Mrs-W

Raskaus ja kissat

137 posts in this topic

Meillä neuvolassa sanottiin heti et kissan vessan siivous siirtyy nyt miehelle. Meillä se oli siirtynyt miehelle jo sinä päivänä ku plussa tuli. Vähän jopa pelkäsin et neuvolassa sanottas et ei se niin tarkkaa ole, mutta onneks meni niinku halusin. Mä oon aina huolehtinu kissan vessan siivouksen ja halusin et mies saa myös sen kokemuksen. Mies ekan viikon jälkeen ihmetteliki et miten toi kissa käy jatkuvasti kakalla. :D Niinpä. Lisäks sen vessan pesu on musta rasittavaa. Aina ku sitä alkaa pesee ni huomaa ettei meillä ole uusia hiekkoja valmiina. Nyt mies on kokenu senki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on ottanut hoitaakseen hiekkalaatikon putsaamisen ja muutenkin koitan varovaisempana olla, mutta samaan tapaan kyllä hellittelen kissoja kuin aiemminkin. Molemmat ovat kyllä täysin sisäkissoja.

 

Testaamista aion silti vaatia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle eivät suostuneet tekemään toksotestiä, en muista enää perusteluja, mutta hiekkalaatikon siivouksesta neuvolassa kehottivat mua luopumaan.

 

Mä olen kuullut vinkin, ja aion sitä kokeillakin, että kun me hankitaan sänky ja vaunut, laitetaan ne ensin tyhjänä ja pohjalle jotain kovaäänistä ja hankalaa, esim. tyhjiä pulloja/tölkkejä joissa sisällä kiviä. Jos kissa sinne uteliaisuuttaan kertaalleen meneekin ihmettelemään, tuskin toiste kiinnostuu pomppaamaan pinniksen/vaunujen sisäpuolelle. Lisäksi hommataan kissaverkko ainakin vaunuihin, kun täällä kulkee muidenkin kissoja pihapiirissä. Meidän kissa on niin mukavuudenhaluinen, että voisin hyvin kuvitella sen hakevan lämpöä ja pehmeyttä pinnasängystä ja pahimmillaan nukkuvan vauvan päältä. Eniten pelkään että vauva tukehtuu kun kissa nukkuu sen päällä. Meillä kissa ja koira ei saa nukkua sängyssä, mutta niin vaan kisu välillä löytyy töistä tullessa sängyltä makoilemasta, vaikka tietää joutuvansa inhan vesisuihkun kohteeksi siitä.

 

Voi olla, että meidänkin kissa muuttaa omaehtoisesti ulos keväällä kun vauva syntyy, sen verran se karttaa muutenkin kovia ääniä ja uusia ihmisiä :P Vaan eiköhän noista kavereita ajan kanssa tule :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä olen kuullut vinkin, ja aion sitä kokeillakin, että kun me hankitaan sänky ja vaunut, laitetaan ne ensin tyhjänä ja pohjalle jotain kovaäänistä ja hankalaa, esim. tyhjiä pulloja/tölkkejä joissa sisällä kiviä. Jos kissa sinne uteliaisuuttaan kertaalleen meneekin ihmettelemään, tuskin toiste kiinnostuu pomppaamaan pinniksen/vaunujen sisäpuolelle.

 

Mä harkitsin appelsiininkuorten laittamista (jossain kipossa siis) pinnikseen ja vaunuihin, koska kissat inhoaa sitrusten hajua ja meidän kissat varsinkin :lol: Rupesin vaan mietityttämään jos se appelsiinin haju tarttuukin vaunuihin ja pinnikseen ja ne haisee sitten vauvan nenään... :huh:

 

Tuohon eläinten paijaamiseen on ihmisillä monenlaisia suhtautumisia, joten ne tiukimmat suositukset saattaa tulla sellaiselta suunnalta, joka ei muutenkaan eläinten hellimistä ymmärrä. Eli siis jos vaikka neuvolassa sanotaan, että ei kannata kauheasti silittää ja pitää sylissä kissoja, saattaa se ohje tulla terkalta, joka pitää itse sitä ääretöntä hellimistä muutenkin omituisena. Mä jollekin tutulle sanoin, että pussaan monesti mun kissoja päälaelle ja se oli ihan kauhuissaan, on kuulemma sen mielestä likaista ja ällöä (oli pakko lisätä vettä myllyyn ja kertoa sille että pussaan töissä joskus lehmiäkin :lol: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kissojen menosta pinnikseen. Tyhjänä sitä harrastetaan meilläkin, mutta jos vauva on pinniksessä, niin kissat ei kyllä sinne mene. Ne siis itse vapaaehtoisesti karttaa vauvaa, ainakin esikoisen kohdalla meni näin.

