Guest ihmetys

keskenmeno ja jälkivuoto

29 posts in this topic

Sain spontaanin keskenmenon rv 7 (elävää sikiötä ei ehditty ultrata). Vuoto alkoi tuhrutteluna ja noin viikon päästä tuli noin neljä tuntia oikein "holisemalla" ja hyytymiä kamalien kipujen kera. Nyt tuosta runsaasta vuodosta on kulunut 1,5 vkoa ja vuoto on määrältän samanlaista kuin normimenkat, mutta edelleenkin tulee hyytynyttä verta/"limäklönttejä". Kohdun on terveydenhoitaja ultrannu heti tuon runsaan vuodon jälkeen ja tyhjäksi totesi. Sanoi silloin että kyllä se vuoto varmaan parissa päivässä loppuu. No eipä ole loppunut. Mitään muita oireita ei ole. Miten pitkään teillä siis kestänyt spontaanin keskenmenon jälkeen jälkivuoto???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt ei ole vielä kokemusta että koska tää vuoto loppuu mutta mulle lääkäri sanoi että voi kestää parikin viikkoa. Toivottavasti saat vastauksia täältä tai muualta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli keskenmeno maanantaina ja vuoto loppui torstai iltaan mennessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla vuoto oli todella inhottavaa. Kun otin lääkkeet verta tuli aivan hulahtamalla housuihin. Kuulostaa ällöttävältä, ja muistan miettineeni kun kätilö sanoi sairaalassa että voi olla että joutuu istumaan jonkin aikaa vaan pöntöllä kun vuotaa. No sitä tein varmaan kaksi tuntia. Muistan itkeneeni isoon ääneen kun kohtua supisteli niin paljon ja pitelin mahaani.

Vuoto alkoi viikon päästä helpottaa, kunnes olin onneksi vessassa, tuli kamalan iso hyytymä. Vuodin vielä pari viikkoa, ja 4 viikkoa niin vuoto loppui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli keskiviikkona keskenmeno rv 7+1 ja vuoto tuntuu nyt maanantaina loppuneen. Voi tietysti olla, että tulee vielä, mutta ei ole tullut mitään vuorokauteen.

Edited by Elena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmeno alkoi 2,5 viikkoa sitten. Jälkivuoto ei ole vielä loppunut. Nyt tosin näyttää siltä, että olisi vähenemään päin. Eilen "vuoto" muuttui lähinnä "sotkuksi". Jospa se tästä tänään tai huomenna.

 

Eli näköjään voi kestää kauankin.girl_mad.gif

Mulla tosin tää keskenmeno alkoi suhteellisen niukkana tiputteluna. Kunnolla vuosin nää viimeset 1,5 viikkoa.

 

 

 

Muoks. Raskautta oli siis takana 6+3.

Edited by Eltsukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi tosi niukkana sunnuntai-iltana, yltyi maanantaina, oli pahimmillaan keskiviikko-perjantai ja loppui kokonaan sunnuntaina. Kipuja oli vain torstaina, jolloin ultrattiin toisen kerran ja jolloin hcg-arvo oli 70 ja kipukin meni ohi kahdella perusparasetamolilla. Taisin päästä tosi helpolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin jouduin ikäväkseni kokemaan keskenmenon, ehdin tehdä maanantaina positiivisen raskaustestin (oireet olivat ihan selvät, mut tuhrua tuli jo tuolloin), silloin oli menkoista arvioituna rv 4+4 eli ihan alussa vasta... Ja ke-aamuna kun tein uuden testin, vuoto oli jo yltynyt kuukautisvuodon kaltaiseksi ja kivut olivat kovat, joten negatiivinen tulos ei juuri yllättänyt.. Nyt vuoto on rauhoittunut lähinnä veriseksi tiputteluksi, mutta kivut on jotain ihan kamalaa ja tuntuu että pahenevat vaan :( olen syönyt tänään jo 3x burana 600mg ja nyt vielä yhden panacodin.. Silti sattuu niin paljon etten saa unta :( onko tää ihan normaalia vai pitäiskö jo huolestua?

Edited by Salmiakki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt vuoto viidettä päivää käynnissä. Aluks tuli vähän semmosta kuukautislimaverimössöä ja sen jälkeen ihan kirkasta limaa johon oli sekottunu verta aika paljon. Nyt on sit tullu ihan pelkkää verta kolmatta päivää, ei mitään semmosta sitkeetä ja venyvää niinku kuukautiset yleensä vaan ihan silkkaa verta. Vessanpyttyyn kun tippuu veripisara niin se sekottuu heti veteen. On tää outoa. Kipuja oli sillon vuodon alkamispäivänä, ne pysyi aisoissa kun otti dropin aamulla.

Vuoto alkoi rv 6+0

 

Lisäystä.

Tarkiastuksessa en ole vielä käynyt kun en ole päässyt neuvolaan läpi soittoajalla.

