mumreli

Alkoholittomuus

230 posts in this topic

Kiitos vinkeistä.

Boolin väri on punaista, eli siis jotenkuten helposti kopioitavissa mansikkamehulla. Itse boolin lantrinkina on sprite ja vichy ja väri tulee mansikkalikööristä... :rolleyes:

Eli jotenkin se on vaan kikkailtava, sovin vaikka miehen kanssa että se ottaa mehua ja mä boolia ja vaihdetaan lasit jossain vaiheessa. Ja välillä vessakäynnillä kippaan lasia tyhjemmäksi... Ja sitten saatanpa ottaa pari siideriä välissä, ja vaihdankin pullojen sisällön alkoholittomaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golden Capin alkoholiton siideri on ihan kunkkua. Join sitä jo ennen kuin tiesin edes olevani raskaana. Sikäli outoa että aloin vain automaattisesti ostamaan sitä juuri niihin aikoihin kun hedelmöitys oli jo tapahtunut, mutta en vielä tiennyt. Olin vaan niin kyllästynyt krapulaan, mutta kun pidän niin kamalan paljon oluen ja siiderin mausta. Eilen kultsi toi mulle 0% nikolaita, mut ei mua sit huvittanutkaan juoda muuta kuin vettä. Vesi on kummasti alkanut maistua ihan ykkösjuomana. Itselleen oli kohteliaasti ostanu ykkösbisseä. Jokin kaunis ajatus kai siinäkin ettei se ite kännäile, mut ihan niin pitkälle se ajatus ei näköjään kanna että se sentään 0% bissee jois. :lol:

 

Viikonloppuna ollaan menossa vanhempien luo ja ei aiota vielä kertoa vauvauutista. Lauantaina mennään eli sauna ja saunakaljat tiedossa. Kultani ei jälleenkään pahastunut kun ehdotin shwitciä eli se kiskaisee omansa kerralla ja sit tehdään vaihto. Meiän perheessä on kuitenki tapana aina saunan jälkeen ottaa YHDET kylmät koffit ja sit alkais hirvee kysely että kuka ei vielä ottanu jos yks tölkki jäis pöydälle. Ja näin kultakin saa kaks bisseä, sitä on aina ärsyttänyt tää mun perheen 1 bisse/saunakerta -politiikka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lovely: Kyllä minäkin tekisin niin, että laittaisin johonkin jemmaan alkoholitonta versiota tuosta boolista ja sitä sitten litkisin. E#i varmasti kukaan huomaa. Omissa juhlissa se voi olla jopa ihan helppoa jos hääräilet keittiössä muutenkin ja täyttelet booliastiaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopparbergin alkoholiton siideri on mun mielestä sitä parasta. B) Ei ole niin makeaa kuin Golden Cap, ja silti maistuu siiderille (ilman pahaa alkoholin makua :P). Se on myöskin huokeampaa kuin Golden Cap (litrahinnassa Kopparberg 0,5l tölkki tulee halvemmaksi kuin 0,3l Golden Cap).

 

