Lötköpossu

Kuinka pian menkat alkoivat synnytyksen jälkeen?


445 posts in this topic

Missä vaiheessa menkat alkoivat synnytyksen jälkeen? Oisko saanut olla pidempäänkin poissa vai oliko täti jo tervetullut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitetaan nyt vielä oma vastaus, eli 2½ kk synnytyksestä, ja KYLLÄ olis saanut pysyä poissa. Ei auta täysimetys ei <_< .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan muksun jälkeen alkoi 3 kk synnytyksestä ja toisen 4kk synnytyksen jälkeen. Kummatkin täysimetyksellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan lapsen jälkeen meni yli vuosi, toinen on nyt parikuinen eikä vielä ole näkynyt, toivottavasti pysyvätkin poissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä täysimetin 4kk asti. Sen jälkeen vähitellen siirryttiin korvikkeeseen varmaan n. parin viikon siirtymäajalla. Menkat alkoi 6kk synnytyksestä. Ois kyllä saanut olla poissa pidempäänkin, mutta kun lopetin imetyksen niin osasin kyllä niitä jo odotellakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyksestä on kohta 8kk ja yhdet on ollut... Eikä tarvi tulla pitkään aikaan :D Täysimetyksellä olin 6kk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysimetyksellä mentiin ja menkat alkoivat muutaman viikon päästä synnytyksestä. Olis saaneet olla poissa kauemminkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin 6-7kk.

 

Poika oli päivää vajaa 6kk, kun ekat menkat tuli. 4kk oltiin täysimetyksellä ja sitten alettiin maistelemaan kiinteitä. Kiinteitä meni ehkä lusikallinen päivässä eikä edes joka päivä 5kk:n asti. 5 kuukautisena annokset alkoivat hiukan kasvamaan ja 6kuisena syötiin jo ihan kunnolla. Oli ihan ok, että menkat alkoivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysimetys 5,5kk, osittaisimetys 9kk. Menkat alko 10kk synnytyksen jälkeen ja kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Alko just sopivasti kun kakkoshaaveilut alko nostaa päätään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokonaista kuukausi :blink: siitäpä sit alkoikin maidontulon tasainen hiipuminen ja pojun ollessa 3kk loppui imetys, kun ei enää ollut, mistä imettää :( toivottavasti tämän toisen kohdalla saa nauttia pidemmästä imetyksestä ja menkat saa pysyä poissa myöskin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla on alkanut molemmilla kerroilla vähän ennen kun vuosi on tullut vauvalle ikää. esikoisesta taisi käynnistyä itsestään ja kuopuksesta käynnisteltiin primoluteilla.

 

esikoista imetin 8kk ja kuopusta 6kk.

Edited by Mamalicious

Share this post


Link to post
Share on other sites
mulla on alkanut molemmilla kerroilla vähän ennen kun vuosi on tullut vauvalle ikää.

 

Kiva kuulla, että muillakin menkat antaneet odottaa itseään: mulla ei ole vielä näkynyt vaikka synnytyksestä vuosi aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yöimetysten loputtua ja muutenkin imetystä vähennettyäni tossa 6kk:n paikkeilla alkoivat. Ei ollut täti tervetullut, olisin viihtynyt vielä ilmankin <_< Mainittakoon vielä, että täti tuli mukanaan melkoiset kivut ja epämääräiset kiukku-/itkukohtaukset :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyttö oli 2kk, kun tuli ekat menkat. Täysimetyksellä oltiin.

Myönsin menkat alkaneeksi vasta 4kk ja olin perhanan onnellinen, etten voi tulla raskaaksi luonnollisesti. Se tästä nyt puuttuiskin, että olisin kohta synnärillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmilla kerroilla alkoivat kun vauva oli n. 3kk. Ja kyllä olisivat saaneet pysyä pitempään pois, nyt tuntui että just oli jälkivuoto loppunut niin menkat jo alkoivat. :angry:

 

muoks. niin ja molemmilla kerroilla vauvat täysimetyksellä

Edited by Annanas

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 kk synnytyksestä. Ja olisivat saaneet pysyä poissa vielä. Täysimetin, enkä ollenkaan osannut odottaa menkkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun menkat alkoi molemmilla kerroilla aika tasan kuukausi imetyksen lopettamisen jälkeen. Esikoisen kohdalla 8 kk synnytyksen jälkeen, ja kuopuksen kohdalla 1 v 1 kk synnytyksen jälkeen. Olin kovin tyytyväinen, että imetys piti menkkani niin tehokkaasti pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 kk synnytyksestä, eli n. 2 kk yöimetysten lopettamisen jälkeen. Menkkoja kyllä odoteltiin aika innokkaana, kun piti päästä kakkosentekopuuhiin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 kk synnytyksen jälkeen ja pari viikkoa yöimetyksen loputtua. Olin ihan tyytyväinen, että oli noinkin pitkään poissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reilu 6 kk synnytyksen jälkeen tuli ekat menkat, eli ihan äskettäin. Imetän poikaa yhä, myös öisin (ei tosin enää täysimetyksellä), mutta silti menkat alkoivat vaikka monesti sanotaankin, että eivät yleensä ala niin kauan kuin yöimetykset jatkuvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle 2kk. Taustaa: vauvat syntyivät rv 26+2, pumppasin ekat 3kk mutta eihän se kuitenkaan kropallekaan ole ihan sama kuin imetys, kun ei ole vauvoja jatkuvasti lähellä. Jälkitarkastuksessa rv34+ oli jo ekat menkat takana. Kierukka laitettiin siis paljon ennen laskettua aikaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkein 4 kk synnytyksestä, vaikka imetys loppuikin 2 kk:n kohdalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now