Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Minä vain

Keskenmenoko?

4 posts in this topic

Enpä ole voinut kuvitella joutuvani ihmettelemään tätä, mutta tässä taustaa..

 

ryhdyimme vauvantekopuuhiin maaliskuun puolivälissä, jolloin ed menkoista oli reilu viikko. Noin kp 14 minulla tuli pari päivää ihan pientä vuotoa, sain raskausoireita, mm. etovaa oloa, nännit ja rinnat kipeät, väsymys, vatsan nippailu. Tätä kesti pari viikkoa, ja sen jälkeen pikkuhiljaa oireet vähenivät.

 

aikaa kului edelleen, ja tästä minivuodosta kului nelisen viikkoa, kunnen sain taas ihan pientä vuotoa joka kesti viime lauantaihin asti eli noin 2 viikkoa. Olin tässä välillä lääkärillä, noin viikko ennen tätä pitkäkestoa tiputtelivuotoa (veritesti nega), kotitestit kaikki negaa. Ja tämän vuodon alettua kuvittelinkin että jaahas, menkat olivat vaan myöhässä.

 

Mutta tämä vuoto tosiaan kesti sen parisen viikkoa, kunnes lauantaina minulla alkoi tähän päivään kestänyt vuoto, joka oli todella voimakasta, ja sisälsi isoja hyytymiä. Verta tuli todella reilusti, enkä kyllä oikein osaa kuvitella sitä pelkäksi kuukautisvuodoksi. Viimeisimmän kotitestin tein noin viikko sitten, ja sekin oli nega. Vatsan seutuni oli kivulias nämä pari päivää, ja melko aristava muun muassa vatsaa jännitettäessa. Minulla on ollut muutama vuosi sitten varhainen km, mutta siinä kyllä testi näytti plussaa.

 

Tässä vaan oireet ja vuoto on aivan vastaavaa, mutta testit näyttäneet negaa. Tänään vuoto on ollut jo hiipumaan päin, ja aika lääkärille tilattu huomiseksi, josko saisin selvyyden sille mikä minua vaivaa :)

 

Tähän asti kuukautiset ovat aina olleet säännölliset, eivät kovin kivuliaat tai kovin runsaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätitkö jonkun hormoniehkäisyn pois? Minulla pillerien jättäminen sekoitti paljon kuukautisia ja saattoi tulla tiputteluvuotoa. Vaikea arvailla, varsinkin kun testit ovat näyttäneet negaa.. Jospa lääkäri osaisi kertoa enemmän, vaikka vuoto on jo loppunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ole käyttänyt vuosiin hormonaalista ehkäisyä :)

 

nämä kaikki "vaivat" alkoivat saman tien kun kondomi jäi pois.., ikää mulla 37 v. on kierto ollut tosi säännöllinen eikä mitään ongelmia ole ollut, paitsi tuo yksi km. noin 5 vuotta sitten, takana myös yksi onnistunut raskaus, josta aikaa reilu 10v

 

Tää on sikäli jännä juttu, että mulla oli tuolloin aluksi tosi vahva tunne raskautumisesta, mutta niinpä vaan kaikki testit ovat olleet negatiivisia, mutta muutoin oireilu ja vuodot ovat olleet kuin oppikirjoista, mutta nyt tämän valtaisan vuotamisen jälkeen en kyllä siihen tietenkään enää usko. Mitään valtavaa vauvantoivomistakaan ei ole, vaan ajateltiin että tulee jos on tullakseen. Katsotaan nyt, mitäpä huominen tuo tullessaan, toivottavasti jokin syy tähän kaikkeen löytyisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olisin kysynyt sinulta samaa kuin iiris, että käytitkö hormonaalista ehkäisyä, kun niissä tosiaan kierrot useilla menee sekaisin pitkäksikin aikaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0