(tuli vaan mieleen noista holittomista puhuttaessa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Siitä vähän huono ettei mun ainakaan tulisi mieleenkään mennä yhtään mihinkään migreenissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta alkoholihan voi laukaista migreenikohtauksen, niin että sillä tavalla käy kyllä selityksestä. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selityksiä tuli täältä jo etukäteen luettua, mut tänään tuli kyllä niin ylläritilanne ja vieläpä vaikee sellainen että jouduin juomaan boolia. Sain mä onneks puolessavälin sen lasin vaivihkaa sujautettua roskikseen(!) ruokalautasen ja muiden paperiastioiden mukana. Työpaikalle tuli kutsu tilitoimiston uuden toimiston avajaisiin ja olin tarkoituksella jättänyt ennakkoilmoittautumatta. Muttah... pomo oli tehnyt sen puolestani ja yhtäkkiä kesken työpäivän vaan sanoi että nyt mennään. Heti ekana ovensuussa tarjoiltiin boolia, kiersin maljan vaivihkaa, mutta pomo oli senverran tarkkaavainen että kävi hakemassa mulle lasin ja tyrkkäs kouraan. Pomoni tietää etten ole lasiin sylkevää tyyppiä, joten ei auttanut selitellä, en keksinyt siihen hätään yhtään sopivaa selitystä. Pomon silmä kyllä vältti tilaisuudessa senverran että oisin ehkä voinut hyljätä lasin, mutta tilitoimistossa juuri se tyyppi joka laskee mun palkat otti sit tehtäväkseen viihdyttää mua eli ei vaan tullut tilaisuutta hylätä lasia. Ruokaviinin onnistuin sentään välttämään. Huh mikä tilanne, kokoajan pelkäsin että paljastun. Pomo ja palkanlaskija on ehkä viimeisimpiä ihmisiä joiden tarvii vielä nyt tietää raskaudesta. Mä olin jo valmiiks matkalla miettinyt kaikenmaailman selityksiä, mm.: "en viitsi ottaa kun oon menossa kuntosalille tään jälkeen", mut siinä tilanteessa vaan ei saanu sit yhtään selitystä ulos suusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Migreenistä vielä... Mun mielestä käypä selitys juomattomuudelle olisi, että on edellisenä päivänä ollut migreenikohtaus, ja olo on vieläkin vähän hutera. Meneillään oleva migreenikohtaus pitää ainakin minut ihan vaakatasossa :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olipas hassua, näin yöllä unta jossa jotenkin unohdin etten nyt saa juoda alkoholia ja olin jo ehtinyt hörppiä kokonaisen pullon lonkeroa ennen kuin tajusin. Tuli aivan kauhea, syyllinen olo, joka vasta herätessä alkoi laantua, uni oli niin todentuntuinenkin. Toivottavasti tällaisia unohdus- ja muita pelkounia ei ala tulla lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kesän ja juhannusjuhlien lähestyessä suuremmaksi ongelmaksi taitaa muodostua kiellettyjen kalatuotteiden välttely. Onko mitään lääkkeitä, joiden kanssa ei saa syödä mätiä tai graavikalaa...? Tuskin :rolleyes:

 

Onko tämä joku henkilökohtaisesti tai muusta syystä kuin raskaudesta annettu ohje, vai eikö näitä tosiaan saa syödä? Eihän noita ole tapana muutenkaan syödä suuria määriä, vai onko?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaikkein helpointa on varmasti kulkee kiltisti se lasi kourassa ja välillä ottaa hörppy tai olla ottavinaan. Eniten mua ainakin epäilyttäis kauheet selittelyt jostain lääkekuureista.. :rolleyes: Ei sitä kukaan huomaa mitä tahtia se lasi tyhjenee, varsinkin jos tosiaan vaihtaa välillä miehen kanssa.

 

Komppaan. Olin tässä viikonloppuna isommissa juhlissa ja suunnitelma oli juuri tämä. Alkumaljaksi tultiin kuitenkin tarjoamaan jotain punaisia drinksuja ja kysäisin tarjoilijalta onko osa näistä laseista alkoholittomia vaihtoehtoja. Hän sanoi että ei, mutta voi tuoda - mä sanoin että tuo siinä tapauksessa että se alkoholiton näyttää samalta, muuten ottaisin tuon alkoholillisen kiitos. Tarjoilija sanoi että ok, mutta palasi hetken päästä aivan liian paljon eri näköinen alkumalja kädessään.. en kehdannut enää kieltäytyä ja pidin lasia vaan vähin äänin kädessä niin, ettei juoma näkynyt sormien läpi.

 

Loppuilta meni todella huomaamattomasti siten, että nostin vaan viinilasia aina välillä huulille. Paikalla oli tosin lähinnä miehen miespuolisia kavereita, jotka tuskin muutenkaan olisi mitään huomanneet.

 

Toinen alkoton tilaisuus on ollut yksi epävirallisempi illanvietto, joissa join vaan pokkana limua ja vettä mitään peittelemättä tai selittelemättä. Kukaan ei tullut mitään kysymään, en tiedä oliko tahdikkuutta vai puusilmäisyyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokkana juo vaan alkoholittomia ciidereitä..kaataa vaikka lasiin niin varmasti ei kukaan tajua eikä noista pysty mun mielestä edes maistamaan että on alkoholittomia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pokkana juo vaan alkoholittomia ciidereitä..kaataa vaikka lasiin niin varmasti ei kukaan tajua eikä noista pysty mun mielestä edes maistamaan että on alkoholittomia.

