Guest saara2

Millaiset rattaat kaksosille?

117 posts in this topic

^on olemassa vaikka kuinka. On vierekkäin istuttavia sekä peräkkäin istuttavia. Peräkkäin olevissa on kaiketi aina vaan se miinus, että molmepia selkänojia ei saa täysin makuuasentoon. Yleensä toisen saa makuuasentoon ja toisen ns. lepoasentoon.

 

Tuplamatkiksia löytyy vierekkäin ainakin Hauckilta (esprit), Carenalta ja MacLarenilta. Hinnoissakin on isoja eroja...meillä oli hetken aikaa pojilla Hauckin tuplamatkikset, maksoivat muistaakseni n. 150 euroa ja eivät olleet euronkaan arvoiset - todella huonot työntää kun isompi poika oli kyydissä...MacLarenin rattaat ovat uutena varmaan 300-500 euroa mutta niillä on myös hyvä maine.

 

01-139011_TurboDuo_h-grey_01_2f21a83745.jpg

maclaren_twintechno_charcoal.jpg

esprit_0020_sun_0020_duo_m.jpg

008208-m01c_m.jpg

 

Gracolta löytyy ainakin peräkkäin istuttavat...Hinta uutena 350euroa.

 

1234296831.jpg

 

Muilta merkeiltä:

 

274_11_m.jpg

 

1317112189.jpg

 

Matkarattaina kaksosille voisi ehkä toimia myös P&T:n kiesit :girl_sigh:

 

phil%20and%20teds%20explorer%20with%20double%20seat%20showing%20sunhoods.jpg

 

Paljon riippunee käyttötarkoituksista. Mä oon ajatellut, että satsaan peräkkäin istuttaviin kunhan se joskus tulee ajankohtaiseksi. Joko P&T:n rattaat tai nuo Gracot :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään enemmän vierekkäin olevista. Ja nuo tulisivat ihan vaan kaupoille ja kaupunkiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauheesti on valikoima laajentunut sitten meidän rataskauden :girl_impossible: Hienoa tietysti, mutta tulee varmasti helpommin valinnanvaikeutta :D Me ostettiin aikanaan Teutonian huippuhyvien yhdistelmien tilalle halvemmat (en muista merkkiä) matkarattaat. Se oli virhe, koska pyörien rullaavuus oli niin huono verrattuna Teutoniaan eikä pyörät kääntyneetkään yhtä hyvin kuin Teutonioissa. Enempi tykättiin meidän "rupurattaista" eli meillä oli semmoiset "pph-rattaat" ja niillä matkattiin ulkomaillekin ja toimivat kuin unelma :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mekin ollaan vinkeistä kiinnostuneita, ois kohta ajankohtasta vaihtaa matkiksiin, kun lapset kasvaa...

 

ostettiin muuten triplavaunut, kun syntyi vauva, saadaan ne viikon päästä. jos niitä jotenkin jaksaa käsitellä, sitten myydän heti brion tuplikset pois, ja hankitaan tuplilla jotkut mahd. kevyet matkarattaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on matkarattaina BabyJoggerin citymini doublet, vierekkäin istuttavat. Mun mielestä on ihan huiput, isohkot pyörät joten pääsee myös hieman huonommassakin maastossa, mm. kesällä käytiin useampaan kertaan kotieläinpihoissa ja lammasaitauksilla ja hyvin kulki. Kevyet työntää, selkänojat saa kokonaan makuuasentoon, helppo kasata ja purkaa ja kevyet nostella. Hyvät kuomut kurkistusikkunoilla. Emman sadesuoja käy hyvin ja yleismallin tuplarattaiden hyttysverkot.

 

http://www.babyjogge...ni_dbl_dtl.aspx

 

Lisäksi meillä on siskon luona MacLarenin TwinTechnot joista en kyllä osaa vielä sanoa mitään, en ole päässyt kokeilemaan.

