forgetmenot

Vauvakino, vauvabio, babybio

30 posts in this topic

Ajattelin, että voisi olla kiva listata paikkoja, joissa järjestetään vauvaystävällisiä elokuvanäytöksiä :) Itse luulin ensin, että Finnkino on ainut joka näitä järjestää, mutta onhan niitä muitakin! Jospa kerättäisiin tähän ketjuun ihan minkä tahansa paikkakunnan vauvakinonäytöksistä tietoja :) Aloittelen itse näillä:

 

 

Finnkino: Linkki1 ja Linkki2

 

Biorex

 

Kino Tapiola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helsingissä Kallion kirjastossa ainakin jossain vaiheessa järjestettiin näytöksiä. Tuo Kino Tapiola oli mulle uusi tuttavuus ja siellä onkin seuraavan elokuvana leffa jonka olenkin halunnut nähdä. Mahtavaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin mainostaa, että huomenna 6.7. on taas Biorexin vauvabio! Espoo, Hämeenlinna, Kajaani ja Porvoo näytöspaikkoina! Viimeksi siellä oli ihan älyttömän vähän porukkaa, olin ihan hämmästynyt kun finnkinon näytökset taas on ihan tukossa :girl_sigh: Tuolta ei saa mitään ilmaishärpäkettä kaupanpäällisiksi, mutta mulle se ei edes ole tärkeintä vaan päästä leffaan! ...vaikka siitä ehkä saakin seurattua vaan puolet :grin:

 

 

 

 

 

edit. tarkensin tietoja

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo ees tienny Biorexin vauvabiosta. Oon jotenkin olettanu et Finnkinon on ainut pk seudulla :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon käyny tuolla Biorexin vauvakinossa, mukavaa oli. Mitään krääsää ei saanut, mutta ei mun kyllä ollut tullut ennen tätä ketjua mieleenkään että leffateatterista pitäisi saada... grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvakino myös Joensuussa, seuraavat näytökset syksyllä 2011!!

 

http://www.savonkino...m?pageId=106668

 

ps; tuolla näyttää olevan isommille sisaruksille jopa mll:n hoitajat järjestetty leffan ajaksi (jos leffa ei ole sallittu heidän ikäsille)

Edited by murmeli80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostanpa taas ketjua ylös :)

 

Vauvakino palaa kesätauolta ja valloittaa Finnkinon teatterit jälleen torstaina 25. elokuuta.

Ennakkonäytöksenä Tom Hanksin ja Julia Robertsin tähdittämä Larry Crowne - uusi mahdollisuus.

 

Tapahtumapaikat 25.8.:

 

Espoo, Omena (vaihtoehtoleffana Kaameat pomot)

Helsinki, Tennispalatsi

Jyväskylä, Fantasia

Lahti, Kuvapalatsi (vaihtoehtonäytöksinä Kaameat pomot, Herra Popper ja Pingviinit sekä Potiche - aivovaimo)

Oulu, Plaza

Pori, Promenadi

Tampere, Cine Atlas (vaihtoehtona Apinoiden planeetan synty)

Turku, Kinopalatsi

Vantaa, Flamingo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä niin haluisin käydä poikien kanssa babybiossa mutta isompi poika estää sen. Harmittaa aika paljon noi typerät ikärajat. Miksi ei voida näyttää leffoja jotka on koko perheelle sopivia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiesitkö, että Finnkino järjestää Lasten sunnuntai -nimisiä näytöksiä, jossa tulee niitä koko perheelle sopivia elokuvia? :) Esim. viime sunnuntaina oli tarjolla Smurffit, Iris, Autot 2, Kung fu panda 2 ja Herra Popper & pingviinit. Siellä saa lisäksi 2h ilmaista pysäköintiaikaa Helsingissä etukupongilla :)

 

 

Kai se vauvakino on ajateltu äitien henkireiäksi, että välillä ei tarttis katsoa niitä ainaisia lastenohjelmia :grin: Mua henk.koht. kyllästytti jo yhdessä finnkinon vauvanäytöksessä, kun leffan juonikin käsitteli pääosin vauvaelämää :girl_sigh: Kino Tapiolan viime vauvabionäytöksestä tykkäsin hirveästi, kun oli ranskalainen leffa tyrkyllä eikä näitä iänikuisia 2 dollarin jenkkikomedioita!

