Saimi

Stokke

156 posts in this topic

Oletteko kokeneet, että tuo uusi babyset olisi ahtaampi kuin se vanhanmallinen puukaari? Yksi tuttu sanoi, ettei vuosikas meinaa mahtua siihen muoviseen niin hyvin kuin puiseen! Nyt ahdistaa, miten käy meidän pullukkareiden :girl_impossible: Jotenkin vaan mietityttää, että ei kai siinä olisi mitään järkeä, että olisivat tehneet uudesta versiosta niin pienen, ettei osa lapsista oikeasti meinaa mahtua siihen enää vuoden ikäisenä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paha verrata, mutta mun 1 v 4 kk kummityttö ainakin mahtuu tuohon uuteen baby settiin ihan mainiosti. Onhan se muovinen etukaari tietenkin sen mallinen, että joutuu hiukan hiomaan tekniikkaa jolla lapsi siihen istutetaan, mutta kyllä siinä mun logiikalla pitäis mahtua ihan hyvin istumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko muiden tt:n valjaitten lukko todella tiukka? Mä mietin, että löystyyköhän se yhtään käytössä? Ostetttin se, kun tyttö onnistuu pääsemään pois tt:stä, mutta mä en uskalla käyttää yksin, kun en tahdo aina saada sitä lukkoa auki :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin Saksasta, tuoli+ babyset+pehmuste noin 185 euroa.

 

Mistä osoitteesta?

 

Muuten, kuinka tärkeänä pidätte pehmustetta? Ajattelin jättää sen hankkimatta kun sen puhtaana pitäminen tuntuu oleman aika vaikeaa, eikä noista kuoseistakaan mikään oikein miellytä. Pehmusteissa on ilmeisesti myös jotain "coated"-versiota joka lienee helpommin puhdistettava, onko niistä kokemuksia kenelläkään?

Edited by Hermione

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en pidä pehmustetta lainkaan tärkeänä. Mun oli sellainen ihan pakko saada, lähinnä ulkonäkösyistä. Mutta tuola se nyt lojuu lipaston päällä girl_crazy.gif Sinänsä mä kyllä koin pehmusteen pyyhkimisen ihan yhtä helpoksi kuin tuolinkin pyyhkimisen, mutta yhden pesun jälkeen en vaan oo saanut aikaiseksi laittaa pehmustetta takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä toi pehmuste on ollut hyvä ainakin aluksi. (Meillä on vanhanmallinen vauvasetti.) Vauva pysyy paremmin istuimessa, kun siinä on vähän fyllinkiä, eikä ole niin liukas istua. Isommalla lapsella pehmuste on sitten jo turha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on muuten myös tuo vauvakaukalo. Oli käytössä silloin, kun vauva oli n. 1 kk - 7 kk. Mä oon tykännyt siitä ihan hirveästi. Vauvan saa mukaan ruokapöytään, eikä tarvitse jättää lattialle/sitteriin itsekseen itkemään, silloin kun syö itse tai syöttää toista lasta. Ja soseiden syöttämisessäkin se on ollut tosi hyvä, niin saa itsekin istua kunnon tuolilla. (Esikoista mäkin syötin ihan normisitterissä.)

 

Mä en ole uskaltanut pitää normisitteriä pöydällä, niin kuin ilmeisesti jotkut tekee. Mä pelkään, että esikoinen vetää sen alas.

 

Luulen, että vauvakaukalolla on ihan hyvä jälleenmyyntiarvo. Eli ei se sitten loppujen lopuksi niin kalliiksi tule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko muiden tt:n valjaitten lukko todella tiukka? Mä mietin, että löystyyköhän se yhtään käytössä? Ostetttin se, kun tyttö onnistuu pääsemään pois tt:stä, mutta mä en uskalla käyttää yksin, kun en tahdo aina saada sitä lukkoa auki :girl_mad:

 