Samanlainen kokemus on mullakin, meillä oli jo esikoisen aikaan kolme kissaan ja ihan vauvan lähelle ne eivät menneet vaikka muuten pinnasängyssä pitikin välillä käväistä. Kissat kyllä saattoivat tulla meidän sänkyyn nukkumaan samaan aikaan kun olimme vauvan kanssa siinä unilla mutta pitivät reilun turvavälin. Kissat myös olivat vauvaa kohtaan hyvin suojelevia, jos vauva itki oli kolme karvaista kuonoa heti katsomassa mikä on hätänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kissoja täälläkin. Niiden sängyssä nukkumisen estäminen on lähinnä kuin estäisi vettä virtaamasta. Jotenkin kissojen silittämisen välttäminenkin tuntuu oudolta, koska on sitä kissan 'pöpöä' mitä lie kuitenkin ympäriinsä asuntoa.

 

Hiekat olen nyt vaihtanut kumihanskat kädessä, kun niin neuvotaan tekemään. Toki eipä ennenkään ole kissanhiekkaan ja -kakkaan tullut käsin koskettua sitä vaihtaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi kissaa, joita ahkerasti halailen ja pussailen joka päivä. Lisäksi kissat nukkuvat makuuhuoneessa, yleensä molemmat mun päällä. En kauheasti jaksa tästä asiasta stressata.

 

Hiekat kuitenkin olen nyt raskauden aikana putsannut kumihanskat kädessä.

 

Kissat varmaankin aavistavat "salamatkustajan" läsnäolon, kun ovat muuttuneet nyt aivan supersosiaalisiksi ja haluavat olla lähellä koko ajan. Nytkin toinen köllöttää tässä kannettavan vieressä pöydällä.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kissat varmaankin aavistavat "salamatkustajan" läsnäolon, kun ovat muuttuneet nyt aivan supersosiaalisiksi ja haluavat olla lähellä koko ajan. Nytkin toinen köllöttää tässä kannettavan vieressä pöydällä.

 

Sama homma täällä, vaikka viikkoja vasta puolet vähemmän. Ehkeivät kissat ihan tiedä, mistä kyse, mutta niin vaistojensa varassahan ne elelevät, että tuskin himaan yllättäen tupsahtaneet hormonimäärät voisivat jäädä huomaamatta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Täällä kans ihan samaa, heti raskauden alusta lähtien toinen kissoista on aivan hillittömän hellyydenkipeä ja hakeutuu seuraan ja "hoivaa". :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 5 kissaa ja nukkuvat meidän kanssa sängyssä jos mahtuvat, aina siellä muutama on jos ei kaikki ole mahtuneet grin.gif

 

Ennen makoilivat mun masun päällä, mutta nyt vaistonneet eivätkä enään tule siihen. Osasyynä voi olla sekin, että kun minusta alkoi tuntumaan epämiellyttävältä niitä aina tuuppasin alas...

 

Meillä mies hoitaa hiekkalaatikot nyt, itsellä kaikista hajuista herkästi nykyään tulee yökkäysrefleksi muuten ehkä hanskojen kanssa putsailisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä se on sitä perinteistä eläinrakkaan pyrkimystä inhimillistää lemmikkejään mutta eilenkin nukkumaan mennessä kun kissat olivat niin kyljessä kiinni, kuin vaan pääsivät, tuli sellainen olo että tosiaan "hoivaavat".

 

Ja iso elämänmuutoshan se niillekin tulee olemaan, joten koen tärkeäksi sen, että koittaa pitää kaiken mahdollisimman normaalina, ettei se mahdollinen uusi tulokas perheeseen sitten olisi kissojen mielestä tunkeilija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi sisäkissaa, jotka saavat nukkua samassa sängyssä meidän kanssamme. Mies on aina hoitanut kissanhiekkakipan tyhjennyksen, minä vain ääritilanteessa. Itse olen ollut lapsuudesta asti niin ulko- kuin sisäkissojen kanssa tekemisessä, ollut mm. kätilönä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 6 kissaa. Ukko hoitanut hiekkalaatikot siitä asti kun tulin raskaaksi. Tosin hätätilanteissa oon itse siivonnut hanskojen kanssa, noin viitisen kertaa ehkä.

