Suee

Mammafarkut

125 posts in this topic

Mää ostin ekan raskauden aikana (09) Mamalicious-merkkiset äitiysfarkut, joihin olin kyllä tosi tyytyväinen. Niissä oli korkea masuresori, joka pysyi hyvin ylhäällä niin alku- kuin loppuraskaudessaki, eli ei tarttenu nostella missää vaiheesa. Eikä myöskään painaneet yhtään! girl_in_love.gif Tosin sitte, ku masu laskeutu huomattavasti, jäi farkut kaappiin oottamaa seuraavaa raskautta, sillä silloin alko painamaa istuessa sen verran vyötäröstä ettei ollu enää hyvä olla. Legginsit oliki loppuraskaudessa aivan mahtavat tunikan kans käytettyinä!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamaliciouksen farkut oli mullakin ekassa raskaudessa ja ne oli tosi hyvät. GAPin farkut sen sijaan tippui päältä, se resori ei vaan ollut tarpeeksi napakkaa kangasta. Muuten ne oli aivan ihanat, mutta hieman hankalat, kun mahan alla ei ollut vyölenkkejäkään, että olisi saanut housut pysymään päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Nextin mammafarkut ja ovat kylla nain kesalla aivan ykkoset. Ihanan ohutta ja pehmeaa kangasta. :girl_in_love: Mulla on myos Mamaliciouksen farkut, mut ne on mulle aivan vaaran malliset. Lopottavat reisista ja pyllysta, mut sit mahan alta/lantiosta ovat liian kireat eli niita kaytin vaan ihan raskauden alussa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt kokemusta mamaliciouksen ja H&M:n mammafarkuista. Molemmat on minusta hyviä! Toisten - ja vieläpä niiden selvästi kalliimpien - mamaliciouksien mahaosa ei tosin pysy enää kunnolla ylhäällä vaan valuu aina mahan alle. En tiedä mistä se johtuu, koska kun farkut vetää päälle, se tuntuu ihan napakalta. Liekö sitten liiankin pieni! Toiset, puolet halvemmat mamat taas on ihan unelmat. H&M:n farkuissa ei ole mun käytössä ilmennyt mitään vikaa, vaikka joillakin kuulemma maharesorin alapuolella housunkaulus saattaa painaa ikävästi. Mamat ostin samaa kokoa kuin normaalistikin farkuissa (29") ja nyt ne alkaa olla pikkaisen tiukat, H&M:n farkut ostin kokoa 40, joka on ehkä yhtä kokoa normaalia isompi, ja ne mahtuu vielä oikein hyvin jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältähän saikin hyviä vinkkejä! :) Laitoinkin huuto.netissä jo parit tarjoukset menemään suositelluista mammafarkkumerkeistä :grin: . Ei ole niin justiinsa, jos eivät täydelliset ole, kun ei niistä niin paljon tule maksettua kuitenkaan.

 

Mulla nyt ei ihan vielä ole tarvetta äitiysfarkuille, mutta hyvä tietysti olla tällaistenkin hankintojen kanssa ajoissa ja olenkin nyt tuskaillut, kun äitiysfarkkuja ei tahdo löytyä leveälahkeisina mistään! Melkein kaikki äitiysfarkut on ihan pillit tai muuten kapealahkeiset (mulle ei persjalkaisena sellaiset oikein sovi :grin: ). Yhdet hyvännäköiset leveälahkeiset olen onnistunut näkemään, mutta ne maksaakin sitten 90 euroa, mikä on musta aika suolainen hinta housuista, joita tulee käytettyä about puoli vuotta (voisihan ne tietysti myydä, mutta tuskin niistä hirveän paljon kukaan maksaisi). Tai no, housuista ylipäätään :girl_haha: . Niinpä meninkin ebayhin tsekkaamaan tarjonnan, ja suosittelen muillekin raskausvaatetuskailijoille, sieltä löytyy mallia jos jonkinlaista ja vieläpä kohtuuhintaan :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Elloksella myydään myös äitiyfarkkuja, bongasin sieltä tällaiset leveälahkeiset. Eikä hintakaan ole paha ;)

 

Ostin itse tuolta kahdet Vertabudet-merkkiset äitiysfarkut ja olen tykännyt kovasti. Vastaavat kokoa ja maharesori on mukavan napakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös Benettonilla on kivoja äitiysvaatteita. Ostin itse Rodoksen matkalta rennot äitiysfarkut, joissa on matala vyötärö ja menevät varmaan myös myöhemmässä käytössä. Ja jos ei, niin huuto.netissä varmaan käy kaupaksi. :)

 

En tosin tiedä, mitkä myymälät myyvät äitiysmallistoa, mutta luulisi ainakin pääkaupunkiseudulta löytyvän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni oli myös nuoremman odotuksessa Benettonin äitiysfarkut ja tykkäsin niistä todella paljon! Ostin ne Helsingin Benettonista kun Turun eikä Tampereen myymälöissä ollut äitiysmallistoa. Parannusehdotus Benettonille siis girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli käytössä (oikeastaan melkein vuorotellen päällä koko raskausajan) h&m:n mammafarkut sekä kappahlin farkkulegginsit, jotka eivät siis olleet äitiysmallistosta. H&m:n farkut olivat kivat, mutta kuluivat melkein puhki haaroista, mikä ei tosin ole näin kovalla käytöllä oikeastaan ihme. Kappahlin farkkulegginsit olivat tosi kivan näköiset, mutta ihan loppuraskaudesta paksu ja jämäkkä vyötärökuminauha painoi pitkään istuessa alavatsaa vähän inhottavasti. Ne pysyivät myös hyvässä kunnossa, vaikka paljolla käytöllä olivatkin.