 

Niin lasista ei varmasti huomaa, mutta kyllä tölkistä erottaa, kun niissä niin isolla lukee non-alcoholic. Mulla on tullut yksi tilanne eteen, jossa jouduin väkisin ottamaan oluen kaverilla. Onneksi se oli tölkissä, ja mieheni kanssa sit vaihdettiin tölkit ja hän hoiteli minunkin oluen. Inhottavaa tällainen salailu ja kikkailu, mutta kun ei vielä halua kertoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virtsis on aina takuuvarma keino, kukaan ei taatusti kysele. Ja muista kertoo, että lääke siihen on Nitrofur-C. Ennen lääkkeellä on ollut antabus-vaikutus alkoholin kanssa ja aika moni ei vieläkään tiedä, että se on kyseisestä lääkkeestä poistunut. Itsekään en vähän aikaa sitten tiennyt, vaikka sh olenkin. Ja jos joku epäilee, kerro että noudatat vaan lääkärin antamaa ohjeistusta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin omissa polttareissani raskaana, asiasta tiesivät tasan mun sisko ja miehen sisko- olivat järkänneet mulle juomapullon, jossa oli mehukattia :)

 

Oli se kyllä tietysti hankalaa kun kaikki halusivat tarjota mulle drinkkejä ja mun sisko oli elämänsä kännissä kun kippaili mun juomat alas mun selän takana :lol:

 

Yksi kaveri tarjosi hienon drinkin tähtisadetikun kera, ja puoli ravintolaakin sen näki. Yritä siinä sitten olevinaan maistella...

 

Yöllä taksissa yksi polttarivieras ojensi mulle konjakkipulloaan vähän väliä, ja mä olevinaan maistoin siitä. Noh, yhdessä vaiheessa huomasi että onpa kännissä ja miksen mä ole yhtä huppelissa. Totesi että tuntuu ihan siltä, että ois itse juonut koko pullon :rolleyes: Oli mulla naurussa pidättelemistä...

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näähän on hyviä, migreeni on suosikkini B) Tänään nimittäin kuulin että ensi keskiviikkona olisi kokous terassilla istuen :blink: Tai sitten vaan jättäytyy jälkeen ja tilaa jonkin alkoholittoman drinkin, olen kaiklle aina paasannut etten pidä alkoholin/viinan mausta, joten eivät todennäköisesti maistellessaan ihmettele... :P

Edited by Tuittunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole vielä edes yritys käynnissä, mutta käyn jo poimimassa vinkkejä... mä en kovin paljon käytä alkoholia, ja jossain illanistujaisissa asia ei varmasti olisi mikään ongelma. Ongelmia voi tulla miehen perheestä, jonka luona (usein vielä mökillä, jossa alkoholia yleensä käytetään kotioloja enemmän) vietämme viikonloppuja silloin tällöin. Anoppi ja käly ovat tosi herkkiä puuttumaan IHAN KAIKKEEN, joten siellä kysyttäis kyllä salamana, miksei esim. viini ruuan kanssa kelpaa. (Siellä ei oikeasti voi ohittaa mitään ruokalajiakaan ilman kyselyjä, leipää on pakko ottaa ruuan kanssa vaikka en ole siihen tottunut jne. <_< ) Edellispäivän migreeni mullakin käy selitykseksi, tai sitten se, että olen ottanut migreenilääkkeen eikä sen kanssa saa ottaa alkoholia. Jos joskus tulevaisuudessa joudun käyttämään näitä selityksiä liian usein, tulen täältä sitten poimimaan nuo mainittujen lääkkeiden nimet ja käytän niitä välillä. ;)

 

Aika monet ihmiset on kyllä todella tahdittomia kyselemään tällaisia. Kaikki varmasti tietävät, ettei odottaja luultavasti halua kertoa raskaudesta ulkopuolisille ihan raskauden alussa, joten miksi kysyä?? Mä ainakin haluan pitää asian vain meidän tietona mahdollisimman pitkään. Ihan jo siksikin, että nuo mainitut sukulaisnaiset olisivat raskausuutisen jälkeen koko ajan mun kimpussa ja neuvomassa. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aikoinaan raskaana ollessani alkuraskauden ajan vain välttelin tilaisuuksia joissa on alkoholia. Se on helpoin tapa. varsinkin kun mulla oli 3-vuorotyö, kukaan muu kuin minä ja mieheni ei tiennyt todellisia työvuorojani. Eli kun bilekutsu tuli, sanoin vaan että hitsi kun en pääse, oon just yövuorossa. Tai huomenna aikainen aamu..