En oikeestaan edes pelkää toksoplasmoosia, mutta silti varmuuden vuoksi mies siivoo hiekat. Toksoplasmoosiin kun saa vastustuskyvyn kun sen kerran sairastaa ja oon ihan lapsesta asti temunnut kissojen kanssa ja muistan kun pikkutyttönä hiekkalaatikolla ihmettelin kissankakkaa, et miks savi haisee niin pahalle :D Uskoisin siis sairastaneeni moisen jo, niin ei oo vauvalla vaaraa. En mä kyl vasta-ainetestehinkään mennyt. Meidän mirrit on ihan sisäkissoja.

 

Ja tossa toukokuussa ihan paljain käsin elvyttelin kissanpentuja, kun syntyivät keisarinleikkauksella. Samaten oon samojen pentujen pissoja siivoillut lattioilta, kun täällä ovat kasvaneet. Tänään lähtevät uusiin koteihin ja meidän 8 kissasta tulee taas "vain" 6..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi sisäkissaa ja ensi vuoden helmikuussa sitten vauvakin. Olin aikaisemmin ajatellut, että jätän kissanvessojen siivouksen miehelle, kun tulen raskaaksi. Sattuipa kuitenkin niin, että tulin raskaaksi loppukeväästä, mikä tarkoitti sitä, että asuin yksin kissojen kanssa rv 6+2 alkaen rv 11+6 saakka miehen kesätöiden takia (mies käväisi kotona juhannuksena parin päivän ajan). Näinpä luonnollisestikin jouduin nuo hiekkalaatikot raskaudesta huolimatta putsaamaan. Pesin putsauksen jälkeen kädet huolellisesti ja laitoin käsidesiä.

 

Nyt sitten kun mies on palannut kotiin, se on ottanut hiekkalaatikoiden siivouksen vastuulleen, paitsi että se ei kovin hyvin ole vastuutaan hoitanut :rolleyes: . Minä siivoaisin laatikot joka päivä huolellisesti, kun taas mies siivoaa ne joka toinen tai jopa joka kolmas päivä ja silloinkaan se ei kaikkia pikkumurusia sieltä hiekasta siivilöi ja niinpä se hiekka alkaa nopeammin haistakin. Mua ärsyttää tämä ihan suunnattomasti, ja olenkin miettinyt, että taitaisi olla hygieenisempää ja parempi, että kuitenkin siivoaisin ne laatikot itse, vaikka se miehen homma nyt oikeastaan olisikin :girl_sigh: . En mä sitä kissanpaskaa mitenkään kuitenkaan syö siinä laatikkoa putsaillessani. Nalkutus ja nätit pyynnöt ei auta kuin ehkä päivän tai kaksi, jos sitäkään.

 

Kissat ei tule yöllä makuuhuoneeseen, koska herään niiden sähläykseen koko ajan ja lisäksi tuo ahmattikissa alkaa jo neljän-viiden aikaan aamuyöstä vinkua ruokaa. Päivisin kissat kuitenkin useinkin nukkuu sängyssä ja niitä pidän sylissä ja silittelen ihan normaalisti, mitä nyt vältän niiden takapuoliin koskemista (ja jos kosken, niin sen jälkeen huolellisesti pesen kädet). En mitenkään hysteerisesti pelkää toksoplasmoosia, todennäköisesti olen sen jo joskus aikoinaan sairastanut, kun olen koko ikäni ollut kissojen kanssa tekemisissä ja useamman kesän puutarhatöissä. Ajattelin sen vasta-ainetestin neuvolassa kuitenkin pyytää.