 

http://www.vaunuaitt...chno-p-539.html

Edited by Lene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja NYT minä ymmärrän miksi kaikki suosittelevat Easywalkeria! :) Ja niin suosittelen minäkin jatkossa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka täällä alussa ollaankin on tullu jo näitä vaunu/ratas vaihtoehtoja katseltua. Tällä hetkellä kärkeä pitää BabyJogger City Select. Niiden istuma mahdolisuuksia saa muokattua mielin määrin eikä takana istujankaan tarvii istua pimennossa. Miinusta on nuo pienet etu renkaat ja toisaalta mietityttää se kun selkänojaa kallistaa kallistuu koko istuin osittain. Toisaalta ajateltiin tänne kotiin ostaa jotkut käytetyt pihanukkumavaunut niin niillä voi sit näitä maalaiskatuja pörrätä sohjoissa.

No onhan tässä vielä aikaa katella.. ja aikahan tunnetusti lentää siivillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ tuplien FB-kirppikselle tuli just noi myyntiin käytettynä. Niitä harvoin saa käytettynä ja hinta uutena on aika suolainen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tästä ketjusta, olen juuri alkanut pohtia kaksosten rattaita. Yksillä rattailla olisi tarkoitus pärjätä, mutta parhaillaan pohdin, että millaiset tarpeet meillä on. Jotenkin tuntuu, että helppo ratkaisu olisi Brio double wawe pehmeillä kantokasseilla, koska ulkoilu on varsin pitkään puistoilua esikoisen kanssa vauvojen toivottavasti nukkuessa vaunuissa. Mutta olisi toisaalta niin kätevää, jos saisi turvakaukalot napsautettua vaunuihin kiinni (esim. Easywalker Duo).. Mutta tuskin kolmen lapsen kanssa tulee paljon lähdettyä autolla kauppakeskuksiin notkumaan ja arkena liikkuisin sinnekin vaunuilla + seisomalaudalla..

 

Onko noissa Brioissa joku huono juttu, mitä en osaa ottaa huomioon? Siihen olen tietysti varautunut, että meno tuntuu raskaammalta kuin esikoisen Mutsyilla (kääntyvät etupyörät). Mitä rattaita suosittelisit kevätvauvoille? Itse pitäisin tärkeänä sitä, että nukkuvat vauvat voisi helposti nostaa kantokasseissaan/kopissaan sisälle rattaiden jäädessä ulos. Ovatko kantokassit tukahduttavan kuumat kesäkuumalla? Ja itse haluaisin, että eturenkaat olisivat samassa linjassa takarenkaiden kanssa, koska aikamoiselta auraukselta tuntuu kinoksissa eteneminen noiden Mutsyjen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ei varmaan vielä ole mutta meillä on Bugaboon Donkeyt ja nehän saa myös kaksosille. Olen kovasti tykännyt mitä nyt tähän asti olen niitä työnnellyt. Hyvät työntää, kevyet ja muunneltavat. Nyt on tullut uusi runkokin, joka menee vähän pienempään tilaankin

Share this post


Link to post
Share on other sites

suosittelen ite brion tuplia olivat meillä käytössä siihen asti kun tulivat 6kk täyteen sit ostettiin carenat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietinnässä tuplarattaat ja vahvasti ykkössijaa (Teutonian team cosmot) horjuttaa EW:t, joihin saa turvakaukalot kiinnitettyä. Saako Teutonioihin myös?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quunie, Teutonian sivujen mukaan Teutonian adapteri ei käy Team Cosmoon.

 

Team Cosmo on meilläkin aika korkealla listalla, niitä kun saa käytettynäkin.

 

Bumblerideissa saa myös MaxiCosin turvakaukalot kiinni adaptereiden avulla. Hmm, adapterit pitäisi aina irrottaa ja asentaa paikoilleen. Tästä videolta näkee aika hyvin miten tuo tapahtuu  http://blog.babygizmo.com/2011/11/baby-gizmo-video-spotlight-review-bumbleride-indie-twin-dual-maxi-cosi-adapters/

 

Samoin Easywalkereissa saa adapterien kanssa kiinnitettyä kaukalot (Maxi Cosin malli näilläkin).

