Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Kura-/sadevaatteet

73 posts in this topic

Ärsyttää,sain viime viikon torstaina Ticketiltä tiedon, että tilaus on lähetetty. Nyt kun ei ole näkynyt avasin liitteenä olleen lähetyslistan. Siinä oli ensinnäkin vain tilaamani rubber rain set, ei mainintaa vauvojen haalareista, joita tilasin 4kpl. Ja alkaapahan postinumeronikin 99 00 sijaan :girl_mad: Se on varmasti oma näppäilyvirheeni, vaikka tarkistankin tämmöiset aina huolella. En pääse katsomaan omia tietojani sivuilta. Jotta missäköhän mun sadeasu seilaa ja missä on loput tilaukssta?? :girl_sad: Katsotaan mitä vastaavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojalla oli Ticketin rubber rain with fleece-asu ja kokona siinä 80cm. Viimeisen kerran sitä pidettiin viime syksynä, kun täytti 2v. Housut meni kyllä päälle hyvin mutta takki oli jo melkoisen kireä mahan ja rinnan kohdalta, kun alla oli paitaa. Mun mielestä tuo oli kyllä tosi reilua mitoitusta mutta en tiedä, onko mitoitus muuttunut tässä viime aikoina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ticketin koot: meidän silloin 1,5v/85cm/12,5kg käytti syksyllä kaksiosaista rubber rainia koossa 80, oli kyllä silloin jo liian pieni mutta mahtui. Nyt kevääksi ostin kaksiosainen rubber rainin fleecellä koossa 98, joka ei ole liian suuri mutta ei myöskään jää ihan heti pieneksi. Noiden kahden perusteella arvioisin, että Ticketin kaksiosaiset sadevaatteet on hivenen reilua kokoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinpä tietty, meillä siis käytetty pukuja vk-haalarin päällä, ehkä siksi eivät tunnu niin reiluilta... :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt kun kerta niin moni teistä liputtaa tuon ticketin puolesta, niin mielenkiinto heräsi täälläkin. girl_crazy.gif

 

MUTTA, kertokaas nyt kokeneemmat idiootille grin.gif : mikä on plain rain with fleecen ja rubber rain with fleecen ero?? Ainoa ero jonka mä keksin on että plain rain ei ole kumikangasta, vaan ihan vk-kangasta.. Mutta miksi sen nimi on plain rain? Onko se kuitenkin tarkoitettu sadevaatteeksi, vai vk-vaatteksi joka vaatii erikseen sadevaatteet päälle? Kun ei tajua, niin ei tajua.. girl_crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä just mietin samaa :lol:. Siis tekeekö Plain Rainilla mitään ihan kunnon sateessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plainin ja rubberin ero on vedenpitävyydessä. Plainilla on mun mielestä pilari 4000 tai 5000 ja rubberilla sitten vedenpitävä eli onko se sitten 8000 vai 10000(ei muista). Aikamoinen ero siis. Plain on sellaista tuulipukutyyppistä kangasta kun taas rubber on ihan kurahousumatskua(tosin ohkaista sellaista). Mulla ei ole plainia ollenkaan mutta ymmärsin että se pitää sadetta mutta ei sillä voi leikkiä märässä, näin siis kaverin kertomana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ok, eli Plain on ainakin meille vähän turha. Sitten on näemmä Plainin ja Rubberin lisäksi vielä Splash Set ja Wet Set...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siis voi kiesus, eikö ne vain voisi olla kurahousut ja sadetakki kaikilla valmistajilla, niin ei tarttisi hifistellä kaikilla ihme supertermeillä??!! grin.gif

 

Mutta joo, plain rain ois siis meillekin vähän turha. Pitää jatkaa etsiskelyä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No niinpä :grin:. Mutta hei voihan sitä hankkia kaikille erilaisille sadesäille omat kuravaatteet: tihkusateeseen Plain Rain, rankkasateeseen Rubber Rain, lätäkköloiskutteluun Splash Set ja oiskohan toi Wet Set vaikka sitten sellaseen kunnon kuravelliuiskenteluun :girl_crazy:. Ja sitten toki kaikki versiot sekä fleece-vuorella että ilman :lol:.

Edited by Brumme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin eilen paikallisessa lastenvaateliikkeessä ja löysin alerekistä Reiman 110 cm, vaaleanpunaiset kurahousut henkseleillä, lahkeessa pieni siilin kuva. Hintaa oli vain 10e, joten ostin sitten nuo, vaikka taas näytti ompeleet yläosassa aika heppoisilta... Mutta pitää pyytää äitiäni ompelemaan saumat uusiksi, jos ratkeavat ennen aikojaan.