Mä ostin nuo valjaat käytettynä kirpparilta, ja se lukko on tosi tiukka. En tietysti tiedä, paljonko noita on käytetty, mutta meillä se lukko ei yhtään käytössä löystynyt. Käyttö jäikin sitten aika vähäiseksi, kun sitä lukkoa on niin tuskasta availla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä samat pehmusteet nyt jo toisella lapsella ja ovat pysyneet todella hyvänä lukuisista pesuista huolimatta, ei nyppyä tms. ! Pesu on helppoa kun saa pestä koneessa 40 asteessa, ja tuleehan niitä pestyä 1-2krt/kk. Muistaa vaan pesun jälkeen oikoa märkänä niin ei pääse kutistumaan. Ja mukava yllätys oli että samat pehmusteet kävivät sekä vanhan että uuden malliseen vauvakaareen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä TT:n syöttötuolissa ns. vanha puinen turvakaari nahkaremmillä. Miksi babyset on nykyään muovinen, onko puisessa tullut ongelmia tms? Voisiko yksi ongelma/vika olla se, että puisen turvakaaren maali irtoilee ajan saatossa (kuten meillä on käynyt)? Syöttötuoli ollut meillä käytössä 1,5 vuotta ja puisesta turvakaaresta on lohkeillut ja kulunut maalia pois, vaikka tuolissa on pääasiassa vain istuttu. Onkohan mahdollista saada korvausta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Se on varmaan vaihdettu muoviseen, koska se on tosi helppo irrottaa ja puhdistaa. Jos en ihan väärin muista niin sen saa pestä astianpesukoneessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuulin myös jotain juttua (tää kuulostaa nyt tosi luotettavalta tiedolta kyllä, kun en edes muista mistä tämän kuulin rolleyes.gif), että tuo uus vauvasetti olis joidenkin typerien säädösten mukaan turvallisempi kuin se vanha. Joo, nää on just näitä ihme direktiivejä. Ja kyllä, uuden setin saa pestä pesukoneessa! En oo kyllä itte vielä kertaakaan kokeillut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuka muistaa, miten vanha tuoli sai olla että siihen käy vielä kuitenkin se babyset (puinen, mutta kuitenkin)? Ja mistä sen sai selville, oliko tuolin pohjassa joku leima?

 

edit. Pohjassa tosiaan on se päivämääräleima.

Edited by Ronja_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan muita juttuja tutkiessani tuli vastaan seuraava tieto:

 

Stokke Newborn Set sopii kaikkiin Tripp Trapp tuoleihin, jotka on valmistettu toukokuun 2003 jälkeen. (Tuolin jalasta löytyvä sarjanumero alkaa numerolla 3 tai sitä suuremmalla)

 

Voisi luulla, että jos Newborn Set sopii, sopii myös babyset.

 

Ja tuohan luki ainakin täällä.

 

Edit. Jep, Stokken sivuilla lukee näin: The Tripp Trapp® Baby Set can be used with all Tripp Trapp®'s produced from 05/2003 with serial numbers beginning 3, 4 or 5 and all new Tripp Trapp® Exclusive chairs.

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nykyään baby set on muovinen, eli myös se "turvakkaariosa" on muovia. Mun mielestä uusi malli on huomattavasti parempi ja muksu istuu siinä varmemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En pikaselauksella löytänyt tästä ketjusta, mutta itse ainakin hämmästyin suuresti kun tuosta Stokken tuoli on mennyt aivan järkyttävään kuntoon pelkästään yhden lapsen käytössä (käyttöaika ~1vuosi). Sekä istuinosa, että jalkatuki on kulunut, naarmuilla ja maalilähtenyt. Koko stin saa hioa ja maalata uudetsaan. :girl_mad:

 

Käsittämätöntä mielestäni noin kalliista tuotteesta ettei kestä käyttöä (ei ole ollut kengät jalassa, eikä housutkaan ole hiekkapaperia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se muovinen babyset on vaan nin pieni. Meidän 5kk menee siihen just ja just, ja kaarta kuitenkin haluisin käyttää vähintään niin pitkäään että lapsi pääsee siitä turvallisesti alas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten se on pieni? Tarkoitatako että massu kasvaa liian isoksi siihen? Ei kai nyt sentään, mun kaksivuotias kummityttö mahtuu hyvin istumaan babysetin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Meidän jäppinen 1vee risat kiipeää siitä ylös. Iso siis meille (mahtuu ottamaan jalan ulos toisesta reiästä) :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kans 11kk poika mahtuu vetämään molemmat jalat ulos rei'istä vaikka on vielä kangaspehmusteet muovisen babysetin lisäksi. Kaverin kuukautta nuorempaa vauvaa varten jouduttiin ottamaan pehmusteet ja muovinen selkätuki pois, kun oli sen verran paksut reidet ja massu, että oli vaikea saada "taitettua" jalkoja sinne reikiin :grin: Tosi paksureitisiä jalkoja on siis vaikea saada siinä suht jyrkässä kulmassa jalka-aukoista sisään. Samaisen vauvan isompi sisarus 2+ vuotta saatiin sujautettua ihan nätisti babysetiin, ei tarvinnut ottaa pois :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, siis paksut reidet meillä on ja tekee tiukkaa saada vauva pois istuimesta. Pitää olla aina housut jalassa että luistaa :grin: ehkä ne reidet sulaa kun tuo lähtee liikkeelle joskus.

 

73cm ja 9.4kg...

Edited by Rautalanka

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kokeile sukkahousuja, ne on yleensä vielä vähän liukkaampaa materiaalia ja kun on ihonmyötäiset niin vie vähemmän tilaa siellä jalan ja babysetin välissä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now