Sign in to follow this  
Followers 0
LeeLoo

Alkoholittomat juomat

176 posts in this topic

Oli kyllä ihanan positiivinen kokemus kun baarissa haastoin baarimikon tekemään jonkun hyvän hedelmäisen alkoholittoman drinksun. Lopputuloksena sain ihanan raikkaan hedelmäisen juoman joka ei ollut mitään mehusekoitusta vaan ihan kunnolla blenderillä tehty systeemi. Ja mikä parasta, hinta oli 3,40 normaalin n. 8 euron sijaan mitä alkoholillisesta drinksusta olisi saanut pulittaa! Ihanaa vastapainoa perinteiselle limuvaihtoehdolle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä liputan tuorepuristetun sitruunamehun + matalahiilihappoisen veden kombinaatioon. Runsaasti sitä sitruunaa!! Ja hedelmälihalla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen nyt ihastunut täysin Kopparbergin alkoholittomaan luomu omenaan. :girl_in_love:

 

Suosittelen maistamaan, maistuu jopa sellaiselle joka ei kuivia siidereitä juo normaalisti :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen nyt ihastunut täysin Kopparbergin alkoholittomaan luomu omenaan. :girl_in_love:

 

 

Tuota pitääkin tässä joku päivä maistaa, kiitos suosituksesta! Kuivat omenasiiderit ovat nimittäin parasta ikinä. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostin juhannukseksi itselleni saunajuomaksi kolmea erilaista alkoholitonta olutta; kaksi hollantilaista ja sitten nikolai. nikolai oli hyvä, mutta hollantilaiset oli makeita enkä kamalasti tykännyt. alkoholittomia siidereitä en ole juonut, koska olen ajatellut niiden maistuvan lähinnä limsalle. mutta nyt on kyllä jossain vaiheessa pakko kokeilla tuota luomuomppua. :) alkoholitonta lonkeroa yritin hakea jossain vaiheessa, mutta ei löytynyt. ehkä greippilimsa ajaa saman asian. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoholitonta lonkeroa ei valitettavasti juuri ole, jotain vastaavaa on koitettu tehdä sellaseen 1,5l pulloon mutta greippilimu on omasta mielestä parempi kyllä. Esikoista odottaessa taisin kerran tai kaks juoda sellasen miedon lonkeron saunassa, lonkeron himo oli kuitenkin niin kova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuota pitääkin tässä joku päivä maistaa, kiitos suosituksesta! Kuivat omenasiiderit ovat nimittäin parasta ikinä. :lipsrsealed:

 

Samoin. Kävin itseasiassa sellaisen juhannukseksi ostamssa, ja oli ihan juomakelpoista ;). Sitten vähän ot, nimittäin kassalla sattui hassu tilanne, kun kassa pyysi multa papereita. Näytin ilmeisesti kummastuneelta ja kassa alkoi selittää jotain siitä, että kuuluu kysyä kaikilta tms.. Sain kuitenkin hämmästykseltäni soperrettua, että saat toki paperit, mutta kun toi on alkoholitonta siideriä.. kassaakin alkoi naurattaa:girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin kertomaan että Rainbowin omppu on kanssa hyvää. Ei makea, ehkä sellasen puolikuivan oloinen. Nam

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt muista, onko tästä jo puhuttu (enkä jaksa selata ketjua), mutta kun siidereistä oli puhetta, niin Stowford Pressillä on hyvä alkoholiton. Tai se on hyvä, jos juo 1-2, mutta sitten siitä huomaa mun mielestä oudon sivumaun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin pullon Torresin Natureo valkkaria, vielä en oo ehtinyt maistamaan. Mutta sitä on paljon kehuttu että ois kuulemma melkein samanmakusta kuin alkoholillinen valkkari. Se on valmistettu vissiin lähes samalla menetelmällä kuin normaali alkoholillinen viini, toisin kuin muut alkoholittomat viinimerkit, joten makukin pitäs olla erilainen. Kaikki muut holittomat valkkarit ja punkut mitä oon maistanu on kyllä ollut ihan kauheen makusia ja mieluummin on jättäny juomatta...

Ja mikä hyvä asia, että toi Natureo on vaan puolikas pullo, koska harvemminhan sitä jaksaa kerralla juoda normikokosta pulloa viiniä esim. illallisen aikana yhteen naamaan. Siinä on alkoholia 0,5 %, joten täysin holiton se ei oo, mutta tuskinpa noin pieni määrä haittaa mitään.

Alkoholitonta kuivaa siideriä oon ettiny, mut ei oo löytyny. Makeita siidereitä en juo laisinkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa Torresin holitonta aion nauttia viikonloppuna rapujuhlissa. Olen myös kuullut siitä paljon kehuja, joten odotukset ovat korkealla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoholittomista oluista paras on saksalainen Clausthaler (kulta/valkotölkki), jota saa ainakin Stockmannilta.

 

Siidereistä tykkään Kopparbergin alkoholittomasta luomuomenasta, koska se ei ole keinotekoisen makuinen.

