Guest Tiina83

Koska lopetitte/lopetatte pillerit?

197 posts in this topic

Myös minulla jäi pilleri pois elokuusta. Nyt odotellaan millaisia tuntemuksia pillereiden pois jättäminen tuo vai tuoko mitään. En ole koskaan huomannut varsinaisesti mitään ikäviä oireita pillereiden syönnistä. Aivan kuin halut olisivat kuitenkin kasvaneet jo vajaan parin viikon pillerittömyyden seurauksena. Toisaalta voi olla, että mieli on muutoinkin rento lomailun vuoksi ja siksi halutkin korkeammalla.

 

Oletteko yrittäneet testein tai muutoin bongailla ovista? Itse otin ovulaatiotestit käyttöön kp 10 eteenpäin, mutta vielä ei ole merkkiäkään ovulaatiosta. Katsellaan miten kroppa heräilee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jäi pillerit pois jo vuosi sitten vaikka vasta nyt vauvan yritys alkaa olla ajankohtaista. Olin syönyt e-pillereitä 10 vuotta ja koska lähipiirissä oli muutamakin kenellä oli ollut ongelmia raskautua luultavasti vuosien pillerien syönnin takia niin päätin lopettaa jo hyvissä ajoin. Muutenkin halusin kokeilla elää ihan "luomuna" ilman lisähormoneja. Muutama kuukausi meni ennen kuin kierto normalisoitui.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajatuksena olisi jättää pillerit pois tämän vuoden lopulla. Aloitin niiden käytön kaksitoista vuotta sitten, mutta välissä oli ajanjaksoja jolloin mentiin ei-hormonaalisella ehkäisyllä tai ei ollut mitään ehkäisyn tarvettakaan. En ole koskaan ollut raskaana ja jännittää, voinko tullakaan. Kierto oli vuosikaudet todella säännöllinen riippumatta ehkäisymuodosta, mutta viime vuosina siinä on alkanut esiintyä vaihtelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen viesti tänne :)

 

Lopetin hormonaalisen ehkäisyn noin vuosi sitten, koska tympäännyin ikäviin sivuvaikutuksiin (mikään ei tunnu miltään -fiilis yms). Tjottailu/yritys/jotain siltä väliltä olisi tarkoitus aloittaa tässä piakkoin ellei minulla mene pupu pöksyyn... Elämä on kyllä ollut todella paljon parempaa ilman hormonaalista ehkäisyä ja kiertokin on ollut suht tasainen vaikkakin pitkähkö.

 

Toivottavasti tämä kunnon tauko hormonivalmisteista auttaa mahdollisessa raskautumisyrityksessä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikanaan mun kierto oli n. 31 pv ennen 9 vuoden e-pillereiden käyttöä. Lopetin pillerit vajaa vuosi sitten. Ekat luomumenkat tuli n. 2 kk:n päästä ja siitä seuraavat reilu kk:n päästä. Sittenpä meniki pitempään. Reilu 3 kk:n odottelun jälkeen sain terolutit, joilla yritettiin saada kierto tasoittumaan. Ne puolestaan lyhensi viimesimmän kierron jopa 16 päivään :o

Joten jätin sitte terolutit pois ja päätin kokeilla toimisko elimistö ilman niitä.

Nyt eka kierto niiden jälkeen ja vahva tunne, että ois tärpänny <3

Kp30 ja liuta erilaisia oireita, mutta ainakaan vielä ei näkyny rfsu:n liuskatestissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit loppui joulukuussa ja kävin mieheni kanssa keskustelun, että haluaisin niistä luopua. Mies taas sanoi heti, että kumin kanssa puuhailu ei innosta. No siinä sitten pohdittiin hetken aikaa, että mitä tehdään. Oli pieni epäilys, että olisin ollut pillereistä huolimatta silloin raskaana. Toteamus oli, että jos kerran oltais valmiita pitämään mahdollinen kasvava lapsi nyt, niin miksi sitten edes miettiä ehkäisyä. Ja niin ehkäisy jäi kokonaan pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetan pilleri maaliskuussa, kun resepti loppuu. Pillereitä tullut vedettyä yhteen menoon yli kymmenen vuotta. Taisin olla 16-vuotias, kun aloitin diane novalla todella pahaksi äityneen aknen takia. Tänä vuonna tulee täyteen siis 12 vuotta hormonien pumppausta.

