Honeynut

Milloin otit mammavaatteet käyttöön?

649 posts in this topic

Mä siirryin mammafarkkuihin vk 14. Pääasiassa pitkillä tavallisilla paidoilla mennään edelleen vklla 18, mutta koska käytän varsin tyköistuvia vaatteita, on piakkoin pakko siirtyä mammapaitoihinkin. En tykkää, kun tavallisissa isommissa koissa näytän vaan pulskistuneelta. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa lohdullista lukea että jotkut muutkin on joutuneet mammavaatteille jo tosi aikaisin! Mulla on nyt menossa rv ~7+4, ja hillitön turvotus aina iltaan mennessä. Onneksi hain viikolla yhdet äitiyshousut hätävaraksi, eilen illalla liikenteeseen lähtiessä oli jo pakko turvautua niihin. Oon aika pinteessä tässä kun pitäisi miettiä miten tuon pömpön sais vielä peiteltyä esim. töissä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on rv 13 ja äitiysfarkut jalassa, koska normaalit stretch-farkutkin alkoivat painaa liikaa, vaikka napit ja vetoketju olivat paidan alla auki. Mikä ihana helpotus, kun voi jopa istua ilman tuskaa. Ja yläosana käytän toistaiseksi väljimpiä villatakkeja, tunikoita ym. telttoja mitä kaapista on löytynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tälleen kolmatta oottaessa turvotus iski niin kovana, että käytännössä siirryin heti mammahousuihin. Yhdet tosi joustavat farkkuleggarit ja yhden toiset housut vanhoista on enää sellaisia, joita viitsii tunkea päälle. Tänään ystävät olivat joukolla kylässä ja sain kuulla "mukavasti" pyöristyneestä vatsasta. Huokaus, pääsisi edes ultraan nyt ensin ennen kuin koko maailma huomaa tämän...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiyshousut otin käyttöön rv 20. Siihen asti menin omilla housuilla ja belly beltillä. Belly belt tuli käyttöön joskus rv 13-14. Olen käyttänyt myös aika paljon löysähköjä mekkoja, joten housujen tarve ei ole ollut niin suuri. Äitiyspaidat otin käyttöön samoihin aikoihin kuin housutkin, kun omista pukeutumispaidoista alkoi loppua mitta. Aika monet normikäytössä olevat avonaiset neuleet ja väljät tunikat menevät vielä varmasti pitkään, joten ei ole niin kamalan suurta tarvetta hankkia isoa äitiysvaatevarastoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin ekat mammahousut noin 9+ ja heti tuli käyttöön. Itsellä turvotus iltaa kohden kasvoi ja omat housut alkoi tuntua epämiellyttäviltä ja painoi mahaa. On kyllä huomattavasti mukavampi olla kun ei purista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin mammafarkut käyttöön nyt rv 18. Olisin varmaan vielä pärjännyt kaikista löysimmillä normaalihousuillakin, mutta mammahousut tuntuu vaan niin paljon mukavammilta. Nyt aluksi varmaan vuorottelen mamma- ja normaalihousujen välillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8.viikko menossa ja nyt piti luovuttaa :( turvottaa niin jäätävästi. Olen yrittänyt pitää mammasukkiksia ja mekkoja, mutta ne sukkiksetkin painaa. Housut auki olen kulkenut jo viikkoja, ällöttävää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Housut alkoivat kiristää noin rv17, joten mammahousut tuntuivat ihanilta, ja toivat vatsaakin esille paremmin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kanssa joskus rv 25, mutta pääosin meni ihan omilla vaatteilla loppuaika, kun oli kesä. Nyt piti ottaa äippähousut käyttöön jo joskus rv 16, kun kaikki housut puristi ja tuntu pahalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt Rv11 otin tässä raskaudessa käyttöön. Varmaan samaa luokkaa oli ekassakin. Ei vaan kyennyt käyttämään farkkulegginsejä, joissa tuli vyötärö korkealle ja muutenkin ostin uusia housuja, niin pääsi käyttöön heti :D Tämän raskauden jälkeen pitäis varmaan ostaa uusia housuja normaalikäyttöönkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisessa taisin ottaa ekat mammahousut rv 16 käyttöön, nyt tokassa menossa pian rv 13 ja pitäisi suunnistaa mammavaate kaupoille.. :D Kamala turvotus, ihan kuin olisin jo ylittänyt puolen välin :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on jäänyt kireimmät farkut pois melkeinpä jo plussasta. Turvottaa ja jotenkin kiristävät farkut puristamassa alkavaa raskausmahaa eivät tunnu kivalta ajatukselta :D Mutta onneksi mekoilla mennään pitkälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana huomata, etten ole ainoa joka on joutunut turvautumaan äitiyshousuihin jo ennen ensimmäisen kolmanneksen loppua. Itse kävin eilen ostamassa (10+2) äitiysfarkut, kun omat puristavat ikävästi ja kuminauhaviritelmätkään eivät ole kovin miellyttäviä. Hieman tuntui oudolta astella äitiysvaateliikkeeseen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla rupes maha pömpöttämään ihan alkuraskaudesta, mammahousut käyttöön rv 15 lähinnä työhousuiksi kun työhousujen nappi ei enää mennyt kiinni. Maha vaan oli jo niin iso, eikä todellakaan lihomisesta minun kohdallani ollut kyse, ihan selkeä vauvamaha vaan ilmestyi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä aloitellaan 9. viikkoa ja alan jo harkita mammahousuja. Paino on oikeastaan paremminkin tippunut ja vanhat housut vielä hyvin mahtuisi, mutta tämän pahoinvoinnin ja inhottavan vatsan vihlonnan kanssa en oikein siedä minkäänlaista painon tunnetta tai puristusta vatsalla. On muutenkin tarpeeksi tukala olo. Täytyy alkaa vähitellen etsiä hyviä mammahousuja ja mennä siihen asti mekkolinjalla. Onneksi on kesä tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama juttu, kokeilin ekoja mammahousuja päälle rv 6, enkä sen jälkeen ole kuin satunnaisesti käyttänyt tavallisia housuja. Kertakaikkiaan olo on helpompi ja parempi, kun mikään ei kiristä vatsan kohdalta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen (rv 26+2) ostin ekat äippähousut ja -paidan. :) Tähän saakka pärjännyt hyvin omilla vanhoilla vaatteilla, toki farkut ja muut kiristävät ja joustamattomat pukimet jäivät hyvin aikaisessa vaiheessa pois käytöstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä taisin ostaa rv9 ensimmäiset äitiysfarkut. Turvotus oli niin järkyttävää, ettei normifarkkujen kanssa ollut mitään toivoa kiinnimenemisestä. Hennesiltä onneksi löytyi tosi kivat :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen, eli rv 15 ensimmäistä kertaa äitiystoppi päällä, eikä se ollut iso :D