 

 

Ja jos haluan oikein makeata, niin Rekorderlig alkoholiton mansikka-lime.

Edited by Lakka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Ahvenanmaalta paikallista 0.2% siideriä ja tosi hyvää oli. Peders Aplagård on valmistaja ja siideriä myydään pienissä lasipulloissa. Löysin 3 eri makua joista maistoin perus omppua. Ostin kuitenkin kotiin myös niitä muita erikoisempia makuja. Ompun lisäksi oli toisessa karviaismarjaa ja toisessa katajanmarjaa, saa nähdä miltä maistuu... rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jos haluan oikein makeata, niin Rekorderlig alkoholiton mansikka-lime.

Joo tää oli aivan mahtavaa! Aion jatkossakin ostaa sitä, jos tekee mieli hyvää limsaa :grin: Todella limsamaista siis (mistä ite tykkään) ja tosi maukasta!

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me maistettiin eilen St. Regis Cabernet Sauvignon -punaviiniä, joka oli meidän lähialkossa ainoa, jota ei luonnehdittu makeaksi. Se oli aivan kamalaa, kaksi kulausta maistoin, mies yhden, ja loppu pullo meni viemäristä alas. Hajultaan se oli pistävä, muistutti ehtoollisviiniä, ja maultaan se oli makeaa ja karvasta pahanmakuista mehua. Mun mielestäni juomakelvotonta.

 

Toinen jota me maistettiin oli Söhnlein Brillant -kuohuviini. Se oli oikeastaan ihan hyvää, vaikka ei kuohuviiniltä maistunutkaan ja oli makeaa. Maku muistutti aika paljon kaupan isoissa pulloissa myytäviä alkoholittomia "siidereitä" eli näitä

hfsomenasiideripieni.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kokeilla omatekoisia mehuja (tai. kaupan aitoa karpalomehutiivistettä) ja vissyjä.

Schweppes russchian menee aika hyvin sellaisenaan, jos tykkää vähän happamemmasta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan maistanut Karpalokuohua tai Lehtikuohua? http://www.kuohujuoma.fi/ Lieneekö mistään kotoisin? Toinen mitä mietin loppuvuoden juhlien kunniaksti oli joku Kuusenkerkkäkuohuva. Sitä saa kai ainakin Stockan herkusta. Eli hyviä vinkkejä kuohuvien suhteen kaivataan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kokeilla omatekoisia mehuja (tai. kaupan aitoa karpalomehutiivistettä) ja vissyjä.

Schweppes russchian menee aika hyvin sellaisenaan, jos tykkää vähän happamemmasta.

Mä oon kans tykännyt sekottaa karpalomehua ja vissyä. Meni itse asiassa hienosti vieraiden hämäämisessä raskauden alkuvaiheessa kun mies tarjosi vieraille alkudrinkiksi joko gin&tonicia tai karpalovodkaa. No mä otin sitten "karpalovodkan" = karpalovissyn ja täydestä meni joka kerta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällähän on vaikka mitä hyviä vinkkejä :) Onko todellakin näin, ettei mikään alkon holittomista punaviineiistä ole hyviä? Katselin listaa ja sielä oli aika montakin holitonta punkkua? Mietin vain, että joulupöytään olisi ihana käydä ostamassa jotain erikoisempaa, valkkarit vissiin ollut yleisen mielipiteen mukaan ihan hyviä joten onko se pakko siihen kääntyä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo kuohuva kuusenkerkkä on muuten hyvää. Maistoin sitä jo aikaa sitten kun en ollut raskaanakaan, ja mietin että tätähän voisi ostaa. Ihanan raikasta. Täytyykin käydä ostamassa, esim. hyvä vappujuoma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ihan samaa ajattelin kuin rimma, eli kuusenkerkkä on niin hyvää, että sitä siemailee ihan mielellään muutenkin, vaikka ei olisi raskaana. Täytyykin varautua hyvissä ajoin vappuun ostamalla sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kiinnostais tietää, että oliko tuo Torresin valkkari hyvää? Olen saanut kerran ulkomailla hyvää alkoholitonta punaviiniä (tai siis jotain alle 1%) mutta kaikki mitä olen Suomessa ravintolassa tai muualla saanut on olleet selkeästi litkuja. Valkkarista tykkään normaalisti myös ja ajattelinkin että kunhan tämä pahoinvointi loppuu niin olisi ihana saada jotain oikeaa ruokaa ja viiniä.... joten suosituksia, kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schweppes russchian menee aika hyvin sellaisenaan, jos tykkää vähän happamemmasta.

 

Tää muuten on tosi hyvää, ja ihan uusi löytö mulle! Mä en niinkään makeista limsoista välitä, mutta kuivan siiderin ystävänä arvostan tätä esim. saunajuomana tai muuten herkutteluun. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Täytyypä maistaa tuota :) Mäkin pidän kovasti kuivista siidereistä. Ihan hyvä tutttavuus oli myös viikko sitten maistamani Champis. Kuivempaa kuin Pommac, mutta muuten aika samantyylistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0