Adelita

Kaikki välikausi- ja talvivaatteista!

913 posts in this topic

Todennäköisesti pärjää, alle sitten villa- tai fleecehaalari. Ja tosiaan sisävaatteiksi voi pukea niitä lämpimimpiä vaihtoehtoja, eli velouria ja froteeta, housujen alle sukkikset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä merkkejä olette suosineet jo leikki-ikäisillä niin välikausi- kuin talvivaatteissa? Ja ennenkaikkea mitkä olisi huokeahintaisia, mutta kuitenkin kestävää kangasta ja vedenpitävää myös. Meillä on aiemmin ollut Reimateciä ja Remun haalaria. Nyt hakusessa niin haalaria kuin kaksiosaistakin. Ovh-hinnoilla en kyllä lähde vaatteita ostamaan, kun hoitovapaalla ollaan. Paras olisi jos löytyisi vielä ns. merkkivaatetta alesta. Kellään hyviä alevinkkejä? Vai joko mä oon auttamattomasti myöhässä aleista?

 

Ps. Lueskelin ketjua ja oon samaa mieltä fmn:n kanssa, että yhden lapsen n. 1 v. kanssa on vielä helppoa skipata ulkoilut huonoilla ja märillä ja tosi kylmillä keleillä, mutta nyt kun on kaksi lasta niin nuorempikin tarvii kunnon varustukset ulkoiluun, kun isomman takia ulkoilu on ehdottomampaa. Esikoisen kanssa mekin ulkoiltiin enemmän vaan rataslenkkejä siihen asti kunnes poika oppi kunnolla liikkumaan ja kävelemään. Sitten vasta enemmän ulkoilua, mutta juuri huonoilla keleillä ei niinkään. Esikoinen oli ekana talvena vajaa 1.5 v. ja talvi oli kylmä. Aloitti silloj päiväkodissakin, joten talvihaalari oli paksu Reimatec ja alla pidettiin vielä Kivatin villahaalaria. Kivatin villakypärä oli lakkina ja kunnon pakkasilla senkin alla vielä Ruskovillan ohut villakypärämyssy. Kuopukselle ostin muuten nyt myös sen silkkisemmän kypärämyssyn Ruskovillalta. Myös ko. tuotemerkin aluslapaset olivat hyvät taaperolla hanskojen alla erit. kylmällä, muutoin sormet oli pelkissä talvirukkasissa ihan kylmät. Sori tuotemerkkien mainostamisesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jesper Juniorissa on ainakin ollut vielä jonkin verran vk-vaatteita jäljellä, ainakin likkkeen omaa Jonathan-merkkiä. Ratkiriemun nettikaupassakin on ollut jotain kokoja jäljellä. Luulisin että varsinkin ns. kivijalkaliikkeistä löytyy vielä alevaatteita. Ne kun usein aloittavat alen myöhemmin ja pienemmin prosentein kuin isommat nettikaupat.

 

Meillä on ollut enimmäkseen ns. kalliimpia ulkovaatemerkkejä (tosin isolla alennuksella hankittuna), vähän halvemmista on testattu Minymo, joka oli ihan ok. Legotechin (ei tosin mikään superhalpa) ja tähtijonathanin vaatteista olen kuullut positiivista.

 

Samaa mieltä esikoisen vs. kuopuksen ulkoilusta. Esikoisen kanssa ei tullut ulkoiltua syys-ja talviaikaan läheskään yhtä paljon kuin kuopuksen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäys edelliseen: Karpaloshopin nettisivuilla näytti olevan Molo Kidsin viime kauden toppahaalarit puoleen hintaan. Koko valikoima oli aika rajoitettu, 74-kokoa ja muutama 68- ja 80-kokoinen jäljellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole vuorta. Ehkäpä joku välivaate alle. Tai sitten etsin jonkun vuorellisen vk haalarin.

Edited by unelma79

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jos lapsi ei ole erityisen yhteistyökyvytön puettava, hankkisin vain villahaalarin tai fleecehaalarin. Käy sitten kovimmilla pakkasilla myös toppahaalarin alle. Villahaalarit on sikälikin käteviä, että venyvät vähän käytössä, joten meillä on monesti ollut sama villahaalari käytössä 2 talvea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Villa- tai fleecehaalari kannattaa ostaa joka tapauksessa. Kovilla pakkasilla tarvitsee välikerroksen myös toppahaalarin alle.

 

Muoks. Tinka olikin samalla asialla :)

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäys edelliseen: Karpaloshopin nettisivuilla näytti olevan Molo Kidsin viime kauden toppahaalarit puoleen hintaan. Koko valikoima oli aika rajoitettu, 74-kokoa ja muutama 68- ja 80-kokoinen jäljellä.

 

Tän kaupan kanssa on nyt useammalla ollut vaikeuksia. Ostokset ei tuu niin kuin pitäis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän viikon on Reiman outleteissa kaikki aletuotteet -60%. Ainakin Tammistossa oli aika paljon nimenomaan välikausivaatetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkäslaisia toppa-ja välikausihanskoja suosittelisitte tuolaiselle reilu 1v touhottajalle? Saisivat olla sopivan lämpimät, tarpeeksi joustavat niin että pienikin saa pidettyä sitä lapiota kädessä, vedenpitävyyttäkään en pitäisi pahana. Helppo puettavuus myös tärkeää, itse olen ainakin pitänyt helppona systeeminä sitä peukaloon asti tulevaa vetoketjua, helpompi pujottaa pieni käsi hanskaan. Nyt välikausihanskana on ollut Lassien vetoketjullinen kevyesti vuorattu hanska. Mikä voisi olla sinne alle sopiva vielä ohut ja vähän lämmittävä lapanen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan tykätty Popin sellaisista raidallisista villasekoitelapasista ja sormikkaista :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain kokemusta Everestin toppahaalareista? Katoin, että Stadiumissa oli aika hyvällä alennuksella ja mietin tolle kuopukselle talveksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä liityn myös kyselijöiden joukkoon.. Ei kellään sattumoisin olis yhtään kokemusta Áhkká-merkkisistä toppapuvuista? Pitäis tässä tuolle vajaa 2veelle miettiä pukua, mutta kun liikaa mistä valita ja tuo tupsahti Elloksen sivuilla vastaan. Itelleni just tilasin ko. merkin toppahousut ja muutenkin oon kuullu kehuja ainakin aikuisten vaatteissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now