 

En malta odottaa, että miltä oma keho tuntuu luonnollisessa tilassa. En haluaisi enää koskaan joutua käyttämään hormonaalista ehkäisyä. "Onneksi" on tuota aurallista migreeniä, niin korkeintaan minipillereitä sitten, jos pakko on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit lopetan ihan parin päivän päästä. Niitä on tullut popsittua lähes 10 vuotta joten mitään hajua siitä, miten keho tähän reagoi ja miten nopeasti kierto tasoittuu yms. ei ole. Huisin jännää  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeilin minipillereitä tokan lapsen jälkeen, mutta mulla oli vuotoa jokatoinen viikko ja painoa tuli lisää niin lopetin ne reilun puolen vuoden jälkeen. Sen jälkeen on ollut kondomit käytössä, kun ei olla vielä tehty mitään vakaata päätöstä hankkiakko enempää lapsia vai ei. Omaa kroppaa on kyllä tullut opittua lukemaan aika tarkasti, kun ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tammikuussa lopetin ja nyt jo kierto normaali. Minipillereitä käytin muutaman vuoden. Yrityskierros numero 2 menossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin marraskuun lopussa pillerit ja nyt maaliskuussa finnit ovat riehaantuneet täysin. Argh! Onneksi kuitenki kierto melko normaali ☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit lopetettu viime lauantaina, ovistestit tilattuna ja nyt jännäämään et kuinka nopeesti tärppää! Pahoin pelkään että kauan menee :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit elokuussa lähes 10 vuoden käytön jälkeen. Kierrot aika hyvin tasoittuneet sinne 28-32 päivään, mitä nyt vielä vähän vaihtelee. On tämä aikamoista kun tässä iässä vielä oppii uusia asioita omasta kropasta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit elokuussa 2015 kun sovittiin että aletaan yrittämään kolmatta lasta. Elimistö meni ihan sekaisin lopettamisen jälkeen eikä raskautuminenkaan ole onnistunut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

5/16 lopetin pillerit. Sen jälkeen on yritetty ja yritetty. Seuraavaksi on edessä lapsettomuustutkimuksiin lähtö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-pillereitä ehdin syödä 8 vuoden ajan ja lopetin ne helmikuussa 2016. Kierto on edelleen aivan sekaisin, eikä vauvaa kuulu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit huhtikuussa, noin 4 kuukautta ennen yrityksen aloitusta. Resepti loppui enkä halunnut enää hakea uutta, vaan mieluummin tutustua kehooni ja luomukiertooni ihan rauhassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin keskustelu pillerien lopettamisesta ja päädyin jättämään ne pois heti vaikka laattaa oli puolet jäljellä. Mulla on ollut minipillerit, joten menkkoja ei ole tullut ollenkaan. Viisi vuotta sitten pidin taukoa ja kierron tasoittumiseen taisi mennä puolisen vuotta. Toiveissa olisi raskaus mahdollisimman pian eli pillerit olisi tietty pitänyt jättää jo aikaa sitten ja mennä muulla ehkäisyllä :rolleyes: Koitan kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti ja olla stressaamatta.

Minipillereihin päädyin alunperin kun kuukautiskivut olivat todella pahat ja olin käytännössä toimintakyvytön pari ensimmäistä päivää. Vähän pelottaa että sama on taas edessä, mutta toivottavasti ei montaa kertaa tarvitse kärsiä ennen kuin tärppää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jäi pillerit pois jo pari vuotta sitten mielialavaihteluiden vuoksi, olin syönyt pillereitä 8 vuotta silloin. Kierto tasoittui sillon muutaman kuukauden aikana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerit jätin jo 4v. ennen yrityksen aloittamista. Kierrot jatkuivat heti pillereiden lopetuksen jälkeen melko säännöllisinä, vaikka olin käyttänyt niitä 9 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now