin jonkunlaisen peiton päälle) ja talvivauvalle pehmeän (toppaukset antaa lisäsuojaa pakkaselta). Meidän vaunuissa kyllä on kova koppa, jossa on kulkenut kaikki penskat ihan ongelmitta ;) Ja joskus tuo kova koppa on toiminut "matkasänkynä", kätevä kun ei tarvinu huolehtia et tippuuko yli laidan grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku mille korkeudelle Britax B-smart vaunun työntöaisan saa säädettyä? Yritin etsiä tietoa valmistajan ja jälleenmyyjien sivuilta mutta ei löytynyt... Lähinnä siis matalin korkeus kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tosi hyvät yhdistelmät, joilla pääsee ties vaikka missä hyvin kulkemaan. Meillä on myös matkarattaat, joihin en ole ollenkaan tyytyväinen. Onkin käynty mielessä, että voisi hankkia ketterämmät rattaat yhdistelmien rinnalle. Haluaisin rattaat kääntyvillä etupyörillä, joilla pääsisi kaupungissa ja shoppaillessa ketterästi. Matkarattaita en enää välttämättä halua, semmosia rimpuloita eikä me nyt varsinaisesti matkustetakaan, että olennaista ei ole se kuinka pieneen kasaan menee. Voihan ne matkarattaatkin olla, mutta ehdottomasti pitäisi olla hyvä liikkuvuus enkä halua menettää hermoja huonojen pyörien tms. kanssa.

 

Mitä rattaita suosittelisitte? Mulla on käynyt mielessä brion spinit. Olisko ne kätevät hetken päästä puolivuotiaalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kanssa mietin spinejä kun aion ostaa vielä yhdet kärryt heti kun saan miehen siihen taivuteltua. Liikuteltavuus ei vain mielestäni ole noissa niin hyvä että ne itselleni ottaisin ja ulkonäkökin ehkä hieman liian brio mun makuun. Meillä on plikot ja ne on ihan parhaat ikinä, ne aion pitää niin kauan kuin neiti tarvitsee kärryjä joten niitä voin suositella lämpimästi. Käy ihmeessä testaamassa mitkä sun käteen sopii liikkeessä niin tiedät sitten. Itselläni vaikuttaa aika paljon valintaan se että miten kärryt käyttäytyy livenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matkarattaista on ihan oma ketju, sieltä kannattaa käydä lukasemassa ainakin. Pliko taitaa olla kuitenkin pääasiassa keskustelun aiheena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovatko emma vaunut (bestar) oikeasti niin huonot kuin monien keskustelupalstojen väki antaa ymmärtää? täältä en oo viel lukenu yhtään kommenttia, ei taida olla hirveesti edes liikenteessä niitä? ajattelin vain että ostaisinko mieluummin uudet emmat (199 oli jossain, 269 netanttilassa) vai käytetyt briot, carenat tai muut?

 

noissa bestareissa oli mun mielestä meille sopivia kriteerejä, ainoastaan painoa on turhan paljon, mutta siihen olisi tyydyttävä (19kg).

 

yhdistelmät ovat siis hakusessa, pehmeällä tai puolikovalla kantokopalla/pussilla. muutoin onkin aika sama mitkä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maro Nämä Plikot onkin käynyt myös mielessä. pitää kyllä testailla niitäkin. Kiitos vastauksesta! :)

 

Pipa Olenkin siellä lueskellut matkarattaista. Niiden vaan ei välttämättä tarttisi olla matkarattaat vaan ihan kaikenlaiset rattaat kävis meille. :) Mut plikot ilmeisesti on ihan matkisten aatelia. :D

 

