Ruuti

Vaatteet ja asusteet kasvavan mahan piilotteluun

53 posts in this topic

Anqu, minä siirryin aika varhain äitiysfarkkuihin. Niitä saa kivanmallisia mutta resori on armollinen kasvavalle mahalle. Jos pitää vähän pitempiä paidanhelmoja niin ei noita kukaan erota tavallisista farkuista jos se maharesoriosa ei pääse vilahtamaan. Mäkin oon ostanut lähinnä tiukempia pillimalleja, sellaset lököttävät ehkä jo näyttääkin äitiysfarkuilta.

Sit myös vyötäröltä numeroa-paria isommat farkut tai jatkopalan hommaaminen farkkujen vetskariin tehoaa kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos nauris12 vastauksista :)

Mietin itekin samaa, että pitäis koittaa käyttää samanlaisia vaatteita kun ennenkin... Jotenkin mieli alkaa olemaan niin vainoharhainen, et nyt varmasti kaikki alkaa miettimään jos olen raskaana ;) Mistähän niitä hermoja sais ostettua lisää :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennesiltä löytyy tällainen toppi (myös olikohan ainakin mustana ja valkoisena):

 

Ei antanut lisätä kuvaa, joten lisään linkin.

 

Joka peittää mahaa todella hyvin. Viikkoja on nyt itsellä karvaa vaille 24 ja SF-mitta kaksi viikkoa sitten neuvolassa 22,

eikä silti ihmiset ole tajunneet minun olevan raskaana. Tuli naapureillekin yllätyksenä vaikka vieressä seisoin :D

 

Muoks. viikkoja olikin jo melkein 24 eikä 23 :blush:

Edited by _NcV_

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en ainakaan pysty käyttämään niitä kun painavat eivätkä taida olla kovin turvallisiakaan raskaana ollessa.

 

Mulla ei toiminut toi H&M:n toppi (ja jos joku ihmettelee tickeriä niin todellakin näytän jo siltä niin kuin olis rv 20 :girl_impossible: ). Tykkään eniten noista resorillisista paidoista ja mulla on niitä ennestäänkin kun on ollut vähän pömppistä mitä piilotella. Mutta niiden täytyy olla jäykkää kangasta toisin kuin toi H&M: äitiystoppi. Tunikoista kannattaa valita sellaisia, joissa on rypytys rinnan yläpuolella. Rinnan alta kiristettävät korostaa vatsaa tosi paljon. Mulla suurin ongelma on kuitenkin se, että en voi missään sifonkihörhelöissä mennä töihin. Mä löysin ihan loistavat housut seppälästä:

 

https://www.seppala.fi/tuotteet/tuote/fi_1110_6116152/housut?openGroup=1545&color=fi_1110_611615299

 

Noissa on resori takana ja vyön otin pois. Ovat löysiksi housuiksi suhteellisen sirot eivätkä korosta mahaa. H&M:stä löysin yhden paitapuseron, josta ei ole sivuilla vielä kuvaa ja kapp ahlista ostin nämä:

 

