Guest Tuulitukka

Menopur

24 posts in this topic

Kertokaan kokemuksia Menopur-pistoksista? onko tuottanut toivottua tulosta?onko sivuoireita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuolla jäsenten lapsettomuuspuolella on keskustelua piikkihoidoista. Tervetuloa sinne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiitos vinkistä!täytyy vain täällä ensin kirjoitella että pääsee lukemaan jäsenten keskusteluja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ekaa kertaa nyt menopur käytössä, ensin clomit 150mg, josta ei vastetta, siihen lisäks nyt 8 pv. menopur 75ui + pregnyl + luget, ens vk testauspv... Ens kierto pelkällä menopurilla jos ei tärppiä kp 3 alkaen 75ui..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin siis ovis saatiin aikaseks yhdellä follilla! :) Ja sivuoireista, mulla on turvotusta ja paino meinaa nousta helposti, mut en voi mennä sanomaan mistä lääkkestä johtuu.. Ja menopurin aikana oli ihan julmettu väsymys, sellanen ettei silmät meinan pysyy auki, onneks ei tarvin olla töissä kun oli kesäloma!

Lisäks muuten oon syöny metformiinia koko ajan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En pääse enää kirjautumaan sisään :( minulla ei tapahtunut mitään tuon menopur pistelyn jälkeen.Lääkäri vain sano että olen hankala tapaus.Nyt sitten on hoito taukoja kun odotan kys:sin lähetettä. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. -Tuulitukka-

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Harmi ettei siitä ollut sulle apua. :( Mutta onhan noita muitakin aineita, varmasti löytyy sullekin sopiva!

 

Omaa kokemusta Menopurista kolmen pistoksen verran, jotka sain tehostamaan tablettien vaikutusta. Ja niillä (75ui) saatiinkin sitten folli kypsymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, neljäs hoito 300 IU/päivä x 8 ja pari follia kypsyi ja laihoja, joten keskeytettiin.. saas nähdä, mitä seuravaaksi tohtori keksii. oli muuten hikoilua kuurin aikana sekä jälkeen, kiukuisuutta ja mielialan vaihtelua, välillä tuntui tosi kurjalta. Mutta eipähän mitään, kokeillaan uusiksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon melkein 2 viikkoa pistänyt menopuria 225 IU/pv ja tänään olis irrotuspiikin vuoro. Tiistai aamuna inseminaatio. Nyt jännittää :) Mulla oli 5 follia kasvanut, ei hirmu isoja mut kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sivuoireista, niitä ei juurikaan ole. Sen takia lähinnä olenkin ollut huolissani kun olo on lähestulkoon normaali. Vatsa ei ole kovin kipeä, eikä edes turvoksissa. Iltaväsymystä ehkä enemmän, mut sekään ei haittaa, aamusin ja päivisin ihan normaali olo. Niin, sitä lähinnä ihmettelin, et onko tämä olotila normaali hoidon tääsä vaiheessa? Lääkäri ei siihen sanonut oikein mitään, sanoi vaan et hyvä ettei ole mitään huonoja oloja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpas tämä ketju ylös. Itsellä alkaa ensimmäiset pistoshoidot reilun viikon kuluttua, kun Letrozol ei tuottanut vastetta. Onko muita Menopurin käyttäjiä? Tai aiemmin käyttäneitä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytetty menopur+letrozol+pregnyl comboa kotiyhdynnöillä tässä kolmen kierron ajan. Joka kerta yksi folli kasvanut hyvin, mutta raskaaksi en ole tullut. Nyt menossa taas dpo10 ja nega testattu, joten tuskin tärppäsi tässäkään kierrossa.

 

Menopurin piikitys on sujunut oikein hyvin, kun siihen tottuu se on ihan helppoa ja kivutonta. Rahaa tällä hetkellä mennyt lääkkeisiin reilu 600€, kelan lääkekatto onneksi on täynnä joten lääkkeet ovat nyt ilmaisia. Saa nähdä mitä jatkossa nyt tehdään jos tää OI ei tuota tulosta..  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa jos oot saanu ovulaation menopurilla aikaan! Mulla alkaa menopurin piikitys seuraavasta kierrosta, ensin terolut et kierto käynnistyy. Jos nyt vois pistää vähän isomman annoksen, kun 75IU ei kesällä tuottanut tulosta. Inhottaa et pitää taas piikittää, mut toisaalta oon innostunu, et nyt ois taas mahdollisuus saada ovulaatio aikaan ja päästä aloittamaan yritys kunnolla. Tsemppiä teille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei Mintel ja muutkin menopuria käyttävät!