 

Kovasti toivoisin, että kissat ja vauva tulisivat keskenään toimeen. Meidän kissoilla ei lapsista juurikaan ole kokemusta. Yhdesti meillä on kissojen elinaikana ollut vauva kylässä ja sen nuo aikalailla täysin ignoorasivat. Kovin huomionkipeitä nuo kyllä usein ovat, joten täytyy sitten vauvan tultua yrittää huomioida heitäkin kuitenkin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aamuaurinko, kuulostaapas tutulta tuo miehen hiekka-astian siivousinnostus. Meillä tosin siivotaan vain aamuisin, kun itse siivosin ennen raskaaksi tuloa vähintään 2 kertaa päivässä. 3 hiekkalootaa ja 6 aikuista kissaa, mielestäni täytyisi useammin siivota. En tiedä onko herkistynyt hajuaisti vai mikä, mut musta ainakin tuntuu et hiekkaboksit haisee nykyisin pahemmalle.

Ajattelin ottaa taas siivouksen omiin käsiini kun vauva on maailmassa ja pystyn kyykkimään laatikoitten äärellä.

Kissojen peräpäätä en oo vältellyt. Nytkin kissan persus mun kädessä kii ku makaa näppiksen vieressä ja koitan kädellä pitää sitä pois näppiksen päältä painamassa ihme yhdistelmiä.

Sen toksoplasmoosin saa käytännössä silleen, että syö noin vuorokauden vanhaa kakkaa. Niin mulle ainakin yksi raskaana ollut kissaihminen kertoi, kun alkuraskaudessa hermoilin sille toksoplasmoosista. Sanoi ettei tartte peräpäätä vältellä rapsutuksissakaan.

 

Ja yleensä kai vaan ulkokissat kantaa toksoplasmoosia, ne saa sen syömällä jotain sielä luonnossa. Oliko ketun kakkaa tmv...? En nyt muista. Tosin voihan tuo kulkeutua omissa kengissä kotio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kans kaksi kissaa, ja heti kun sain tietää, että raskaana olen, mies on huolehtinut kissojen hiekkalaatikon siivoamisesta ja pesusta. Välillä kyllä joutuu sanomaan, että viitsitkö tyhjentää kun kikkareita on laatikossa. Mutta päivisin kyllä sen tyhjentää.

 

Neuvolassa tuli puheeksi tuo, että meillä on kissoja, niin siellä sanovat, että oon saattanut sen toksoplasmoosin jo "sairastaa". Meillä kun on ollut myös ennen kissoja marsuja ja kesyrottia, joista myös sen tokson on voinut saada.

 

Meillä kissat nukkuu myös yöt sängyssä, jos laittaa makkarin oven kiinni yöksi ettei kissat pääse sänkyyn, niin siinä huudossa ja oven raapimisessa ei nuku pirukaan. Ja toinen kissoista nukkuu vielä minun tyynyn vieressä :girl_wink:

 

Itse en siis pelkää, että saisin toksoplasmoosin, mutta mies on sen verran huolehtivainen tässä asiassa, että ihan mielellään huolehtii kissojen hiekkalaatikon siivoamisen. Periaatteessa voisin itsekin sen siivota, mutta kerran mies haluaa siivota, niin se suotakoon hänelle :grin:

 

Itsekin jännään miten kissat suhtautuu tulevaan ipanaan, koiria ne ei voi sietää ainakaan eikä toisia kissoja... Kerran on meillä käynyt vajaa 3 vuotias poitsu, ja ainakaan siitä kissat ei välittänyt mitään :girl_smile:

 

Oon muuten huomannut saman, että kissojen hiekkalaatikko haisee nykyään ihan hirveälle, vaikka se olisi juuri siivottu. Yleensä tuo haju tulee voimakkaana vastaan, kun tulee ulkoa sisälle. Monesti olen kiertänyt huoneet läpi, että eihän ne ole kuseksinut johonkin. Mies ei taas haista kusen hajua sisälle tultaessa :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille muutti eilen kolmas kissa, oikea hurmuripentu. Ehtii juuri sopivasti tottua meidän kahteen muuhun kissaan, ennen kuin vauva saapuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nania, mä olin jotenkin ihan unohtanut, että tosiaan se laatikoiden siivoaminen ei isomman mahan kanssa ehkä niin helppoa olekaan. En siis tajunnut, että tää munkin maha varmaan tästä kasvaa vielä :D. Sinänsä tietysti olisi parempi, kun totuttaisi miehen nyt siivoilemaan noita, jos sitten myöhäisemmässä vaiheessa siitä tulisi oikeasti hankalaa, mutta kun tuntuu, että se ei pidä asiaa yhtään tärkeänä. Munkin mielestä meillä laatikot haisee pahemmalta kuin ennen (ja tuo avolaatikko kyllä näyttääkin...), mun ensimmäisiä raskausoireita olikin se, miten haistoin vasta siivotun kissanvessan yllättävän kauas :girl_haha: .

