Ladybird

Millä vaatteilla sairaalasta kotiin?

211 posts in this topic

Samoissa vaatteissa, joissa menin sairaalaan (onneksi laitoin ne juuri ennen sairaalaan lähtöä, joten olivat suht. puhtaat.) Minulla oli myös pakattuna normaali t-paita ja entiset löysät housut, mutta minulla vatsan ja lantion palautuminen kesti (ja kestää yhä) sen verran kauan, etten niihin vieä sairaalsta lähtiessä mahtunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa kuin sinne sisälle menin, paitsi pikkarit oli sairaalan verkkopöksyt kuten Nappulallakin. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samat vaatteet tais olla mullakin, ainakin äitiyshousut ja paita. Imetysliivit. Puhtaat pikkarit (ei puristavat) ja sukat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli verkkarit ja sitten sama äitiyspusero, joka oli päällä sairaalaan tullessa. Pusero meinasi vähän kiristää rinnan kohdalta, mutta mahtui onneksi kuitenkin päälle...Meikkipussikin oli mukana, mutta eipä tullut mieleenkään alkaa meikkaamaan ennen sairaalasta lähtöä, vaikka etukäteen olin niin kuvitellut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulla oli Espritin uusi pitkähihainen trikoopaita (tarkoituksella ostettu piristykseksi kotiinpaluuta silmällä pitäen), musta trikoohame ja mustat uudet trikoiset legginsit hameen alla. Ei puristanut, ei kiristänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli mustat äitiyshousut (meinasivat tippua, mutta hyvä niin, eipähän ainakaan kiristäneet tai hiertäneet mistään), vaalean turkoosi -paita ja valkoinen bleiseri.

 

(Kotiutumisvaatteet olivat siis ensimmäiset omat vaatteet päällä synnytyksen jälkeen. Siitä piristyi kummasti :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juu, ei tosiaan kannata pakata mukaan farkkuja tms.! Paikat voi olla kipeet ja pelkkä ajatus farkkujen käyttämisestä saattaa tuottaa tuskaa..

Niinpä ;)

Itse en erityisemmin tykkää farkkuja pitää normaalistikaan (epämukavampaa vaatekappaletta en osaa kuvitella)...

 

Itselläni oli musta äitiysliivimekko (siis nätti sellainen, ei mitään tanttamallia ;)), jossa olin sairaalaan mennytkin (ja jolla pärjäsin lähes koko loppuraskauden eri paitayhdistelmin, todella käytännöllinen vaate! :wub: ), eri paita vain kuin mennessä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalivaatteista turha haaveilla vielä pitkään aikaa...ainakin omalla kohdalla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies toi varaamani vaatteet mukanaan kun tuli hakemaan. Oli varannut housut mitkä ei kiristäisi ja olisi säätö mahdollisuutta mutta sektion jälkeen kuitenkin laitoin vielä mukavammat äitiyshousut jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta -vaatteisiin et varmastikaan mahdu. Sitäpaitsi jos olet käyttänyt tyköistuvia housuja, et todellakaan halua niitä jalkaasi laittaa heti synnytyksen jälkeen. Itse ostin sellaiset kivat plyysihousut, joissa oli solmittava naru vyötäröllä. Siis sellaiset oloasu-housut. Ja paitana itselläni oli imetystoppi ja siinä päällä sitten joku takki. Tuolloin oli keskikesä siis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiysvaatteissa palailin kotia, ei ollut puhettakaan että jotkut muut vaatteet olisi mennyt päälle, lantio tuntui niiiiiin leveältä. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alunperin ajattelin, että tulen kotiin samoilla vaatteilla kuin sairaalaan menin (äitiysolocolleget ja pitkähihainen trikoopaita), mutta kotiutumisen ollessa käsillä, teki mieli pukeutua vähän paremmin. Mies toi sairaalaan mustat äitiyshousut (jotka olivat jo liian isot, mutta pysyivät kuitenkin ylhäällä) ja kivemman trikoopaidan. Vielä kun päälle sai uuden villakangastakin, oli kiva lähteä kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin varannut väljät pohjepituiset sammarit ja mustan, väljän imetyspaidan sekä neuletakin. Lisäksi normaali talvitakki ja kengät, jotka sujautetaan jalkaan (ei solkia tai nauhoja). Housut olivat hieman optimistinen veikkaus, mutta menivät sentään päälle, vaikka sektioarpea kiristi vähäsen. Polvisukat sen sijaan olivat virhearvio, niiden jalkaan saaminen kumartelun kautta kävi vähän kurjaa. Ne vaatteet, joissa tulin sairaalaan, olivat aika kamalassa kunnossa (hikeä ja lapsivettä), joten onneksi en niiden varaan laskenut.

 

Sairaalassa minut oli vallannut jonkinlainen potilasmentaliteetti (olin kyllä ollut pari ekaa päivää tosi kipeä ja avuton muutenkin), mutta heti kun sain omat vaatteet taas päälle, reipastuin ja aloin päästä itseni ja tilanteen kanssa sinuiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tulin samoissa äitiysfarkuissa, joissa meninkin. Ne pyöri kyllä jalassa, masu litistyi sen verran nopeaan. Paita oli ongelma, rinnat kun olivat varsin pinkeänä.

 

Alapää oli kyllä hellänä synnytyksen jälkeen, mutta millä tahansa housuilla istuminen olisi ehnyt yhtä kipeää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoilla vaatteilla kuin mennessä; jäin sairaalaan rv 38+5 tarkistuskäynniltä ilman mitään sairaalakassin pakkailuja... Kotiin lähtiessä oli siis päällä mammafarkut, jotka eivät olleet mitenkään erityisen lörpöt (sektionkin takia maha oli vielä aika turvonnut), neule, A-linjainen lyhyt villakangastakki ja 9 sentin korkkarit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin kotiin samoissa vaatteissa, missä menin synnyttämäänkin. Olihan ne tosi väljät, mutta en kokenut tarpeelliseksi pyytää miestä tuomaan muitakaan vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

collegehousut ja sama neulepaita millä menin sairaalaan. Olin kyllä pakannut t-paidan mukaan, mutta en sitten mitään siihen päälle sopivaa paitaa.. Ja sitten oli lenkkarit ja toppatakki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa palasin kotiin. Ei olis tavalliset housut mahtuneetkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnyttämään lähdin mammaverkkareissa enkä niissä kyllä halunnut kotiutua - kotiutumisvaatteiksi mies toi mammahousut ja uuden ihanan paidan, oli tosi kivaa olla vähän tavallisemmissa vaatteissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkkareissa ja trikoopaidassa, oli mukavimmat mahdolliset päällä sillä hetkellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoissa vaatteissa mitkä oli mennessäkin eli äitiysvaatteissa. Housut ja joku paita. Eipä nuo vanhat housut mahdu vieläkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now