 

Vertasin tuota kokoa 110 rekissä roikkuvaan kokoon 98 (oli käytössä viime kesänä), eikä eroa ollut kovinkaan paljoa, joten uskalsin ottaa tuon koon, vaikka 104 on muuten vaatekoko meidän neidillä. Huutiksesta ostin vielä edullisesti ihan uuden, vaaleamman pinkin sadetakin henkselihousujen kaveriksi. :girl_smile:

 

Pojalle pitää varmaan ostaa koko kuravaatesetti uutena, sillä käytettynä ei millään meinaa löytyä sopivan kokoisia ja kuntoisia. :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No niinpä :grin:. Mutta hei voihan sitä hankkia kaikille erilaisille sadesäille omat kuravaatteet: tihkusateeseen Plain Rain, rankkasateeseen Rubber Rain, lätäkköloiskutteluun Splash Set ja oiskohan toi Wet Set vaikka sitten sellaseen kunnon kuravelliuiskenteluun :girl_crazy:. Ja sitten toki kaikki versiot sekä fleece-vuorella että ilman :lol:.

 

Noi Splash ja Wet Set on jotain vanhoja malleja, niitä saa vaan sieltä outletistä.

 

Meillä toimi hyvin niin, että oli vedenkestävä välikausihaalari kuivaan säähän ja pieneen tihkusateeseen ja sen lisäksi toi Rubber Rain, jota käytettiin silloin kun satoi ihan kunnolla. Me ulkoiltiin kesällä ja syksyllä kaatosateessakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vk-haalari alkukevääseen, plain rain (ilman fleeceä) loppukevääseen ja kesäksi, täällä ainakin aamuisin sen verran kastetta, että tarvii ainakin jotkut pökät ettei pylly kastu.

Kuravaatteet on sitten isompaan sateeseen, sellaiseen jossa päivähoidossa vielä ollaan pihalla ja kotona ollessa ei enää nenää näytetä ulkona :grin:

 

Mutta mä olen kanssa miettinyt, että miksi lähes joka valmistajalla pitää olla niin hienot ja eriskummalliset nimet noille sadevaatteille, niin ettei edes siellä kuvauksessa saa selville onko kyseessä kurahousut, vk-housut vai jotakin ihan muuta :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No niinpä, mä tein ihan hirveän salapoliisin työn silloin kun ekaa kertaa ostin ticketiltä jotain. Jos niillä ei olis ollut niin herkullisia värejä niin en olis koko puljusta varmaan mitään ostanut kun on niin vaikeaa tietää mikä on mitäkin :girl_mad:

 

 

Pakko kyllä sanoa että paikassa on aivan mahtava asiakaspalvelu, viimeksi mun tilauksesta oli jäänyt uupumaan yksi setti ja kun lähetin s.postia asiasta torstaina niin tiistaina oli jo setti mulla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä nuo Ticketin Plain rainit (ilman fleeceä) ovat pitäneet vettä ihan täysin, ainakin meidän pojalla. Ei ole kastunut alla olevat vaatteet. Pojalla on kaksi settiä 92cm ja 98cm kokoina ja tilattu viime keväänä Ticketiltä. Se on tosiaan ohuempaa kangasta kuin rubber rain, joten menee lämpimämmällä ilmalla. Alle voi tietty laittaa fleecepuvun tms. lisäksi niin on lämpöisempi.

 

Poika on Plain rain päällä leikkinyt ulkona ihan tosi märässä ilmassa ja aina on hyvin pitänyt vettä joten ihan kurapukuna meillä pidetään. Voin suositella siis tuota pukua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää,sain viime viikon torstaina Ticketiltä tiedon, että tilaus on lähetetty. Nyt kun ei ole näkynyt avasin liitteenä olleen lähetyslistan. Siinä oli ensinnäkin vain tilaamani rubber rain set, ei mainintaa vauvojen haalareista, joita tilasin 4kpl. Ja alkaapahan postinumeronikin 99 00 sijaan :girl_mad: Se on varmasti oma näppäilyvirheeni, vaikka tarkistankin tämmöiset aina huolella. En pääse katsomaan omia tietojani sivuilta. Jotta missäköhän mun sadeasu seilaa ja missä on loput tilaukssta?? :girl_sad: Katsotaan mitä vastaavat.