 

Meidän toinen hiekkalaatikko on vieläpä eteisessä, niin onpa tosi kiva, jos tulee vaikka vieraitakin, niin ensimmäinen asia, minkä ne haistavat, on kissan jätökset :girl_mad: . Äsken mieheltä kysyin, että koska se on nuo laatikot viimeksi siivonnut, ja vastaus oli, että ei hän muista :hysteric: . Että olkaa tyytyväisiä te, joiden miehet oikein mielellään siivoavat ne laatikot.

 

Arby: Oi ihanaa! Mä niin himoitsisin kolmatta kissaa, mutta oon yrittänyt ajatella järkevästi, kun ei me nyt varsinaisesti tarvita kolmatta kissaa. Ja toisaalta oon jotenkin naiivisti optimistisena miettinyt, että äitiyslomahan olisi juuri hyvä ajankohta ottaa uusi pentu, kun sitten sen ei tarvitsisi olla yksin päiviä :rolleyes: . Eri juttu sitten, että olisiko sille oikeasti aikaa. Ei sitä näin esikoista odottaessa tajua, miten kiinni siinä vauvassa tulee sitten olemaan. Tarkastelen tilannetta siis keväällä uudestaan :grin: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hih, eihän 3 kissaa ole vielä paljoa ;) Meillä on 6!

Ja nyt kun oon jääny äitiyslomalle, niin oon suunnitellu pentueita. 2 olis suunnitelmissa. Mulla siis on ihan virallinen, rekisteröity kasvattajanimi ja rotukissoja. Yks pentue mulla jo oli. Syntyi kun olin vielä töissä, mutta jäin pian äippälomalle, niin oli kivasti aikaa pennuille. Nyt odottelen toisen naaraan juoksuja, mies jo katsottuna sille. Kolmas kyl juoksee ja sillekkin on pennut suunnitelmissa ja mies katsottuna, mutta vielä ei voi astuttaa (vaikka haluisin ton hemmetin huudon loppuvan), kun ei oo tarvittavat testit vielä otettu että edes saisi astuttaa.

Justiinsa myin yhden pennuista raskaana olevalle naiselle :)

 

Ja hiekkalaatikoilla kykkiminen ja kykkiminen ylipäätään tän rv38 masun kanssa on aika tuskasta. Onneks mies hoitaa sen.

 

Meil on 3 hiekkistä kun kissoja on kummiskin sen 6. Yks täs tietokonehuneessa, yks eteisessä ja yks parvekkeen oven vieressä. Ja kissat tuntuu menevän asioille aina siihen vessaan mikä on lähimpänä ihmistä. Ilkeitä elukoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 sisäkissaa ja 1 ulko ja sisäkissa.

Ihan normisti ajattelin kaikki hoitaa, muös laatikon siivuoksen. Kädet ajattelin vain pestä tarkasti...toisaalta niin teen nytkin. Eli ei eroa tiedossa ilmeisesti.

 

Raskaus siis vasta haaveena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menen syyskuussa pariksi viikoksi hoitamaan äitini kissoja ja olen miettinyt, että todennäköisesti vainoharhailen sen verran, että siivoan vessan kumihanskat kädessä, pesen kädet kunnolla saippualla (ja hanskat kanssa) ja sitten vähän käsidesiä, kissoja siliteltyä joko pesen kädet ja huitaisen käsidesiä.

 

Äijät varmasti nukkuvat vieressä eikä niitä siitä henno minnekään ajaa (ja kun yksi on semmoinen hento 11 kiloinen jätikkä niin milläs ajat?) eikä niillä kyllä ole tapana ihan suun vieressä nukkuakaan vaan mielummin jaloissa tai kyljen vieressä.

 

Meillä on ollut kissoja yli kaksikymmentä vuotta (itselläni on ollut kissojen lisäksi rottia ja marsu) eli uskoisin tokson sairastaneeni, mutta lähden siitä, ettei ole vasta-aineita.