Mulla on ollut OI-hoidoissa letrozolin rinnalla menopur, jota on joka kierrossa (3) pistetty vähän eri määriä. Ekassa kierrossa oli puolikas annos (37.5) neljänä päivänä kp 14-17, kun pelkällä letrozolilla vaste oli niin vaatimaton. Tuolloin toimi hyvin ja neljän pistospäivän jälkeen irtotettiin yksi 21x23mm folli. Tästä tuloksena raskaus ja sitten keskeytynyt keskenmeno rv 12. Toisella kerralla nyt syyskuussa pisteltiin hieman pidempään puolikkaita ja kerran yks kokonainen satsi. Tästä kp 16 kaksi 18mm follia ja lopulta kemiallinen raskaus. Nyt elelen kolmatta hoitokiertoa ja nyt menopuria pisteltiin kp 8-15 joka toinen päivä puolikas, joka toinen päivä kokonainen. Tässä aluksi kypsyi 4 samankokoista follia, mutta lopulta kp 16 jäljellä oli yksi 21mm yksilö. Nyt meneillään dpo 1-2. Ensi kiertoon suunniteltiin suoraan letrojen jälkeen jatkettavan 75 yksikön pistoksilla 4 päivää ja sitten seurantaultran jälkeen mietittävän jatkoja.

 

Olisi kiva kuulla lisää miten menopur on teillä muilla tehonnut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirsimari kiitos kokemusten jakamisesta!

 

Menkat alkoi 2 pv sitten joten tällä viikolla pitäisi alkaa piikittely. Ensin kuitenkin alkukierron labrat ja aukiolotutkimus. Kummaa kuinka on innostunut olo siitä, et saa taas vähän lisäestrogeenia kroppaan :D. Tuntuu et nyt vasta se oikea yritys alkaa vaikka jo 10 kk ajan ollu ehkäisy pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulinpas tännekin päivittelemään, että meillä saatiin nyt sitten plussa (tai noh aika montakin!  :grin: ) Menopurin avustuksella! Koeputkeen oltiin menossa tämän kierron jälkeen mutta näyttää nyt kyllä onneksi siltä ettei tarvitsekaan, toivottavasti kaikki menee hyvin  :rolleyes:

 

Mun kohdalla Menopur siis toimi oikein hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli menopur käytössä, joskus muutama vuosi sitten ja jouduin pistämään sitä useita päiviä putkeen. En saanut koskaan ovulaatiota tapahtumaan ja kuukautiset jäivät tulematta. Minulla menopur ei toiminut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Minä tässä oletettavasti ensi viikolla pääsen aloittelemaan OI-hoitoa Menopur pistoksilla annoksella 75 IU. Aikaisemmin käytössä ollut Bemfola, muutama ovulaatio sillä saatiin aikaiseksi, mutta ei raskautta ja lopulta kolmas kypsyttely venyi niin pitkäksi (22 pv) että keskeytettiin hoito vasteettomana. 

 

Onko kenelläkään tietoa onko teillä tämä Menopur valittu hoitolinjaksi koska LH arvo on ollut jotenkin matala? Minulla luteraalivaiheessa oli pari kuukautta sitten arvo 7,6 eli mielestäni ihan ok, mutta lääkäri sanoi että kokeillaan jos sen LH:n lisä Menopurissa auttaisi follien ksvussa (Bemfolassahan se puuttuu kokonaan).

 

Jännityksellä odotan mitä mun PCOS -munasarjat sanoo, lääkärin mukaan siis ongelma on tosiaankin se että munasarjoissa näkyy paljon puolivalmiita munasoluja niin että näissä hoidoissa mikään ei meenaa osata lähteä kasvamaan johtofolliksi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmi kun ei näytä olevan muita lääkkeen käyttäjiä tällä hetkellä maisemissa.

 

Minulla Menopur näytti toimivan hyvin, pistin yhteensä 15 päivää ja 19 mm folli irroitettiin Pregnylilllä viikko sitten maanantaina, nyt sit vaan jännitetään! Limakalvo oli tällä kertaa kasvanut minulle ennätyspaksuksi 9 mm joten kyllä siitä Menopuriin vaihtamisesta hyötyä taisi olla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle määrättiin Menopuria kasvattamaan limakalvoa, kun muuten meinasi jäädä niin vaatimattomaksi. Mutta saa nähdä millainen vaste tuolla parin päivän piikittämisellä on. 

btw oli mielenkiintoista tuon sekoittelu ja nesteampullin avaus - onnistuin pistämään itseäni vahingossa sekoitusneulalla kahteen kertaan ja ampullia avatessa nirhaamaan sormen lasin reunaan :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gingeriota peukutustykkäys ja tsemppiä sinulle hoitoihin. Ei ole Menopur se helpoin pistettävä tai ainakin se käyttövalmiiksi saattaminen oli hankalaa.

Meillä Menopur-hoito onnistui ja 4 kk ikäinen poika tuhisee tuolla sängyssä aamu-unia :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 2 ekaa stimulaatiota (ICSI:in) tehtiin Puregonilla ja kolmas Menopurilla. Muitakin muutoksia tehtiin hoitosuunnitelmaan, mutta joka tapauksessa saadut alkiot olivat parempi laatuisia kuin Puregonilla ja lopulta saimme myös kauan odotetun lapsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now