 

Suosittelen lantiomallisia farkkulegginsejä, niiden ei edes välttämättä tarvitse olla äitiysmallistosta. Esimerkiksi veromodat ja onlyn myyvät pieces-merkkisiä matalalantioisia. Minä käytin myös sen verran pitkiä toppeja/paitoja, että legginsit näyttivät ihan tavallisilta farkuilta. Kun ei osta mammamallistosta, käyttöä on myös raskauden jälkeen. Minulla ainakin oma raskautta edeltänyt koko mahtui hyvin päälle koko raskausajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni oli myös nuoremman odotuksessa Benettonin äitiysfarkut ja tykkäsin niistä todella paljon! Ostin ne Helsingin Benettonista kun Turun eikä Tampereen myymälöissä ollut äitiysmallistoa. Parannusehdotus Benettonille siis girl_haha.gif

Turussa on benettonilla äitiysmallistoa ainakin skanssissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ kiitos! Toivottavasti syksyllä olisi tarvetta tehdä pieni kierros Skanssiin girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boob:in farkku legginssejä tulin kehumaan!

 

Ostin pari viikkoa sitten Bebesin liikkeestä sellaiset ja ihastuin niin että oli pakko tilata vielä caprimittaisena ja mustana Ruotsin Boob:lta kun Bebesissä ei ollut kokoa enään. Näissä on aika niukka mitoitus. Normaalisti käytän kokoa S mutta nyt piti ottaa M-koko. Pienempi kiristi reisistä.

 

Toimitus tuli olle viikossa. Ainoa miinus on toimituksen kova hinta 15 € mutta minkäs teet kun ne oli pako saada :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Espritiltä mammavaatteita ja mm. myös farkut, joissa on ylimasuntuubi. Normaalisti mulle sopii Espritin farkuista koko 38, mutta nämä oli kyllä lähinnä kokoa 40 eli nyt liian suuret.

 

Mä ostin tänään Espritin vaalean harmaat farkkulegginssit Bebesin alesta ja mullakin näissä meni kokoa pienempi, kun yleensä. Ilmeisesti mammamallisto on sitten reilumman kokoinen kun normaali mallisto. Musta nämä Espritin farkut tuntui sovitettaessa tosi hyvältä jalassa, ihanan pehmeät ja joustavat. Toivottavasti ovat käytössäkin hyvät. Näiden normaalihinta olisi muuten ollut 80 euroa ja nut 70 % alessa vaan 24 euroa ja kokojakin oli hyvin jäljellä.

 

Muuten mun mammafarkut (ja kaikki muutkin mammahousut: yhdet shortsit ja pellavahousut) on kaikki H&M:lta. Ainakin toistaiseksi ne on olleet tosi hyviä ja uskon kyllä, että ne menee loppuun asti. Mä olen käyttänyt mammafarkkuja jostain viikolta 11+ lähtien, kun tavalliset ei enää menneet päälle mukavasti.

Edited by Ruuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin juuri ekat mammafarkkuni H&M:ltä, ja täytyy ainakin ensivaikutelman perusteella sanoa, että noin mukavia farkkuja en oo aikoihin ostanutkaan! :) kovasti ovat näyttäneet muutkin täällä tykkäävän kyseisen puljun farkuista.

 

Te, jotka olette jo synnyttäneet, oletteko pystyneet pitämään mammafarkkuja ihan loppuun asti, vai oletteko raskauden loppuvaiheessa joutuneet pukeutumaan väljemmin? Farkkujen suurkuluttajana kovasti toivon, että kykenen pitämään farkkuja - jos en juuri näitä, niin edes isompia - loppuun saakka... Mulla L.A. on siis 4.1.12. Jos olis viimeisillään kesällä, niin pukeutuminen helpottuis huomattavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jolanda: Itse en tykännyt pitää ollenkaan housuja/farkkuja loppuraskaudesta, kun odotin esikoista. Viimeisen kuukauden (ehkä parikin) kuljin mekoissa ja sukkiksissa. Esikoinen syntyi marraskuussa, joten syksyllä oli ihana pitää paksuja sukkiksia - puin joskus kahdet päällekkäin. Itsellä housut alkoivat painaa ikävästi nivusia raskauden loppuvaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, ja omat raskausajan farkut nyt toista odottaessa ovat H&M Mama -malliston pillit. Ihanan pehmeää materiaalia, mutta tuskin mahtuvat nykyisen kokoisina (36) enää loppuraskaudesta. Pidän sitten taas sukkiksia ja mekkoja. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen niiiiiin pettynyt noihin H&M farkkuihin. Ne ei istu kuin hetken ja sitten ne lörpähtää. Ekat ja vikat siitä puljusta. Hehkuttaa voin sitten noita mamaliciouksen farkkuja sekä nextin :girl_in_love: Mulla on nextin pillifarkut ja ne on niin täydelliset että piti ostaa toisetkin ettei ekat vain mene rikki kun käyttö on kovaa. Noi on vielä mahan alle tulevat joten tukevat varmasti jättimasua kivasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin viikonloppuna jopa kahdet Mamaliciouksen farkut ja hyviltä tuntuvat. Ostin samaa kokoa, mikä sopi minulle ennen raskautta (28/32). Nyt odottelen jännityksellä postista saapuvaksi Bebelanelta tilattuja housuja. Niissä ei ole vatsan päälle kangasta, kuten Mamaliciouksen farkuissa. Onko teillä kokemusta tällaisista äippähousuista? Toimivatko koko raskauden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin H&M pilli"farkkuja" 2kpl, näillä olen nyt syksyn mennyt. Ihanat ovat olleet malliltaan ja mukavuudeltaan, mutta toiset jo ihan lörpähtäneet :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans kahdet H&M pillifarkut. Tosi kivat, ihanan pitkä tuubi yläosassa, riittää koko masun päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites