Suee

Mammafarkut

125 posts in this topic

Uusimmassa Vauva lehdessä oli Bellybuttonin punaiset farkut odottajalle. Onko kukaan bongannut muilla merkeillä värillisiä farkkuja? Asoksella taitaa olla ainakin jotain, onko näistä kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo! Noita Boobin värillisiä farkkuja taitaa olla myös Bebesillä. Näyttävät kivoilta. Ei vaan viitsisi maksaa 80e parin kuukauden tarpeeseen. Onko kukaan löytänyt netistä noita Mamaliciouksen värillisiä?

Edited by Suzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos!

Mikähän filtteri mulla on taas ollut päällä, kun kuvittelin juuri tuolta etsineeni. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikista miellyttävimmät äitiysfarkut löysin mamalicious-mallistosta. Toiset kivat löytyi hm:ltä...suurin osa hm:n farkuista olivat mulle aivan liian "joustamattomia" ja muutamat erhefarkut tulikin ostettua ennen hyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:llä on ollut viime aikoina aikalailla karkkivärisiä housuja ja farkkuja.

 

Sellaisia en ole ostanut. Usempiakin mamma-merkkejä kokeilleena hassua kyllä tykkään eniten H&M:n farkuista. Tykkään siitä tuubista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään H&M farkuista just sen takia, että ne on sopivan joustavat ja niissä on se tuubiosa. Mahan alle jäävät tekee musta tosi läskin näkösen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt kolmet farkut ja yhdet housut. Kaikissa farkuissa koko on odotettua pienempi. Tässä niistä vähän arviota:

 

HM mustat pillifarkut korkealla resorilla: ihan parhaat. Istuu tosi hyvin, eivät ole venähtäneet liikaa käytössä, joustavat ja resori on sopivan napakka. Mulla on vielä aika pieni maha (rv18+), mutta en usko että resori alkaa puristaa vielä kymmeneen viikkoon. Eivät valu, vaikka useimmat farkut valuu mulla ärsyttävästi. Koko on 40, kun yleensä HM:lla mulla on 40-42.

 

PoP tummansiniset suorat farkut matalalla ristiin menevällä resorilla/leveällä kuminauhalla: sain nämä kaverilta lainaksi. Tuntuivat alkuun reisistä tosi tiukoilta, mutta mukautuivat kivasti käytössä. Koko on uskomattoman pieni mulle, 38. Tällä hetkellä tykkään enemmän noista korkeista, kun matalissa maha tuntuu roikkuvan ja housutkin valuvat vähän.

 

Mamalicious Kahluna slim pants: ostin alennuksella, ja hyvä etten maksanut täyttä hintaa. Sovittaessa olivat tosi tiukat reidestä ja sopivan tiukat takapuolesta, mutta parin päivän käytön jälkeen roikkuvat joka paikasta. Kangas on vähän "kiiltävän" näköistä mustaa, joka odotuksista poiketen kerää kaikki karvat ja hiukset itseensä. Korkea resori on ihanaa pehmeää lycramaista kangasta, joka valitettavasti valuu mulla pois mahan päältä. Nämä on toivottavasti hyvät loppuraskaudessa, mutta pettymys tällä hetkellä. Koko on M.

 