Edited by Sanni788

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt sit vuoto loppui kuin seinään. Aamulla (ja yöllä kun kävin vessassa) tuli vielä kirkasta verta ihan eiliseen malliin mut nyt sit ei enää mitään :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla keskenmenoa rv 8 alkoi ruskealla vuodolla. Tyhjennyksesta on nyt reilu viikko aikaa ja vuoto on loppunut kokonaan. Vuoto oli muutama päivä thjennyksen jälkeen runsasta niin kuin myös tyhjennyksen aikana. Muuten vain tuli pientä tiputtelua ja "limaklönttejä".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omalla kohdalla jälkivuoto kesti noin viikon ajan ja tämän jälkeen rauhoittui. Oli kuukautisten tyyppistä, ehkä hieman runsaampaa. Itse keskenmenovuoto kesti 3 tuntia ja oli erittäin runsasta, niin ettei veskipöntöltä juuri voinut nousta. Mukana tuli myös isoja "paloja" ym. "raskausmateriaalia".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskaltauduin pytyltä katsomaan kuinka kauan tämä HEL-VET-TI kestää girl_cry2.gif

 

Hoitajalle soitettu ja kehoitti tulemaan huomenna, sitten ollaan vähän viisaampia varmaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla todettiin tuulimunaraskaus alkuraskauden ultrassa rv. 7+6. Siitä viikon päästä aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys eli silloin olis ollut rv. 8+6. Mulla kesti jälkivuoto noin kaksi viikkoa. Ensimmäisinä päivinä vuoto oli runsainta ja jatkui kuukautisten tapaisena vähän alle viikon. Sen jälkeen mulla tuli vielä noin viikon verran satunnaista ruskeaa tuhrua joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmenoni todettiin rv 12+5, sikiö oli n. 10 viikkoinen. Tuhruvuoto oli alkanut tosin jo muutamaa päivää aiemmin. Keskemenoa avitettiin vähän lääkkeillä, mifegyne käynnisti jo runsaamman vuodon ja cytotecit sen jälkeen voimistivat vuotoa entisestään.

 

Tuhru alkoi siis lauantaina. Maanantaina tuli jo hieman veristä vuotoa. Tiistaina vuoto oli kuukautismaista, torstaina ja keskiviikkona vuoto oli erittäin runsasta ja hyytymiä ja raskausmateriaalia tuli ulos paljon. Perjantaina vuoto oli hieman normaalia kuukautisvuotoa runsaampaa ja viimeinen hyytymä tuli ulos iltapäivällä. Lauantaiksi vuoto olikin jo niukentunut huomattavasti. Maanantaista viikko eteenpäin tuli tuhrua, jolloin pärjäsi pikkuhousunsuojilla. Nyt tuntuu vihdoin siltä, että tuo pienen pieni tuhruilukin on loppumaanpäin, välillä wc-käyntien yhteydessä tulee enää rusehtavaa valkovuotoa, mutta einää housuihin asti. Hyvä niin, ehkä tässä pääsisi kohta puolin jo uimaankin.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla keskenmenoja ollut vuoden sisään 3kpl...kaikki viikolla 6. Kahdessa ensimmäisessä vuoto kesti noin viikon-puolitoista. Viimeisessä vuoto kesti 4.viikkoa, muta kyseessä olikin kohtutulehdus...joka ei oireillut muuten, kun juuri tolla vuodolla. Loppui melkein samantien, kun sain lääkkeet. Ja siis kaikki keskenmenoni ovat olleet spontaaneja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli spontaani keskenmeno rv 6+0, ei tietoa syystä. Vuoto alkoi sunnuntaina ja jatkui pari-kolme päivää tosi voimakkaana ja sitten tiputteli lauantaihin saakka. Muuten vaikutti lähes normaaleilta menkoilta, mutta hyytymiä tuli kyllä paljon enemmän kuin normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään on tasan 2 viikkoa siitä kun sikiö lääkkeillä otettiin pois.

 

Vuodan edelleen. Ensimmäiset 3 päivää todella paljon. Sitten niukemmin, luulin jo että pääsin helpolla ja vuoto oli kokonaan loppumassa. Turha luulo. Viikon verran olen nyt taas vuotanut aika reippaasti, ihan kirkasta verilimaa.

Kivut ovat olleet tiessään ensimmäisen viikon jälkeen. Todella kipea olinkin.

 

Hormooneja on kropassa vielä aika paljon, raskaustesti kun edelleen näyttää plussaa :girl_to_take_umbrage2:

 

Kai tämä tästä, pikkuhiljaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sattuuko keskenmeno aina? Huomaako sen itse? Testasin viime torstaina elämäni ensimmäisen plussan, mutta huolettaa kun oon nyt pari viikkoa kohta tuhruttanu välillä enemmän ja välillä vähemmän ruskeaa/punaista verta. Varsinkin yhdynnän jälkeen, on päiviä kun ei tule mitään tai vaan vaikka aamulla vähän. Kuulostaako tämä keskenmenon kokeneilta miltä? Pelottaa ihan hirveesti, tänään sain labratulokset jonka mukaan hCG löytyy verestä viikkoja vastaava määrä, ensi viikolla vasta meen uusiks verikokeisiin ja katotaan onko hCG noussut. Minkäänlaisia kipuja ei ole ollut, vuotoa vain. Kuinkakohan kauan testit näyttää plussaa vielä km:n jälkeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

itselläni tuli km viime marraskuussa. Silloin olin iltavuorossa töissä. Muita oireita ei ensin ollut, kuin vuorossa hieman maha kipuili enempi. Yöllä heräsin vessaan ja tuntui noustessa samalta kuin menkkapäivinä, että tavaraa olisi tulossa. Ja vertahan sieltä tuli sen verran, että huolestuin ja soitin päivystykseen. Sieltä sanottiin, että oireiden perusteella keskenmeno ja tule seuraavan aamuna niin tutkitaan. Mitään ihmeempiä kipuja ei ollut. Sairaalassa ultrattiin ja päädyttiin tekemään kaavinta. Jälkivuot kesti 10 päivää minulla välillä runsaampana ja välillä niukempana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now