0234453565179_F_02.png0231480565172_F_02.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin lukemaan tätä ketjua vinkkejä ajatellen, ja ihan hyviä löytyikin. :) Tosin sitten muistin, että esikoista odottaessa siinä vaiheessa kun kaikille töissä kerroin raskaudesta, omasta mielestäni vauvamaha oli jo ihan selkeästi esillä (ja jonkin verran olin sitä yrittänyt piilotellakin), mutta eipä vain työkaverit olleet mitään huomanneet! Vaikka tosin ne, joille olin vähän aiemmin asiasta kertonut, olivat masua kommentoineet että näkyy jo jne. Mutta ehkä on niin, että ellei asiasta tiedä/ tarkoituksella oikein etsi merkkejä, ei ulkopuoliset taida kovin helpolla kuitenkaan huomata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä yritin jo ennen esikoisen odotusta hankkia valikoimaan vähän löysempiä paitoja ja sitten plussan tultua vain jätin ne kireiden paitojen päivät välistä pois. Silloin käytin paljon kietaisumallisia neuletakkeja, joissa on edessä sen verran tavaraa, että mielestäni vatsa ei näkynyt. Kun uutisen julkistin kevään tullen niin kyllä olivat kuulemma jotkut "pojista" töissä huomanneet, mutta satunnaiset tutut taas eivät ollenkaan. Nyt olen jo jonkin aikaa ennen yritystä alkanut käyttää paljon viime raskauden aikaisia vaatteita ja muutamaan otteeseen ennen plussaa päivittelin kovasti, että nyt yhden synnyttäneenä vatsa turpoaa monesti lounaan jälkeen kovastikin (mitä se tosiaan teki silloinkin välillä). Melkein alusta asti nyt vatsa on ollut tosi turvonnut ja kun nyt on kesä ja niin kuuma ettei toimistossa viitsi neuleita käyttää niin apuna on olleet nuo löysemmät paidat, joita mulla on monen mallisia. Tosiaan ne, joissa on kiristysnauha rintojen alla tuovat aika paljon vatsaa esiin, paitsi yksi jossa kangas on kovempaa (ja kiristys ei niin kireällä). Alkukesästä käytin paljon sellaista alhaalta pussittavaa ohuehkoa neuletakkia, jonka alla oli enintään vain narutoppi, mutta nyt sekin on liian kuuma. Huivia käytän usein paljonkin ja se hämää hyvin, mutta kun on paha olo niin se huivikin ahdistaa kaulassa. En kyllä jaksa nyt kovin kauaa enää piilotella, yhdelle työkaverille jo kerroinkin ja pyysin mainitsemaan jos joku jotain ääneen epäilee, mutta ei vielä ole tullut ilmoituksia. Pari hametta, jossa vyötärö tulee siihen navan kohdalle oli myös yllättävän toimivia, kun laskee melko suorasti alaspäin, mutta vaatii tosiaan myös sen löysähkön paidan siihen päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä sain hyvin piiloteltua raskautta rv 22+5 asti, eikä maha edes ollu mikään pieni enää!. Sattui myös olemaan talvi ja tosi kylmä myös työpaikalla (tehdas halli), joten oli ihan ok pukea paljon vaatetta päälle ja kaivaa huppareita miehen kaapista, sekä nakata työpaikan ylisuuri toppatakki vielä siihen päälle :P Sinneppäs se maha sitten piiloutuikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla rv 21. menossa ja olen edelleen kaapissa työpaikalla. Parhaat vatsan piilotteluun on löysät kauluspaidat, jotka laittaa rennosti housuihin ja jättää löysäksi. En tiedä tajuaako mun sepustuksesta mitään :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tajuan, ainakin luulen niin, pitäisi varmaan testata siis jotain miehen paitoja josko niistä olisi apua seuraavalla kerralla.

Ostin muuten aivan ihanan kauluspaitatunikamekon, sellainen tasaisesti leveä ja se tuntui ihan mahtavalta piilotteluvaatteelta. Pitänee shoppailla lisää niin ei sitten turhaudu seuraavassa raskaudessa kaikkiin vaatteisiin, jotka "käytin loppuun" jo tuossa toisessa raskaudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun vatsan piilottelu on mennyt vielä hyvin (viikkoja 10+), mutta en tiedä miten jatkossa. Töissä on normaalisti käytössä istuvat vaatteet ja työkavereiden katseet ovat armottomia... Ostin muutaman väljemmän paidan jatkoa ajatellen. Mielelläni olisin vielä ainakin 5 viikkoa vielä kaapissa, mutta saas nähdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tai siis en ole piilotellut vatsaa mitenkään, ihan normaaleita vaatteita olen käyttänyt, paitapuserot olen jättänyt jo kaappiin, mutta muuten ihan normit vaatteet käytössä. Vähän jännittää, että kuinka kauan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joku ylempänä laittoikin, että alkoi käyttää jo yritysaikana vähän löysempiä vaatteita ja sitten jätti raskauduttuaan ne kireät siitä välistä pois. Tätä taktiikkaa olen minäkin aloitellut, vaikka en vielä raskaana (tietääkseni) olekaan. Tuntuu vaan, että työkaverit on jo nyt seuranneet niiden löysien vaatteiden takia aikaisempaa tarkemmin vyötärön seutua... Täytyy kai alkaa pitää useammin tiukempian vaatteita, ettei vaan tule liian aikaisin raskausuteluita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla rv 21. menossa ja olen edelleen kaapissa työpaikalla. Parhaat vatsan piilotteluun on löysät kauluspaidat, jotka laittaa rennosti housuihin ja jättää löysäksi. En tiedä tajuaako mun sepustuksesta mitään :girl_haha:

