Ladybird

Millä vaatteilla sairaalasta kotiin?

211 posts in this topic

Mulla oli päällä äitiyshousut, valkonen imetys-tpaita ja valkonen neuletakki. En olis todellakaan mahtunut vanhoihin housuihin (en oikeastaan vieläkään <_< ..)! Oli ihanaa pukea omat pikkuhousut jalkaan (niiden kamalien verkkopikkareiden sijaan) ja tunkea sinne paksuin yöside mitä kaupasta löyty. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kotiuduin äitiyshousuissa ja äitiys/imetyspaidassa. Mahaa oli vielä sen verran jäljellä, että housut pysyivät mainiosti ylhäällä. Alapää oli sen verran tikattu, että mitään farkkuja (edes äitiys-) ei olisi tullut edes mieleen laittaa jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ylimaarainen mamma verkkapuku pakattuna juuri kotiin tuloa varten. Ja onneksi oli silla olisi ollut turha haaveilla mistaan tiukemmasta tai tyylikkaammasta. Ensinnakin mahaa oli viela sen verran ja toisekseen hatasektion takia olisi ollut kivuliasta pitaa mitaan matala vyotaroista housua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa äitiysfarkuissa joissa sairaalaan tulinkin. Ei puhettakaan normaalivaatteista. Näytin varmasti raskaanaolevalta kotiin tullessani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa lähdin kuin millä olin sinne mennytkin, eli äitiysfarkut (joita tosin hieman kiristin) ja äitiyspaita, alla ihan tavalliset alusvaatteet, paitsi että ne sairaalan verkkohousut jäi jalkaan (ja tuli niitä laukkuun parit mukaankin, ne oli niin mukavat!). Mulla ei siinä vaiheessa ollut vielä imetysliivejä hankittuna, kun koko tuntui niin vaihtelevan ettei viitsinyt ostaa montaa kokoa varoiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa lähdin kuin tulinkin, eli äitiyshousuissa ja neuleessa. Äitiyshousut olivat hyvä valinta, ei tullut hiertäviä tai kiristäviä nappeja tms. sektiohaavan kohdalle. Housut olivat tosin tuskaisen isot, sillä kaikki vähäisetkin raskauskilot katosivat mahan mukana jo sairaalasta lähtöön mennessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tarkotus lähteä samoilla housuilla millä sairaalaan meninkin, mutta ei mahtunu vetskarit ja nappi kiinni.. Oli niin pahasti jälkiturvotusta...Että kannattaa varata mukaan esim. olohousut koska ne farkut ei välttämättä mahu sitte päälle, eikä oo muutenkaan kovin mukavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli mustat äitiyshousut paksua trikoota ja musta imetyspaita. Oletin, että musta vähän kaventaisi enkä näyttäisi niin paksulta :lol: (ei muuten auttanut :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menin ja lähdin samoilla vaatteilla. Housuihin oli tullut reilusti tilaa, mutta eivät ne päältä pudonneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei pienentynyt vatsanseutu oikeastaa olleenkaan vielä laitoksella vaikka vaavi olikin jo ulkona. Raskauslökähousuissa kotiuduin. Siinä oli niin onnen- ja rakkaudenhurmassa ettei haitannut vaikkei ihan hehkeänä kauniissa vaatteissa ollutkaan. Puhdas t-paita ja uudet imetysliivit taisivat olla kyllä päällä.

Enemmän pähkäilin, mitä lapselle päälle kotiin lähtiessä. Lapsen piti olla suloisissa vaatteissa! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mammahousuissa, imetysliiveissä (jotka on muuten pienet) ja topissa. Ongelmia tuotti omat alushousut joiden vyötärönauha tuli just leikkaushaavan kohdalle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua, minä en muista! :blink:

 

