Sign in to follow this  
Followers 0
mimmynmama

Tilavimmat hyökkäysvaunut

4 posts in this topic

Olisin kiinnostunut vaihtamaan phil&teds sisarusrattaamme johonkin mukavemmin kulkeviin, jousitettuihin ja mielellään valtaisan kokoisiin istuinrattaisiin.

Kokemusta on yhdistä valtaisan kokoisista simo rattaista ja niitä jäi todella kova ikävä....

Vaatimuksia olisi:

-tilava istuinosa (saatetaan käyttää ohjeidenvastaisesti kahdelle pienikokoiselle lapselle niin että hiukka selkänojaa alemmas ja poikaset perättäin istumaangrin.gif)

-iso alakori

-Säädettävä työntöaisa

-neljä suurta, kevyesti pyörivää rengasta...

plussaa:

-käsijarru

-heittoaisa

 

Tilanne meillä seuraava: pienin ei viihdy rattaissa kuin päiväunien ajan. Manduca paljon käytössä. Isompi jaksaa kävellä pikkumatkoja, mutta äiti hinkuu vauhdikkaammalle lenkille, joten ainakin isompi olisi hyvä saada kyytiin. Äiti itse kovin lyhyt, joten siksi perus kuomurattaat ovat kömpelöt kun niiden työntökorkeus on useimmiten melko korkeahko. Pulkassa talvella molemmat viihtyneet hyvin sylikkäin istuen, joten haaveena olisi koittaa vastaavaa rattaissa. Jos tilanne kääntyisi nurinkurin, seisomalaudan hankkiminen helpottanee ongelmaa nimeltä 2lasta, yhdet rattaat.

Nyt toivoisin siis vinkkejä parhaimmista vankkureista joilla jyrätään vaikka yli kivien ja kantojen jos tarve vaatii (ripaus off-road meininkiägrin.gifgirl_wink.gifgrin.gif).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen joskus muutama kuukausi sitten työntänyt kuomurattaissa meidän neitiä (05/09) ja serkkupoikaa (05/08) niin, että istuivat peräkkäin. Valitettavasti vaan rattaiden painoraja tulee helposti vastaan ja ainakaan nuo lapsoset (molemmat ennemmin pieni- kuin isokokoisia) eivät hyvin mahtuneet istumaan. Istumatilan pituus riittää, mutta kahdet jalat eivät mahdu samaa aikaa turvakaaren alta. Käytännössä taaempi joutui siis laittamaan vähintään toisen jalan levälleen reunan yli, mikä ei ole kovin mukava tapa matkustaa. Eli itse suosittelisin tuota matkustustapaa todellakin vain lyhyelle matkalle, ei kunnon lenkille :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen nähnyt kahta lasta kuljetettavan emmaljunga scootereissa niin, että toinen lapsi istuu "istuimella" ja toinen pystyssä olevan jalkatuen päällä. Ihan toimivannäköisesti ovat siinä olleet ;) Mutta tuskin rattaille tekee kovinkaan hyvää. Ja nykyään scootereissa on muovinen jalkatuki, joten se ei varmaan tähän oikein käy. Vanhoissa olikohan 2009 ja alle on kunnon metallinen jalkatuki ja se on ainakin melkoisen tukeva. Mites siis sellaiset?

Share this post


Link to post
Share on other sites

On totta ettei tuollainen matkustustapa ole kovinkaan ergonominen. Meidän poikien yhteen laskettu paino on tällä hetkellä 20,5kg joten ihan heti ei rajat pauku vastaan kun ovat niin pikkuisen kokoisia ja hinteliä. mutta pienin on lähes poikkeuksetta manducassa, joten isompaa varten lähinnä ajattelin. jos jostain kohtalon oikusta pienin alkaiskin viihtyyn rattaissa niin sitten lienee jo aika siirtyä seisomalaudan käyttöön isomman kanssa (ikää kohtsillään 3vuotta).

Onko kokemuksia muista rattaista kuin scootereista? Niitä olen monen kuullut suosittelevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0