Honeynut

Milloin otit mammavaatteet käyttöön?

649 posts in this topic

Viikkoja on kasassa 13 ja parit farkut menee alaosista päälle. Kesähousuista ja hameista ei varmaan mitkään. Trikoo paidat ja topit onneksi venyy ja kotihousut. :D

 

Ja haluaisin pitkittää mahdollisten mammavaatteiden hankintaa vielä muutamalla viikolla...

Edited by Charlotta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vasta rv 11 tänään, mutta turvotusta löytyy. Vähän aikaa haluaisin vielä piilotella asiaa, etenkin töissä, toivottavasti hieman taasaantuisi. Huomenna nt-ultra, apua.

 

Pian siis otettava käyttöön ja koska la vasta joulukuussa, tässä saakin ostaa vaatteita vähän joka vuodenaikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutamat pellavaiset lökäpöksyt (Vero Moda) menee vielä jalkaan, mutta tarve mammahousuille olis kova. Tavallisten paitojen kanssa toivon pääseväni pitkälle.

 

Nyt viikkoja 16+2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun superjoustavat normifarkut petti nyt sitten lopulta kun rv 21 poksahti. Eli muut farkut oli jo jääneet auttamattoman pieniksi, mutta nää viimeiset palvelivat hyvin yli puolenvälin. Tajusin tosin, että ne oli varmaan aika pöhkön näköiset jo jonkin aikaa, kun paidan alta on erottunut se vyön kohta masun päältä. Noissa mammafarkuissa tulee vaan sellanen olo, että ne muka valuis koko ajan, kun mun mallissa ei ole vyölenksuja. En tietenkään tajunnut tällaista asiaa ollenkaan niitä ostaessani. Ja olen siis pakkomielteinen vyön käyttäjä...

 

Äitiyspaitoja olen pitänyt jostain rv 16-17 alkaen ihan siksi, että tavalliset paidat, joita mulla on kotona, ovat aivan liian lyhyitä. Siis miksi jossain vaiheessa kaikki kauppojen perus t-paidat (lyhyt- ja pitkähihaiset) oli niin tajuttoman lyhyitä. Mulla on vaan muutama näitä uudempia ja pidempiä, mutta ne taas on turhan tiukkoja (varsinkin sen vyön päälle).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä viikkoja kasassa 12+1 ja vielä mahtuu hyvin omat vaatteet päälle aina farkkuja myöten, iltaisin on kyllä ihana olla vaan kotihousut jalassa. Toisaalta on ihana pitää vielä tavis vaatteita, mutta toisaalta taas oottelen jo innolla joidenkin ihanien mammapaitojen ostamista:)Vielä en oo siis mitään varsinaisia äitiysvaatteita hankkinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä odotan malttamattomasti sitä hetkeä, että voin ottaa mammavaatteet käyttöön. En sen takia, että erityisesti olisin niihin ihastunut, vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että tuntuu, ettei normivaatteet sovi enää päälle. Rinnat ovat turvonneet sen verran, että normaalit puserot on kohta napapaitoja ja housujen nappeja ei meinaa saada kiinni. Luojan kiitos ensi viikolla alkaa kesäloma ja voi oleilla rennoissa kesämekoissa, kun ei tarvi työpukeutumisesta välittää. Jos tätä vauhtia muodot muuttuvat, voi tulla yllättävän nopeasti eteen se hetki, kun oikeasti pitää lähteä mammavaateostoksille. Niin ja viikkoja taitaa olla kasassa 8+2, vielä olen hieman pihalla noista laskuista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä otin nyt 8+ viikolla mamaliciouksen one size-topit käyttöön. Nää on sopivan pitkiä ja joustavia eivätkä näytä mammapaidoilta. Ihan sen takia, kun housut kiristää ja saa olla nappi/vetskari auki koko ajan, niin tän topin saa kätevästi vedettyä yli. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikko 19 alkoi tänään ja aiemmin tällä viikolla ostin ekat mammahousut henkkamaukalta. En ole vielä jaksanut kokeilla niitä, mutta epäilen, että ovat pienet... Tänään tuunasin vanhoista capreista mammat ja ne vaikuttaa ihan kelpoisilta nyt. Vielä pitäis muuttaa yksi vanha hame sopivammaksi ja odotella parit netistä tilatut housut ja hame sovitettavaksi. Ainakin tähän asti nähdyt mammavaatteet on aika hyytävän näköisiä. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla taisin alkaa pitää äitiyshousuja joskus neljännellä kuulla. Nyt meinaan aloittaa ensi viikolla, silloin on viikkoja kasassa kahdeksan. Oon siis menossa matkalle ja haluan autoon & lentokoneeseen mahdollisimman mukavaa ylle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli heti alusta alkaen järjetön turvotus, joten äitiyshousut on ollut käytössä viikolta 6 lähtien. Yhtä äitiyspaitaa käytän vasta, koska on niin kiva, mutta muuten käytän vielä ihan tavallisia paitoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa 19+0 vetäisin ensimmäisen kerran äitiyscaprit jalkaani. Viimeksi taisi olla siinä kuukauden myöhemmin, eli 23. viikolla tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paidat vaihdoin pidempiin jo aika varhaisessa vaiheessa mutta äitiyshousut otin käyttöön vasta jossain puolenvälin kieppeillä. Tavalliset (matalat) farkut & legginsit sopivat hyvin pitkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