Tuulssi Mulla ei ole kokemusta emmoista, mutta kyllä jos mä olisin vaunuja ostamassa niin ostaisin käytettynä briot, emmaljungat, teutoniat, gessleinit tms. Uskoisin, että laadukkaat vaunut kestävät useamman lapsen käytössä paremmin kuin esim. emmat. Ainakin teutonialla on 3 vuoden takuuaika ja musta sekin kertoo jo kestävyydestä. Voihan toki emmatkin olla hyvät, kannattaa käydä tosiaan kaupassa kokeilemassa ja vertailemassa. Ootko Oran vaunuihin tutustunut? Niitä on täälläkin monet kehuneet ja ovat uutenakin edulliset. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo ovat aika painavat vaunut työntää ja vielä todella kapeat. Esikoista odottaessa olin noita harkinnut mutta kokeilin vieressä olevia Emmaljungia niin ei tullut enää mielenkään haluta noita Emmoja. Emmaljungat olivat vaan niin paljon kevyemmät työntää. Onhan noi halvat vaunut mutta tolla samalla hinnalla voi saada käytettynä oikeasti erinomaiset vaunut.

 

Tuttava pariskunta juuri vaihtoi Emmat toisiin vaunuihin kun äiti ei sitten pitänyt niistä käytössä. Mutta toisaalta kaikilla on eri makuja vaunujen suhteen ja jos olet kokeillut vaunuja livenä ja vertaillut niitä vierekkäin jonkun muun vaunumerkin kanssa silti pitänyt niistä, niin miksi sitten jättää ostamatta. Mutta suosittelen oikeasti kokeilemaan kaikenlaisia eri merkkejä ennen kuin päädyt johonkin vaunumalliin. Vaunumalleja on monta mutta sillä tavalla tajuat siitä mistä pidät ja tiedät paremmin mitä haluat.

 

Minusta kannattaa ihan tosissaan panostaa siihen oikean vaunumallin löytämiseen, koska niillä sitten oikeasti tulee liikuttua ja jos vaunut ei mielytäkkään niin se sitten ärsyttää. Vaunujen vaihtaminenkin on niin kallista puuhaa, etenkin jos malli on sitä halvinta mahdollista ja jälleenmyynti on surkea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

musta spinit taas on ihanat ja näppärät, racetkin menisi mutta kääntyvät pyörät.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovatko emma vaunut (bestar) oikeasti niin huonot kuin monien keskustelupalstojen väki antaa ymmärtää? täältä en oo viel lukenu yhtään kommenttia, ei taida olla hirveesti edes liikenteessä niitä? ajattelin vain että ostaisinko mieluummin uudet emmat (199 oli jossain, 269 netanttilassa) vai käytetyt briot, carenat tai muut?

 

noissa bestareissa oli mun mielestä meille sopivia kriteerejä, ainoastaan painoa on turhan paljon, mutta siihen olisi tyydyttävä (19kg).

 

yhdistelmät ovat siis hakusessa, pehmeällä tai puolikovalla kantokopalla/pussilla. muutoin onkin aika sama mitkä :)

Täällä on käytössä Emman vaunut. Ei nuo Bestarit vaan Emma Alu Combi-yhdistelmät. Nyt kolmisen kuukautta ollut käytössä, eikä mitään vikaa ole ollut. Painoa vaunuilla on se reilu 18 kg, mutta silti ovat kevyet työntää, noissahan on alumiinirunko, joten ei ole raskaat. 

 

 

 

 

 

Ja sit ihan muuten, mä en ymmärrä aina tätä "halpisvaunuiksi" sanomista. Nuo omat Emmat oli tarjouksessa n. 300 euroa, ne olivat toki edulliset, mutta nyt kun vähän aikaa sitten kävin katselemassa samoja, hinta oli n. 400 euroa. Mielestäni 400 euron vaunut eivät ole halpisvaunut. Tai no jos vertaa johonkin tuhannen euron vaunuihin, niin onhan nuo edulliset, mutta usein tulee semmoinen olo, kuin olisi ostanut sian säkissä, kun on kelpuuttanut edullisemmat. Myös rattaat ostin Emmat, toimineet nekin hyvin. Mutta toisaalta, en ole ostoksia tehdessäni ns. ikuisuusostelija. En alunperinkään lähtenyt hakemaan vaunuja sillä periaatteella, että ne kestävät lapselta toiselle (mikäli lisää lapsia joskus saan). Kestää sen minkä kestävät ja ostetaan uudet, jos on tarvetta. Ja tää siis vain mun mielipide. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now