Äitiyshousuja, sellaisia kotihousumaisia olen jo rv 11 alkaen käyttänyt. Omat housut (sammarit) mahtui päälle johonkin rv 5 asti(mun perse levis tosi äkkiä ja vatta oli aluks tosi turvonnu, ku turvotus laski, jäi levee perse) sitten ostin sellaiset työhousut, mitkä ei ollut äitiyshousut, mutta vyötärö oli samantapainen.

Nyt on si jo tilanne niin, ettei mene omat vaatteet enää päälle.. Ja nyt alkaa kamala vaatekaapin mullistus, kokeillaan kaikki kesävaatteet. Yhdet mun suosikkicaprit ei mene päälle ja meinas itku tulla ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden ennustukseni siitä, että pärjään normaalilla - siis 99% mekoista koostuvalla - vaatevarastollani pitkälle on pitänyt kutinsa.  :grin:  Nyt alkaa 28. viikko ja mahdun edelleen kaikkiin trikoisiin mekkoihini. Yhtään äitiysvaatetta en ole vielä joutunut ostamaan, tosin tilasin pari edullista äitiysmekkoa ihan vaan shoppailun ilosta, kun en muuten ole hankkinut mitään itselleni koko keväänä. Suurempi tenkkapoo on edessä sitten kun lapsi syntyy: mistä ihmeestä mekkotyttö repii imetysvaatteita? Imetysajaksi joudun siis kehittelemään jotain väliaikaisia vaateratkaisuja ennen kuin voin taas alkaa käyttää niitäkin mekkoja, jotka piti raskausaikana laittaa hyllylle.

Edited by judit

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista tarkkaan, mutta ehkä jollain viikolla 7 ostin ensimmäiset äitiyshousut. Ne ovat käytössä edelleen nyt viikolla 24, koska se mahaosa venyy. Mulla on normaalivaatteet niin tyköistuvia, joten ei ollut mitään mahdollisuuksia käyttää normaaleja farkkuja ihan alkuraskaudestakaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurempi tenkkapoo on edessä sitten kun lapsi syntyy: mistä ihmeestä mekkotyttö repii imetysvaatteita? Imetysajaksi joudun siis kehittelemään jotain väliaikaisia vaateratkaisuja ennen kuin voin taas alkaa käyttää niitäkin mekkoja, jotka piti raskausaikana laittaa hyllylle.

Mä käytin kietaisumekkoja tai sellaisia, joissa on syvä v-pääntie. Ja on niitä imetysmekkojakin onneksi olemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kerran joutui mammahousut kiskasemaan jalkaan rv 6+4, turvotuksesta johtuen, muutamat normi housut menee vieläkin kun ovat matala vyötäröisiä nyt rv 18+3

Share this post


Link to post
Share on other sites