Guest ihmetys

keskenmeno ja jälkivuoto

29 posts in this topic

Minullakin jälkivuotoa kesti viikon. Nyt on jäljellä viel vähän jomotusta, mutta lääkäri sanoi sen olevan ihan normaalia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku auttaa?

 

Olen itse nyt keskellä keskenmenoa/kemiallista. Tein eilen maanantaina positiivisen testin, hyvin vahvan, Clearbuella. Oletinkin että nyt ollaan tukevasti raskaana kun sellaisen tuloksen sain.

 

Noh, viitisen tuntia myöhemmin alkoi tuhru. Sitä tuli noin pari ruokalusikallista, mukana oli pari tippaa ihan kirkasta vuotoa. Sitä kesti parisen tuntia, kello oli kahden maissa päivällä. Sen jälkeen ei mitään ja tänä aamuna huomasin taas hyvin vähäisen määrän tuhrua. Ei mitään kipuja.

 

Milloin pitää mennä lääkäriin jos vuoto ei ala kunnolla?

Onko näissä jotain tulehdusvaaroja jos alkio ei tule ulos omin voimin?

 

Tässä kuitenkin on kyse hyvin varhaisesta keskenmenosta, en edes tiedä voiko kemiallisesta puhua kun plussa oli niin pirun vahva. Vai voiko? Olettaisin kuitenkin että perusmenkkavuotoa pitäisi tulla, ei tälläistä epämääräistä, vessakäyntien yhteydessä ilmenevää tuhrua. Raskaana en usko enää olevani, oireet ovat kadonneet. Teen kuitenkin varmistustestin jossain vaiheessa viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en osaa tarkalleen sanoa, minä päivänä mun keskenmeno (rv7-8) tapahtui, mutta yhteensä menkkamaista vuotoa tuli 9 päivää, joista 5 keskimmäistä oli punaista ja runsaampaa vuotoa, alussa ja lopussa oli ruskeaa tuhrua. Mitään kovin erityisiä kipuja ei ollut.

 

Justiina, alkuraskauden vuoto ei välttämättä tarkoita keskenmenoa. Ehkä kyse oli menkoista, jotka olivat alkamaisillaan, mutta loppuivat sitten heti alkuunsa, kun kroppa tajusi, että raskaana ollaan? Itsellänikin tuli tuollaista harmitonta vuotoa silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (keskenmenovuoto tuli sitten erikseen vasta myöhemmin). Jos testi näyttää edelleen vahvaa positiivista muutaman päivän kuluttua, niin todennäköisesti olet edelleen raskaana. Kuvailemasi vuoto kuulostaa todella vähäiseltä. Terveyskirjaston sivuilta ymmärsin, että lääkäriin on syytä ottaa yhteyttä vasta sitten, kun vuoto vastaa runsaudeltaan menkkoja tai siihen liittyy kovia kipuja.

Edited by Doremifa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla tuli keskenmeno viikolla 11+4. Ensin alkoi ruskealla tuhruvuodolla, neuvolassa sydänääniä ei kuulunut. Neuvolasta sanottiin, että pieni verenvuoto voi olla normaalia, jos istukka on kiinnittynyt lähelle kohdunsuuta. Seuraavana päivänä oli sitten kuukautiskipumaisia vatsanpolttoja ja yhtäkkiä hulahti muutama lihapullan kokoinen verihyytymä alas. Muutamaa tuntia myöhemmin tuli pari desin kokoista verihyytymää. Vietin puolet päivästä vessanpytyllä ja toisen sängyssä. Kolmantena päivänä tuli vielä yksi iso ihmeellinen klöntti, jossa oli jotain muutakin mukana kuin pelkkää verta. Sen jälkeen suuri vuoto lakkasi, mutta vuoto jatkui normaalia kuukautisvuotoa muistuttavana (mutta enää ei siis niitä klönttejä ole näkynyt). Viikko km:n jälkeen kävin ultrassa, jossa lääkäri katsoi, ettei kohtuun ole jäänyt mitän klönttejä. Kohdun seinät näyttivät kuulemma vielä paksuilta. Menen laboratorioon antamaan pissanäytteen 3 viikkoa keskenmenosta ja jos vielä löytyy raskaushormoneja, niin sitten saan lääkkeitä. Jos hormoneja ei löydy, niin kaikki ok. Tällä hetkellä keskenmenosta on pian kaksi viikkoa ja vielä tuhruttelee verta, mutta pikkuhousunsuojalla pärjää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now