 

Molemmissa pitää ottaa istuinosasta osa tai kaikki pois, nopeinta tuntuisi olevan käyttää adapterien kanssa noiden omaa kovaa koppaa. Silloinkin kopan iteltä pitää purkaa adapterit.

Edited by Kulta

Share this post


Link to post
Share on other sites

MUN kokemus on, että on parempi kun on matkarattaat (kaukalokiinnityksellä vaikka sitten) erikseen ja vaunut erikseen. Tää perustuu omalla kohdalla siihen, että se lähteminen on aina muutenkin aika raahaamista ;)

 

Kaksi kaukaloa, iso hoitolaukku, ehkä peitot vauvoille...ja siihen vielä vaunujen purkaminen+autoon siirtäminen? Ja sama toisinpäin kotiutuessa.

 

Kuraisen vaununrungon nostelu autoon on tylsää muutenkin.

 

Nää on ihan makuasioita, mutta tuotakin vaihtoehtoa kannattaa miettiä. Kaukaloikä on kuitenkin nopeasti ohi.

 

Muutenkin monikkojen kanssa ei mennä siitä mistä aita on matalin, monikkojen kanssa mennään siitä missä sitä ei ole ollutkaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kanssa ajattelin, että raskaammat vaunut asuisi vaunuvarastossa ja kaukaloille hankittaisiin auton perään joku mahdollisimman helppo ja kevyt yhdellä kliksautuksella toimiva travel system/matkaratas. Ja ehdottomasti telakka autoon, johon kaukalon saa nopeasti kiinni. Silloin säästyttäisiin painavien vaunujen nostoilta ja raahaukselta ympäri pihaa. Joka tapauksessa joudun molemmissa tapauksissa kuljettamaan beibet hississä vaunujen kantokopassa tms tai niissä kaukaloissa. Matkaratas voi sitten toimia ratasosioiden kanssa, kun kaukaloista luovutaan.

 

Graco Quatro Tour Duo tai Britax Be dual/b-dual voisivat olla toimivia autonperään kaukaloiden kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä alan kallistua Easywalkereiden suuntaan. Kaukalot olen jo unohtanut (paitsi autoon sellaiset Kullan mainitsemat telakalla kiinnittyvät) ja ajatellut, että ostettaisiin kopat noihin EW:hin. Tämän jälkeen EW:t toimisivat kaikenlaiseen tarkoitukseen sopivilla rattailla. 

 

Onko ihan huono idea? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei yhtään huono idea! :)

 

Meillä ei edelleenkään kaksosia mutta noi aiemmin mainitsemat EW on nyt olleet käytössä sieltä nyt 2-vuotiaan pojan syntymästä asti, käytettiin niitä tosi paljon. Nyt meillä on jo pienempi sisarus, näille nuoremmille tulikin ikäeroa vain 1 v ja 8 kk joten entistä enemmän käyttöä, eivät päässeet rattaat poistumaan :D

 

Meillä on siis easywalkerit kotona kärryinä, ostettiin niihin seisomalauta (lascal maxi, toimii hiekkatielläkin) 4 veelle joka ei pitkillä matkoilla jaksa aina koko matkaa kävellä ja tällä hetkellä meillä on taas koppa taas siinä vauvan paikalla. Keveemmällä kun täällä pystyy taas kävelemään rattailla lenkkiä tiellä, siirrytään nyt  4kk ikäisellä vauvalla siihen ratasosaan. Koppa on oikeen näppärä ja toimii ihan sänkynäkin tarvittaessa kun on tukeva ja seisoo omilla jaloillaan.