Ääh :girl_mad:

Sain postissa lapun UPS:ltä, etteivät ole voineet toimittaa tilaustani :girl_mad: Soitin ja kysyin miksi. Koska meillä on ovikoodi ja heillä ei ollut mun puhelinnumeroa (miksi, jos sen ilmoitin tilaustiedoissa?!). Paketti tulee huomenna uudelleen. Toivon vain että se sisältää kaikki tilaamani tuotteet. Olin ajatellut tilata vielä kaksi makuupussia, mutta saapa nähdä, kun tämä on näin vaikeata :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Aartolahti-kurikset ja hyväksi olen todennut. ... Itse voisin ostaa uudet samanlaiset, sääli vaan etten teidä yhtään missä niitä myydään..

 

Nettikauppa Selja.fi myy Aartolahtea.

 

Onko kenelläkään kokemusta H&M:n tai Lindexin kuravaatteista? Ovatko kestäviä, istuvatko hyvin ja ovatko helpot pukea?

 

(Muoks.) Katselin netistä Cupcaken sadeasuja... Onko kokemuksia näistä eli ovatko minkälaisia mitoitukseltaan ja kestävyydeltään?

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko noissa Ticketin kuravaatteissa ne fleecet kiinnivai irrotettavat? Näin Kööpenhaminassa niiden outletissa myös irroitettavalla fleecellä olevia sadevaatteita. Olisin ne ostanut silloin, mutta ei ollut sopivaa kokoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ticketin takeissa on irrotettavat fleecet, mutta housuista ei saa niitä pois. Jos olet tilaamassa niitä Ticketin outletista, niin siellä saattaa olla myynnissä myös vanhempaa mallistoa, joissa on kiinteät fleecet myös takeissa. Kannattaa lukea tuotteen technical info, osassa on mainittu, että takin fleece on irroitettava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Polarn o. Pyretin kurahousuista kokemusta? Olen ihastunut niiden sadetakkiin ja olisi kiva jos kurahousutkin olisivat "samaa" settia

7310016710750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä hyvät kokemukset abekon sadeasuista ostin 5 v pojalleni abekon felix takin ja anton kurahousut, näkyvät hyvin hämärässäkin kun ovat sini/keltaiset. Ei ollut mikään halvin asu mutta todella hyvä.

Samaa sarjaa sain myös abekon kurakäsineet ja lakin. Paikka josta hankin oli ss-työasujen verkkokauppa, niillä oli koko abekon valikoima saannissa vaikka verkkokaupassa ei ollutkaan kaikkia. Tuli reilussa viikossa vaikka ei ollutkaan varastossa kun tilasin asun. Suosittelen paikkaa tässä linkki ss-työasut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Name It:stä henkselimalliset vk-housut. Ovat olleet todella hyvät, tiputtiin lapsen kanssa jopa avantoon, mutta lapsi ei kastanut lainkaan. Takkina meillä on Me Toon:n välikausitakki, joka myös on veden pitävä. Hanskat täytyisi vielä löytää kun tuntuu, että toppahanskat on nyt jo vähän lämpimät ja poikaa tuntuu kiinnostavan rapakot, joten pitäisi olla veden pitävät hanskat myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reiman lämminvuoriset saappaat olivat yhden talven käytön jäljiltä roskiskamaa :( Ihmettelin koko kevään, et kylläpäs pojalla jalka hikoaa paljon ja pesin tyynesti villasukat joka käytön jälkeen (tyhmä minä!), kunnes keväällä pesin saappaat ja huomasin saumojen vuotavan! Eli en suosittele Reiman saappaita, Nokialaiset ja Vikingit kestäneet todella hyvin ja vielä seuraavallekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tytöillä Rubber rainit taas kevääksi, ne on koettu hyviksi. Tosi kestäviä, käytettyinä hankittu meille ja eipä juuri näy siltikään kova käyttö. Nyt ostin nuoremmalle Jonathanin ihanan pallollisen sadehaalarin kevääksi, kun hänellä on tapana mennä kuraan mulaamaan kainaloita myöten :grin: Vanhemmalle löysin kirpparilta Elloksen Land&Lake-merkkisen fleecevuorillisen kurahaalarin, on niin kehuttu ollut että toivottavasti on hyvä keväällä. Tää on nimenomaan niitä vanhanmallisia Elloksen kurahaalareita, ne uudet on ainakin Elloksen sivuilla olevan palautteen mukaan ihan täysiä susia...

 

Kokemuksia on myös Aartolahden, Rukan ja Lindexin kuravaatteista. Mistään ei huonoa sanottavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0