samaa mietin tässä itsekin että pitäisikö ostaa mamahousut, tuntuu että omat normi farkut puristaa, vaikka ei masua edes vielä näy, olen vasta 7vklla, tiedä sitten onko tämä jotain pientä turvotusta, tai sitten olen lihonnut jonkin verran. Pakko se olisi varmaan ostaa, kun koulunpenkille joutuu istumaan joksikin aikaa, niin ei ole kiva istua jos housut puristaa. :) nimim, toista odottava 22v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin jo 6+0 vetäsin ekat mammafarkut turvotuksen takia jalkaan. Jatkuvassa käytössä äitiysvaatteet taisi olla 17 viikon jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tajusin juuri, että kaikki mun suorat housut ja farkut on niin tiukkoja, että niihin en mahdu enää tässäkään vaiheessa millään. Eli varmaan ensimmäinen hankinta olisi jotkut äitiyshousut mahdollisimman pian. Yhdet farkkulegginsit vielä menee, muuten mennään mekkolinjalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat äitiyshousut ikinä hankin eilen ja otin käyttöön tänään, eli viikolla 14+4. Vatsa mahtuu vielä hyvin ihan tavallisiinkin housuihin, mutta ikävän tuntuisesti ne painaa. Tänään kun vetäisin nämä äitiyshousut jalkaan, niin harmittelin vaan, että miksi en ostanut näitä jo aikaisemmin. Ihanan mukavat jalassa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän lähes aina hameita ja mekkoja - housuja lähinnä urheillessa ja ulkoillessa. Tiukemmat kynähameet ja kotelomekot piti hylätä jo ihan alussa turvotuksen takia, mutta mekoista moni toimii edelleen ongelmitta. Viikko sitten sienimetsässä ulkoiluhousut kiristi ikävästi. Nyt menossa siis 14+0.

 

Ainoa äitiysvaateostos tähän mennessä on äitiyssukkahousut - tavalliset ei enää tunnu kovin hyvältä päällä. Mutta luulen, että tästä eteenpäin kaikkia vaateostoksia täytyy alkaa katsoa "äitiyssilmällä" ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin järkky turvotus oli raskauden alussa, mutta äitiysvaatteet otin käyttöön vasta puolen välin aikoihin, kun mahaakin alkoi olla. Lähinnä olen ostellut vain äitiyshousuja, sillä paidoista nyt loppuvaiheessakin käy hyvin henkkamaukan pitkät topit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat äitiysfarkut ostin viikon 25 lopulla. Kaupassa tuntuivat mukavalta jalassa mutta eikös niissä sitten kuitenkin tuo vyötärönauha, vaikka on ihan alavatsalla, purista kun pitempään töissä istuu. Masutuubiosuus samalla repsottaa ihan löysänä. Pitänee kait siirtyä takaisin mekkoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt mennään viikolla 30+ enkä ole vieläkään ostanut yhtään varsinaista äitiysvaatetta. Parit legginssit olen ostanut kun farkut eivät menneet enää kiinnni joskus viikkojen 26-28 tuntumilla. Muuten olen mennyt samoilla vanhoilla vaatteilla, esim. topit joustavat sen verran että menevät vielä hyvin päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessa äippähousut noin viikolla 18. Nyt toisessa raskaudessaa rv 14 jo kiristää omat housut sen verran että täytynee kaivaa äitiyshousut esille. Normaalimalliston pitkiä ja leveänmallisia, joskin kokoa suurempia, paitoja käytin ekassa raskaudessa melkein loppuun asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen käyttänyt äitiyshousuja jo useamman viikon, sanoisin, että joskus rvk 15 paikkeilla otin ne käyttöön. Tätä ennen mahtuivat jalkaan vain kahdet housut, jotka ennen raskautta olivat todella reilun kokoiset ja joustavaa kangasta. Normifarkkuja en ole pystynyt käyttämään plussaamisen jälkeen, kun painoivat/puristivat alamahaa ikävästi. Paitoja käytän sekaisin tavallisia ja äitiyspaitoja. Joidenkin tavallisten paitojen alle tarvii tosin jo masutuubin, koska helma tuppaa jäämään vähän lyhyeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melko ahdistava turvotus ollut päällä rv 8 alkaen (nyt 11. viikko), tiukahkoja farkkuja pystyy pitämään vaan nappi auki :/ En kuitenkaan haluaisi vielä äitiyshousuihin siirtyä, joten pitänee pärjäillä näillä virityksillä ;) Paitojen suhteen toistaiseksi pyrin peittämään turvotusta mahdollisimman paljon, muistaakseni aiemmin aloin ihan kunnolla äitiysvaatteita pitämään vasta 20. viikon jälkeen, jos silloinkaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin ja otin käyttöön ekat äitiyshousut nyt kymppiviikolla. Kaikki entiset farkut oli jotain tiukkoja pillejä, joiden vyötärö alkoi ykskaks ahdistaa ja nappia täytyi pitää auki. Nyt on ihana fiilis, kun housut ei kiristä! Hameet ja mekot tietysti menee vielä ihan hyvin päälle. Myös yksi henkkamaukan äitiyspaita tuli ostettua, ihan perustrikoojuttu, sitä vois kans alkaa käytellä hiljalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt vielä (RV13) menee omat housut kiinni, mutta iltapäivällä alkaa jo vähän vyötärö puristamaan, lähiaikoina täytyy varmaan siirtyä löysempiin housuihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites