Sign in to follow this  
Followers 0
bohemian

Kuinka suuri ikäero esikoisen ja seuraavan välillä?


121 posts in this topic

Esikoisella ja kakkosella on ikäeroa 1v4kk. Kolmannen syntyessä esikoinen oli 3v2kk ja kakkonen 1v10kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoisen ja kakkosen ikäeroksi tulee näillä näkymin 5v 10kk. Alunperin oli kyllä ajatuksissa pienempi ikäero mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta tällä hetkellä tämäkin tuntuu ihan hyvältä, esikoinen on jo iso ja omatoiminen ja on todella innoissaan tulevasta vauvasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikäeroa esikoiselle ja toiselle tuli 2 vuotta ja pari viikkoa päälle. Isompi on päiväkuiva ja hyvin omatoiminen, mikä toki helpottaa mutta muutenkin tuntuu kivalta ikäerolta, päivät menee tosi nopeasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ikäeroa 6 v 7 kk. Oltiin valmiit pieneenkin ikäeroon mutta elämä ei meilläkään mennyt niin kuin toiveissa oli.

Edited by Edith

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikäeroa 2v2kk ja risat päälle. Ihan hyvä ikäero, aika lähelle sama kuin mulla on pikkuveikkani kanssa. Jos meille tulee enempää muksuja, niin tuo n.2v olisi aika ihanteellinen väli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikäeroa tulossa kuusi vuotta, varmaan ylikin. Näin pitkä ikäero ei ollut suunnitelmissa mutta joskus elämä menee toisin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä olette viime viikkoina mediassa esillä olleesta suosituksesta, että pitäisi olla synnytysten välillä vähintään 2 vuotta 3 kuukautta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä odotan ensimmäistä lastani ja olen jo ennen raskautta pohtinut mahdollisten sisarusten ikäeroja. Sikäli kun niihin pystyy vaikuttamaan. Jotenkin noin 2 vuotta on tuntunut hyvältä ajatukselta. Kovin paljon enempään ei oma ikäkään antaisi myöten. Näihin omiin ajatuksiin liittyen suositus osuu kohtuu hyvin.

Yleisesti ottaen minusta on hyvä, että on tutkittu kuinka tiheät raskaudet vaikuttavat äidin kehoon ja lapseen sekä perheen jaksamiseen. Näitä kaikkia näkökohtia ei välttämättä tule ajateltua. Mä pidän sitä hyvänä lisänä perhesuunniteluun, kun tekee ratkaisuja, jotka sopivat parhaiten omaan tilanteeseen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee aika tarkalleen 4 vuotta ikäeroa, kun lapsilla on 2 päivää laskettujen aikojen välillä. Esikoisella LA oli 21.5. ja tällä 19.5. Pienempää ikäeroa olisin toivonut, mutta kuten moni muukin on täällä todennut, elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. Itse jouduin saattaa esikoisen synnyttyä opiskelut loppuun ja tehdä vähän töitäkin välissä ja lopulta olihan se kiva saada se vakitoimikin ennen kuin alettiin toista yrittää. 

Edited by Engelina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen ja kakkosen ikäeroksi piti tulla n. 2v8kk, mutta emme saaneetkaan elävää pikkuveljeä. Nyt jos kaikki menee hyvin, pitäisi lapsille tulla ikäeroa 5v6kk.
Toivoin pienempää, alle 3v ikäeroa, mutta elämä päätti toisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen täyttää 30.1 3 ja toisen laskettuaika on 19.2 että suht liki päästään tasan kolmea vuotta :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan ikäeroa 1v 11kk :) 

Näin raskaana ollessa tuntuu tuo 1,5-vuotiaan taaperon perässä kulkeminen välillä melko rankalta ja vähän jännittää, miten 2-vuotiaan uhma sujahtaa vauva-arjen kanssa yksiin. Mutta tällä mennään! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kahdelle lapselle tuli ikäeroa noin 2v ja 10kk. Oikein sopiva ikäero meidän perheelle. Emme halunneet kahta aivan pientä yhtäaikaa ja mä halusin myös imettää pitkään ja toki sektion jälkeen tarvitsin toipumisaikaa. Mutta emme myöskään halunneet ikäeroa kovin paljoa venyttää että lapset olisivat edes suunnilleen samalla ikätasolla eikä myöskään meidän vanhempien iät antaneet mahdollisuuttakaan vuosia odottaa. Toive toisesta lapsesta alkoi voimistua, kun esikoisella oli ikää noin 1,5v ja toisen raskauden yritys aloitettiin niin että ikäeroa lapsille tulisi vähintään noin 2,5v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0