Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Kotona menivät. Heräsin yöllä klo 03 siihen kun hieman jotain lirahti housuun ja olin nousemassa vessaan ja vedet menivät kunnolla siihen sängyn viereen lattialle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa, kun kärvistelin synnyttämättömien osastolla noin kahdettakymmenettä tuntiani supistusten kanssa...arvatkaas olinko iloinen, kun vihdoin sain syyn kärräyttää itseni synnytysosastolle :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona yöunia odotellessa tunsin mahassa yhtäkkiä ison kouraisun ja aavistin että pitää mennä vessaan, jonne ehdinkin viime tipassa ennen kuin hanat aukes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona, makoilin sängyssä kun tuli tunne että nyt alkaa valumaan jotain lämmintä. Kiireellä sitten wc:hen jossa housut jo märät ettei ollut epäselvää mitä on. Sitten ne seuraavat tunnit valuikin lähes koko ajan, aina kun nousi niin lattia märkänä ellei ehtinyt pyyhettä saamaan hätiin. Tuntui jotenkin runsaalta tuo määrä, sairaalassakin valahteli vielä ihan riittävästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa. Synnytykset käynnistettiin ja eka alkoi vesien menolla ja toisesta ehti 30min tulla suppareita, kunnes vedet meni. Kalvoja ei siis kätilöitten toimesta puhkottu.

 

Ja mikäli minusta riippuu, niin ei koskaan yksikään kätilö mun kalvojani puhkokaan, ennenkun on nukkumatti seläntakana odottamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona. Ensin sänkyyn ja sitten viisi minuuttia myöhemmin olohuoneen lattialle loput... Supistukset alkoivat kovina heti lapsiveden menon jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanhempieni luona. Olin juuri noussut ruokapöydästä mennäkseni vessaan, kun holahti. Luulin, että musta oli yhtäkkiä tullut inkontinentti, en osannyt yhdistää lapsiveteen, kun viikkoja oli vasta 36+1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa. Puhkaistiin vaikka painetta oli niin että olisi voinut minä hetkenä tahansa kuulemma pohsahtaa, mutta vasta pöydälle päästyäni kätilö napsaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona yöllä sänkyyn. En saanut unta kun oli koko ajan ihan levoton olo. Sitten kun vihdoin sain unta klo 3 aamuyöstä, niin puolen tunnin päästä heräsin kuumaan tunteeseen allani. Lapsivettähän se oli. Sitä sitten lorotteli aina vähän väliä ulos niin, että kolmet housut ehti kastua ennen kuin tajusin laittaa yösiteen. Olin tainnut laittaa pyyhkeen sänkyyn varmuuden vuoksi ettei sitten uusi patja mene pilalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa käynnistyksessä ollessani aamusella. Illalla tuntui semmosta menkkajuilintaa selässä ja alavatsassa ja aamulla kuuden maissa kun käänsin kylkeä, ihmettelin, että no nytkö ne menkat alkoi :D heh, lapsivettähän se oli.

 

Työkaverilla oli kyllä ihan paras kokemus vesien menosta; oli koiran kanssa lenkillä kaupungilla, ja tossa ihan ison citymme keskusristeyksessä vedet hulahti B) Hänellä oli onneks farkkuhame, joten hame ei kastunut vaikka jalat kylläkin. Oli puolivälissä miehen työpaikan ja kotinsa välillä ja päätti siitä sitten käppäillä miehen työpaikalle ilmoittamaan, että nyt se on vissiin menoa pian :D Hauska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omassa sängyssä keskellä yötä. Tai no lattialle ne suurimmaksi osaksi sitten hulahti kun hyppäsin pystyyn. Sairaalan käytäville ja pihallekin sitä hulahteli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta:

Viikolla 25+ lapsivesiä holahti farkkujen läpi kaverin vessassa. (Siitä selvittiin onneksi säikähdyksellä.)

Synnytyksen käynnistyessä lapsivedet meni aamuyöstä vessaan mennessä. Lattialle valuivat..

 

Ja kummassakaan tapauksessa kaikki vedet eivät menneet kerralla, vaan niitä holahteli myöhemmin lisää.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä kysymys. Mulla ei nimittäin mitään muistikuvaa :lol:

 

Kotona alkoi "lorahtelemaan" aina ylösnoustessa ja kolme tuntia lorahtelun alkamisesta olin sairaalassa näytillä ja sinne jäinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yöllä tunsin sängyssä omituisen poks poks äänen ja vessassa meni sitte suurinosa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri ennen epiduraalin laittoa posahin synnytyspöydälle spontaanisti. Supistellut oli tuolloin jo melkein 12h, vielä oli 6h edessä ensitapaamiseen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now