 

En ole vuosiin antanut kissojen samalta lautaselta syödä ja nämä jäpikät kyllä syövät herkut mielummin omalta lautaseltaan eli sekään ei ole ongelma. Ja kyseessä pääosin sisäkissat (eivät saalista, paitsi se yksi, joka ilmeisesti lähtee äitini mukaan maalle) jotka ulkoilevat kontrolloidusti eli siinäkään ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

 

Eiköhän se ihan kunnialla mene. :P (Itse asiassa olin kissoja hoitamassa ennen kuin sain tietää olevani raskaana enkä ollut ollenkaan niin varovainen kuin tulen olemaan, että silleen... )

Edited by Chiamaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kolme kissaa ja kolme shaibalootaa. Kun tulin raskaaksi siirtyi lootien siivoaminen miehen hommaksi ja on sitä edelleen (milloinkohan tuo hoksaa, että määkin voisin taas puhdistaa niitä :girl_haha: ). Sen pari kertaa mitä raskaana ollessani lootia puhdistin pidin kumihanskoja. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

 

Kissat ei meillä pääse makkariin, joka oli kisavapaata aluetta jo ennen raskautta. Eipähän tartte öisin pelätä, että menevät nukkumaan vauvan päälle. Vaunuihin hankittiin hepe-kissaverkko. Sitteri ja turvakaukalo pidetään makkarissa silloin kun eivät ole käytössä, koska yksi kissoista kusi jo yhden turvakaukalon pilalle. Hänellä on tapana merkkailla vähän milloin mitäkin (yleensä mattoja, mutta myös mm. mun kengät ja lattialle eksynyt sohvan heittotyyny ovat saaneet osansa).

 

Mekin pelättiin etukäteen miten kissat suhtautuu vauvaan. Pieniä lapsia oli jonkin verran käynyt kylässä ja ihan hyvin ne vierailut oli menneet. Kuitenki oma vauva on ihan eri asia, kun se ei vaan käy pari tuntia ja lähde sitten pois. Mutta toistaiseksi ainakin (on nyt reilu viikko oltu kotona) on mennyt tosi hyvin! Kissat ei ole olleet pätkääkään kiinnostuneita vauvasta, ei edes kun tämä raivoaa nälkäänsä tms. Vähän on käyty nuuskimassa ja töllötetty kaukaa, mutta muuten ei ole tehty tuttavuutta. Toki myöhemmin voi olla odotettavissa mustasukkaisuutta, kun onhan se selvä ettei kissoja ehdi niin paljon enää huomioimaan kuin ennen vauvan tuloa, vaikka kovasti on kyllä yritetty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli 2 kissaa ja luovuimme niistä, kun tulin raskaaksi. Sitä oli kyllä suunniteltu ennemminkin, mutta positiivinen raskaustesti teki lopun päätökselle ja jahkailuille. Päätös oli vaikea ja kokemus rankka, mutta parempi niin. Toisella kissalla oli myös vakava pissailuongelma jota ei saatu millään kuriin :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi kissaa, sisäkissoja molemmat. Joskus kesällä ulkoilevat valjaissa pihassa. Kissat nukkuu meidän vieressä sängyssä enkä ole muuttanut eloani heidän kanssaan raskauden takia, tosin mieheni hoitaa nykyään hiekkalaatikkoasiat. Kissat pelkää meillä vierailevia lapsia ja pysyttelevät sängyn alla, niin saa nähä mitä ne tuumaa kun pikkukaveri ei lähdekkään pois :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 11-vuotias kissaherra joka on ollut mulla pennusta saakka ja ollut monessa mukana. Nukkuu yöt yleensä miehen tietokonetuolilla mutta aamuyöstä kömpii jalkopäähän tai kainaloon kehräämään ja nukkumaan. Itsellä ei ainakaan ole sydäntä saatika tahtoa heittää toista hemmettiin kun läheisyyttä ja välittämistähän toinen kaipaa kun kainaloon tunkee. wub.gif

Pikkuhiljaa kai kuitenkin kun raskaus (toivonmukaan) etenee pidemmälle, pitäisi opettaa ettei sänkyyn saa tulla, ennenkuin vauva syntyy, ettei yhdistä sitten vauvaa tähän ilkeyteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now