Sign in to follow this  
Followers 0
Sinikka

Kun uutta raskautta ei kuulu...

4 posts in this topic

Monilla tuntuu alkavan uusi raskaus viimeistään puolen vuoden sisällä keskenmenosta. Löytyykö täällä kokemuksia siitä, että yli vuodenkin jälkeen raskaus voisi alkaa vielä luomusti? Kuinka kauan olisitte itse valmiita odottamaan uutta raskautta ennen kuin lähtisitte harkitsemaan hoitoja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tiedä oonko mä vähän jäävi vastaamaan tähän, kun mun mielestä meillä uus raskaus alko ekan km:n jälkeen tosi nopeesti, kun välissä oli aikaa vaan 10 kk :grin: Taustalla on toki se, että ensimmäinen raskaus alko luomusti yllättäen 4 vuoden jälkeen. Tokan km:n yhteydessä lapsettomuuspolilla (julkisella) kuitenkin katsottiin, että jos n. puolessa vuodessa ei uus raskaus ala, mietitään taas hoitoasioita. Historialla on toki tekemistä näiden aikataulutusten kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensimmäinen raskaus alkoi 1,5v yrityksen jälkeen kesällä 2009, jonka jälkeen tuli kaksi kemiallista 02/10 & 05/10. Marraskuussa 2010 kun vihdoin hakeuduttiin tutkimuksiin, oli lääkäri sitä mieltä, että vaikka alkaneita raskauksia onkin muutama, lapsettomuutta on jo kestänyt niin kauan, että oli hyvä että tultiin. Enkä mä olisi kyllä henkisesti enää jaksanutkaan odottaa pidempään.

 

Hoidot tuntui tutkimusten jälkeen ihan luonnolliselta seuraavalta siirrolta, vaikka aiemmin olenkin ollut niitä vastaan. Niin se mieli muuttuu kun aika kuluu..

 

Mä en itse ajatellut missään vaiheessa niinkään sitä, että kuinka kauan olen valmis jatkamaan yritystä keskenmenon jälkeen. Laskin ajankulun siitä koska yritys alkoi, ja kun vuodet alkoivat kertymään, mä tiesin että ei enää onnistuta itseksemme. Etenkin kun kaikki raskaudet ovat menneet kesken ennen kuin ovat kunnolla alkaneetkaan.

 

 

Mutta ainahan sitä löytyy näitä tapauksia jotka onnistuvat luomusti useammankin vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen. Itse en ole sellainen ihmetarina, ja tuskin tulen olemaankaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voihan se keho mennä kummastikin tilttiin keskenmenosta, jolloin pienilläkin avuilla voi olla Suuri vaikutus. Itse en aikailisi yhteydenotoisssa. Itsellä ei mtään kokemusta aiheesta, mutta mieleen tuli vain se, kun omalla keholla meni 2,5 vuotta palautua 5 vuoden E-pillereiden syömisestä (onneksi en lopettanut raskautumistarkoituksessa) vaikka aina vakuutetaan toisin. Imetyksestäkin oma keho teki palautumistaan yli vuoden eli kiertojen löytymiseen ym meni synnytyksestä aikaa 2 vuotta. Eli voisi kuvitella että raskauden ja keskenmenon aiheuttammista hormonimuutoksistakin oma keho tekisin työtä pitkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0