Mutta jotenkin sellainen olo on, että ihan hupparissa ja sellaisissa verkkareissa lähdin kotiin. ;) En edes ottanut minkäänsortin farkkuja sun muita mukaan, kun ei ne olisi mahtuneetkaan päälle. Ei varmaan viikkoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni sellaisissa joustavissa äitiyshousuissa ja äitiysneulepaidassa. Sektiohaavan kanssa ei olisi kyllä voinutkaan mitään farkkuja tai tiukkoja housuja pitää, eivätkä ne olisi sen puoleen mahtuneetkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiysfarkuissa (jotka olivat sopivat jo ostaessa, kun mahaa ei vielä ollutkaan - farkkuosa siis oli tosi matalalanteinen, ja ylempänä vain resori massua varten) tulin ja menin, ja samoja housuja pidin vielä pari viikkoa synnytyksen jälkeenkin. Paitana oli äitiystrikooneule, joka kans on niin joustava, että menisi tavallisenakin paitana täysin. Jättikokoisen takin vaihdatin miehellä kevyempään malliin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olin onneksi tajunnut käskeä miehen tuoda mulle kotiutumisvaatteiksi tarpeeksi rennot ja löysät housut, sillä mahaa oli vielä jäljellä ja toisekseen myös mulla ei sektiohaava olisi tykännyt kiristävästä vyötäröstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todella löysät farkut ja rintojen kohdalta AIVAN liian pieni imetyspaita. Kotiuduin sitten hikisessä lörpähtäneessä paidassa, jossa tulin sairaalaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiyshousuissa ja imetyspaidassa. Tosin äitiyshousuista sai vetäistä kuminauhaa taas kireämmälle. Mutta mitään farkkuja en ois voinut kuvitellakaan laittavan päälleni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiyshousut ja normaali pitkähihainen trikoopaita. Olin ostanut tuon paidan (yhtä kokoa suuremman kuin mitä normaalisti käytän) ihan kotiintuloa varten, mutta eipäs se meinannut mahtua päälle millään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joku äitiys/imetyspaita ja huppari, pehmeät imetysliivit ja loppuraskaudesta ostetut äitiyshousut, jotka tosin meinasi tippua jalasta..mutta hyvä että oli löysät, kun takalisto ei kärsinyt edes istua, jotenkin kummallisesti lojuin takapenkillä matkan kotiin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli mammafarkut (pehmeätä kangasta eikä liian kireät) enkä olisi voinut kuvitella laittavani tavallisia housuja ihan vain hankaamisen takia. Alakerta oli hieman tikeistä arka... Yläosana oli Boobin valkoinen imetystoppi ja pehmeät imetysliivit sekä siinä päällä uusi pitkähihainen pikeepaita, mikä oli ostettu vain mielenvirkistykseksi ja siksi, että olisi kivat uudet vaatteet.

 

Ne vaatteet, millä yöllä sairaalaan menin eli jumppatrikoot, musta t-paita, huppari ja toppaliivi olivat olleet synnytysvaatteina. Ei tietenkään päällysvaatteet. ;) En siis vaihtanut missään vaiheessa sairaalan vaatteisiin, kun synnytys meni niin vauhdikkaasti eteenpäin.

Edited by JackieO

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:n ihanat mustat äitiysverkkarit, jotka eivät purista eivätkä kiristä mistään. Ja H&M:n musta imetystoppi ja sen päällä fleecetakki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoilla äitiyshousuilla kuin sairaalaan meninkin. Päällä tais olla myös h&m:n hihaton imetyspaita ja villatakki. Imetysliivit oli jostain tarjouksessta ostettu jo monta kuukautta ennen la:a ja ihme ja kumma sopivat täydelllisesti, ja sopivat edelleen. Housujen alla tais olla sairaalan ihanaakin ihanammat verkkopikkarit :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alushousut oli ongelmalliset kun sektiohaava oli niin kipeä, että kaikki omistamani lantiomalliset pikkarit aiheuttivat kipua haavaan (yläreuna osui juuri haavan kohdalle). Jouduinkin sitten ostamaan parit mummo alkkarit <_< , jotka eivät hiertäneet haavaa

 

Juuri näin! Kotiin tulin verkkareissa ja aika pitkään pidin kotona pyjamahousuja ja kodin ulkopuolella äitiysfarkkuja. Mutta laskihan se turvotus vihdoin ja kilot hävisivät, ja sektiohaavakin parani. Aluksi iho oli kyllä niin kipeä että mitään puristavaa vaatetta ei voinut kuvitellakaan survovansa päälleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiysverkkareissa ja -t-paidassa. Sairaalan verkkopikkarit nappasin myös mukaani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now