 

Tää varmaan toimis muuten, mutta kun on pitänyt äitiyshousuja viikolta 8 asti niin niihin ei oikein resorin takia voi tunkea kauluspaitaa :grin: Täytyy kokeilla josko sais masutuubin kanssa laitettua kauluspaidan samalla tavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole nyt raskaana mutta vinkiksi sitä tarvitseville: poncho piilottaa raskausmahan (pienen sellaisen) aika hyvin, luulisin. Olen tänä syksynä pitänyt ponchoa paljon ja miettinyt sen olevan hyvä huijausvaate tuohon tarkoitukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen tätä, kun olisi tarvetta mahan piilottelulle.. Olen koittanut etsiä jotain hyvää, muhkeaa villatakkia, missä olisi esim. graafinen leikkaus edessä hämäämässä. Tuleeko kenellekään mieleen mitään viime aikoina bongattua? Stockmannilla näin Day Birger et Mikkelseniltä varsin tyylikkään luomuksen, mutta hintaa oli liikaa eikä kyllä ollut sopivaa kokoakaan :(

 

Muutenkin kaikki uudet vinkit mahan piilotteluun ovat oikein tervetulleita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon pitänyt kaulassa tavallista kaulahuivia mikä on kerran kiepsautettu kaulan pympäri. Hyvin yltää mahan peitoks eikä kukaan näin talvella kysele mitään, ja jos kysyy niin sanon että on kylmä. Joskus kietaisen sen hartioiden ympäri niin peittää mahan todella hyvin kun istuu.

Pidän myös aika paljon vaatteita jotka on vatsan kohdalta suht löysiä.

Neuleet mitkä saa edestä kiinni on kanssa hyviä kun ne laittaa parilla napilla, tai mikä mekanismi nyt onkaan, huolettomasti kiinni niin vaikutelma on aika hajanainen eikä huomio kiinnity vatsaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä yksi mun lempparipiilottelupaidoista (tosin hyvin ryppyinen). Tässä on menossa joku noin rv8, mutta hillitön iltaturvotus. Paria muuta vastaavaa tykkäsin kovasti pitää farkkuleggareiden kanssa. Huivikikka ja neuletakit ym. on hyvä, mutta meillä on toimistolla niin kuuma, ettei pysty pitää kun mulla raskausoireisiin on vielä kuulunut kova hikoilu jos on vähänkään kuuma.

WP_000364.jpg

Kuva otettu samoihin aikoihin kuin tämä turvotuspallo. Tämäkin paita/mekko/tunika oli ihan pienen mahan kanssa toimiva, ehkä olisi onnistunut myöhemminkin, jos olisi jaksanut silittää suoraksi eikä se olisi liimaantunut kroppaan noin.

WP_000374.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä olikin hyvä ketju, paljon hyviä vinkkejä!

Haluaisin piilotella raskauttani töissä mahdollisimman pitkään, kun en jaksa kuunnella sitä jupinaa asiasta.

Olen työpaikkani ainoa nainen ja teen asiakaspalvelu/toimistohommia. Työvaatteet täytyy näyttää siltä, että olen siellä töissä enkä asiakkaana.