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokeneemmilla vinkkejä että millä kannattaa lähteä vauvakinoon? Kun täällä ainakin on sanottu että vaunut jätetään aulaan eikä viedä saliin. Eikä niitä tietenkään saisi sinne yläriveille muutenkaan. Eli mä arvon nyt mikä on fiksuin: vaunut+kantokoppa ja vien vauvan kantokopassa tai sylissä saliin, turvakaukalo+matkikset ja vien vauvan kaukalossa saliin vai vaunut ja vien vauvan kantoliinassa saliin? Mä en millään osaa miettiä että mikä on paras. Ja entäs miten muut käy vessassa ennen leffan alkua jos tarvii käydä, mihinkä sen vauvan saa sillä aikaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä menisin noin pienen kanssa kantokopassa saliin kantaen, saa sitten sinne nukkumaan jos tarvitsee ja nukkuma-asento on parempi kuin kaukalossa :) Tai jos sulle ei tule kuuma niin kantoliinakin on ihan hyvä vaihtoehto! Mä nykyään aina leffan aluksi nukutan meidän poitsun manducaan ja se nukkuu siinä tuurilla puolet leffasta, mikä on niiin mukavaa! Jos teidän vauva tykkää pötkötellä alustalla niin varaisin mukaan myös pienen alusta (esim. äp-makuupussi, peitto tms.) niin siinä voi köllötellä jos saa sellaisen paikan jonka vieressä tai edessä on paljon jalkatilaa.

 

Niin ja vauvan kanssa voi käydä invavessassa, sinne mahtuu vaunut mukaan! :) Kantsii vaan varautua siihen, että vessaan on jonoa ja myös jos leffasali on jossain muussa kerroksessa kuin maan tasalla niin sinne on tod.näk. karmeat jonot hisseille myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosto :) Ens viikolla Finnkinon vauvakino taasen! Helsingissä on vaihtoehtoisena leffana peräti ihan dokumenttielokuva, olen ihan hämmästynyt! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nostosta! Pyydän taaperolle hoitajan ja menen nauramaan Johny Englishiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen taas, koska Biorexissä (Espoo, Hämeenlinna, Kajaani, Porvoo) näyttäisi olevan virkistävästi huomenna 7.12. vauvabiossa tanskalainen komedia! :) Yleensä näkemäni tanskalaiset komediat on olleet ihan älyttömän hulvattomia, toivon että tuo on myös :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vastaus tuohon ja moneen muuhun löytyy täältä: "elokuvan äänenvoimakkuus on hiljaisempi kuin normaalisti ja salissa on himmeä valaistus." :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei ole, ääni on huomattavasti hiljaisemmalla. Ja jos se tuntuu kovalta niin voi käydä henkilökunnalle siitä sanomassa niin laittavat vielä hiljaisemmalle. Näin meillä kävi elokuun leffassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo vauvakinonäytökset on muuten avoimia kaikille eli sinne voi mennä ilman lastakin. Viimeksi leffassa käydessä näytti siellä olevan yksi pallomaha ihan vaan yksinään ja tuli mieleen, että kun ois itsekin tietänyt näistä ja käynyt jo raskausaikana katsastamassa paikat niin ois ollut paljon pienempi kynnys lähteä vauvan kanssa ekaa kertaa (yksin vielä) leffaan :) Eli suosittelen teille jotka jo olette äitiyslomalla, että käykää ihmeessä kokeilemassa! Tuolla voi ihan rauhassa käydä vessassakin välillä, kun ovet on auki ja ihmiset kipittää muksujen perässä niin ettei se ketään haittaa, jos itsekin siellä steppailee kankaan ohi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas löytyi uusi, vähän mainostettu tuttavuus eli Sellon kirjaston Baby Kino! Näyttävät leffoja Akseli-salissa ja käsittääkseni ilmaiseksi :) Seuraava näytös on tapahtumasivun mukaan ti 17.1., elokuvana Julie & Julia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä ikäisten kanssa olette vielä käyneet babykinossa?

 

Me käytiin viime syksynä ja keväälläkin muutamia kertoja, jolloin tyttö siis n.1-9kk. Nyt meno olisi jo niin paljon liikkuvampaa, että mietin viitsiikö mennä... Vaikka äippää kovasti houkuttais leffareissu! Ja vielä jos itse leffa olis joku kiva hömppä, niin ei haittais ettei joka sekuntia saa seurattua ;)

 

Koskas nää näytökset taas alkaa? Mistä te saatte infoa näistä? Mun mielestä Bio Rex ainakin ilmoittaa aina tosi viime tipassa vasta :( Finnkinollakin lukee nyt vaan, että palaa ohjelmistoon syksyllä. Koska se syksy alkaa? Ylihuomenna on jo elokuu!! ;)

 

Nim.malttamaton?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now