Tai sit vaan keksin että on jo muuta sovittua menoa..

 

Yhteen tilaisuuteen kyllä halusin mennä, vaikka tiesin että kaikki siellä juo alkoholia ja minunkin oletetaan juovan kun ikinä en ole lasiin sylkenyt.. Mutta onnekseni se tilanne oli sellainen missä oli lisäkseni pelkästään miespuoleisia kavereita (autotapahtuma, mä oon jengin ainut nainen jota sellaiset kiinnostaa..) Join vaan ihan pokkana tölkistä alkoholitonta siideriä. Juu, lukeehan siinä suht isolla että non alkoholic, mutta ei miehet huomaa! Miehet keskittyy vaan omiin juomiinsa, toisten juomien tuijottelu ja maistelu lienee lähinnä naisten tapa. Eikä kukaan oikeasti epäillyt mitään, ihan äimänä olivat kun muutaman viikon pästä kerrottiin asiasta. Yksi kaveri vain taisi loppuillasta huomauttaa että sä taidat olla juonut vähiten, että oot aika selvän oloinen. Selitin vaan etten oo viitsinyt hirveästi ottaa ettei tuu krapulaa kun seuraavana päivänä iltavuoro..

Tuo 3-vuorotyö, jossa töitä myös viikonloppuisin, oli todella hyvä pelastus kyllä tilanteessa kuin tilanteessa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^meihin ainakin uppos helposti sun työvuoros. Hah, jo tokan lauseen kohdalla tunnistin sut Dear Sister. Rivermeet (tms?) vahvisti asian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Viime viikolla polttareissa, piknikillä vanhingossa kuoharilasi kaatui tai kävin myöhemmin vessassa tyhjentämässä lasini. Tosin otiin viini/suklaamaistiaisissa (tuli mulle yllärinä että on viiniäkin) ja maistelin kyllä kaikkia, mutta en juurikaan juonut. Ärsyttävintä oli se, että yksi minulle tuntematon tyttö kysyi sitten kovaan ääneen että "mikäs sorellinan viinissä on vikana". Aarg

 

*työkaverin tupareissa olin ottanut "edellisen illan viinipullon jämät" siis miehen tyhjentämän viinipullon osittain täytettynä alkoholittomalla viinillä. Ei se nyt herkkua ole, mutta...

 

* Meillä oli kavereita kylässä eilen ja meillä oli sangriaa tarjolla. Mies teki mulle omaa sangriaa jääkaappiin ja mä hain sieltä aina salaa.

 

* me ollaan firman kanssa menossa illalliselle kesäkuun puolessa välissä, enkä halua silloin vielä kertoa odotuksesta. Jos olisi vapaampi tapahtuma, voisin kulkea lasi kädissä, mutta paikallaan istuessa on vähän vaikea tyhjentää lasia. Ehkäpä tuo emätintulehdus saa ihmisten suut tukkoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaa kun odotin, niin mulla oli hirveä tarve etukäteen selitellä, miksi en aio juoda.. (todella typerää)

 

Nyt olen ollut vähän viisaampi toisella kertaa.

Meillä oli vasta tiimin ryypäjäiset. Kävelin koko illan saman kaljatölkin kanssa. Välillä siemailin sitä. Saldona kuudessa tunnissa melkein puoli tölkkiä olutta :D En usko, että kukaan huomasi. Ja jos olis kysynyt asiasta, niin olisin voinut valehtelematta sanoa, että en tietääkseni :)

Silloin oli ollut menkat kaksi päivää myöhässä, enkä ollut tehnyt vielä testiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now