Viimeiset ovat HM:n chinos-tyyppiset housut, joita oli monen värisenä ja joissa on ohut tekonahkavyö mukana. Otin vihreät ja painiskelin kahden koon välillä. Päätin lopulta ottaa isommat, 42, vaikka niissä resori tuntuukin turhan löysältä. Muuten housut ovat paremman kokoiset takapuolesta ja reisistä. En ole vielä käyttänyt näitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan mikä merkki myisi semmoisia mamma-farkkuja, missä ei ole sitä mahatuubia joka tulee mahan päälle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trehi- mulla on tuollaiset :) ovat mukavat, tosi napakkaa kangasta. Vähän jouduin venyttelemään niitä ennenkuin sain ne jalkaani :D olis ehkä voinut isomman koon ottaa, mutta nyt hieman venyneinä ovat oikein sopivat. Isompi koko ois voinut olla liian iso venyneenä. Se vyötäröosa masun kohdalta on kiva ja joustava. Ei tunnu hölmöltä pienenkään mahan kanssa, kun on niin matala. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trehi, mullakin on tuollaiset, mustana vaan. Ovat käytettynä ostetut ja mulle tällä hetkellä ihan liian isot. Aluksi, kun kokeilin niitä niin ajattelin, että sinne ei alle mahdu millään sukkahousuja pakkaskeleillä, mutta sitten kerran, kun ne olivat mulla jalassa, sai niitä koko päivän kiskoa ylöspäin kuin löystyivät käytössä hurjasti ja kangas rupesi lököttämään takapuolesta ja reisistä. Lahkeet ovat kyllä kivan kapeat, mulla meinasi aluksi tehdä vähän tiukkaa pohkeiden kanssa kun mun pohkeet ei todellakaan ihan kapeimmasta päästä ole :D Veikkaisin kuitenkin, että noille tulee myöhemmin kevään mittaan kuitenkin käyttöä, ainakin aiemmissa raskauksissa mulla on alussa sopivat äitiyshousut jossain vaiheessaa jääneet liian pieniksi (tosin painoakin on tullut aina melkein se 20kg...). 

 

Eli jos ostat, niin osta sellainen koko, joka tuntuu aluksi toooosi tiukalta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siis mulla oli just oikea koko  :grin: Nyt ne tosiaan tuntuu jo hyviltä päällä, vaikka aluks vähän järkytyin, miten niitä sai kiskoa ja venytellä päälle  :girl_crazy:

 

Se kangas niissä housuissa on jotenkin kuitenki tosi napakkaa ja yllättävän paksua, että ei niistä ihan heti pieni tuuli tule läpi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No kyllä :grin: Eikä tässä näytä tätä talvea nyt oikein edes tulevan... Paino kyllä nousee siihen malliin, että eivätköhän nuo housut ole mulle sopivat alta aikayksikön :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on mamaliciouksen yhdet ja hm:n parit farkut ja ainakin mun vartalolle hm:n farkut sopii kyllä paljon paremmin, vaikka ovat myös merkittävästi edullisemmat. Ois jäänyt mamaliciouksen housut ostamatta, jos oisin nuo hm:n farkut löytänyt ensin. Vaikka ihan hyviähän nuo on kaikki, ei sen puoleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä löydän farkut jotka on tuuma kooltaan 35 tai 36 ja lahkeen pituus olis välintään 84 cm ?? ideoita?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en nyt lahkeen pituudesta osaa suoraan sanoa, mutta Helsingin Fiilingistä kävin omat mammafarkkuni ostamassa, kun tuli käyntiä Helsingin suuntaan. Niissä riitti ympärys ja ainakin itse joudun lahkeita kääntämään, kos en halua, että laahaa maata. Mulla pituutta n. 170 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin henkkamaukan farkut mutta niissä harmittavasti lyhyet lahkeet pitkäjalkaiselle. Onnkesi näin talvella voi laittaa nätit villasukat lahkeiden päälle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö tuoreita kokemuksia Espritin äitiysfarkuista? Espritin normikokoiset farkut on mulle sopivan mallisia, joten mietin myös äitiyshousujen hankkimista sieltä... Meneeköhän koot ilman-raskausmahaa-koon mukaisesti?

 

H&M:llä näytti kans olevan hyvännäköisiä vaihtoehtoja, mutta Lilyn kommentin huomioiden mun täytyy kyllä ehdottomasti päästä testaamaan housut päälle. Vaikken mikään hirvittävän pitkäjalkainen olekaan, mutta lyhyet lahkeet on ikävät! Espritiltä meinasin ehkä jopa uskaltautua nettitilaukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ostin H&M:n farkut. Ei niitä tosiaan ole pituudella pilattu, mutta mulle just sopivat.

 

Name it -lastenvaateliikkeessä oli kans aika paljon erilaisia housuvaihtoehtoja. Olisivat olleet hyvässä alennuksessakin nyt, mutta ei ollut sitä väriä, mitä halusin...

Share this post


Link to post
Share on other sites