Guest HelmiQ

Missä lapsivedet meni?

618 posts in this topic

Kotona yöllä kahdentoista aikaa keskelle ruokailutilan lattiaa... :P Kävin vessassa ja totesin, että ihme tihkua. En päässyt kuin pari metriä eteenpäin ja kaikki hulahti siihen. Sen jälkeen alkoikin supistukset ja viiden tunnin kuluttua syntyi vauva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa ovat vedet menneet kummallakin kertaa. Esikoisesta meni supistuksen aikana, kun käveltiin kahviosta takaisin synnytysvastaanottoon. Toisella kertaa kalvot puhkaistiin synnytyssalissa ja tunti siitä niin tyttö olikin jo sylissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona ensin eteisessä sitten vessassa. Hetken päästä olohuoneessa ja kylppärissä seuraavaksi. Vika satsi kotona meni vessassa. Sairaalassa satsi keskelle päivähuoneen lattiaa ja loput synnytyssalissa sängylle. Tästä ehkä saa kuvan että meillä koko kämppä tulvi mutta hyvin pienillä vahingoilla selvittiin, kotona kun kuljin pyyhe kainalossa :lol: Kumma kyllä autossa ei lorahdellut yhtään :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssalissa kun synnytys käynnistettiin kalvot puhkaisemalla. Tosin vettä lirahti vain tilkka, sillä käynnistyksen yhtenä syynä oli juurikin lapsiveden vähäisyys...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona sohvalla loikoillessa poksahti kalvot. Ehdin niin nopeasti vessaan että vältyttiin vesivahingoilta - osa lorahti housuun, mutta suurin osa pyttyyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin juuri nukahtamassa, kun kuului NAPS... ehdin kuitenkin vessaan eli sängyn kastumiselta ja lattian moppaukselta vältyttiin. Vettä tulvahteli vähän väliä (varsinkin jos vähääkään jalkaa nosti, esim pukeutuessa), mutta sairaalaan pääsin kuivilla housuilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa kalvot puhkaistiin, jotta saataisiin synnytystä etenemmän. Siitä meni kyllä vielä aika kauan, en muista tarkemmin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedet meni sairaalassa minuutti ennen ponnistusvaiheen alkua, kun kätilö puhkaisi kalvot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yöllä kotona sängyssä lorahti ekan kerran, juoksin vessaan, pyttyyn lorahti. Sen jälkeen tasaisesti lorisi housuun, pönttöön ja joka paikkaan mihin ehti, ennenkuin vauva oli 42h myöhemmin maailmassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärillä ammessa ollessa. Tuntui poksahdus ja vedet tuli veteen! Loput vesistä tuli vauvan jälkeen synnytyssalin lattialle ja kätilön jaloille! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedet meni kotona makuuhuoneessa vaihtaessa vaatteita. Ei tullut kuin vähäsen joten ensin luulin että pissasinko housuuni :huh:

 

Olin juuri tullut kotiin teatterista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona, keskellä yötä, klo 04 kesken unien... Heräsin siihen napsahdukseen ja pikku vihlasuun ja ajattelin, et NYT... Samaan aikaan vesi valahti sänkyyn ja eteisen lattialle kun loikin suihkuun.

Suihkun jälkeen laitoin siteen ja pakkasin sairaalakamat loppuun ja kävelin sairaalaan :) (asuin silloin tien toisella puolella!)

Vauva syntyi sit 18:33 kiireellisellä sectiolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssalissa kätilön tutkiessa kohdunsuun tilanteen, olin tuolloin 4cm auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julkisella paikalla :D

 

Olin menossa naikkarikaverien kanssa leffaan katsomaan Sinkkuelämää. Parkkeeratessani autoa tunsin ison, lämpimän klöntin housuissani. Limatulppahan sieltä alkkareista löytyi, kun niitä nolostuksissani ja kummastuksissani autossa sitten kaivelin. Ajattelin, että limatulpan irtoaminenhan ei välttämättä merkitse mitään ja jatkoin matkaa kävellen leffateatterin eteen. Matkalla aloin tuntea, kuinka housuni hiljalleen rupesivat kastumaan. Näin yhden kavereista leffateatterin edessä ja kerroin tilanteen. Menimme hermostuneesti nauraen leffateatterin vessaan ja istuin pöntölle, jonne vettä pikkuhiljaa valui. Kaveri lainasi ystävällisesti minulle terveyssiteen (vaikka mulla olikin sellainen tunne, ettei sillä tässä tilanteessa juuri virkaa ole). Soitin sieltä vessasta synnärille, ja sieltä käskettiin lähtemään sairaalaan. Sanoin heipat kaverille (joka jäi pöllämystyneenä odottelemaan muita leffaan tulijoita) ja lähdin kävelemään parkkipaikalle (n. 500 m). Housuni kastuivat koko ajan enemmän ja enemmän ja ennen kuin pääsin autoon, näytin housuuni pissanneelta (paitsi, ettei keneltäkään kai pissaa niin paljon tule). Kaupungin keskustassa perjantai-iltana kuuden aikaan tuli kyllä vastaan yksi jos toinenkin ihminen, ja eräs puliukko ainakin jäi tuijottamaan mua paheksuvan näköisenä...

 

Autolla virittelin apukuskin puoleisen kurakaukalon kuskinpenkille suojaksi, istuin sen päälle ja lähdin ajamaan kohti miehen työpaikkaa. Mies siirtyi sitten rattiin ja ajoimme kodin kautta sairaalaan. Kotona vaihdoin kuivat housut, mutta kyllä nekin pyyheviritelmistä huolimatta kastuivat ennen kuin sairaalaan päästiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsivedet "meni", kun vauvat oli nostettu kohdusta ehjissä pusseissaan :) Eli leikkaussalissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now