-Olivia-

LINEA NEGRA

332 posts in this topic

Kyselyä linea negrasta eli ns. poikaviivasta....

 

Kenellä sellainen oli raskausaikana ja kumpi sieltä sitten tulikaan?

Edited by -Olivia-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie en tiijä mittään vielä, mut linea nigra on ja poikaa lupailtu (aika selkeästi näkyi ultrassa) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli toodella heikko sellainen tai sitten kuvittelin, että olisi. Siis todella hailakka. Mutta poika tuli, oli viiva tai ei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on hyvinkin haalea linea negra joka ilmestyi vasta viikolla 30. Poikaa odotellaan. Siskolla oli todella voimakas viiva ja tyttö tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on muutaman viime viikon aikana ilmestynyt haalea mutta selvä linea negra ja poika on tulossa.

 

Niin ja viiva jatkuu navan yli.

Edited by Snazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli melkein koko raskauden ajan (ja pitkään sen jälkeen) voimakas linea negra ja tyttö tuli. ;) Mahakin oli ihan tyttömaha. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ymmärtänyt, että se olisi enemmänkin enne, millainen ko. viiva on. Ei siis se, onko sitä vai ei. En vaan muista yhtään miten ne uskomukset menivät :rolleyes: Tai itse asiassa sen verran muistan, että se viittaisi poikaan, jos linea negra jatkuu alavatsalta navan yli ja tekee navan kohdalla mutkan. Tämän todettiin Akuutti-ohjelman leikkimielisessä(?) tutkimuksessa itse asiassa jopa pitävän paikkansa jollakin tasolla. Tosin tutkimusryhmä oli melko pieni, eli sen perusteella eivät tutkineet lääkärit suostuneet yleistyksiä tekemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tai itse asiassa sen verran muistan, että se viittaisi poikaan, jos linea negra jatkuu alavatsalta navan yli ja tekee navan kohdalla mutkan.

Näin ainakin itsellä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikissa raskauksissa voimakas linea negra, mutta vain viimeisimmässä se jatkui navan yli. Ja viimeisimmästä raskaudesta syntyi poika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siskolla oli nimenomaan toi navan yli jatkuva linea negra ja poikahan siitä tuli niinkuin me kaikki muut jo "tiedettiin" etukäteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... että se viittaisi poikaan, jos linea negra jatkuu alavatsalta navan yli ja tekee navan kohdalla mutkan.

 

Mulla on juuri tällainen, ja ainakin ultranneen lääkärin mukaan "sataprosenttisen varmasti" on poika tulossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wau, tästähän ois siistiä nähdä jo tulokset palkkeina. Kuka tekis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hailakka viiva alavatsassa napaan asti ja tyttö tuli :)

Edited by Snowflake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ekas raskaudes vahva viiva ja jatkui navan yli ja tyttö tuli. Eli eipä noi enteet ainakaan mulla pitäny paikkaansa ;) Nyt ei vielä ainakaan oo viivaa havaittavissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voimakas viiva koko mahan pituudelta ja tyttö tuli. Viiva muuten hävisi kokonaan vasta muutama kuukausi tytön syntymän jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli vahva ja kapea tumma viiva alavatsasta aina rintojen väliin saakka. Ja poikahan sieltä saapui. :P

Olen kuullut joskus sanottavan, että jos äidille tulee linea negra, niin jos jää alle navan, on tyttö ja jos taas kiipeää ylitse navan on poika. Mulla piti siis täysin paikkansa.

 

Eipä ole muuten vieläkään täysin kulunut pois, vieläkin voi erottaa tuon jäljen, vaikka poika jo 5,5kk! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta raskaudesta oli viiva yli navan ja tuli tyttö (mutkajuttua en muista, täytynee hakea valokuvat ja katsoa). Tokasta oli viiva napaan asti ja taas tuli tyttö. Nyt on toistaiseksi viiva alkanut ilmestyä napaan asti, katsotaan meneekö yli ja tuleeko mutkia :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, nyt on tarkistettu kuvasta. Navan ylitse menevä viiva oli suora. Eli mutkajuttu pitäisi kohdallani paikkansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now