Musta puolihame on aika näppärä, kun siihen voi yhdistää vaikka mitä yläosaksi ja näyttää se silti tarpeeksi työvaatteelta. Puolihame on myös siitä näppärä, että se nousee sitä mukaa kun vyötärö katoaa :D

Farkkujen kanssa on taas oltava joku kauluspaita. Tämä tuottaakin vähän enemmän päänvaivaa. En millaan löydä vaatteita, jotka sopii omalle työpaikalleni ja kadottaisi vielä mahankin. Etenkin kun en raaski ostaa jotakin vaatetta vain hetkellisen tarpeen takia.

 

Nyt olen vielä voinut käyttää normaali vaatteita, joskin kokoa suurempia. Piilottelu alkaa silti käymään jo vähän haastavaksi. Ihan jännittää kauanko tämä vielä pysyy salassa :)

Lihomiseni on jo taidettu huomata, kun yhä useammin minulta kysellään olenko käynyt lenkillä tai onko herkkulakko pitänyt :D :D
Näillä miehillä ei silti tule mieleenkään, että paisumiseni voisi johtua muustakin kuin syömisestä. Miehet :D

iitu 17+5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitokset vastauksista ja vinkeistä! Löysinkin kirpparilta tosi kätsyn villatakin, ja huivia käyttämällä maha pitäisi kyllä pysyä piilossa. Eipä tämä aamumasu vielä mikään iso olekaan (rv 14+5), mutta se turvonnut iltapötsi.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pidin töissä pitkään vetoketjullisia huppareita, jotka peittivät mahamöllykän yllättävänkin pitkään. Edes naispuoliset työkaverit eivät huomanneet minun "lihonneen" saatikka sitten vatsan pyöreyttä. Farkkuja pidin niin pitkään kuin pystyi ja pyrin sitten hankkimaan äitiysfarkut, jotka muistuttivat mahdollisimman paljon mun lempifarkkuja. :) Vähän hullulle tommonen piilottelu tuntu, mutta en halunnut kaikkien tietävän asiasta ennen kuin olin itse valmis raskaudestani heille kertomaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyviä vinkkejä vanhassa ketjussa :)

 

Sattuisiko jollain nyt olemaan esim. linkkejä nettikaupoista löytyneisiin hyviin piilotteluvaatteisiin? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tulin etsimään vinkkejä... Tällä hetkellä (rv 7+4) pidän lähinnä tätä:

 

http://www.lindex.com/fi/naiset/ylaeosat/neuleet-neuletakit/7173938/Neule/?styleId=60244704

 

Valitettavasti näyttää olevan verkkokaupasta loppu, mutta samantyylisiä näytti Lindexillä olevan muitakin, esim. tämä http://www.lindex.com/fi/naiset/ylaeosat/neuleet-neuletakit/7162205/Pooloneule/?styleId=59435177

 

Mulla taitaa löytyä yksi paita, jossa on alareunassa resori -> täytyypä tämän ketjun innostamana testata sitä seuraavaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole halunnut puhua töissä raskaudestani, ja olen yrittänyt pitkään piilotella mahaa. Onhan sitä monet katsoneet pitkään ja varmasti aavistelleet mutta kukaan ei ole suoraan tullut vielä kommentoimaan. Ja huom, olen naisvaltaisessa isohkossa työyhteisössä. Nyt kyllä vatsa alkaa olemaan sen verran suuri, ettei piilottelu taida enää tehota. En jaksa niitä kommentteja ja lässytystä asiasta, haluaisin töissä vain keskittyä töihin. Enkä etenkään jaksa, jos esim kesken lounaan tullaan keskustelemaan raskaudesta.

 

Olen todennut, että Gudrun&Sjödenin löysät tunikapaidat peittävät tosi hyvin kasvavaa masua : )

Lisäksi muutkin löysät pidemmät tunikamaiset paidat.

Share this post


Link to post
Share on other sites