 

Meillä on koko ajan olleet tuplamatkikset käytössä, niihin vaan naksautettu turvakaukalo kiinni, malli on Gracon Stadium Duo jota ei enää myydä kaupoissa mutta ostin omani käytettynä huutiksesta, ovat olleet tosi näppärät. Kumpaankin istuimeen siis saa kiinnitettyä Gracon turvakaukalon halutessaan ja niihinhän saa telakatkin autoon ;)

 

Kotona sitten mennään noilla 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai niin, ja heti alusta asti meillä oli out n' aboutin double nipperit, tosi kätevät koska mahtuvat normiovista vaikka lapset istuvat vierekkäin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi tosi aikainen kaksosten odottaja huutelee.. Raskausviikkoja ei ole kuin 8+0, mutta tuleva mietityttää jo kovasti. Olihan tuo kaksoisuus aikamoinen ylläri :)

 

Pienten laskettu aika on ensi joulukuussa ja juuri tämä vaunuasia kaivelee mieltä! Meillä on esikoistyttö, joka on kaksosten lasketun ajan aikoihin vasta 1,5vuotias. Miten ihmeessä olette liikkuneet noin pienen taaperon ja kaksosten kanssa talvella?

 

Kesällä olisi helppo heittää toinen pieni rintareppuun ja esikoinen rattaisiin, mutta kylmällä säällä se ei onnistu. Pulkkaa on ehdotettu, samoin esikoisen laittamista selkään. En usko, että seisomalauta on noin pienellä vielä vaihtoehto, ei varsinkaan talvikeleillä. Apua, mitä tehdä? Neuvoja?

 

Tiedän ettei ole vielä ajankohtaista, mutta minkäs sille mahtaa että miettii näitä juttuja kokoajan... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ onnea odotukseen!

 

Kun esikoinen on vielä noin pieni, voisi triplarattaat olla alkuun ihan hyvät. Niitä tuola monikkokirpuilla pyörii jonkun verran käytettynäkin :) Ja siihen kylkeen sitten tuplarattaat (rahaa palaa joo...)

 

Oon mä tosin nähnyt sellaisenkin systeemin, missä tuplarattaisiin oli kiinnitetty päälle sisarusistuin esikoiselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen että triplarattaat ei ole vaihtoehto, asutaan kolmannessa kerroksessa ja hissiin ei edes kaikki tuplarattaat mene :( yks hyvä ehdotus olisi pistää toinen pieni rintarepussa takin alle, voisi toimia :) tai sitten vaan pysytään päivät kotosalla/pihassa miun esikoinen pääsee ilman rattaita. Liikutaan sit miehen kanssa illalla ja toivotaan että kevät tulee aikaisin :D Kaikesta selviää, elämää ei saa ottaa niin vakavasti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen oli viikkoa vajaat 2v kun tuplat syntyivät puolivälissä lokakuuta. Rattaina/vaunuina meillä oli peräkkäin istuttavat rattaat, joissa takapenkille sai sitten lämpimän kantokopan vauvalle, toinen vauvoista oli kantotakin alla kantoliinassa/Manducassa. Vuoroteltiin kumpi vauva repussa matkusti. Paljon kuljettiin myös niin, että molemmat vauvat olivat kantorepuissa ja esikoinen rattaissa, silloin kun koko perheenä kuljettiin. Tälläisellä kombolla on reissattu ympäri Aasiaa useammassa paikassa ennen kun tuplat olivat edes 10kk täyttäneet ;-) Näin hoitui myös kauppareissut kätevimmin koko perheenä (tai sitten toinen aikuisista kävi yksin toisen ollessa lasten kanssa). Jonkun verran sitten myös oli käytössä Emmaljungan tuplat, jossa kaksoset olivat vierekkäin ja noihin meillä on seisomalautakin, eli halutessaan esikoinen pääsi siihen kyytiin. Talvella esikoinen istui sopivalla kelillä myös rattikelkassa/pulkassa ja oli tosi ylpeä kelkastaan (on vieläkin). Toki 2v vanha on eri asia kuin 6kk nuorempi, mutta nopeasti ne lapset kasvavat ja kehittyvät!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now